Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhmä kyselee: miten lohta valmistetaan uunissa?

Vierailija
05.02.2010 |

Eli ihan vaan uunilohta, miten sitä tehdään? Mitä ostan kaupasta, miten maustan ja kauanko uunissa?

En ole koskaan tehnyt ja luulen, että ihan kalasta asti tehty on minulle liian haastavaa. Myydäänkö sitä jonain valmiina paloina ja miksi niitä kutsutaan jos näin on?

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies myös pieraisi mun lanttulootaan kysymättä lupaa. Mitä teen? Kinkkukin pyörtyi lemusta. Ap

Vierailija
82/85 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan koko lohen kun on tarjouksessa, pyydän poistamaan pään, laitan leivinpaperin päälle uunipellille ja paistan  200 asteessa 3O- 45 min. Vasta kun on  kypsä, ripottelen suolaa. 

Vierailija
84/85 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalaan laitetaan suolaa ja sitten vaan vuoassa uuniin paistumaan 175 asteeseen noin tunniksi, jos kokonainen n. 1 kg kala, tai vähempi riittää, jos file. Paistoaika makuasia. Riippuu millaista lohta haluaa. Voi paistaa pussissa tai ilman. 

Vierailija
85/85 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat aloittaa helpoimmasta päästä, osta pakastelohipaloja, levitä ne uunipellille tai piirakkavuokaan, mausta täällä annettujen ohjeiden mukaan ja paista uunissa lohipalapakkauksen ohjeen mukaan. Sillä tavalla ei tarvitse ujostella kalatiskillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi