Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en laihdu?

Vierailija
13.07.2015 |

Olen nyt 2 vk syönyt järkevästi, 1400-1800 kcal/vrk. Vaa'alla ei tapahdu mitään. Miksi ei? En ole harrastanut liikuntaa, mutta jotenkin kuvittelisi että jos puolittaa syömisensä, se vaikuttaisi jotenkin. Miksi ei? Turhauttaa.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omastakin mielestäni aika leipäpitoinen tuo mun ruokavalio...mutta Kiloklubiin mukaan saan koko ajan liian vähän kuitua. Eli täysjyvä pitäisi vaan lisätä...?

ap

Vierailija
42/65 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis harrastan liikuntaa vähän kausittain. Nyt en ole liikkunut koska on ollut vähän hankala järjestää (lähinnä lastenhoito) mutta tilanteen pitäisi muuttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 08:48"]Omastakin mielestäni aika leipäpitoinen tuo mun ruokavalio...mutta Kiloklubiin mukaan saan koko ajan liian vähän kuitua. Eli täysjyvä pitäisi vaan lisätä...?

ap
[/quote]
Lisää mieluummin linssejä, papuja ja juureksia. Myös niistä saa kuituja

Vierailija
44/65 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitujen saanti on minullekin ongelma. Olen gluteeniton eli keliaakikko, joten en tiedä, millaiset määrät kuitua saisi ja mistä, jotta vatsa toimisi useammin kuin kaksi kertaa viikossa. Kasvikunnasta menee jo nykyisin yli 0,5kg päivässä.

Vierailija
45/65 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dietissä se mitä syö, 90%, liikunta 10%.
Turha huijata itseään.
Toki liikunnalla muita + vaikutuksia.

Vierailija
46/65 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 07:46"]Olen nyt 2 vk syönyt järkevästi, 1400-1800 kcal/vrk. Vaa'alla ei tapahdu mitään. Miksi ei? En ole harrastanut liikuntaa, mutta jotenkin kuvittelisi että jos puolittaa syömisensä, se vaikuttaisi jotenkin. Miksi ei? Turhauttaa.
[/quote][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 07:46"]Olen nyt 2 vk syönyt järkevästi, 1400-1800 kcal/vrk. Vaa'alla ei tapahdu mitään. Miksi ei? En ole harrastanut liikuntaa, mutta jotenkin kuvittelisi että jos puolittaa syömisensä, se vaikuttaisi jotenkin. Miksi ei? Turhauttaa.
[/quote]
Ole rehellinen itsellesi, siitä se lähtee. Meitä sinä voit kusettaa, itseäsi et.

Vierailija
47/65 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lenkillä kolme iltaa putkeen, vaikka vaan reippaalla kävelyllä, lähtee nesteet liikkeelle. Tosin ne jymähtää helposti takaisin, jos lakkaat liikkumasta. Tai pistät hyvää musaa soimaan ja tanssit puoli tuntia päivässä.

Vierailija
48/65 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiiko sun maha huonosti? Jos ei, miksi stressata kuidusta? Muutama täysjyväkorppu ja marjojen liukenevaa kuitua korvaa ämpärillisen leipää ja puuroa.

Vierailija
49/65 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole jo aloittanut liikuntaa? Liikunta nopeuttaa aineenvaihduntaa ja myös auttaa pitämään kropan ns. kasassa, kun laihdut. Eli ehkäisee roikkuvaa ihoa yms.

Ruokavaliotasi muuttaisin niin, että puuro (esim. neljän viljan) aamupalaksi leivän tilalle. Rahka mieluummin iltapalaksi ja päivälliseksi jokin perus kotiruoka. Leivät heivaisin ruokavaliosta aluksi pois, kuituja saa muustakin ruuasta.

Vierailija
50/65 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla paino 67,5kg ja tavoite on painaa 60kg 8.8.

Eilen aloitin nutrilet fast weight loss dieetin. tosin ohje on että kaikki ateriat korvataan pussilla mutta niin vakava tämä minun tilanne ei ole että siihen ryhtyisin. Tavoite on voida korvata 2 ateriaa päivässä ja syödä 2 normaalia vähän pienempää annosta lämmintä ruokaa päivässä.

Ohan se varma että jos kaikki ateriat korvaa 1-3 viikon ajan tuolla nutriletilla nii lähtee se läski isommastaki ihmisestä liikenteeseen. kun 110kcal /annos ja normaali ruoalla saa 500kcal.

Vierailija
51/65 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihan sama juttu, erona vaan, että melkein kaksi kuukautta on tullut laskettua kalorit ja menen n. 1200 kcal vauhdilla, vähän pienemmälläkin joinain päivinä. Ei ole tapahtunut muuta kuin alun nesteidenpoistuminen puolisentoista kiloa, ja that´s it.

Harrastan sen verran reipasta kävelyä, että saan päivän yhteisliikunnaksi tulee rannekkeen mukaan vähintään viisi kilometriä ja tuo 10 000 askelta.

Mutta en laihdu. En syö muita hiilihydraattejakaan kuin puuron aamulla, ja mitä kasviksista tulee. En leipää, perunaa, mehuja, limsoja, riisiä jne.

Hämmentävää on, että kun olen pari kertaa elämässäni joutunut laihduttamaan aiemmin, se oli helppoa. Paino putosi ihan loogisesti, kun rajoitti kalorinsaantia ja vielä liikkuikin.

Mutta nyt ei. Lääkärin mukaan kilpirauhasarvot ovat ok, samoin sokeriarvot sun muut, eli terve pitäisi olla.

Liekö se sitten johtuu tuosta neljänkympin rajapyykin ylittämisestä, että läki istuu kuin paska junttilan tuvan seinässä.

Hermot menee.

Vierailija
52/65 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda viralliset revitsemussuositukset...Vähennä hiilareita! Lisää kasviksia ja marjoja, ja hieman hedelmiä! Jätä leivät ym. viljatuotteet pois kokonaan. Korvaa riisikakuilla. Samoin vehnä kokonaan pois, turvottaa! Ei pastaa, leipiä, puuroja. Kuitua saat, kun syöt riittävästi kasviksia, puoli kiloa päivässä on ihan minimi! Hiilareita saat hedelmistä. Rasvoina voita, kookosöljyä, avokadoa, pähkinöitä. Juo vettä kolme litraa päivässä, äläkä kyttää suolaa -runsaan vedenjuomisen yhteydessä voi olla jopa tarpeen lisätä suolaa ruokavalioon. Näillä konsteilla olen itse päässyt eroon ylimääräisistä viidestä kilosta JA selluliittimuhkuroista, (ilman mainittavaa rehkimistä, toki harrastan liikuntaa välillä) eikä todellakaan tee mieli syödä leipää tai muita viljatuotteita. Olo on energinen ja hyvä. Jos tekee mieli makeaa/karkkia, syö lakritsinjuuriuuttetikkua, muutama taateli maapähkinävoin kera tai leivo raakakakku. Tsemppiä :) -näillä lähtee!

Vierailija
53/65 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus jostain lukenut laihdutustavasta jossa päivittäinen kalorivaje jaetaan puoliksi ravinnon ja liikunnan kesken. Esim. 500 + 500 = 1000/päivä --> 7000/viikko = -1kg/vk --> -4kg/kk

m41

Vierailija
54/65 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 08:53"]Kuitujen saanti on minullekin ongelma. Olen gluteeniton eli keliaakikko, joten en tiedä, millaiset määrät kuitua saisi ja mistä, jotta vatsa toimisi useammin kuin kaksi kertaa viikossa. Kasvikunnasta menee jo nykyisin yli 0,5kg päivässä.
[/quote]

Ootko syönyt Eilamarin korppuja? Ovat kyllä aika kalliita, mikä ei liene yllätys.

Vierailija
55/65 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko oikeesti syönyt 3500 - 4000/ pv?

Jos vielä yöheräilyjä lapsen kanssa, voi estää laihtumisen.

Patrik Borg suosittaa 1500 kcal pvssä, sinä nelikymppinen, kokeile nostaa vähän kaloreita. Lisäksi jos liikkuu isosti, voi lisätä vielä vähän päälle.

Vierailija
56/65 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 08:46"]Miksi et liiku? Ei kovin terveellinen elämäntapa. 

Unohda kalorien laskeminen, ja jätä kaikki sokeria sisältävät jutut pois, ja kaikki kuiduttomat jutut kuten riisipuuro. Leivänkin voisi jättää pois. Syö paljon kasviksia ja hedelmiä. Punnitse itsesi kerran kuussa kuukautisten jälkeen, niin saat eliminoitua hormonien vaikutuksen, ja ymmärrät pitkäjänteisyyden ruokavalion muutoksessa.
[/quote]

Kerran kk punnitus on liian harvoin, painohan voi myös nousta.

Ap:n esimerkkipv:ssä ei ollut juuri vihanneksia, marjoja tai hedelmiä.

Vierailija
57/65 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdessa viikossa ei vielä kannata tuloksia odotella. Monesti paino tippuu sykäyksittäin. Mulla voi mennä kolmekin viikkoa väillä niin, että vaaka näyttää aina vaan samaa ja jopa suurempaa lukemaa kunnes yhtäkkiä pudotusta on taas tullut kerralla enemmän. Jos ei kuukaudessa näy mitään niin ei kun kaloreita alemmas. 1500-1800 kcal on aika paljon laihduttavalle naiselle, itellä 1000-1500 tavoiterajat. Muista että painon pudottaminen ei oo mikään pikaprojekti, vaan sellanen juttu jota joutuu muun elämän ohella hoitelemaan pitkän aikaa. Syötä tietosi tänne niin tiedät mitä odottaa: http://www.losertown.org/eats/cal.php

Vierailija
58/65 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 09:24"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 08:53"]Kuitujen saanti on minullekin ongelma. Olen gluteeniton eli keliaakikko, joten en tiedä, millaiset määrät kuitua saisi ja mistä, jotta vatsa toimisi useammin kuin kaksi kertaa viikossa. Kasvikunnasta menee jo nykyisin yli 0,5kg päivässä. [/quote] Ootko syönyt Eilamarin korppuja? Ovat kyllä aika kalliita, mikä ei liene yllätys.

[/quote]

Kiitos vihjeestä. Mistähän saa korppuja?

Vierailija
59/65 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 09:04"]

Täällä ihan sama juttu, erona vaan, että melkein kaksi kuukautta on tullut laskettua kalorit ja menen n. 1200 kcal vauhdilla, vähän pienemmälläkin joinain päivinä. Ei ole tapahtunut muuta kuin alun nesteidenpoistuminen puolisentoista kiloa, ja that´s it.

Harrastan sen verran reipasta kävelyä, että saan päivän yhteisliikunnaksi tulee rannekkeen mukaan vähintään viisi kilometriä ja tuo 10 000 askelta.

Mutta en laihdu. En syö muita hiilihydraattejakaan kuin puuron aamulla, ja mitä kasviksista tulee. En leipää, perunaa, mehuja, limsoja, riisiä jne.

Hämmentävää on, että kun olen pari kertaa elämässäni joutunut laihduttamaan aiemmin, se oli helppoa. Paino putosi ihan loogisesti, kun rajoitti kalorinsaantia ja vielä liikkuikin.

Mutta nyt ei. Lääkärin mukaan kilpirauhasarvot ovat ok, samoin sokeriarvot sun muut, eli terve pitäisi olla.

Liekö se sitten johtuu tuosta neljänkympin rajapyykin ylittämisestä, että läki istuu kuin paska junttilan tuvan seinässä.

Hermot menee.

[/quote]

Voi ei, ei kovin rohkaisevaa tekstiä. Itselläni myös kokemus että kun kerran aiemmin olen laihduttanut (27-vuotiaana), se oli kovin helppoa. Ylimääräiset herkut pois, työmatkapyöräily ja humps, ne ylimääräiset 10 kg hävisivät kahdessä kuukaudessa. Nyt on jo 40 rajapyykki ylitetty...

Mutta aloitan nyt sen liikunnan ja lisään noita juureksia, linssejä ja papuja, en viljoja. Mahan toiminnassa mulla ei ole mitään ongelmaa mutta olen kyllä ymmärtänyt että kuiduilla olisi muutakin merkitystä.

ap

Vierailija
60/65 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 09:44"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 09:24"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 08:53"]Kuitujen saanti on minullekin ongelma. Olen gluteeniton eli keliaakikko, joten en tiedä, millaiset määrät kuitua saisi ja mistä, jotta vatsa toimisi useammin kuin kaksi kertaa viikossa. Kasvikunnasta menee jo nykyisin yli 0,5kg päivässä. [/quote] Ootko syönyt Eilamarin korppuja? Ovat kyllä aika kalliita, mikä ei liene yllätys.

[/quote]

Kiitos vihjeestä. Mistähän saa korppuja?

[/quote]

Niiden nettisivuilla lista jälleenmyyjistä tai sitten voi tilata suoraan isomman erän valmistajalta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi