Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten laulaja-artistit kohtelee fanejaan, onko kokemuksia?

Vierailija
15.07.2015 |

Mulla on hyviä ja huonoja kokemuksia.

Positiivinen tyyppi on Anssi Kela, joka antoi nimmarin sellaisen keikan jälkeen jossa ei virallisesti jaettu niitä, jutteli myös mukavia.

Todella iloinen yllätys oli Jenni Vartiainen. Keski-Suomessa erään Jennin keikan jälkeen satoi kaatamalla ja 2 sukulaistyttöä jäi silti odottamaan Jenniä vaikkei nimmarinjakoa ollut kun hänen piti lähteä seuraavaan keikkamestaan. Jenni oli menossa keikkabussiinsa kun huomasi tytöt ja pyysi heidä sinne lämmittelemään. Lisäksi heitti heidät bussilla kotiinsa. Tytöt aivan fiiliksissä, olivat laulaneet Jennin biisejä kitarasäestyksellä bussissa puoli tuntia. Jennin julkisuuskuva antaa aivan eri käsityksen hänestä: todella lämmin ja ihana ihminen ja olen muiltakin kuullut että pitää faneistaan hyvää huolta.

Antti Tuisku antoi myös nimmarin omistuskirjoituksella ja kaunis hymy on jätkällä.

Negatiivisia kokemuksia:

Janna Hurmerinta. Yritettiin päästä hetkeksi juttelemaan keikan jälkeen kun muitakin faneja oli jonossa. Janna lähti vaan menemään sanaakaan sanomatta ja kaikki jäi kuin nallit kalliolle, eikä järkkäritkään kertoneet tuleeko hän takaisin.

Anna Abreu: tyttäreni fanitti Annaa vuosia muttei todellakaan enää. Tyttö jonotti 2h nimmaria ja kaverikuvaa ja Annan turvamies tönäisi hänet ja muuta lapset fyysisesti sivuun kun Anna viitta silmillä ryntäsi autoon ja pois, samalla vittua huutaen. Tässäkin oli luvattu tapaaminen keikan jälkeen. Sikamaista käytöstä.

Onko muilla hyviä tai huonoja kokemuksia? Ketä "kannattaa" fanittaa?

Kommentit (171)

Vierailija
61/171 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 09:46"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 06:52"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 05:42"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 00:08"]Mä ymmärrän, ettei artistin tarvitse huomioida jatkuvasti kaikkia. Mutta torjunnankin voi tehdä kohteliaasti ja fania kunnioittaen. Jos joku fani näkee idolinsa vaikka kadulla ja uskaltautuu juttusille, eikä artisti jaksa jutella, voi sanoa fanille vaikka "on vähän kiire, olen pahoillani" tms. eikä "painu vittuun." [/quote] Tämä. Varsinkin jos fani on itse täysin asiallinen ja kohtelias. T: se Hynysestä kertonut

[/quote]Tietenkin tämä olisi se korrektein tapa hoitaa asia. Mutta kuten me kaikki muutkin, ovat julkkiksetkin 'vain' ihmisiä ja 'kuppi menee nurin' välillä huonommalla tavalla. Huomaa, että ette juurikaan osaa asettua toisen asemaan - jos viettäisitte viikonkin jonkun suositun artistin kengissä, saattaisitte ymmärtää paremmin sitä, miten paljon se voi pipoa kiristää, kun et saa -missään- olla rauhassa (pahimmillaan kun kotiovellakin on joku päivystämässä). Kännykamerat napsuu aina, käyt sitten apteekissa, kaupassa jne. Ja sitten luet seiskasta, miten julkku osti peräpukamavoidetta...

[/quote]

Ammatinvalintakysymys.

Tämä tunnettuus eli julkisuus on juuri se seikka, joka saa monet valitsemaan ko. alan. Edelleenkään kakkua ei voi sekä syödä että säästää.
[/quote]Niin, väittämäsi pitää paikkansa näiden idols-sunmuuhömppälaulukilpailu-osallistujien kohdalla. Mutta moni muu on aloitellut ihan rakkaudesta musiikkiin. Menestyksen myötä sitten 'joutuu' tämän (yksityiselämän/kin) kyttäyksen uhriksi.
Edelleen kuitenkin on jäänyt epäselväksi, miksi sinä ja niin moni muu katsoo, että julkkiksen tulee olla -just sun- kaveri? Just silloin, kun se syö jäätelöä perheensä kanssa, ni sun oikeus mennä 'vaihtamaan muutama sana' on suurempi, kuin artistin oikeus vapaapäivään - miksi? Mitä sä siitä saat?
Ja sille Hynynen jankkaajalle, ni se äijähän on kuuluisa siitä 'häiriköiden' tylyttämisestä, yhtään tyyppiä seurannut ois tiennyt asian. Plus ehkä frendis sattui olemaan se päivän 150:nes 'idolin näkemisestä ilahtunut'.
Ja toi 'ammatinvalinta' nillitys on kyllä ihan vailla pohjaa - samoin vois tuumata, et 'ammatinvalintakysymys', kun oot siwan kassa ja sut ryöstetään kk:n välein väkivallalla uhkailemalla - sun logiikalla siis ihan yhtä hyväksyttyä.
[/quote]

Saa olla aika tunnettu epeli nykyään että Suomessa JOKA kulman takana on jututtajia. Joten eiköhän suurin osa saa olla suhkot rauhassa. Mitä siis jatkuvasti nillität? Ootko joku itseensä kyllästynyt katkera "artisti" jonka ura on lähtenyt laskuun?

Vierailija
62/171 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/171 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaija Koo ainakin ihan mukava. :)

Vierailija
64/171 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kuunnella metallia ja fanittaa kyseisiä artisteja, useimmiten ovat lojaalimpia ja mukavampia faneja kohtaan kuin pop/rapdiivat ja enemmän jalat maassa :)

Vierailija
65/171 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hyviä kokemuksia Elastisesta ja Iso H:sta. Ne tuli keikan jälkeen jakamaan nimmareita ja ottamaan kuvia vaikka alunperin niiden piti lähteä heti keikan jälkeen pois. Olivat tosi kivoja molemmat! Myös siskoni on tavannut Elastisen ja kehui häntä.
Anna Abreukin on tosi mukava :)

Vierailija
66/171 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammerfestillä eilen kaatosateessa oltiin Jenni Vartiaisen keikalla. Silloin kun artisti kuten Jenni on aidosti kiitollinen faneilleen ja arvostaa heitä että jaksettiin mutalammikoissa laulaa mukana, ollaan mekin messissä. Jennille miljoonat kiitokset, ei siinä sade ja salamointi haitannut pätkän vertaa!!

https://www.facebook.com/jennivartiainenofficial/photos/a.277303639404.140400.181219984404/10153098949339405/?type=1&theater

Vierailija
67/171 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan itse Anna Abreu jankkaamassa tässä ketjussa... Hmm.

Vierailija
68/171 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo mainittu Michael Monroe. Aloin fanittaa häntä yli 10 v sitten ja vaikka en ole useampaan vuoteen enää käynyt keikoilla kuin kerran tai pari vuodessa, niin kyllä Michael edelleen muistaa mut kun törmätään :)

Vierailija
69/171 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 17:05"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 16:50"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 12:44"]

Oon saanut aika monilta ulkomaslaisilta tähdiltä, suomalaisissa on aika paljon näitä hoja ei kannata edes yrittää tai on vaan muuten paskoja, onkp jpku muka saanut Antti Tuiskulta, kysymys ei ollut siis suunnattu palastan miehille.

[/quote]

Mun mielstä raja kulkee siinä ettei artistin tarvii panna fanejaan. Oon kuullut keika njälkeen kun jätkät vonkaa Jenni vartiaselta pillua ja niihinkin juttuihin hän suhtautuu kohteliaalla huumorilla eikä nolaa tyyppejä jotka ei selvinpäin niin käyttäytyisi. Itsekkin kerran kysyin... m25

[/quote]

Vaikka M25 käyttäytyykin näköjään typerästi humalassa, on hän oikeassa: naislaulajat eivät ole horatsuja ja jos joku faneilleen antaakin, se ei kuulu pakettiin vaan yksityiselämään. Nimim. Tiedän tästä enemmän kuin te

[/quote]

No niin tietenkin tiedät, taas näitä "Tietäjiä"...

Vierailija
70/171 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 17:51"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 17:05"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 16:50"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 12:44"]

Oon saanut aika monilta ulkomaslaisilta tähdiltä, suomalaisissa on aika paljon näitä hoja ei kannata edes yrittää tai on vaan muuten paskoja, onkp jpku muka saanut Antti Tuiskulta, kysymys ei ollut siis suunnattu palastan miehille.

[/quote]

Mun mielstä raja kulkee siinä ettei artistin tarvii panna fanejaan. Oon kuullut keika njälkeen kun jätkät vonkaa Jenni vartiaselta pillua ja niihinkin juttuihin hän suhtautuu kohteliaalla huumorilla eikä nolaa tyyppejä jotka ei selvinpäin niin käyttäytyisi. Itsekkin kerran kysyin... m25

[/quote]

Vaikka M25 käyttäytyykin näköjään typerästi humalassa, on hän oikeassa: naislaulajat eivät ole horatsuja ja jos joku faneilleen antaakin, se ei kuulu pakettiin vaan yksityiselämään. Nimim. Tiedän tästä enemmän kuin te

[/quote]

No niin tietenkin tiedät, taas näitä "Tietäjiä"...

[/quote]

No ketkä naisartistit on jakaneet faneilleen? Voisit kertoa kun kerta muka tiedät.

Vierailija
71/171 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
72/171 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
73/171 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 08:07"]

No huhhuh, uskaltaakohan sitä enää kenellekään artistille edes yrittää puhua mitään, jos käytös on tota luokkaa. Ettei vain vahingossakaan häiritä herkän taiteilijan luovaa keskittymistä -_- Taidan lopettaa kaikkien fanittamisen!! Suosittelen myös muille niin saavat nämä nähdä että palkkakin sit pienenee.

[/quote]

Hyvä jos vihdoin tajuat ettei jonkun musiikista pitäminen tarkoita sitä että pitää mennä tuntemattomia ihmisiä häiritsemään joka käänteessä. Suosittelen samaa oivallusta muillekin.

Vierailija
74/171 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 08:09"]

Artistia ei ole olemassa ilman yleisöä. Jos kukaan ei kuuntele, ei artistia synny.

Artistin työhön kuuluu sosiaalisuus. Kannattaa vaihtaa alaa, jos haluaa yksityisyyttä. Ei sitä kakkua voi syödä ja säästää.

[/quote]

Fani lyhenne tulee fanaatikosta ja syy on ilmeinen. Pitää osata tehdä ero teoksen ja tekijän välillä. Näiltä fanaatikoilta se ei näytä onnistuvan.

Vierailija
75/171 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 05:42"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 00:08"]Mä ymmärrän, ettei artistin tarvitse huomioida jatkuvasti kaikkia. Mutta torjunnankin voi tehdä kohteliaasti ja fania kunnioittaen. Jos joku fani näkee idolinsa vaikka kadulla ja uskaltautuu juttusille, eikä artisti jaksa jutella, voi sanoa fanille vaikka "on vähän kiire, olen pahoillani" tms. eikä "painu vittuun." [/quote] Tämä. Varsinkin jos fani on itse täysin asiallinen ja kohtelias. T: se Hynysestä kertonut

[/quote]Tietenkin tämä olisi se korrektein tapa hoitaa asia. Mutta kuten me kaikki muutkin, ovat julkkiksetkin 'vain' ihmisiä ja 'kuppi menee nurin' välillä huonommalla tavalla. Huomaa, että ette juurikaan osaa asettua toisen asemaan - jos viettäisitte viikonkin jonkun suositun artistin kengissä, saattaisitte ymmärtää paremmin sitä, miten paljon se voi pipoa kiristää, kun et saa -missään- olla rauhassa (pahimmillaan kun kotiovellakin on joku päivystämässä). Kännykamerat napsuu aina, käyt sitten apteekissa, kaupassa jne. Ja sitten luet seiskasta, miten julkku osti peräpukamavoidetta...

Vierailija
76/171 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 19:34"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 17:56"]

Tammerfestillä eilen kaatosateessa oltiin Jenni Vartiaisen keikalla. Silloin kun artisti kuten Jenni on aidosti kiitollinen faneilleen ja arvostaa heitä että jaksettiin mutalammikoissa laulaa mukana, ollaan mekin messissä. Jennille miljoonat kiitokset, ei siinä sade ja salamointi haitannut pätkän vertaa!!

https://www.facebook.com/jennivartiainenofficial/photos/a.277303639404.140400.181219984404/10153098949339405/?type=1&theater

[/quote]

Tästä tuli mieleeni: tunnen useita miehiä jotka käy Jenni Vartiaisen keikoilla ainoastaan päästäkseen artistin pimppiä höyläämään. Osa heistä kuvittelee jopa että Jenni alkaisi heidän kanssa seurustella koska ovat niin "miesten miehiä". Typerän näköistä ja kuuloista kun nämä jäbikät hoilaa eturivissä jotain "Tyttövuosia" biisiä joka ei varsinaisesti ole "miehisten miesten" kappale. Olen itse käynyt parilla Jennin keikalla, koska tykkään hänen äänestä ja olemuksesta ja kyllähän hän flirttaa aika täysillä eli heittää ns vettä näitten poikien myllyyn. Mutta toisaalta, oma syy kun pettyvät, typerykset.

[/quote]

Eiköhän se ole aika harvinaista, että miehet käyttäytyy naislaulajia kohtaan kuin pikkutyttö-bändärit miesrokkareiden bäkkärillä. Tuskin tosissaan kehtaavat jenniä yrittää. 

Hyvä kokemus minulla on Jennin lisäksi Arttu Wiskarista joka jutteli mukavia Tikkurilan keikan jälkeen eikä ollut kiire mihinkään. 

Vierailija
77/171 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
78/171 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 20:46"]

Kaija Koosta on paljon hyviä muistoja ;) M45

[/quote]

Olen kateellinen. Olen jo pienestä pitäen halunnut olla Kaijan kanssa. Voisitko kertoa jotain tarkemmin.

M44

Vierailija
79/171 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 11:33"]

Razzle oli kiva silloin kauan sitten eka kiertueella jolla oli mukana Suomessa, ennen kuin Hanoi Rocksista tuli suosittu. Tuli lavan edustalle keikan jälkeen ja jutteli fanien kanssa pitkään ja antoi nimmareita mielellään, kirjoitteli niihin ylimääräisiä toivotuksiakin. Muutkin bändin tyypit olivat ystävällisiä mutta Razzle oli ihan omaa luokkaansa.

Razzle <3 <3

[/quote]

Vierailija
80/171 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarja Turunen on tosi mukava. Käyn joka vuosi ainakin yhdellä keikalla ja ollaan jo moikkausväleissä, kun alan olla jo vakionaama joulukiertueilla. Keikan jälkeen jäädään aina jutteleen hetkeksi ja vaihtaan kuulumiset. Tarja on hirveen symppis tyyppi.