Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko säästöjä 26 vuotiaalla?

Vierailija
14.07.2015 |

Onko minulla normaali määrä säästöjä? Ei ole ollut perintöä, en ole saanut lapsilisiä yms ja olen aina saanut ns. normaalit synttärirahat (n. 50-80e/synttäri lapsena), jouluna lahjat, yms. Viikkorahaa sain ihan pienenä n. 5 markkaa / viikko. Omistan ehkä n. 200 e edestä tavaraa (siis myymällä ne saisin n. 200 e). En omista asuntoa yms, olen hoitoalalla (Sairaanhoitaja), työt aloitin vasta valmistuttuani 21 vuotiaana, sitä ennen vähän kesätöitä, muutoin opiskelin. Yhden vuoden olin ulkomailla "lomalla" silloisen miehen luona eli yksi vuosi ilman töissä oloa. Säästöjä siis tilillä n. 26000, ei mitään omistuksia. Olen vielä lapseton ja sinkku. Ei edes autoa, vaan pyörällä kuljen. Onko siis normaali summa? Ja kannattaisiko minun sijoittaa ja mihin ja minkä verran? En tiedä talousasioista mitään, mitä nyt pankissa laittoivat sellaisen että joka kuukausi 30 euroa menee rahastoihin (sinne ei ole kertynyt muutamaa kymppiä enempää vielä). Olenko säästänyt hyvin vai huonosti? (ottaen huomioon juuri nuo että en ole saanut perintöjä yms ja normaali perhe, eli ei koskaan ole ollut mitään ylimääräistä vanhemmillakaan antaa ja normaali työt, tosin huono palkka kun ei ollut aikanaan varaa kouluttautua yms.

Kommentit (101)

Vierailija
101/101 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita aspi. Heti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme