Miksi en laihdu?
Olen nyt 2 vk syönyt järkevästi, 1400-1800 kcal/vrk. Vaa'alla ei tapahdu mitään. Miksi ei? En ole harrastanut liikuntaa, mutta jotenkin kuvittelisi että jos puolittaa syömisensä, se vaikuttaisi jotenkin. Miksi ei? Turhauttaa.
Kommentit (65)
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 09:35"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 08:46"]Miksi et liiku? Ei kovin terveellinen elämäntapa. Unohda kalorien laskeminen, ja jätä kaikki sokeria sisältävät jutut pois, ja kaikki kuiduttomat jutut kuten riisipuuro. Leivänkin voisi jättää pois. Syö paljon kasviksia ja hedelmiä. Punnitse itsesi kerran kuussa kuukautisten jälkeen, niin saat eliminoitua hormonien vaikutuksen, ja ymmärrät pitkäjänteisyyden ruokavalion muutoksessa. [/quote] Kerran kk punnitus on liian harvoin, painohan voi myös nousta. Ap:n esimerkkipv:ssä ei ollut juuri vihanneksia, marjoja tai hedelmiä.
[/quote]
Miten niin? Olihan tuossa mansikoita ja mustikoita, vihersalaattia ja vihanneksia leivän päällä. Ja eikös ne falafelitkin jonkinlaisia kasvispyöryköitä ole?
Syöt liikaa hiilareita, plus vasta kaksi viikkoa mennyt... Viljatuotteet pois. Tilalle kasviksia ja hedelmiä, nyt ne hyviä ja halpojakin. Kokeilepa sitä ihan ensin. Minulle 1800 kaloria riittää painon ylläpitoon ja liikunkin. Olen 60kg, 164cm. Eli jos haluat tuloksia muutamissa viikoissa kalorit enintän 1200! Suosittelen lämpimästi viljatuotteiden poistoa ruokavaliostasi. Aamupalaksi voi ihan hyvin syödä vaikka hedelmäsalaattia ja kananmunia, lounaaksi kanaa ja kasviksia, välipalaksi aina kun tekee jotain mieli omena tai kananmuna, illalla sitten vaikka tomaattijauhelihakastiketta, kukkakaalia, oliiveja, porkkanaraastetta. Makeaa jos tekee mieli, syön melonia. Tässä siis esimerkki minun laihispäivästäni. Kun paino nousee useamman kilon, pudotan ne viikossa suunnilleen syömällä esim noin. Mausteita käytän ja suolaa, kahvia juon ja makeuttamattomia limuja.
Syosittelen kiloklubia ja keittiövaakaa, monilla ei ole ihan määristäkään käsitystä. Itsellä ainakin annoskoot pieneni huomattavasti koska olin kuvitellut ruokien määrät väärin. Olen siis laihduttanut 25 kiloa ja siinä pysynyt jo puolitoista vuotta. Joulun ja muiden pyhien jälkeen olen pitänyt laihisviikon tai kaksi.
Minulla on noin 10 kiloa ylipainoa. Olen aina tykännyt jäätelöstä, suklaasta ja leivästä ja ollut mukavuudenhaluinen. Pari viikkoa sitten päätin jättää herkut, vaihtaa leivän puuroon, lisätä marjojen ja vihanneksien syöntiä ja syödä pienen kourallisen pähkinöitä päivittäin, juoda vain vettä ja teetä ja aloittaa tunnin kävelylenkit. No, paino putosi ensin kilon ja sitten tuli takaisin puoli kiloa ja nyt paino pysynyt samana, mutta olen huomannut muita muutoksia: vaatteet eivät kiristä, vatsa on litteämpi ja iho tuntuu sileämmältä. Lisäksi näinkin lyhyessä ajassa kunto tuntuu jo kohentuneen. Aiemmin en ole jaksanut hölkätä minuuttiakaan ja kun eilen kävelylenkillä kokeilin hölkkäämistä (ihan hitaasti), jaksoin jo viisi minuuttia. Toivon tietenkin, että jossain vaiheessa painokin alkaisi tippua, mutta motivaatiota voi saada muustakin kuin vaa'an lukemista.
Ja se vielä että näillä syömisillä nälkä pysyy juuri ja juuri poissa, en oikein pysty vähentämään kaloreita koska tiedän että nälkä kostautuu jossain vaiheessa. Varsinkin jos nyt aloitan sen liikunnan. Ja imetän myös.