Mistä tietää että puoliso katuu pettämistä oikeasti?
Ja jatkaa kanssasi tosissaan? Toivoisin vastauksia niiltä, jotka ollut tilanteessa oli pettäminen minkälaista tahansa.
Kommentit (12)
Ei mistään. Luottamus meni. Sitä on vaikea palauttaa enää koskaan. Sen verran ehkä..korostan ehkä oli minulle rehellinen että saaatoimme jatkaa avioliittoa jota on kohta kestänyt 30v.
..mutta loppuelämäni muuttui lopullisesti.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 19:55"]Ei ne oikeesti kadu koskaan. Kerran pettää, aina pettää.
[/quote]
Tuo ei aina kyllä päde. Itse pettänyt TASAN kerran ja kyllä kaduin ja kadun edelleen ja saan välillä hirveitä ahdistuskohtauksia miten olin niin paska ja kamala vielä usean vuoden jälkeenkin...
Kiinnijäämistä ne katuu. Hölmö vaimo antaa anteeksi, ja hetken päästä homma tas jatkuu...
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 20:05"]Kiinnijäämistä ne katuu. Hölmö vaimo antaa anteeksi, ja hetken päästä homma tas jatkuu...
[/quote]
Tai hölmö mies.
Ei sitä heti näekään. Joidenkin kuukausien jälkeen voi ehkä nähdä, onko petturi parantanut tapojaan ja muutenkin petrannut.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 20:08"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 20:05"]Kiinnijäämistä ne katuu. Hölmö vaimo antaa anteeksi, ja hetken päästä homma tas jatkuu... [/quote] Tai hölmö mies.
[/quote]
Ihmisten touhuja seuranneena voin todeta, että aika usein mies lemppaa pettäjäakan pellolle kertalaakista. Naiset puolestaan uskovat miehen valheet kerta toisensa jälkeen.
Kerran pettäjä aina pettäjä. Ei muuta kuin vaihtoon, ei ne miehet kesken lopu tällä planeetalla.
Jos jäävät kiinni, eivät siis *heti* tunnusta, eivät kadu tekoa vaan kiinnijäämistä. Jos kiinnijäämisen jälkeen "tunnustaa" nk trickle truth:ina, eli tunnustaa vain osan, sen osan minkä luulee että petetty tietää tai saisi selville, niin ei kadu ja tulee pettämään uudestaan. Tässä petetyn kannattaisi olla kylmä ja looginen, niin vaikeeta kun se onkin. Oikean totuuden selville saaminen myöhemmin voi olla mahdotonta.
Jos pettäjä syyttää petettyä yhtään mistään tunnustus/kiinnijäämishetkellä, jos siis eivät vilpittömästi ota syyt omasta pettäjätoimesta itselleen ja anelevat anteeksiantoa, niin eivät kadu, eivät kunnioita puolisoa, eivät tule ikinä ottamaan oikeasti vastuuta tekemisistään, ja tulevat pettämään uudestaan.
Kun annat pettäjälle anteeksi ilman sen suurempia seuraamuksia, olet juuri antanut pettäjälle luvan jatkaa pettämistä, kun eihän sitä mitään oikeasti seurannutkaan hänelle.
Esimerkiksi voi sopia että pettäjä antaa jatkossa milloin vain mukisematta petetyn käydä läpi kaikki hänen puhelimet, tietokoneet fb-ja muut viestittelytilit mukaan lukien. Eikä siis kukauden ajan vaan juuri niin pitkäksi aikaa kun petetty haluaa, vuosiksi tai loppuelämäksi. Jos pettäjä pitää kohtuuttomana hän ei kadu tekojaan, ei ota vastuuta aiheuttamastaan surusta, henkisestä kivusta ja luottamuksen menetyksestä. Tulee todennäköisesti pettämään uudestaan, koska ei ole valmis edes yrittämään hyvittää tekonsa. Tai että petetty voi tarkistaa pettäjän sijainnit/aikataulut/seuran jne milloin vaan ilman että pettäjä suuttuu siitä, koska ymmärtää että hän, pettäjä, on syyllinen tähän ikävään luottamuspuutteeseen.
Jos ylläripylläri parin vuoden kuluttua löydätkin pettäjän toisen puhelimen josta ei ole kertonut, tai iltapalaveriin osallistuikin vain kaksi henkilköä kun annettiin ymmärtää toista, se on itsessään sama kun uusi petos.
Itse olen kyllä yleensä sillä kannalla että kerran pettäjä aina pettäjä, mutta poikkeuksiakin on. Ja suhteen epäkohdat jotka pettäjä oli kykenemätön korjaamaan kun katsoi helpommaksi pettää, voi olla mahdollista paikata. Paitsi jos pettäjä syyttää petettyä pettäjän omista valinnoista, siis.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 20:08"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 20:05"]Kiinnijäämistä ne katuu. Hölmö vaimo antaa anteeksi, ja hetken päästä homma tas jatkuu... [/quote] Tai hölmö mies.
[/quote]
Ihmisten touhuja seuranneena voin todeta, että aika usein mies lemppaa pettäjäakan pellolle kertalaakista. Naiset puolestaan uskovat miehen valheet kerta toisensa jälkeen.
[/quote]
Minulla kokemusta kolmesta miehestä jotka antaneet anteeksi. Ja useammasta kuin kolmesta naisesta jotka taas eivät ole. Oma isäni on hyvä esimerkki tässä. Katsoi 20-vuotta pettämistä, kunnes äitini lähti sitten viimein lopullisesti vieraan mukaan.
Ei ne oikeesti kadu koskaan. Kerran pettää, aina pettää.