Mies - kannattaako edes harkita?
AV:ta tullut luettua monta vuotta ja tietysti on eletty ihan tuolla reaalimaailmassakin. Yhä enemmän ja enemmän on alkanut mietityttää miesasiat. Kannattaako miestä hankkia? Kannattaako parisuhteesta, rakkaudesta jne haaveilu?
Pojat ovat yleensä ottaen seksistisiä idiootteja jo jostain päiväkoti-ikäisistä saakka. Yläasteella arvostelevat tissejä, repivät rintsikoista, rankkaavat luokan tytöt pantaviin ja ei pantaviin, surutta haukkuvat rumat ja ei-kiinnostavat tytöt alimpaan helvettiin. Juoksevat kauniiden ja suosittujen perässä pillunkiilto silmissään. Häiriköivät, metelöivät, räkivät, sotkevat ja rikkovat paikkoja, tappelevat, ahdistelevat seksuaalisesti...osa sitten raiskaa ja hakkaa, panee lapsia ja teinejä jne jne. Ensisijaisesti ovat kiintyneitä omaan mieslaumaansa. Sieltä löytyvät ne oikeat, arvostettavat ja vaalittavat ihmissuhteet. Tyttöystävä/avovaimo/vaimo on vain reikä ja hyödyke, jota suuri osa pettää mennen tullen aina kun on tilaisuus. Omista lapsista ei juuri piitata, ämmä hoitakoon ne. Ja sama meno jatkuu hautaan asti. Ei ole myöskään eroa sillä onko mies avoimesti tylsämielinen sovinistijuntti, humaani hoitovapaalla oleva viherpiipertäjä-pehmoisi, menestyvä pukumies vai monipuolisesti sivistynyt ja fiksu tieteilijätyyppi. Kaikkiin tuollaisiin ja moniin muihinkin on tullut törmättyä ja eivät kyllä uhraa vaimolle ja kakaroilleen ajatustakaan. Kun pääsevät kodin ulkopuolelle ilman pirttihirmua mielessä on vain pil*u pil*u pil*u. Jopa miehet, joita on vuosikausia pitänyt fiksuina, järkevinä ja mukavina, paljastuvat poikkeuksetta pil*un perässä juoksijoiksi. Eli paljastuu näitä salasuhteita ym.
Ja ei, tämä ei ole katkeraa vuodatusta. Tämä on sellaisen naisen kokemus, joka on siellä ns. toisella puolella. En ole vaimo enkä äiti, vaan olen se sinkkunainen, joka näkee sen raadollisen puolen. Se, joka joutuu paniikissa häätämään kaverinsa miestä kauemmas kun tämä tulee iholle. Se, joka saa baarissa ympärilleen lauman perheenisiä, jotka kaikki yrittävät mahdollisimman vaivihkaisesti livauttaa sormusta taskuun. Se, jonka persettä joku rohkea 14v teinipoika puristaa muiden teini-idioottien röhkiessä ja höröttäessä vieressä. Se, jota perheenisät yrittävät saada autoonsa kun ikää itsellä oli 14-16v, lupailtiin alkoholia ja veneelle pääsyä ja vaikka mitä. Jne. Esmerkkejä olisi tarjoilla vaikka kuinka.
Kannattaako noihin sitten haaskata aikaa? Miksi unelmoida jostain välittämisestä ja rakkaudesta, kun eivät nuo pysty sellaista tarjoamaan. Eivät edes ymmärrä mitä sellaisilla sanoilla tarkoitetaan. Miksi suurin osa naisista ottaa jonkun miehen ja sietää väheksymistä, väkivaltaa, pettämistä jne? Siksi, että niin kuuluu tehdä? Jotta saa toisen elättäjän perheeseen? Tietty ainahan kaikki sanovat ettei se minun mieheni jne, mutta kyllä se vaan se sinunkin miehesi todennäköisesti puristelee naisia perseestä baarissa, lipoo ABC:llä kassatytölle huuliaan irstaasti bensaa maksaessaan, tai ainakin se sinun kultamussusi on mitä todennäköisimmin vielä muutama vuosi sitten haukkunut tyttöjä/naisia huoriksi ja laudoiksi jne.
Argh. Mitä enemmän näitä asioita miettii, sitä turhemmalta vaikuttaa koko miessukupuoli. Eikö ne voisi ajaa laumaan ja viedä jonnekin aidatulle alueelle. Antaisi niidne harventaa joukkojaan ja välillä heittäisi huvitukseksi fleshlightin tai pari aidan yli.
Kommentit (80)
No mulla on alfa-mies, joka ei petä. Sen sijaan kaikki naiset ovat aina pettäneet häntä, minä mukaan lukien (mitä kadun). Osa ihmisistä vetää puoleensa vääfiä tyyppejä, seksipupulta näyttävä nainen miehiä joita kiinnostaa vain seksi ja poikkeuksellisen komea seksikäs mies pinnallisia epäkypsiä naisia.
Ap pitää alkaa etsiä miestä muualla kuin baarissa, johon kerääntyy juuri tietynlaista väkeä. Aikuisista suurin osa ei käy baarissa ollenkaan tai vain kerran vuodessa, tiesitkö sitä? Ja miehestä di voi odottaa kaikkia maailman superominaisuuksia samasta ihmisestä, säkään et ole täydellinen. Syvälliset henkevät keskustelut kannattaa käydä naispuolisen kaverin kanssa, miehet kertakaikkiaN ei tykkää analysoida ja pohtia juttuja yhtä paljon. Ole kokeiluluontoisesti endi kerralla ennakkoluuloton ja kokeile jos jonkun tyypin kanssa yksinkertaisesti vain olisi mukava olo olla, älä analysoi ja pohdi suhdetta liikaa, niin voit yllättyä. Ennakkoasenteilla on taipumus toteutua.
Mun mies on ihana. Kertoo joka päivä monta kertaa rakastavansa mua ja sanoo mun olevan paras. Kehuu mua, pyllyä ja hiuksia. Eilen oli tosi väsynyt pitkän työvuoron jälkeen, mutta silti haki minut bussipysäkiltä ihan muuten vaan ja teki ruokaa ja teetä. Meillä on hauskaa ja se on paras.
Ei puolisoa hankita, se saadaan. Kannattas varmaan siunkin miettiä, et mitkä on puolisossa ne ominaisuudet joita voit sietää ja mitä et. Joku pystyy elämään mustasukkaisen puolison kanssa, toiset taas pikkutarkan tai määräilevän. Kaikissa suhteissa on ongelmia, mut ne vaan tulee opetella hallitsemaan.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 11:38"]
Ei puolisoa hankita, se saadaan. Kannattas varmaan siunkin miettiä, et mitkä on puolisossa ne ominaisuudet joita voit sietää ja mitä et. Joku pystyy elämään mustasukkaisen puolison kanssa, toiset taas pikkutarkan tai määräilevän. Kaikissa suhteissa on ongelmia, mut ne vaan tulee opetella hallitsemaan.
[/quote]Ei tosiaankaan pidä paikkaansa, että kaikissa suhteissa olisi ongelmia.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 11:27"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 04:58"]
tl;dr olet nirppanokkainen pahojen poikien jahtaaja.
Oletko koskaan katsonut miehiä, jotka olet laittanut friendzoneesi? Ai niin, he ovat vain kavereita.
[/quote]
Mä olen itse naisena joutunut friendzonelle miesten toimesta. Kyseessä tavismiehet.
Käsittämättömiä harhakuvitelmia miehillä netissä.
[/quote]
Hauskinta on vielä, että näitä alapeukutetaan :D Olette ihan saatanan tyhmiä!
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 11:23"]Valitse vähän alle keskitason mies, niin ei varmasti petä. Ei alemman tason miehillä ole vientiä ja näin ollen eivät pysty pettämään vaikka haluaisivat. Mitäs valitsat itseäsi korkeatasoisempia alfa-miehiä, jotka tietävät pystyvänsä parempaan ja näin ollen myös pyrkivät siihen.
[/quote]
Päinvastoin mies joka tietää olevansa haluttu, pystyy olemaan uskollinen. Lassukat joilla ei ole paljon käynyt flaksi pettävät, kun joskus kerrankin tulee tilaisuus.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 11:09"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 04:40"]
Ihan keskiluokkaa käsittääkseni edustan ja akateeminen koulutus on taustalla.
[/quote]Myös näillä tuntemillasi pettäjillä ja lyöjillä? Oma kaveripriini koostuu pääasiassa humanisteista ja yhteiskuntatieteilijöistä, enkä tiedä yhdenkään miehen pettäneen tai kohdelleen puolisoaan sikamaisesti. Kolmikymppisiä ollaan.
[/quote]Miksi tätä on alapeukutettu? Kokemukseni on totta, ja olen varma, että se on myös yleistettävissä. Eivät tuntemani humanistimiehet edes muodosta mitään tällaisia äijäporukoita, joista ap puhuu. Tuollainen käytös kuuluu ihan muunlaisille miehille.
Ei me miehet ajatella pelkkää pillua, vaan lisäksi myös
- tissejä
- oluen juontia
- autoja
- jalkapallon katsomista tv:stä
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 11:41"]Ei me miehet ajatella pelkkää pillua, vaan lisäksi myös
- tissejä
- oluen juontia
- autoja
[/quote]
Ehkä jos osaisit tarjota miehille muita stimulantteja kun sun tissit niin ne ehkä kiinnostuiski.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 11:41"]Ei me miehet ajatella pelkkää pillua, vaan lisäksi myös
- tissejä
- oluen juontia
- autoja
[/quote]
Joo mitä nyt helvettiä? Hyvää yleistystä, apina. Mun mies rakastaa mun tissejä ja Jennifer Lawrencen toki myös. Kaljaa juo vaan välillä, koska tietää et kännissä tulee riitaa helposti, joten kerran pari kahdessa kuussa riittää. Autot ja urheilu ei kiinnosta, sen sijasta esim. historia, pelit ja leffat + sarjat jota yhdessä katotaan. Ja joo mun perse kiinnostaa myös, en valita et mies pitää mua seksikkäänä.
Ihanaa, että täältä teinibimbojen ja tyhjäpäiden valtaamalta nykyav:lta löytyy tällainen ajatteleva ja hyvin jatuksensa muotoileva älykäs nainen. Pelasti päiväni! (Joo, ei pitäisi roikkua täällä vaan tehdä jotin järkevää, tiedän) Kiitos, ap!
Oma kokemukseni on, että tosiaan tuollaisia miehiä on suurin osa, valitettavasti. Sekä duunareissa että akateemisissa, nuoremmissa ja vanhemmissa. Edellisessä liitossani olin onneton ja seikkailin netin deittipalstoilla paljonkin. Jotenkin surullista on se, että suurin osa lähestyjistä oli varattuja ja perheellisiä. "Väljähtynyt liitto, arki lasten kanssa toimii eikä erohaluja ole, kapiaan vain jotain intohimoista ja ihanaa, seikkalua ja seksiä". Enpä ollut mikään moralisoimaan, surullisena vaan totesin asian, ja käytin tilannetta hyväkseni kerta toisensa jälkeen.
Sattuipa sitten niin, että osui tälle possulle helmi eteen siellä loan seassa. Se olikin sitten menoa, rakastuin aivan korviani myöten eikä siinä muuta ollut tehtävissä kuin ottaa ero entisestä ja hypätä tulevaisuuteen tämän uuden miehen kanssa. Pois en vaihtaisi, nyt ollaan oltu yhdessä kahdeksan vuotta. Onnellisia, rakastuneita olemme edelleen. Harrastetaan kaikenlaista yhdessä, seksiä on monta kertaa viikossa, en ole edes harkinnut pettäväni miestäni kertaakaan. Ihmettelen entistä minääni.
Mies on oikeasti kunnollinen, syvällinen, kaikkea sitä löytyy hänestä mitä itsestänikin. Voi ap, kunpa löytäisit itsellesi oikean miehen kumppaniksi, toivon sitä täydestä sydämestäni, josku oikeasti osuu onni eteen! Oman kokemukseni perusteella suosittelen nettiä ja kirjoittelemista siellä. Netissä pystyy aika nopeasti näkemään toisen kirjoitustyylistä paljon ja kysymään oleelliset kysymykset, joiden perusteella sitten voi raakata tapaamisen arvoiset tyypit. Älä luovuta, älä kyynisty, älä tuomitse koko miessukupuolta sen näkyvän ja äänekkään äijäköörin takia.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 12:02"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 11:41"]Ei me miehet ajatella pelkkää pillua, vaan lisäksi myös - tissejä - oluen juontia - autoja - jalkapallon katsomista tv:stä [/quote] Ehkä jos osaisit tarjota miehille muita stimulantteja kun sun tissit niin ne ehkä kiinnostuiski.
[/quote]
:D Teidän miesten pinnalliset prioriteetit näkyvät valinnoissa, kun ilman miestä jää esim. akateeminen ja älykäs nainen, mutta ruma naamaltaan & ei tissejä.
Että se siitä "stimuloinnista".
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 12:15"]
Ihanaa, että täältä teinibimbojen ja tyhjäpäiden valtaamalta nykyav:lta löytyy tällainen ajatteleva ja hyvin jatuksensa muotoileva älykäs nainen. Pelasti päiväni! (Joo, ei pitäisi roikkua täällä vaan tehdä jotin järkevää, tiedän) Kiitos, ap!
Oma kokemukseni on, että tosiaan tuollaisia miehiä on suurin osa, valitettavasti. Sekä duunareissa että akateemisissa, nuoremmissa ja vanhemmissa. Edellisessä liitossani olin onneton ja seikkailin netin deittipalstoilla paljonkin. Jotenkin surullista on se, että suurin osa lähestyjistä oli varattuja ja perheellisiä. "Väljähtynyt liitto, arki lasten kanssa toimii eikä erohaluja ole, kapiaan vain jotain intohimoista ja ihanaa, seikkalua ja seksiä". Enpä ollut mikään moralisoimaan, surullisena vaan totesin asian, ja käytin tilannetta hyväkseni kerta toisensa jälkeen.
Sattuipa sitten niin, että osui tälle possulle helmi eteen siellä loan seassa. Se olikin sitten menoa, rakastuin aivan korviani myöten eikä siinä muuta ollut tehtävissä kuin ottaa ero entisestä ja hypätä tulevaisuuteen tämän uuden miehen kanssa. Pois en vaihtaisi, nyt ollaan oltu yhdessä kahdeksan vuotta. Onnellisia, rakastuneita olemme edelleen. Harrastetaan kaikenlaista yhdessä, seksiä on monta kertaa viikossa, en ole edes harkinnut pettäväni miestäni kertaakaan. Ihmettelen entistä minääni.
Mies on oikeasti kunnollinen, syvällinen, kaikkea sitä löytyy hänestä mitä itsestänikin. Voi ap, kunpa löytäisit itsellesi oikean miehen kumppaniksi, toivon sitä täydestä sydämestäni, josku oikeasti osuu onni eteen! Oman kokemukseni perusteella suosittelen nettiä ja kirjoittelemista siellä. Netissä pystyy aika nopeasti näkemään toisen kirjoitustyylistä paljon ja kysymään oleelliset kysymykset, joiden perusteella sitten voi raakata tapaamisen arvoiset tyypit. Älä luovuta, älä kyynisty, älä tuomitse koko miessukupuolta sen näkyvän ja äänekkään äijäköörin takia.
[/quote]
Oletko tosissasi? "Mies on oikeasti kunnollinen, syvällinen, kaikkea sitä löytyy hänestä mitä itsestänikin. Voi ap, kunpa löytäisit itsellesi oikean miehen kumppaniksi, toivon sitä täydestä sydämestäni, josku oikeasti osuu onni eteen!" Olet ehkä näitä asioita, mutta olet itse ollut entisessä liitossa onneton pettäjä, rakastunut toiseen ja jättänyt entisen. Löysit kunnollisen miehen kumppaniksesi, niin muutuit? Vai olit koko ajan sitä kaikkea hyvää, mutta väärän miehen kanssa se ei tullut esiin? Miten sitten joku mies, joka on onneton liitossaan, pettää ja surffaa deittisivuilla päivät pitkät, on jotain muuta kuin väärän naisen kanssa?
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 03:15"]
Joo, aika lailla erakoitunut jo olenkin, ei huolta.
Ja kuten sanottu, nämä mielipiteeni ja käsitykseni olen muodostanut ihan normaalia elämää elämällä. Lapsuus ja nuoruus pikkukylässä Päijät-Hämeessä, opiskeluajat Turussa ja nyt Helsingissä. En sitten tiedä miten voi kohtalo näin heitellä, mutta itse en tunne yhtäkään mukavaa/kunnollista miestä. Ja mitä nyt katson esim. kaverieni parisuhteita, niin kovasti näyttävät naiset olevan tyytyväisiä, mutta minä en ymmärrä miksi. Ehkä olen jotenkin poikkeuksellisen vaativa, mutta näistä kaverieni miehistä en yhtäkään itselleni kelpuuttaisi missään tapauksessa enkä ymmärrä miksi kaveritkaan kelpuuttavat. Osa miehistä käy vieraissa, osa on joskus lyönyt, osa ei hoida lapsiaan tai osallistu tasapuolisesti kotitöihin, osa kohtelee puolisoaan epäkunnioittavasti, parilla on paha mustasukkaisuusongelma jne jne. En tajua miksi kukaan haluaisi olla parisuhteessa tuollaisten tyyppien kanssa.
[/quote]Tietysti sinä naisena ja niiden naisten kaverina kuulet asiasta aina parhaiten sen yhden puolen. Jos olisit mies, kuulisit tarinan miehen perspektiivistä.
Ja oikeasti osa naisista hakeutuukin vaikeiden miesten seuraan, koska ovat masokistisia ja nauttivat valittamisesta. Jos mies on liian kunnollinen ja täydellinen, arki on tylsää ja ei ole mistä valittaa.
-Mies 29v + 1v-
Kannattaa suhtautua mieheen kuin sijoitettuun hoitolapseen. Sillä on historia, josta voi paljastua rankkojakin juttuja ja käytöshäiriöitä. Ja se voidaan viedä sulta koskaan vaan pois. Ei saa kiintyä liikaa.
Mulla on vähän samanlainen kokemus kuin ap:lla. Erinnäisistä syistä elin nuoruuteni "yhtenä jätkistä", ison jätkäporukan jäsenenä. Jo tuossa vaiheessa muodostui aika raadollinen kuva miehistä kun kuunteli heidän juttujaan ja oli usein se kuunteleva korva jolle nämä avautuivat parisuhteistaan. Myöhemmin muutama parisuhde, joita on värittänyt miehen alkoholinkäyttö, pettäminen ja puhumattomuus. Joitain lyhyitä deittailusuhteita, jotka ovat kaatuneet kun miehestä on paljastunut mustasukkainen ja neuroottinen hemmoteltu pullistelija. Ja: en hengaile missään rantajuoppojen jengissä vaan olen akateemisesti koulutettu ja hyvässä työssä samoin kuin suurin osa tutuistani ja deittikumppaneistanikin.
Nyt olen ollut jo kymmenen vuotta sinkkuna, en koita edes etsiä miehiä. Elän onnellisinta aikaa elämässäni enkä tarvitse miestä mihinkään. Minun on joskus vaikea kestää kavereiden parisuhdevalituksia, koska ne ovat vaan niin tuttuja ja ilmeisiä. En tiedä mitä he toivoisivat minun sanovan, kun ilmeisesti kuitenkin "yksin"olon pelko voittaa ne kauheudet mitä joutuvat suhteissaan kokemaan. En voi auttaa heitä. Joidenkin kanssa välit ovat katkenneet, koska miehensä ovat yrittäneet iskeä minua.
Nykypäivän Suomessa miehet tuntuvat olevan katkeria naisille ja naiset miehille ja molempien katkeruus vain ajaa sukupuolia kauemmas toisistaan. Tämän kansan pitäisi mennä johonkin kollektiiviseen pariterapiaan jossa näitä käsityksiä purettaisiin ja opeteltaisiin normaalia itsetuntoa sekä toisia kunnoittavaa ja toisten toiveita ymmärtävää olemista. Siihen asti sinkkuus sopii mulle mainiosti.
No, sulta jää sitten kikkeli saamatta eikä ole ketään joka syö lasten vanukkaat.
Minä olen vähän aikaa sitten eronnut nelikymppinen nainen ja voin omana mielipiteenäni sanoa, että miestä ei oikeasti tarvitse mihinkään. Tietenkin käytössä olevan rahan määrä kasvaa jos on kaksi työssäkäyvää perheessä, mutta muuten miehistä on lähinnä se ilo, että kasvattavat luonnetta. Minulla on lapsiakin, eivätkä he ole koskaan olleet yhtä rasittavia, ikäviä ja ahdistavia kuin aikuiset miehet. Lisäksi lapset kasvavat ja kehittyvät, miehet eivät.
Eli itse en aio enää tähän ansaan kapsahtaa, ottakoot läheisriippuvaiset naiset itselleen miehen hoidettavaksi.