Jos Venäjä hyökkäisi Suomeen olisiko miehet yhtä motivoituneita taistelemaan nykyisen yhteiskunnan puolesta?
Kommentit (1425)
Minä en tämän maan takia kuolemaan lähtisi, mutta toki on mukava jos muut niin tekevät. On vain yksi minä, mutta tolloja ja taviksia härmä mustanaan. Sota myös verottaa etenkin nuoremman ikäluokan miehiä, joten sodan jälkeen on pillun suhteen ostajan markkinat.
Meille saa tulla kylähän muttei saa jäädä asumaan
Y
Olen keski-ikäinen toimistotäti, joka harrastuksenaan ampuu (loistavaa stressin purkua), ja on siinä erittäin hyvä. Jos apuani tarvitaan, olen valmis. Todennäköisesti meille naisille tulisi erinäisiä lottahommia, mutta kunhan jotain. Ei tämä ole vain Suomen miesten asia.
Vierailija kirjoitti:
Olen keski-ikäinen toimistotäti, joka harrastuksenaan ampuu (loistavaa stressin purkua), ja on siinä erittäin hyvä. Jos apuani tarvitaan, olen valmis. Todennäköisesti meille naisille tulisi erinäisiä lottahommia, mutta kunhan jotain. Ei tämä ole vain Suomen miesten asia.
Täällä on toinen keski-ikäinen toimistotäti, joka myös osaa ampua. Ja tarvittaessa olen täysin valmis puolustamaan maatani ja kaikkea, mitä rakastan, myös ase kädessä. En usko, että on mitään vaarallisempaa, kuin aseistettu äiti, joka suojelee lapsiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on toinen keski-ikäinen toimistotäti, joka myös osaa ampua. Ja tarvittaessa olen täysin valmis puolustamaan maatani ja kaikkea, mitä rakastan, myös ase kädessä. En usko, että on mitään vaarallisempaa, kuin aseistettu äiti, joka suojelee lapsiaan.
Ettei Suomen puolustus jäisi yhä enemmän naisten harteille, kun pikkusieluiset ja katkerat peräkammarinpojat luikkivat karkuun :) Onneksi Suomesta löytyy oikeitakin miehiä, jotka ovat valmiita puolustamaan perheitään ja maataan.
No tositilanteessahan rajat menee kiinni ja karkuun ei pääse. Alkaa varmaan heikompiluonteistakin kiinnostaa puolustautuminen siinä tilanteessa. Mutta itse uskon kyllä, että suomalaiset sukupuolesta riippumatta ovat kyllä tarpeen vaatiessa valmiita puolustamaan vapauttaan, arvojaan ja länsimaista elämäntyyliään. Meillä on kaikki nämä vuodet ja vuosikymmenet asiaa säännöllisesti myös tutkittu. Jos syvän rauhan vallitessa suurin osa on sitä mieltä, että maata on tarpeen vaatiessa puolustettava myös aseellisesti, vaikka tilanne näyttäisi epätoivoiselta, niin ihan varmaan kriisitilanteessa sitä mieltä ollaan vielä voimakkaammin. Katsopa vaikka ympärillesi, miten Putinin raukkamainen hyökkäys on vaikuttanut ilmapiiriin kaikkialla maailmassa. Meillä ei myöskään koskaan ole tosissaan keskusteltu esimerkiksi asevelvollisuuden lakkauttamisesta, vaikka pitkään näytti siltä, ettei mitään uhkaa enää ole ja muut maat (esim. Ruotsi) tekivät toisenlaisia ratkaisuja. Nämä seikat kertovat aika vahvaa viestiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan varmasti. Venäjän suoritukset Ukrainassa lähinnä surkuhupaisaa. Suomen armeijalla ei olisi mitään hätää tuollaista esitystä vastaan 👍
Ukrainassa ei ole nähty Venäjän todellista/maksimi hyökkäysvoimaa, ei läheskään. On harvinaisen typerää luulla jotain muuta.
Säästävät kehittyneempää kalustoa seuraaviin maihin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olisi. Onhan tästä ihan faktatietoa olemassa. Suomalaisilla on erittäin kova maanpuolustustahto.
Minua ei kiinnosta pätkääkään lähteä tappamaan itseäni, jotta saamme pitää Nato-hakemuksen sisässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan varmasti. Venäjän suoritukset Ukrainassa lähinnä surkuhupaisaa. Suomen armeijalla ei olisi mitään hätää tuollaista esitystä vastaan 👍
Ukrainassa ei ole nähty Venäjän todellista/maksimi hyökkäysvoimaa, ei läheskään. On harvinaisen typerää luulla jotain muuta.
Säästävät kehittyneempää kalustoa seuraaviin maihin.
Huonoa sotastrategiaa. Meinaa vallata 44 miljoonan maan 150.000 taistelukokemattomalla varusmiehellä. Ja ukrainalaiset taistelee viimeiseen mieheen ja kuolee ennemmin ku antautuu.
Kyllä. Sen verran ylpeitä kansalaisia ollaan että tätä maata puolustettaisiin ilman muuta koko perheen voimin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettei Suomen puolustus jäisi yhä enemmän naisten harteille, kun pikkusieluiset ja katkerat peräkammarinpojat luikkivat karkuun :) Onneksi Suomesta löytyy oikeitakin miehiä, jotka ovat valmiita puolustamaan perheitään ja maataan.
Sellaiset miesv*hat sieltä sitten. No eikun rintamalle sitten vaan fem*kot ja muut w*kettajat, omaa yhteiskuntaannehan te siellä puolustaisitte. Olisi kyllä todella hauska nähdä nykyinen uusavuton keskivertonainen ase kädessä metsässä, jossa on siis yäk, hyi, itikoita kääk!
Vai pelkäät sinä itikoita. Harmillista. Meillä on omakotisijainnilla paljon itikoita, joten olen tottunut.
N38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset lähettäisin ulkomaille ja minut todennäköisesti otettaisiin mukaan haavoittuneiden hoitoon tai lääkinnästä vastaavaksi ammattini vuoksi. Olen nainen, Vihreä ja todellakin valmis puolustamaan Länttä, jonka osa Suomi on. Olen harrastanut ampumista aikaisemminkin. Uskoisin pärjääväni ja intoa on taistella homofoobisia fasisteja vastaan.
Mieheni sen sijaan oli jalkavamman vuoksi saanut C:n paperit, vaikka oletti menevänsä inttiin. Hänellä on potentiaalia osallistua kyberturvallisuuden ja tietoteknisen osaamisen saralla. Hän on kovassa fyysisessä kunnossa muutoin jalasta huolimatta. Asetta hän ei ole koskaan käsitellyt. Pahoin pelkään, ettei Suomen valtio vieläkään ymmärrä ottaa hyötyä irti IT-alan ammattilaisista nykysodankäynnissä.
Kukaan ei halua taistella yhdessä jonkun vihertuholaisen kanssa. Pahempi vihollinen kuin itänaapuri.
Paskat teikäläiset mitään taistele. Inisette netissä milloin mistäkin ja tositilanteessa ollaan paskat housussa. Loikkaa Venäjälle omiin joukkoihisi.
Vierailija kirjoitti:
Kun lukee näitä teidän juttuja niin saattaa olla että tulee sisällissota, naiset vastaan miehet ennenkuin Putin on edes ehtinyt vilkaista ahvenanmaalle päin. Tapetaan toisemme ennenkuin Putin ehtii ensin.
Sisällisosta on jo meneillään. Mutta ennemminkin niin että suomalaiset miehet "ulisee" ja yötäilee naisia joka asiassa. Kun naiset työntää miehet työelämästä kortistoon "feminismin" nimissä ja kun miehet vinkuu yksinäisyyttään naiset suosii kelaturisteja. Näin se menee. Ei semmoista maata kannata miehen puolustaa. Ukrainassa on perhearvot ja miehet kunniassa. Siksi ihan eri tilanne. Ps. Ei se nato teitä pelasta, päinvastoin.
No, eiköhän todellisuudessa suomalaisista miehistä ja pojista löydy oikeasti motivoituneita maanpuolustajia. Täällä on lähinnä niitä haiseviin yksiöihinsä muumioituneita, katkeroituneita vähemmistöyksilöitä, jotka ovat pettyneitä kun maailma ei tarjoakaan kaikkea hopealautasella.
Ja tietty itsekin olisin vapaaehtoinen, vaikka olenkin tällainen keskiäkäinen täti, jolla on toinen jalka kroonisesti p*skana. Kyllä mä sen verran kemiaa osaan, että pystyn vaikka kasaamaan molotoveja liukuhihnalta jos mulle ei muuta tehtävää osoiteta. Tää nyt kuitenkin on se ainoa oma maaläntti, joka meille on annettu ja olisi tosi kiva pitää se omana jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
No, eiköhän todellisuudessa suomalaisista miehistä ja pojista löydy oikeasti motivoituneita maanpuolustajia. Täällä on lähinnä niitä haiseviin yksiöihinsä muumioituneita, katkeroituneita vähemmistöyksilöitä, jotka ovat pettyneitä kun maailma ei tarjoakaan kaikkea hopealautasella.
Ja tietty itsekin olisin vapaaehtoinen, vaikka olenkin tällainen keskiäkäinen täti, jolla on toinen jalka kroonisesti p*skana. Kyllä mä sen verran kemiaa osaan, että pystyn vaikka kasaamaan molotoveja liukuhihnalta jos mulle ei muuta tehtävää osoiteta. Tää nyt kuitenkin on se ainoa oma maaläntti, joka meille on annettu ja olisi tosi kiva pitää se omana jatkossakin.
Yleensä olen maanpuolustushenkinen, mutta en innostu sodasta joka olisi ollut mahdollista välttää.
Kyllä se niin on, että jos ei saa vaimoa, kannattaa katsoa peiliin. Usein syynä on katkeroituminen ja kaikin tavoin negatiivinen suhtautuminen naisiin. Suurin osa suomalaisista naimisissa olevista naisista on kuitenkin naimisissa suomalaisen miehen kanssa. Ja luonnollisesti toisinpäin. Miehiä on naimisissa ulkomaalaisen naisen kanssa ja toisinpäin. Naiset kyllä arvostavat miehiä, jotka ovat kriisitilanteessa ilman muuta lähdössä puolustamaan. Mutta ehkä näillä miehillä on muutenkin positiivinen suhtautuminen naisiin ja omaan maahan ylipäätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on paljon motivoituneita maansa puolustajia. Huolimatta siitä kuinka poliitikot ovat tehneet Suomen edun ja omien kansalaistenkin etujen vastaisia päätöksiä jo pitkän aikaa. Tähän maahan mahtuu edelleen paljon hyvää ja maailman mittapuulla täällä on ihmisellä erittäin hyvät lähtökohdat elämälle. Suomi on todellakin puolustamisen arvoinen, etenkin jos verrataan siihen kurjuuteen, joka tämän maan valtaisi itänaapurin siirtäessä rajoja. Tuolla rajan takana on oikeasti asiat todella huonosti suurimmalla osalla ihmisistä, elämä on köyhää ja kurjaa eikä ihmishengellä ole mitään arvoa.
Aina tosin löytyy niitä nössyköitä jotka eivät uskalla puolustaa maataan ja luikkivat karkuun. Eivät osaa myöskään arvostaa sitä kuinka hyvin asiat Suomessa ovat. Näitä löytyy jokaisesta maasta.
Itse olen valmis uhraamaan henkeni tämän maan puolesta, jos se auttaa pitämään Suomen itsenäisenä. Miksi pelkäisin oman henkeni puolesta? Vaimon ja etenkin lasteni puolesta pelkäisin. Sodanajan sijoitukseni puolesta tiedän myös konfliktitilanteessa joutuvani varsin ikävään paikkaan ja sieltä selviytyminen olisi melko epätodennäköistä. Toisaalta tämä sijoitus takaa myös sen että olisin varmasti mukana joukossa, joka aiheuttaa valtavia tappioita vastapuolelle.
Sähän olet hävinnyt jos tapatat itsesi. Sotilaan ei kuulu kuollat. Silloin venäläinen valtaa Suomen ja voittaa. Menet ihan hukkaan koko ukko.
Et voisi enempää olla väärässä. Sotilaita kuolee aina sodassa. Ja osa sotilaista joutuu tekemään riskialttiimpia tekoja, joilla on merkittävä vaikutus koko sodan kulkuun.
Pietarin röllien puheet ei täällä paljon paina ja niistä on osattu olla välittämättä jo kymmenisen vuotta. Turhaa työtä teet mutta hienoa jos joku siitä palkan maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on paljon motivoituneita maansa puolustajia. Huolimatta siitä kuinka poliitikot ovat tehneet Suomen edun ja omien kansalaistenkin etujen vastaisia päätöksiä jo pitkän aikaa. Tähän maahan mahtuu edelleen paljon hyvää ja maailman mittapuulla täällä on ihmisellä erittäin hyvät lähtökohdat elämälle. Suomi on todellakin puolustamisen arvoinen, etenkin jos verrataan siihen kurjuuteen, joka tämän maan valtaisi itänaapurin siirtäessä rajoja. Tuolla rajan takana on oikeasti asiat todella huonosti suurimmalla osalla ihmisistä, elämä on köyhää ja kurjaa eikä ihmishengellä ole mitään arvoa.
Aina tosin löytyy niitä nössyköitä jotka eivät uskalla puolustaa maataan ja luikkivat karkuun. Eivät osaa myöskään arvostaa sitä kuinka hyvin asiat Suomessa ovat. Näitä löytyy jokaisesta maasta.
Itse olen valmis uhraamaan henkeni tämän maan puolesta, jos se auttaa pitämään Suomen itsenäisenä. Miksi pelkäisin oman henkeni puolesta? Vaimon ja etenkin lasteni puolesta pelkäisin. Sodanajan sijoitukseni puolesta tiedän myös konfliktitilanteessa joutuvani varsin ikävään paikkaan ja sieltä selviytyminen olisi melko epätodennäköistä. Toisaalta tämä sijoitus takaa myös sen että olisin varmasti mukana joukossa, joka aiheuttaa valtavia tappioita vastapuolelle.
Sähän olet hävinnyt jos tapatat itsesi. Sotilaan ei kuulu kuollat. Silloin venäläinen valtaa Suomen ja voittaa. Menet ihan hukkaan koko ukko.
Et voisi enempää olla väärässä. Sotilaita kuolee aina sodassa. Ja osa sotilaista joutuu tekemään riskialttiimpia tekoja, joilla on merkittävä vaikutus koko sodan kulkuun.
Pietarin röllien puheet ei täällä paljon paina ja niistä on osattu olla välittämättä jo kymmenisen vuotta. Turhaa työtä teet mutta hienoa jos joku siitä palkan maksaa.
Juuri näin. Osa sotilaista uhrataan tietoisesti. Ymmärretään että he eivät palaa, mutta toivotaan että he jarruttaisivat hyökkäystä.
Jotkut nuoret pelaavat innolla sotapelejä. Sodassa pääsisi toteuttamaan räiskintää ihan livenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä olen maanpuolustushenkinen, mutta en innostu sodasta joka olisi ollut mahdollista välttää.
Jos Ukrainasta puhutaan, niin sodan välttäminen olisi ollut mahdollista vain antamalla Venäjän miehittää koko maa.
Sama taatusti pätee myös Suomeen. Eikä Venäjän miehittämillä alueilla ole ollenkaan kivaa asua, kysykääpä vaikkapa tshetsheeneiltä...
Koti, Uskonto, Isänmaa... puretaan osiin.
Koti: keskiverto mies asuu kämäsessä vuokraluukussa naisen jätettyä hänet ja vietyä lapset. Nainen lapsineen tarvitsee tietysti sen neljä huonetta kaupungin keskustasta, ja senhän ne Kelan maksamana saa. Ei jatkoon.
Uskonto: kristinuskon kulmakiviä tuntuu olevan alkuperäiskansojen tappaminen ka pikkupoikien hyväksikäyttö. Ei jatkoon.
Isänmaa: murskataan patriarkaali perseellämme! Miehet ovat aiheuttanee kaiken pahan maailmassa... joo ei jatkoon.