Mies - kannattaako edes harkita?
AV:ta tullut luettua monta vuotta ja tietysti on eletty ihan tuolla reaalimaailmassakin. Yhä enemmän ja enemmän on alkanut mietityttää miesasiat. Kannattaako miestä hankkia? Kannattaako parisuhteesta, rakkaudesta jne haaveilu?
Pojat ovat yleensä ottaen seksistisiä idiootteja jo jostain päiväkoti-ikäisistä saakka. Yläasteella arvostelevat tissejä, repivät rintsikoista, rankkaavat luokan tytöt pantaviin ja ei pantaviin, surutta haukkuvat rumat ja ei-kiinnostavat tytöt alimpaan helvettiin. Juoksevat kauniiden ja suosittujen perässä pillunkiilto silmissään. Häiriköivät, metelöivät, räkivät, sotkevat ja rikkovat paikkoja, tappelevat, ahdistelevat seksuaalisesti...osa sitten raiskaa ja hakkaa, panee lapsia ja teinejä jne jne. Ensisijaisesti ovat kiintyneitä omaan mieslaumaansa. Sieltä löytyvät ne oikeat, arvostettavat ja vaalittavat ihmissuhteet. Tyttöystävä/avovaimo/vaimo on vain reikä ja hyödyke, jota suuri osa pettää mennen tullen aina kun on tilaisuus. Omista lapsista ei juuri piitata, ämmä hoitakoon ne. Ja sama meno jatkuu hautaan asti. Ei ole myöskään eroa sillä onko mies avoimesti tylsämielinen sovinistijuntti, humaani hoitovapaalla oleva viherpiipertäjä-pehmoisi, menestyvä pukumies vai monipuolisesti sivistynyt ja fiksu tieteilijätyyppi. Kaikkiin tuollaisiin ja moniin muihinkin on tullut törmättyä ja eivät kyllä uhraa vaimolle ja kakaroilleen ajatustakaan. Kun pääsevät kodin ulkopuolelle ilman pirttihirmua mielessä on vain pil*u pil*u pil*u. Jopa miehet, joita on vuosikausia pitänyt fiksuina, järkevinä ja mukavina, paljastuvat poikkeuksetta pil*un perässä juoksijoiksi. Eli paljastuu näitä salasuhteita ym.
Ja ei, tämä ei ole katkeraa vuodatusta. Tämä on sellaisen naisen kokemus, joka on siellä ns. toisella puolella. En ole vaimo enkä äiti, vaan olen se sinkkunainen, joka näkee sen raadollisen puolen. Se, joka joutuu paniikissa häätämään kaverinsa miestä kauemmas kun tämä tulee iholle. Se, joka saa baarissa ympärilleen lauman perheenisiä, jotka kaikki yrittävät mahdollisimman vaivihkaisesti livauttaa sormusta taskuun. Se, jonka persettä joku rohkea 14v teinipoika puristaa muiden teini-idioottien röhkiessä ja höröttäessä vieressä. Se, jota perheenisät yrittävät saada autoonsa kun ikää itsellä oli 14-16v, lupailtiin alkoholia ja veneelle pääsyä ja vaikka mitä. Jne. Esmerkkejä olisi tarjoilla vaikka kuinka.
Kannattaako noihin sitten haaskata aikaa? Miksi unelmoida jostain välittämisestä ja rakkaudesta, kun eivät nuo pysty sellaista tarjoamaan. Eivät edes ymmärrä mitä sellaisilla sanoilla tarkoitetaan. Miksi suurin osa naisista ottaa jonkun miehen ja sietää väheksymistä, väkivaltaa, pettämistä jne? Siksi, että niin kuuluu tehdä? Jotta saa toisen elättäjän perheeseen? Tietty ainahan kaikki sanovat ettei se minun mieheni jne, mutta kyllä se vaan se sinunkin miehesi todennäköisesti puristelee naisia perseestä baarissa, lipoo ABC:llä kassatytölle huuliaan irstaasti bensaa maksaessaan, tai ainakin se sinun kultamussusi on mitä todennäköisimmin vielä muutama vuosi sitten haukkunut tyttöjä/naisia huoriksi ja laudoiksi jne.
Argh. Mitä enemmän näitä asioita miettii, sitä turhemmalta vaikuttaa koko miessukupuoli. Eikö ne voisi ajaa laumaan ja viedä jonnekin aidatulle alueelle. Antaisi niidne harventaa joukkojaan ja välillä heittäisi huvitukseksi fleshlightin tai pari aidan yli.
Kommentit (80)
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 03:06"]
En tunne yhtä ainutta tuollaista miestä.
Minkälaisissa piireissä oikein liikut?
[/quote]Vastaisitko tähän.
Olet oikein hyvää vanhapiika-ainesta. Unohda miehet, kun noin kovasti pelottavat.
Öööö, miks kaikki on niin ilkeitä ap:lle täällä?? Asiaahan se kirjoitti, ehkä hieman kärjistävästi, mutta moni pointti osui ja upposi. Hmmm..... ja koska ihmiset vastasi ap:lle niin ikävästi tästä voisi päätellä ap:n olevan oikeassa!!!
Oletkos ap koskaan harkinnut kirjailijan uraa? Kirjoitit nimittäin hyvin ja viihdyttävästi. Sulla on sana hallussa.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 03:36"]
Öööö, miks kaikki on niin ilkeitä ap:lle täällä?? Asiaahan se kirjoitti, ehkä hieman kärjistävästi, mutta moni pointti osui ja upposi. Hmmm..... ja koska ihmiset vastasi ap:lle niin ikävästi tästä voisi päätellä ap:n olevan oikeassa!!!
[/quote]
Sen takia että näin miehenä en ainakaan haluaisi olla edes missään tekemisissä kenenkään naisen kanssa jolla on noin pahat ennakkoluulot ja negatiivinen kuva minusta.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 03:38"]
[/quote]
Sen takia että näin miehenä en ainakaan haluaisi olla edes missään tekemisissä kenenkään naisen kanssa jolla on noin pahat ennakkoluulot ja negatiivinen kuva minusta.
[/quote]
No onko se suuri ihme jos aloittajalla on ennakkoluuloja miesten suhteen, koska hän on nähnyt niin paljon negatiivista? Mä oon itse liikkunut suuressa porukassa. Kerran katsoin meidän miesporukasta otettua kuvaa, ja totesin, että 15:stä miehestä 11 on pettänyt tyttöystäväänsä. Aika kovat prosentit. Kyllä siinä saa naisena katsoa kenen kanssa rupeaa seurustelemaan. Noi miehet oli kivoja bilekamuja, mutta huonoja poikaystäviä.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 03:43"]
[/quote]
[/quote]
No onko se suuri ihme jos aloittajalla on ennakkoluuloja miesten suhteen, koska hän on nähnyt niin paljon negatiivista? Mä oon itse liikkunut suuressa porukassa. Kerran katsoin meidän miesporukasta otettua kuvaa, ja totesin, että 15:stä miehestä 11 on pettänyt tyttöystäväänsä. Aika kovat prosentit. Kyllä siinä saa naisena katsoa kenen kanssa rupeaa seurustelemaan. Noi miehet oli kivoja bilekamuja, mutta huonoja poikaystäviä.
[/quote]
No sitten liikutte varmaan väärässä porukassa. En silti halua alkaa ottamaan syytöksiä vastaan asioista mihin minulla ei ole mitään osuutta. Sen takia sanoinkin että paras kun AP vaan erakoituu yksinänsä, eikä ala purkaa katkeruuttaan viattomille. Itse en tosiaankaan halua mitään tuollaista negatiivista oksennusta päälleni.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 03:48"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No sitten liikutte varmaan väärässä porukassa. En silti halua alkaa ottamaan syytöksiä vastaan asioista mihin minulla ei ole mitään osuutta. Sen takia sanoinkin että paras kun AP vaan erakoituu yksinänsä, eikä ala purkaa katkeruuttaan viattomille. Itse en tosiaankaan halua mitään tuollaista negatiivista oksennusta päälleni.
[/quote]
Olet vain liian herkkänahkainen. Jos joku sanoo täällä että naiset on huoria, mua alkaa vain naurattaan. Koska eihän se mielipide muhun vaikuta mitenkään. Se on vain mielipide, joka vaikuttaa suhun vain jos itse sen sallit. Nyt oot antanu ap:n päästä sun ihon alle.
Olen tullut siihen tulokseen, että sinkkuna parempi hautaan asti. Miehille olen kääntänyt selkäni jo vuosia sitten. Olen säästynyt monelta murheelta ja vapaudella on puolensa. :) t. kolmekymppinen nainen
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Omasta kaveriporukasta miehistä 1/5 on pettänyt ja naisista 5/6. Yksi naisita on pettänyt tiettävästi jokaista noin tusinasta hänen kanssaan pidempään viihtyneestä miehestä, suurinta osaa useammin kuin kerran. Ei tarvinne sanoa, ettei ketään enää oikein kiinnosta tutustua hänen uusimpaan miesystäväänsä, kun tietää, ettei se vuotta tai kahta pidempään kestä kumminkaan, ennen kuin eksyy väärän miehen sänkyyn. En nyt kuitenkaan tällä otoksella lähtisi kauheasti yleistämään..
Tutkimusten valossa naiset ovat kirineet ihan hyvin miehiä kiinni pettämisen suhteen, kun yhteiskunta on muutenkin muuttunut tasa-arvoisemmaksi. Edellisessä aiheesta lukemassani tutkimuksessa nykyistä kumppaniaan oli pettänyt n. 30% miehistä ja 25% naisista, aiemmat suhteet mukaanlukien luvut olivat 55%% ja 40%. Naisten lukua alensi huomattavasti yli 60v naisten ryhmä, jossa pettäminen oli selvästi harvinaisempaa, nuoremmissa ikäryhmissä luvut olivat lähempänä toisiaan.
Ihan keskiluokkaa käsittääkseni edustan ja akateeminen koulutus on taustalla.
Mun uskoa miehiin ja parisuhteisiin lisäisi huomattavasti se, jos tietäisin yhdenkin lämpimän ja rakastavan suhteen. Mutta kun ei. Etenkin nyt kun kaverit ovat perheellistyneet, heiltä saa vastaanottaa lähinnä sitä lapsiperheahdistusoksennusta. Joka siis koostuu siitä, että mies on avuton lapsen kanssa ja kotitöissä, liikaa poissa, ei ole seksiä (ja sitten saatan tietää tämän miehen bylsivän vaimonsa serkkua, kuten oli eräässä tapauksessa..ja kaikki paitsi tuo serkku akateemisia, jos se nyt kerran on jonkun mielestä oleellista), väsyttää kun ei saa ikinä nukkua kun mies ei hoida lasta/herää sen kanssa jne jne.
Minäkin olen sen 20v elämästäni pitkälti käyttänyt siihen, että olen haaveillut kivasta ja ihanasta poikaystävästä. Mahtavista yhteisistä lomamatkoista, siitä että olisi joku jonka viereen käpertyä krapulapäivänä katsomaan leffaa, villistä mutta herkästä seksistä, kumppanuudesta ja keskinäisestä ystävyydestä, siitä että ollaan "tiimi". Ja olenhan minä toki seurustellut ja asunut avoliitossakin. Ja oma kokemukseni on, että noita herkkupaloja on tarjolla ekat kuukaudet. Sen jälkeen nainen muuttuu ärsyttäväksi rasitteeksi, jota pitää päästä pakoon, jolle valehdellaan tai murahdellaan "joojoo" sohvan pohjalta niin kuin murkkuikäinen äidilleen, seksistä tulee surkeaa ja aneemista rynkyttämistä ja miehelle tulee äkillinen tarve alkaa harrastaa kaikenlaista uutta ja lähteä lomilla yksin Leville tai laivalle tai Thaikkulaan full moon partyihin.
Ok, jollakulla muulla voi olla toisin. Voi olla maailman ihanin sielunkumppanipoikaystävä, josta tulee maailman paras aviomies, ja hamaan tulevaisuuteen saakka vaan kävellään käsi kädessä ja tuijotellaan toisiaan silmiin ja muistetaan keskellä pahinta lasten korvatulehduskierrettä antaa toiselle se aamusuukko.
Mulle ei kuitenkaan ole tuollaista siunaantunut. Koen parisuhteissa vietetyt vuodet jotenkin kadotetuiksi, menetetyiksi. Ties mihin olisin päätynyt jos sen sijaan, että itkin itseäni iltaisin uneen kun toinen on kylmä ja v*ttumainen ja stressasin kuinka voisin olla miehelle miellyttävämpi tyttöystävä, olisin vaikka tehnyt sen väikkärin, lähtenyt hedelmänpoimijaksi Australiaan tai painanut duunia niska limassa ja maksanut asuntolainat jo pois.
Ymmärrän kun miehet sanovat,e ttä hinkuavat hymyileväsitä ja ihanaa kakskymppistä kitkerän kolmikymppisen sijaan. Mä ainakin alan nyt vasta tiedostaa kuka olen ja mitä haluan. Enkä ole valmis luopumaan mistään haluamastani pippelin ja kainalon vuoksi. Olen itsekäs ja joustamaton ja omahyväinen. Juuri niin kuin miehet. Se miellyttämisenhalu, että istuu paskassa baarissa kuunnellen äijälauman paskoja juttuja tai katsoo vierestä kun toinen takoo tuntikausia pleikkaria tai ei muutakaan sinne kaupunkiin mihin halusi, ksoka mies ei ole valmis muuttamaan..No, noista uhrauksista en hyötynyt mitään, tein vain itsestäni pellen ja narrin.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 04:40"]
Mun uskoa miehiin ja parisuhteisiin lisäisi huomattavasti se, jos tietäisin yhdenkin lämpimän ja rakastavan suhteen. Mutta kun ei. Etenkin nyt kun kaverit ovat perheellistyneet, heiltä saa vastaanottaa lähinnä sitä lapsiperheahdistusoksennusta. Joka siis koostuu siitä, että mies on avuton lapsen kanssa ja kotitöissä, liikaa poissa, ei ole seksiä (ja sitten saatan tietää tämän miehen bylsivän vaimonsa serkkua, kuten oli eräässä tapauksessa..ja kaikki paitsi tuo serkku akateemisia, jos se nyt kerran on jonkun mielestä oleellista), väsyttää kun ei saa ikinä nukkua kun mies ei hoida lasta/herää sen kanssa jne jne.
Minäkin olen sen 20v elämästäni pitkälti käyttänyt siihen, että olen haaveillut kivasta ja ihanasta poikaystävästä. Mahtavista yhteisistä lomamatkoista, siitä että olisi joku jonka viereen käpertyä krapulapäivänä katsomaan leffaa, villistä mutta herkästä seksistä, kumppanuudesta ja keskinäisestä ystävyydestä, siitä että ollaan "tiimi". Ja olenhan minä toki seurustellut ja asunut avoliitossakin. Ja oma kokemukseni on, että noita herkkupaloja on tarjolla ekat kuukaudet. Sen jälkeen nainen muuttuu ärsyttäväksi rasitteeksi, jota pitää päästä pakoon, jolle valehdellaan tai murahdellaan "joojoo" sohvan pohjalta niin kuin murkkuikäinen äidilleen, seksistä tulee surkeaa ja aneemista rynkyttämistä ja miehelle tulee äkillinen tarve alkaa harrastaa kaikenlaista uutta ja lähteä lomilla yksin Leville tai laivalle tai Thaikkulaan full moon partyihin.
Ok, jollakulla muulla voi olla toisin. Voi olla maailman ihanin sielunkumppanipoikaystävä, josta tulee maailman paras aviomies, ja hamaan tulevaisuuteen saakka vaan kävellään käsi kädessä ja tuijotellaan toisiaan silmiin ja muistetaan keskellä pahinta lasten korvatulehduskierrettä antaa toiselle se aamusuukko.
Mulle ei kuitenkaan ole tuollaista siunaantunut. Koen parisuhteissa vietetyt vuodet jotenkin kadotetuiksi, menetetyiksi. Ties mihin olisin päätynyt jos sen sijaan, että itkin itseäni iltaisin uneen kun toinen on kylmä ja v*ttumainen ja stressasin kuinka voisin olla miehelle miellyttävämpi tyttöystävä, olisin vaikka tehnyt sen väikkärin, lähtenyt hedelmänpoimijaksi Australiaan tai painanut duunia niska limassa ja maksanut asuntolainat jo pois.
Ymmärrän kun miehet sanovat,e ttä hinkuavat hymyileväsitä ja ihanaa kakskymppistä kitkerän kolmikymppisen sijaan. Mä ainakin alan nyt vasta tiedostaa kuka olen ja mitä haluan. Enkä ole valmis luopumaan mistään haluamastani pippelin ja kainalon vuoksi. Olen itsekäs ja joustamaton ja omahyväinen. Juuri niin kuin miehet. Se miellyttämisenhalu, että istuu paskassa baarissa kuunnellen äijälauman paskoja juttuja tai katsoo vierestä kun toinen takoo tuntikausia pleikkaria tai ei muutakaan sinne kaupunkiin mihin halusi, ksoka mies ei ole valmis muuttamaan..No, noista uhrauksista en hyötynyt mitään, tein vain itsestäni pellen ja narrin.
[/quote]
tl;dr olet nirppanokkainen pahojen poikien jahtaaja.
Oletko koskaan katsonut miehiä, jotka olet laittanut friendzoneesi? Ai niin, he ovat vain kavereita.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 04:58"]
Oletko koskaan katsonut miehiä, jotka olet laittanut friendzoneesi? Ai niin, he ovat vain kavereita.
[/quote]
Ah, tulihan se naisia aina syyllistävä uhriutujakin tänne.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 04:40"]
[/quote]Myös näillä tuntemillasi pettäjillä ja lyöjillä? Oma kaveripriini koostuu pääasiassa humanisteista ja yhteiskuntatieteilijöistä, enkä tiedä yhdenkään miehen pettäneen tai kohdelleen puolisoaan sikamaisesti. Kolmikymppisiä ollaan.
Valitse vähän alle keskitason mies, niin ei varmasti petä. Ei alemman tason miehillä ole vientiä ja näin ollen eivät pysty pettämään vaikka haluaisivat. Mitäs valitsat itseäsi korkeatasoisempia alfa-miehiä, jotka tietävät pystyvänsä parempaan ja näin ollen myös pyrkivät siihen.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 02:46"]
Ootko ihan tosissasi? :D Maailmahan on pullollaan täysin kunnollisia miehiä! Ei kai tollasia sikoja ole kuin pieni osa. Kun miettii vaikka omia koulukavereitakin, niin luokassa oli ehkä pari sellaista sikaa, max. Ja loput ihan hyviä poikia. Vai onko se niin että pitäis olla se jännittävä, vaarallinen, trendikäs, treenattu ja itsensä nähtäväksi tekevä mies, mutta sitten sen pitäis langeta täysin naisensa lumoihin eikä ikinä enää miettiä vanhoja tapojaan. (Vai oisko se sitten taas tylsä?)...
[/quote]
Muutama opiskelijakaveri kanssa esitti näitä kilttejä poikia. Jotkut olivat hyvinkin nössöjä, punastelivat ja olivat hiljaisia. Kaikki pettivät tyttöystäviään ja muutenkin saivat kaikenlaista paskaa aikaiseksi. Ei niistä miehistä arjessa päältä päin todellisuutta näe.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 04:58"]
[/quote]
Mä olen itse naisena joutunut friendzonelle miesten toimesta. Kyseessä tavismiehet.
Käsittämättömiä harhakuvitelmia miehillä netissä.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 11:27"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 02:46"]
Ootko ihan tosissasi? :D Maailmahan on pullollaan täysin kunnollisia miehiä! Ei kai tollasia sikoja ole kuin pieni osa. Kun miettii vaikka omia koulukavereitakin, niin luokassa oli ehkä pari sellaista sikaa, max. Ja loput ihan hyviä poikia. Vai onko se niin että pitäis olla se jännittävä, vaarallinen, trendikäs, treenattu ja itsensä nähtäväksi tekevä mies, mutta sitten sen pitäis langeta täysin naisensa lumoihin eikä ikinä enää miettiä vanhoja tapojaan. (Vai oisko se sitten taas tylsä?)...
[/quote]
Muutama opiskelijakaveri kanssa esitti näitä kilttejä poikia. Jotkut olivat hyvinkin nössöjä, punastelivat ja olivat hiljaisia. Kaikki pettivät tyttöystäviään ja muutenkin saivat kaikenlaista paskaa aikaiseksi. Ei niistä miehistä arjessa päältä päin todellisuutta näe.
[/quote]
Niinpä. Ei akateemisuus sulje pois sitä, että mies pettäisi, tekisi seksuaalista väkivaltaa tai käyttäytyisi muuten törkeästi.
Eihän noin nuoren kuuluisi missään baareissa ollakaan.