Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos Venäjä hyökkäisi Suomeen olisiko miehet yhtä motivoituneita taistelemaan nykyisen yhteiskunnan puolesta?

Vierailija
25.02.2022 |

Mielipiteitä?

Kommentit (1425)

Vierailija
1001/1425 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukee näitä juttuja kyllä on maanpuolustahto huonossa jamassa, kaikki on vaan lähdössä karkuun, pahaa tekee kyllä

Johtuu siitä, että täällä ei enää ole miehiä. Tai miehiä on, mutta he alkavat olla yli-ikäisiä.

Nykypäivän nössöt ehkä pystyisivät poimimaan marjoja, jos jaksaisivat.

Juuri tuossa miehelleni totesin, että ne on ukrainalaisia, jotka vielä jaksavat kerätä marjoja 12 h työpäivinä ja vielä siivota ne - omin silmin näin, kun olin työmatkalla vuokramökissä yötä. Siellä lamppujen valossa siivottiin puolukoita ja ylös aamulla ennen kuin minä lähdin seitsemältä.

Suomalaisissa on paljon niitä, joista ei ole minkäänlaisiin fyysisiin töihin enää. Ei ole jaksamista eikä motivaatiota, kun valtio maksaa siitä, että masennutaan yksin yksiössä ja pelataan tietsikalla. Sotiminen on tosi kovaa puuhaa, mitenköhän kävisi.

Missähän vaiheessa vanhemmat päättivät kasvattaa lapsensa noin? Missähän vaiheessa ei enää haluttu maksaa lapsille (nuorille) palkkaa?

Ei se motivaatio synny palkasta pelkästään, vaan aikaansaamisesta ja oppimisesta. Itselläni on lapsia, jotka ovat hyvin omatoimisia olleet lapsesta asti. Maatilalla kasvaneita, töihin oppineita, nyt ovat hyvissä ja hyvin palkatuissa ammateissa, maatilalla ei ole jatkajaa heikon kannattavuuden takia. 

Vierailija
1002/1425 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei monikaan enkä ainakaan minä. Toisten asimia ja omaisuuksia. Pois vaan sodan alta Kanadaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/1425 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukee näitä juttuja kyllä on maanpuolustahto huonossa jamassa, kaikki on vaan lähdössä karkuun, pahaa tekee kyllä

Pietarin torollit provoilee ja yrittää alentaa maanpuolustustahtoa, joka on euroopan kovinta.

Ei siihen Pietarin trolleja tarvitse. Riittää kun katsoo yhteiskuntaa niin näkee kuinka paljon naiset vihaavat miehiä ja tuo sen jatkuvasti esille eikä edes yritä peitellä sitä vihaa. Nyt kun alkaa olemaan sodan uhka niin naiset itkevät miehiä puolustamaan heitä vaikka totuus kuitenkin on että sitä saa mitä tilaa. Hoitakaa itse puolustaminen, olettehan te vahvoja itsenäisiä naisia jotka ei miehiä tarvitse mihinkään

Vierailija
1004/1425 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gallup my ass. Kansanäänestystä ei isoista asioista tehdä, manipuloidaan vaan joka tuutista.

Väärin. Tuota tarkkaillaan gallupeissa. monissa maissa säännöllisin väliajoin. Suomi on aina ollut kärjessä tai sen tuntumassa. Haastattelijoina enimmäkseen kaupunkilaisia nuoria nais-opiskelijoita, joten virhemarginaalikin menee enemmän puolustushaluttomuuden suuntaan.

Kansanäänestyksestä en ole mitään sanonut. Jos tarkoitat Natoon liittymistä, niin minusta se on turha ja haitallinen välivaihe liittymisprosessissa.

Vierailija
1005/1425 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikko7654 kirjoitti:

Koko ikäni, minulle on kerrottu kuinka huono olen, koska olen mies. Autoileva duunari. Nyt sama alistaminen jatkuu pojalleni koulussa. Koska tämä on poliittinen linja ja hallitukset valitaan suomessa äänestyksellä, on selvä että suomen kansa halveksii minua. Kuten myös suuriosa vauva foorumin kirjoittajista.

Poistun perheineni maasta kun rautaa tulee rajoille. Te varmasti pärjäätte paremmin ilman minua, näin olen käsittänyt jo vuosikaudet.

M43

Tervemenoa! Lähde jo nyt niin ehdit varmasti! Venäjälle pääsee vielä, siellä on perinteiset patriarkaaliset arvot.

Italia, espanja... fiksumpaa väkeä paremmissakin maissa.

Koko maailmasta ei löydy toista kolkkaa missä voit vain maata sohvalla ja näpytellä tietsikkaasi ja valtio maksaa viulut. Mutta ei täällä pakko ole asua, voi kun lähtisitte ja aikuistuisitte. Sosiaaliturvan menettää jo lyhyenkin Suomesta pois asumisen jälkeen, joten pääsisitte kokeilemaan työntekoa ja muuta mikä kohtentaisi itsearvostusta.

Tarkoitus on mennä sodan kynnyksellä sotaa pakoon. Missä nukkuu, on ensisijainen ongelma, ellei sitten mene lomailemaan halpamaahan (visa ja rokotukset) tai nuku jossain autossa. Jos ei tulee sotaa puoleen vuoteen, voi toki piipahtaa taas Suomessa. Ja jos tulee sota, niin sotapakolaisena omaa kunnioitettavat paperit ainakin jokusen kuukauden kuluttua.

Niin, ainahan voi nukkua ulkona ja kerjätä ruokansa. Ihminen pärjää aina ja tuollainen kokemus voisi olla ihan hyvä yksiössään yksin kyyhöttäville masentuneille. Huomata että minähän pärjäänkin eikä ihmisiä tartte pelätä. Siitä tässä on kyse, ette itsearvostus on nollilla, näissä ihmisissä on paljon piilossa kykyjä ja taitoja.

Vierailija
1006/1425 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en puolusta toisten omaisuuksia. Lähden heti Montrealiin. Jääköön ne jotka näkee jotin syytä jäädä.

Vierailija
1007/1425 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsenäisen Suomen puolesta kyllä ehdottomasti, mutta en NATO tai EU lipun alla!

Vierailija
1008/1425 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys on aseellisesta taistelusta. Armeijan käyneet naiset tietysti osallistuvat, mutta yhteiskunnassa on ihan oikeasti myös sellaisia tehtäviä, jotka jonkun pitää tehdä. Ja noista Ukrainankin kuvista näkee, että yhä tänäkin päivänä on fyysisestä vahvuudesta hyötyä.

Ja turha selittää jotain, että olette vaatineet tasa-arvoa – itse en ole koskaan vaatinut mitään 50-50-jakoa. Olen aina ollut sitä mieltä, että pienten lasten hoito sopii paremmin äideille ja sotahommat miehille.

Ai nytkö siitä fyysisestä vahvuudesta onkin hyötyä ja naiset eivät tähän vedoten voi maanpuolustukseen osallistua? On se kumma kun naiset halusivat poliisikouluun, pelastuslaitokselle tai vartijoiksi, niin heille piti järjestää miehiä helpommat fyysiset testit, koska eivät olisi muuten niitä läpäisseet. Kyllä sitä varmaan voidaan kouluttaa naisia ampumaan rynkylläkin ja järjestää helpommat fyysiset testit rintamakelpoisuuden varmistamiseksi. Vai luikkivatko opportunistifemakot nyt miesten taakse piiloon?

Ja heitä on myös mennyt ja työskentelee em. tehtävissä.

Kristiina Komulainen: Poliisi

https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000008229679.html

Mikäli itse olet opettaja ja naapurin Jaakko on kirurgi, niin tarkoittaako se, että miehenä voit siirtyä Jaakon hommiin kirurgiksi ilman koulutusta?

Vierailija
1009/1425 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttavia maita löytyy kirjoitti:

Minä en puolusta toisten omaisuuksia. Lähden heti Montrealiin. Jääköön ne jotka näkee jotin syytä jäädä.

Joillekin olisi hyvä kokemus myös se, että lähtee sotaa pakoon. Sillä jokaisella maalla on omat persunsa.

Vierailija
1010/1425 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Naiset määrää työpaikoillakin ja alistaa miehiä. Työpaikkakiusaavat terveyden menettämiseen asti. Ja sitten pitäisi puolustaa! Pois vaan. Ei ole naisten ja miesten töitä.

Vierailija
1011/1425 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikko7654 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikko7654 kirjoitti:

Koko ikäni, minulle on kerrottu kuinka huono olen, koska olen mies. Autoileva duunari. Nyt sama alistaminen jatkuu pojalleni koulussa. Koska tämä on poliittinen linja ja hallitukset valitaan suomessa äänestyksellä, on selvä että suomen kansa halveksii minua. Kuten myös suuriosa vauva foorumin kirjoittajista.

Poistun perheineni maasta kun rautaa tulee rajoille. Te varmasti pärjäätte paremmin ilman minua, näin olen käsittänyt jo vuosikaudet.

M43

Älä uhriudu.

On tässä itseäkin yritetty hukuttaa aikanaan, mutta sen verran sisua löytyy, etten mihinkään lähde! Jos olet mun entinen kiusaaja, voinen vain sanoa, että nössö olitkin itse aina! M43

Kysyttiin ajatuksia suomen puolustamisesta ja minä kerroin ajatukseni. Mielipiteeni ei kuitenkaan kelpaa, vaan sitä väheksyntä uhriutumisena.

Aivan, koska "kaikki" ovat sua vastaan :D

Vierailija
1012/1425 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvapaikkana Kanada kirjoitti:

Ei monikaan enkä ainakaan minä. Toisten asimia ja omaisuuksia. Pois vaan sodan alta Kanadaan.

Kanadassa on jo lähes dystopia. Siellä valmistellaan pysyvää "työkalua" siitä, että jos olet hallitusta vastaan, omaisuutesi takavarikoidaan.

Vierailija
1013/1425 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanada ei ole Suomi. Montreal vielä vähemmän Persujen valtakuntaa.

Vierailija
1014/1425 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuulostaakin erittäin hyvältä.

Vierailija
1015/1425 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olisi. Onhan tästä ihan faktatietoa olemassa. Suomalaisilla on erittäin kova maanpuolustustahto.

Pahaa pelkään, että suurin osa on vellihousuja, jotka itkevät rintamalla pleikkarinsa perään. Minä, 52v nainen, ottaisin aseen ja puolustaisin maatani viimeiseen asti.

Televisiosta näkyy pätkiä Kiovasta kun armeijaa käymättömät miehet ja naiset ovat saaneet Kalasnikovin ja lyhyen koulutuksen. Taisi jollain saitilla naispuolinen kansanedustaja poseerata aseen kanssa.

Voi vain sanoa että ukrainalaisilla on oikeaa talvisodan henkeä. Kun vihollista vastassa on kansa joka on valmis kuolemaan viimeiseen naiseen tai mieheen niin ei 40 miljoonan ihmisen maata voi saada hallintaan muulla kuin valtavalla miehitysjoukolla mitä Venäjällä ei ole.

Venäjän asevoimat voisivat pommittaa kaupungit maan tasalle kuten tekivät Grosnyissä aikoinaan mutta voi kysyä mitä hyötyä siitä olisi heille. Luulen että jossain vaiheessa armeijan rahat alkavat loppua kun Venäjän kaupankäyntiä tehokkaasti rajoitetaan.

Luulen että alle kuukausi tässä menee ja lopputuloksena Putin syrjäytetään tai tapetaan.

Olet väärässä. Putin on valmistautunut vuosikymmenten taistoon.

"Putin al­le­kir­joit­ti lain, joka takaa hänelle elin­ikäi­sen syy­te­suo­jan. Syytesuoja koskee myös presidentin virkakauden jälkeen tehtyjä rikoksia.

Aikaisemmin presidentin virkakausien säädöksiä muutettiin siten, että Putinin on mahdollista jatkaa Venäjän presidenttinä vuoteen 2036 asti. Tuolloin Putin olisi 84-vuotias."

https://www.kaleva.fi/vladimir-putin-allekirjoitti-lain-joka-takaa-hane…

Bluffia vai ei, riittääkö kudit, kestääkö talous, mutta  Venäjä on itse valmistautunut vuosikymmeniin.

Vierailija
1016/1425 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

...omaisuuden takaverikointi valtiolle.

Vierailija
1017/1425 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olisi. Onhan tästä ihan faktatietoa olemassa. Suomalaisilla on erittäin kova maanpuolustustahto.

Pahaa pelkään, että suurin osa on vellihousuja, jotka itkevät rintamalla pleikkarinsa perään. Minä, 52v nainen, ottaisin aseen ja puolustaisin maatani viimeiseen asti.

Televisiosta näkyy pätkiä Kiovasta kun armeijaa käymättömät miehet ja naiset ovat saaneet Kalasnikovin ja lyhyen koulutuksen. Taisi jollain saitilla naispuolinen kansanedustaja poseerata aseen kanssa.

Voi vain sanoa että ukrainalaisilla on oikeaa talvisodan henkeä. Kun vihollista vastassa on kansa joka on valmis kuolemaan viimeiseen naiseen tai mieheen niin ei 40 miljoonan ihmisen maata voi saada hallintaan muulla kuin valtavalla miehitysjoukolla mitä Venäjällä ei ole.

Venäjän asevoimat voisivat pommittaa kaupungit maan tasalle kuten tekivät Grosnyissä aikoinaan mutta voi kysyä mitä hyötyä siitä olisi heille. Luulen että jossain vaiheessa armeijan rahat alkavat loppua kun Venäjän kaupankäyntiä tehokkaasti rajoitetaan.

Luulen että alle kuukausi tässä menee ja lopputuloksena Putin syrjäytetään tai tapetaan.

"Putin al­le­kir­joit­ti lain, joka takaa hänelle elin­ikäi­sen syy­te­suo­jan. Syytesuoja koskee myös presidentin virkakauden jälkeen tehtyjä rikoksia.

Aikaisemmin presidentin virkakausien säädöksiä muutettiin siten, että Putinin on mahdollista jatkaa Venäjän presidenttinä vuoteen 2036 asti. Tuolloin Putin olisi 84-vuotias."

Bluffia vai ei, riittääkö kudit, kestääkö talous, mutta  Venäjä on itse valmistautunut vuosikymmeniin.

Minä panen toivoni siihen, että joku lähipiiristä tekee salamurhan.

Vierailija
1018/1425 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikko7654 kirjoitti:

M43

Tervemenoa! Lähde jo nyt niin ehdit varmasti! Venäjälle pääsee vielä, siellä on perinteiset patriarkaaliset arvot.

Koko maailmasta ei löydy toista kolkkaa missä voit vain maata sohvalla ja näpytellä tietsikkaasi ja valtio maksaa viulut. Mutta ei täällä pakko ole asua, voi kun lähtisitte ja aikuistuisitte. Sosiaaliturvan menettää jo lyhyenkin Suomesta pois asumisen jälkeen, joten pääsisitte kokeilemaan työntekoa ja muuta mikä kohtentaisi itsearvostusta.

Luultavasti maksan enemmän veroja kuin sinä ansaitset palkkaa.

Vierailija
1019/1425 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikko7654 kirjoitti:

M43

Mt-ongelmat ovat yleisin syy työkyvyttömyyteen. Sieltä sohvalta makaamasta löytynee muutama nainenkin.

-Masennushäiriöt ovat yleisempiä naisilla kuin miehillä. Väestötutkimuksissa naisilla todetaan masennushäiriödiagnoosi lähes kaksi kertaa niin usein kuin miehillä.-

Vierailija
1020/1425 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä panen toivoni siihen, että joku lähipiiristä tekee salamurhan.

Tuota minäkin olen miettinyt, että ennemmin tai myöhemmin joku ottaa putinin hengiltä, ja mitä enemmän aikaa kuluu sitä voimakkaammin venäjän kansa alkaa hajoilemaan sisältäpäin. Nykymaailmassa tieto liikkuu, eikä putin voi valheellista propagandaansa määrättömästi jatkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan