Miten laulaja-artistit kohtelee fanejaan, onko kokemuksia?
Mulla on hyviä ja huonoja kokemuksia.
Positiivinen tyyppi on Anssi Kela, joka antoi nimmarin sellaisen keikan jälkeen jossa ei virallisesti jaettu niitä, jutteli myös mukavia.
Todella iloinen yllätys oli Jenni Vartiainen. Keski-Suomessa erään Jennin keikan jälkeen satoi kaatamalla ja 2 sukulaistyttöä jäi silti odottamaan Jenniä vaikkei nimmarinjakoa ollut kun hänen piti lähteä seuraavaan keikkamestaan. Jenni oli menossa keikkabussiinsa kun huomasi tytöt ja pyysi heidä sinne lämmittelemään. Lisäksi heitti heidät bussilla kotiinsa. Tytöt aivan fiiliksissä, olivat laulaneet Jennin biisejä kitarasäestyksellä bussissa puoli tuntia. Jennin julkisuuskuva antaa aivan eri käsityksen hänestä: todella lämmin ja ihana ihminen ja olen muiltakin kuullut että pitää faneistaan hyvää huolta.
Antti Tuisku antoi myös nimmarin omistuskirjoituksella ja kaunis hymy on jätkällä.
Negatiivisia kokemuksia:
Janna Hurmerinta. Yritettiin päästä hetkeksi juttelemaan keikan jälkeen kun muitakin faneja oli jonossa. Janna lähti vaan menemään sanaakaan sanomatta ja kaikki jäi kuin nallit kalliolle, eikä järkkäritkään kertoneet tuleeko hän takaisin.
Anna Abreu: tyttäreni fanitti Annaa vuosia muttei todellakaan enää. Tyttö jonotti 2h nimmaria ja kaverikuvaa ja Annan turvamies tönäisi hänet ja muuta lapset fyysisesti sivuun kun Anna viitta silmillä ryntäsi autoon ja pois, samalla vittua huutaen. Tässäkin oli luvattu tapaaminen keikan jälkeen. Sikamaista käytöstä.
Onko muilla hyviä tai huonoja kokemuksia? Ketä "kannattaa" fanittaa?
Kommentit (171)
Tämä on kyllä hämmentävä keskustelu.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 10:32"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 15:21"]
[/quote]
Ehkä tieto siitä, että kyseessä on mukava persoona, tekee kivemmaksi myös kys. artistin musiikin kuuntelun. En esimerkiksi ole itse noin yleensä kiinnostunut kuuntelemieni artistien yksityiselämästä, mutta jos tiedän kyseessä olevan ihan ehdan k-pään, niin kyllä se kuuntelunautintoa hieman riistää. Lopetin esimerkiksi kokonaan erään brittiläisbändin kuuntelun nähtyäni haastattelunpätkän, jossa bändin laulaja puhuttelee haastattelijaansa todella alentuvaan sävyyn.
[/quote]
Minä en ole koskaan kuunnellut Jenni Vartiaisen musiikkia koska olen enemmänkin hard rock fani. Mutta kun Kuopion viinijuhlilla keikan jälkeen satuin näkemään miten kauniisti ja lämpimästi hän kohteli pyörätuolissa istuvaa nuorta miestä, muuttui mieleni jonkin verran. Samoin oli aika rennon näköinen tunnelma noissa muissakin fanitapaamisissa. Kanava ei enää radiosta käänny koska uskon nyt että Jenni on ihan mukiinmenevä nainen ja vaatimattomampi kuin julkisuudessa voisi olettaa.
Toki musta on älyttömän huonoa käytöstä mennä häiritsemään julkisuuden henkilöä tämän ollessa esim illallisella tai teatterissa, ja sillon julkkis on mielestäni ihan oikeutettu sanomaan vähän tiukemminkin EI. Jos sitä yhdelle kirjottaa nimmarin ravintolassa, kohta sitä on joku muukin tulossa kinuamaan "Kun toikin sai". Mutta jos keikan jälkee tms. pyrkii muutaman sanan vaihtamaan tai nimmaria pyytämään, se on se todellakin ok, se keikkailu on artistin työtä ja missä muualla sitä ottaisi kontaktia faneihinsa jos ei keikan yhteydessä. Jos kadulla tapaa niin jos artistia ei kiinnosta tai ei ehdi, kai sen voi nätistikin sanoa... Vaikea kuvitella että Suomessa jonkun artistin ympärillä parveilisi niin paljon porukkaa että tarvitsis ilkeäks ruveta:D
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 14:06"]
Vaikea kuvitella että Suomessa jonkun artistin ympärillä parveilisi niin paljon porukkaa että tarvitsis ilkeäks ruveta:D
[/quote]
Ainakin Sanni ja Anna Abreu kuvittelevat olevansa niin paljon muiden yläpuolella, että he kokevat ahdistavana kun KAIKKI ihmiset heidät kadulla ja kaupassa tunnistaa ja tulee iholle, koska KAIKKI fanittaa heitä.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 08:24"]Kaikkien rakastama Cheek. Näin hänet baarissa juhlimassa porukkansa kanssa. Kun kauniit naiset pyysivät nimmarit ja yhteiskuvaa niin Cheekin ilme oli niin mairea ja iloinen. Sitten oli myös niitä vähemmän kauniita, hieman pullukoita niin nopeasti meni Cheekin ilme ilmeettömäksi. Maku meni kyseistä tyypistä.
[/quote] Ollaanko nähty sama tilanne? :-) Kaunis nainen pyytää yhteiskuvaa ja Cheek on vieri vieressä kiinni. Lihava ja ruma meni pyytämään yhteiskuvaa ja Cheekin ilme oli vastenmielinen ja just sellainen rako hänen ja fanin välissä etteivät vain ole vierekkäin.
Töykein oli Uniklubin Jussi takavuosina, kun näin hänet keikan jälkeen. Ei edes vilkaissut minuun päin, vaikka annoin fanilahjankin! Kyllä tuli paha mieli eikä tehnyt mieli kuunnella ko. bändiä enää.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 12:44"]
Oon saanut aika monilta ulkomaslaisilta tähdiltä, suomalaisissa on aika paljon näitä hoja ei kannata edes yrittää tai on vaan muuten paskoja, onkp jpku muka saanut Antti Tuiskulta, kysymys ei ollut siis suunnattu palastan miehille.
[/quote]
Mun mielstä raja kulkee siinä ettei artistin tarvii panna fanejaan. Oon kuullut keika njälkeen kun jätkät vonkaa Jenni vartiaselta pillua ja niihinkin juttuihin hän suhtautuu kohteliaalla huumorilla eikä nolaa tyyppejä jotka ei selvinpäin niin käyttäytyisi. Itsekkin kerran kysyin... m25
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 16:50"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 12:44"]
Oon saanut aika monilta ulkomaslaisilta tähdiltä, suomalaisissa on aika paljon näitä hoja ei kannata edes yrittää tai on vaan muuten paskoja, onkp jpku muka saanut Antti Tuiskulta, kysymys ei ollut siis suunnattu palastan miehille.
[/quote]
Mun mielstä raja kulkee siinä ettei artistin tarvii panna fanejaan. Oon kuullut keika njälkeen kun jätkät vonkaa Jenni vartiaselta pillua ja niihinkin juttuihin hän suhtautuu kohteliaalla huumorilla eikä nolaa tyyppejä jotka ei selvinpäin niin käyttäytyisi. Itsekkin kerran kysyin... m25
[/quote]
Vaikka M25 käyttäytyykin näköjään typerästi humalassa, on hän oikeassa: naislaulajat eivät ole horatsuja ja jos joku faneilleen antaakin, se ei kuulu pakettiin vaan yksityiselämään. Nimim. Tiedän tästä enemmän kuin te
Tulen itsekin lisäämään tähän ketjuun nimen, joka on jo useasti mainittu, eli Michael Monroe. En usko, että kukaan Miken tavannut pystyy sanomaan hänestä muuta kuin positiivista, mies on ihan mielettömän sympaattinen ja mukava ja aidosti kiinnostunut faneistaan. Kolme kertaa olen keikan jälkeen tavannut, kun hän yllättäen tullut juttelemaan, kysellyt kuulumisia, jakanut fanikortteja nimikirjoituksilla, joihin kirjoittaa ihan "henkilökohtaisia" tervehdyksiä, tyyliin "Hei Miia, kaikkea hyvää sulle", sekä jäänyt yhteiskuviin valokuvattavaksi, saa halata, muttei pussata :) ---Muitakin olen tavannut, mutta kyllä Mike on tyyppi, jolle antaisin tittelin "Suomen Eniten Fanejaan Huomioiva Artisti". Pakko lopettaa nyt, kun ylistys menee jo överiksi, mutta hän nyt vaan on ihan helevetin mukava tyyppi.
Kaija Koosta on paljon hyviä muistoja ;) M45
Maija Vilkkumaa on ainakin aivan ihana ja lämmin tyyppi.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 20:45"]
Todella iloinen yllätys oli Jenni Vartiainen. Keski-Suomessa erään Jennin keikan jälkeen satoi kaatamalla ja 2 sukulaistyttöä jäi silti odottamaan Jenniä vaikkei nimmarinjakoa ollut kun hänen piti lähteä seuraavaan keikkamestaan. Jenni oli menossa keikkabussiinsa kun huomasi tytöt ja pyysi heidä sinne lämmittelemään. Lisäksi heitti heidät bussilla kotiinsa**. Tytöt aivan fiiliksissä, olivat laulaneet Jennin biisejä kitarasäestyksellä bussissa puoli tuntia. Jennin julkisuuskuva antaa aivan eri käsityksen hänestä: todella lämmin ja ihana ihminen ja olen muiltakin kuullut että pitää faneistaan hyvää huolta.
[/quote]
** siis tarkoitan että Jenni heitti tytöt bussilla tyttöjen kotiin, ei omaansa. :)
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 20:46"]
Kaija Koosta on paljon hyviä muistoja ;) M45
[/quote]
Aha. Minä olen kuullut että Kaija on erittäin ylimielinen faneilleen, ei suostu heitä lainkaan tapaamaan keikkojen jälkeen. No ehkä hänellä on välillä huono päivä, se suotakoon.
Jenni on mahtava tyyppi.
Monet maailmantähdet myös keitä olen nähnyt muualla kuin lavalla
Madonna oli ihan mahtava tyyppi. Liftasin hänen keikkabussiinsa ja Madge (kutsun häntä tällä lempinimellä koska meistä tuli niin läheiset) tarjosi itseleipomiaan brownies-leivonnaisia minulle ja ystävälleni. Koko matka laulettiin yhdessä ikivihreitä Madgen hittejä, kuten La Isla Bonita ja Like a Virgin. Oli ihan huippukokemus.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 20:55"]
Madonna oli ihan mahtava tyyppi. Liftasin hänen keikkabussiinsa ja Madge (kutsun häntä tällä lempinimellä koska meistä tuli niin läheiset) tarjosi itseleipomiaan brownies-leivonnaisia minulle ja ystävälleni. Koko matka laulettiin yhdessä ikivihreitä Madgen hittejä, kuten La Isla Bonita ja Like a Virgin. Oli ihan huippukokemus.
[/quote]
Sinulle Jenni-vihaaja: väitätkö että ap valehtelee? Millainen ihminen sinä oikein olet? En haluaisi sinunlaistasi ikinä tavata.
Paula Vesala todella tympeä luonne. Muut kotimaiset artistit ovat olleet positiivisia yllätyksiä.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 20:59"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 20:55"]
[/quote]
Sinulle Jenni-vihaaja: väitätkö että ap valehtelee? Millainen ihminen sinä oikein olet? En haluaisi sinunlaistasi ikinä tavata.
[/quote]
Ei aloittaja valehtele, tuo nyt on vaan Jenni vartiaisen tapa toimia, tämä on aivan yleisesti tiedossa. Häntä arvostavat fanien lisäksi muut musiikintekijät koska hän on älyttömän mukava tyyppi. Tätä asiaa ei tietenkään Jenni-vihaaja voi sulattaa, koska haukkuu kaikki jotka Jenniä yrittää vähänkin kehua.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 21:00"]
Paula Vesala todella tympeä luonne. Muut kotimaiset artistit ovat olleet positiivisia yllätyksiä.
[/quote]
Samaa olen kuullut. Vesala on ylikasvanut pissi jolla on mielestään oikeus kohdella muita kuin paskaa. Kusi noussut päähän. Ja Vain elämäässä aikamoista feikkiä ja kusetusta, rooli päällä.
Ainakin muutama suomalainen mies-bändi ottaa hyvin naisfaninsa huomioon keikan jälkeen bäkkärillä. Jos tiedätte mitä tarkoitan ;)