Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi perheellisillä pitäisi olla etuoikeus loma-aikoihin?

Vierailija
23.02.2022 |

Idea ketjuun lähti tuosta Ikea-ketjusta, jossa tuli esille ihmisten kokemuksia siitä, että perheelliset jostain syystä kokevat, että heillä on etuoikeus ilta- ja viikonloppuvapaisiin kaupan alalla, koska on kurjaa olla perheen luota pois.

Sama kokemus loma-aikoina, perheelliset vaativat aina ensimmäisenä kaikki koulujen lomat vapaaksi.

Joulu on pahin, lapsettomat pitäisi muka jättää yksin pyörittämään kauppoja jotta lapselliset pääsevät lomalle hamstraamaan lahjoja pikkupilteilleen.

Mikä homma? Eikö nää oman navan tuijottajat tajua, että lapset eivät ole koko maailma? Että lapsettomillakin on perheitä, joiden kanssa haluavat lomailla ja viettää esimerkiksi joulua? Mitäs sitten kun koko tiimillä onkin lapsia? Kenellä silloin on etuoikeus? Se jolla on pienin lapsi? Se joka on pusertanut ulos niitä eniten? Se joka on lähimpänä burnoutia ruuhkavuosien takia? Se jonka mies jätti kun ei jaksanut marmattavaa mammaansa?

Kommentit (1267)

Vierailija
1181/1267 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juhannuksen jälkeen 4 viikkoa lomalla jos sen työnantaja hyväksyy. Toinen vaihtoehto on että vaihdan työpaikkaa ja irtisanoudun toukokuun lopussa niin että viimeinen työpäivä on kesäkuun viimeinen päivä. En jousta ollenkaan ja pomo saa päättää haluaako hän menettää yhden työntekijän.

Vierailija
1182/1267 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varapäiväkotiin ei kukaan laita lapsiaan, jos ei ole pakko

Just. Älkää tulko enää sanomaan, että heinäkuussa ei ole hoitopaikkaa. 🙄

No ei ole. Varahoitopaikka ei ole hoitopaikka vaan varajärjestely, johon kukaan ei lähde ennen kuin pakon edessä. Ja se pakko ei kyllä ole jonkun toisen pakonomainen tarve saada heinäkuu lomaksi ilman syytä.

Miten niin ilman syytä? Minulla on omat syyni pitää lomaa heinäkuussa ihan niin kuin sinullakin. 

Sinun lapsellisuutesi johtuu omista valinnoistasi. Onko minun sinun mielestäsi joustettava jokaisen kohdalla, joka on valinnut heinäkuuksi jotain tekemistä miksi tarvitsisi lomaa? Vai pelkästään sinun ja muiden lapsellisten kohdalla?

No olisko vaikka niiden sun lapsellisten työkavereiden? Jos et niin halua tehdä, keskustele työnantajasi kanssa. Työnantajasi on syyllä jakanut lomat, jos se johtuu lapsista, on se enemmän kuin ymmärrettävää, koska se nyt vaan on isompi asia kuin moni muu. Jos sulla on hyvä syy, mikäs siinä, mutta enpä usko.

Minulla on esimerkiksi työkaveri, joka on urheilija ja haluaa lomansa tiettyyn aikaan koska hänen harjoitusleirinsä on silloin. Ennemmin minä hänen puolestaan joustan kuin niiden lapsellisten työkavereiden joiden ainoa syy on se, että ovat hommanneet lapsia viitsimättä miettiä miten hoitavat ne kesällä ja eivät "halua" laittaa niitä päikkyyn.

Jokaisella meillä on omasta näkökulmastamme hyvä syy. Minullakin. Tämän ymmärtää myös työnantaja, joka kierrättää lomakuukausia. Tämä siksi, koska lapset nyt vain eivät ole mitenkään muita isompi asia muille kuin lasten vanhemmille.

Ja sulla ei silloin ole valittamista, eikö niin? Jokaisella on syynsä, jos joku työnantaja painottaa niitä eritavoin, sit painottaa. Lapsiviha on yksi pahimmista vihoista, se ei jalosta ketään.

Juu, ei ole valittamista koska saan pitää lomani vuorollani. Ainoat jotka valittavat ovat ne lapselliset joiden mielestä heinäkuu kuuluu vain heille, mutta en välitä heidän kitinästään koska kuten sanottu, heillä on vaihtoehtoja yllin kyllin ja vaikka ei olisikaan niin ei ole minun asiani niitä pohtia vaan ihan heidän oma asiansa.

Työnantajaltani vaadin tasapuolista kohtelua, ja olen siirtynyt lapsellisia suosivan työnantajan palveluksesta tasapuolisen työnantajan palkkalistoille. Hieman huvittaa ajatella sitä vanhaa työpaikkaa jossa kukaan lapseton ei epätasapuolisen kohtelun vuoksi viihdy. Sielläpä sitten lapselliset keskenään taistelevat siitä heinäkuusta :)

Ja lapsia en vihaa, vaan heidän itsekkäitä vanhempiaan.

Eli sinä et ole itsekäs halutessasi heinäkuun, mutta perheelliset on? Mikä siinä heinäkuussa on niin ihmeellistä? Ei ole epätasa-arvoista jakaa kesälomia tarpeen mukaan, missään ei sanota, että heinäkuu kuuluu jokaiselle vuorollaan. Aika moni perheellinen pitäisi varmasti mielellään elokuussa lomaa, jos se olisi mahdollista. Elokuu on kaikkein paras kesälomakuu.

Jos moni toivoo vuodesta toiseen heinäkuulle lomaa, ainoa tasapuolinen tapa jakaa lomat on, että toivottu ajankohta osuu jokaiselle vuorollaan. On epätasa-arvoista toteuttaa jonkun toive joka vuosi ja sivuuttaa toisen toive aina

Se on kurjaa, mutta ei epätasa-arvoista. Lomatoiveet on toiveita, ei muuta.

Toive on toive myös niillä lasten vanhemmilla. Kyllä se on epätasa-arvoista toteuttaa aina samojen työntekijöiden toiveet ja sivuuttaa toisten toiveet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1183/1267 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä, miksi lapsettoman pitää varata oma lomamatkansa koulun lomaviikolle kun ihan hyvin voisi lomailla edellisellä tai koululaisten loman jälkeisellä viikolla.

Ilmoitetaan vain, että olen varannut lomamatkan ja loma pitää saada juuri silloin, koska kyllähän hänelläkin pitää olla oikeus lomailla koululaisten lomaviikolla, vaikka kouluikäisiä lapsia ei ole.

Mistä sinä tiedät että tuo ihminen voisi "ihan hyvin" lomailla edellisellä tai jälkeisellä viikolla? Esimerkiksi minulla on ihan omat syyni varata menoni silloin kuin ne varaan. Miksi minun pitäisi ensin selvittää milloin on koululaisten lomaviikko ja tehdä omat suunnitelmani sitten sen mukaan vaikka minulla ei lapsia ole?

Koulujen lomaviikot ovat ainutlaatuista aikaa pedofiileille.

Perhejuhlia lukuunottamatta kaiken muun voi tehdä muunakin aikana kuin koululaisten lomaviikolla.

Minulla ei muuten ole lapsia. En vain ymmärrä puhtaasti ilkeitä ihmisiä.

Minulla ei todella ole hajuakaan milloin on koululaisten lomaviikot. Asia ei minua kiinnosta tippaakaan kun niitä lapsia ei ole, ja tuo pedofiliakommenttisi on todella outo enkä ymmärrä mitä tekemistä sillä on minun kommenttini kanssa.

Selvitin ihan huvikseni, milloin pääkaupunkiseudulla on hiihtoloma, ja kävi ilmi että sehän oli viime viikolla. Ja toden totta, viime viikolla pidin pari vapaapäivää. En olisi pystynyt pitämään niitä edellisellä tai seuraavalla viikolla koska vapaiden syy oli ulkomailta vieraaksi tuleva sukulaiseni. Eli minun olisi pitänyt ilmoittaa tuolle sukulaiselle että siirtää matkansa koska Suomessa on koululaisten lomaviikko jolloin minä lapsettomana olen velvoitettu olemaan töissä? Sukulainen olisi joutunut tekemään uudet järjestelyt ja niin myös minä?

Ihan ilman ilkeyttä, olet ääliö jos kuvittelet asioiden toimivan näin vain siksi, että sinä pidät lapsia jotenkin suurempana ja tärkeämpänä asiana kuin muita asioita. Minä en pidä. Pidän lastentekoa nykymaailmassa puhtaana itsekkyytenä. Siitä ei ansaitse mitään kredittejä. Ja jos minulle lapsettomalle yritetään lapsenteon haittoja jyvittää, niin odotan että minulle sitten jyvitetään osuuteni myös lapsenteon eduista. 

Vierailija
1184/1267 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni kerran kertasi ettei hän ole koskaan saanut heinäkuussa lomaa, vaikka hänellä on kaksi lasta. Toisaalta sen oli positiivista, sillä hän sattui aina olemaan lomalla kesän parhaimpana aikana.

Mitään lastenhoito-ongelmia ei ollut, kun mies oli pääosin eri aikaa lomalla ja molemmat suhteellisen nuoret isovanhemmat asuivat paikkaunnalla. Harmitteli vain tarhahoidon laskutuskäytäntöjä, kun muutamasta tarhapäivästä joutui maksamaan koko kuukauden tarhamaksun ja kalleimman maksuluokan mukaan.

Työyhteisön vaikeimmat työntekijät saavat lomansa juuri silloin kun he haluavat.

Vierailija
1185/1267 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa kiertävät lomalistat työpaikoille. Loppuu se helkutin jatkuva narina. Tasapuolinen ja kaikille sama.

Vierailija
1186/1267 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen vika niissä heinäkuun varahoitopaikoissa on? Miksi lasta ei voi laittaa kuukaudeksi eri päiväkotiin kuin missä hän normaalisti on? Itsekin olin aikoinaan varahoitopaikassa silloin tällöin enkä saanut minkäänlaisia traumoja.

Ne ovat kaoottisia, hoitajat on vieraita, lapset ovat vieraita ja ne saattavat olla kaukana. Ei lapsi traumatisoidu tietenkään, mutta miksi aiheuttaa turhaan stressiä? Kummallista argumentointia täällä. Ensin niistä lapsista kehotetaan huolehtimaan ja sit samantien ollaan sit käärmeissään, kun vanhemmat tekevät näin. Varahoitopaikka ei ole hyvä ratkaisu vaikka usealle pakollinen.

Vierailija
1187/1267 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen vika niissä heinäkuun varahoitopaikoissa on? Miksi lasta ei voi laittaa kuukaudeksi eri päiväkotiin kuin missä hän normaalisti on? Itsekin olin aikoinaan varahoitopaikassa silloin tällöin enkä saanut minkäänlaisia traumoja.

Ne ovat kaoottisia, hoitajat on vieraita, lapset ovat vieraita ja ne saattavat olla kaukana. Ei lapsi traumatisoidu tietenkään, mutta miksi aiheuttaa turhaan stressiä? Kummallista argumentointia täällä. Ensin niistä lapsista kehotetaan huolehtimaan ja sit samantien ollaan sit käärmeissään, kun vanhemmat tekevät näin. Varahoitopaikka ei ole hyvä ratkaisu vaikka usealle pakollinen.

Vain lapseton voi ihmetellä sitä ettei lapsia laiteta varahoitopaikkaan 😅 Nehän on vaan tiellä, sillä ole mitään väliä kuka niitä hoitaa.

Vierailija
1188/1267 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhassa työpaikassani  meillä muutamalla lapsettomalla oli sopimus siitä, että joustimme aina työajoissa silloin jos syynä oli esim. baari tai festarit, mutta kenenkään lasten takia emme joustaneet.

Tämä toki oli vastareaktiota työnantajan lapsellisia suosivaan politiikkaan, mutta taustalla oli myös se tosiseikka, että lapsellisilta ei saanut koskaan vastapalvelusta takaisin. Yksinhuoltajilta kyllä ymmärrän, että vastapalvelusta voi olla vaikea toteuttaa, mutta näillä lapsellisilla oli puolisot, joiden kanssa olisi voinut sopia lastenhoidosta niin että olisi päässyt tuuraamaan ja tekemään vastavuoroisesti tunnit työkaverille. Tällaista ihmettä ei vaan tapahtunut koskaan vaan oletettiin itsestäänselvästi että me teemme talkootyönä tunteja heidän lastensa takia ja vastapalveluksen ehdottaminen kuitattiin naurulla. No, toki sitten olimme heidän mielestään itsekkäitä kun emme tehneet enää heille palveluksia vaan vain toisillemme. Mutta kyllähän itsekäs oikeasti on se joka odottaa itselleen palveluksia antamatta koskaan mitään takaisin.

Vierailija
1189/1267 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole joulua ym pyhiä kummemmin halunnut pitää just silloin pyhinä. Pyhä on silloin kun pidetään ja ollaan silloin yhdessä. Ja edelleen oman lapseni (kaupassa töissä) kanssa ollaan sovittu että pidetään sitten yhteinen joulu, synttärit tms, kun kaikille osuu vapaata. Tosi vapauttavaa.

Ihmiset näkyvät olevan oikeita laumasieluja kun kaikkien pitää ahtautua samoihin paikkoihin yhtä aikaa hikiset perä vierekkäin. Tosi typerää, varsinkin kun ajatellaan että sillä juuri rahastetaan.

Tuo ajattelukin tod näk tulee taas uskonnon kautta. Kuinkahan paljon pahaa mieltä ja pahoja tekoja tuota kautta onkaan aiheutunut.

Vierailija
1190/1267 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä, miksi lapsettoman pitää varata oma lomamatkansa koulun lomaviikolle kun ihan hyvin voisi lomailla edellisellä tai koululaisten loman jälkeisellä viikolla.

Ilmoitetaan vain, että olen varannut lomamatkan ja loma pitää saada juuri silloin, koska kyllähän hänelläkin pitää olla oikeus lomailla koululaisten lomaviikolla, vaikka kouluikäisiä lapsia ei ole.

Mistä sinä tiedät että tuo ihminen voisi "ihan hyvin" lomailla edellisellä tai jälkeisellä viikolla? Esimerkiksi minulla on ihan omat syyni varata menoni silloin kuin ne varaan. Miksi minun pitäisi ensin selvittää milloin on koululaisten lomaviikko ja tehdä omat suunnitelmani sitten sen mukaan vaikka minulla ei lapsia ole?

Perhejuhlia lukuunottamatta kaiken muun voi tehdä muunakin aikana kuin koululaisten lomaviikolla.

Minulla ei todella ole hajuakaan milloin on koululaisten lomaviikot. Asia ei minua kiinnosta tippaakaan kun niitä lapsia ei ole, ja tuo pedofiliakommenttisi on todella outo enkä ymmärrä mitä tekemistä sillä on minun kommenttini kanssa.

Selvitin ihan huvikseni, milloin pääkaupunkiseudulla on hiihtoloma, ja kävi ilmi että sehän oli viime viikolla. Ja toden totta, viime viikolla pidin pari vapaapäivää. En olisi pystynyt pitämään niitä edellisellä tai seuraavalla viikolla koska vapaiden syy oli ulkomailta vieraaksi tuleva sukulaiseni. Eli minun olisi pitänyt ilmoittaa tuolle sukulaiselle että siirtää matkansa koska Suomessa on koululaisten lomaviikko jolloin minä lapsettomana olen velvoitettu olemaan töissä? Sukulainen olisi joutunut tekemään uudet järjestelyt ja niin myös minä?

Ihan ilman ilkeyttä, olet ääliö jos kuvittelet asioiden toimivan näin vain siksi, että sinä pidät lapsia jotenkin suurempana ja tärkeämpänä asiana kuin muita asioita. Minä en pidä. Pidän lastentekoa nykymaailmassa puhtaana itsekkyytenä. Siitä ei ansaitse mitään kredittejä. Ja jos minulle lapsettomalle yritetään lapsenteon haittoja jyvittää, niin odotan että minulle sitten jyvitetään osuuteni myös lapsenteon eduista. 

Minusta on varsin järkevää varmistaa, että ei vaan ole samalla viikolla lomalla kuin on koululaisten lomaviikot. Kukin taplaa tyylillään, mutta sitten valitetaan, että jokapaikassa on niitä huonosti kasvatettuja kakaraperheitä, jotka eivät kohteliaasti anna aikuisille tilaa.

Vierailija
1191/1267 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei vie sun lomia ja perhettä mihinkään. Kyse on lapsista, ei meistä aikuisista. Pidät heitä, jotka ajattelevat lapsiaan, itsekkäinä, mutta olet sitä itse. Niin kauan kun on ihmisiä, joiden lomat järjestellään, ne järjestelyt tehdään kaikkien edun mukaisesti, myös niitten lasten, halusit tai et.

No ei se nyt kyllä näin mene. Ei kenenkään työpaikalla ole velvollisuutta (eikä oikeutta) tehdä päätöksiä lomista, yms sen perusteella kellä on lapsia kotona.

Jos on niin suuri tarve äidillä tai isällä olla kotona joka ilta ja viikonloppu, niin silloin äiti tai isä etsii työpaikan jossa tehdään pelkkää aamuvuoroa. Jos lomat ei natsaa lasten kanssa yhteen niin siitä sitten hakemaan palkatonta vapaata. Ei muut ole velvollisia luopumaan omista vapaistaan tai lomistaan kollegan lapsien vuoksi.

Vierailija
1192/1267 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko lopettaa työt kokonaan, kun työpaikka ei jousta yhtään työajoista/etätyöstä. Olen totaali yh enkä voi tehdä iltavuoroa toimistolla, koska en ehdi päiväkodin aukioloaikojen puitteissa hakemaan mun lasta. Päiväkotia en vaihda vuoropäiväkotiin, koska sopparia jatketaan aina parilla kuukaudella enkä aio sen takia repiä lasta pois hänen luonnollisesta sosiaalisesta ympäristöstään ja kavereista. Olen kysynyt työnantajalta, että enkö voisi tehdä iltavuoroviikot etänä, niin kuulemma en voi KOSKA MUUT (LAPSETTOMAT) TULEVAT KATEELLISIKSI, jos mulla on päiväkin enemmän etätyötä ku heillä. Eli lopetetaas sit työt kokonaan ja alan elää tukien varassa.

No, kyllä se on ihan oikeutettua kateellisuutta, että joku saisi tehdä etätöitä lasten takia! Jos esimies on niin vanhanaikainen, ettei salli etätöitä kaikille, niin ei sitten kuulu sallia kenellekään mistään syystä.

On se kumma, kun minä en itse toisten etätöistä tulisi millään lailla kateelliseksi! sittenhän mun pitäisi olla kateellinen siitäkin, että syöpää sairastava työkaveri saa tehä osaria ja ite joudun täyttä päivää tekemään? Toi päiväkotihomma on täysin yhtä force majore ku syöpä.

Onko oikeasti näin tyhmiä ihmisiä olemassa 😂 vertaat syöpäsairautta päiväkotiin? Koska ihmiset päättävät sairastua syöpään kuten joku päättää tehdä lapsen? Osari myönnetään jos joku EI kykene terveydentilansa vuoksi tekemään täyttä päivää.

Säälittää tän ihmisen työkaverit ja vielä enemmän lapset, kyllä on taas kasvatusmallit kohdillaan 😖

Vierailija
1193/1267 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan lähteä reissuun opettajaystävän kanssa, siskon perheen kanssa tai opettajana työskentelevän puolison kanssa. Esimerkiksi nämä syyt..

Vierailija
1194/1267 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on varsin järkevää varmistaa, että ei vaan ole samalla viikolla lomalla kuin on koululaisten lomaviikot. Kukin taplaa tyylillään, mutta sitten valitetaan, että jokapaikassa on niitä huonosti kasvatettuja kakaraperheitä, jotka eivät kohteliaasti anna aikuisille tilaa.

Hmm... miten ihmeessä se olisi mun kannaltani järkevää tarkistaa etteivät vaan menoni olisi koululaisten lomien aikaan? Luuletko että minä tai sukulaiseni olisimme siirtäneet ne jos olisimme tienneet että on koululaisten loma? Ja jos vaikka jostain ihmeen syystä kokisimmekin velvollisuudeksemme siirtää menomme vieraiden ihmisten lasten takia, niin eikö siinäkin tapauksessa meidän olisi järkevämpää pysytellä vaan tietämättöminä koko hiihtolomasta jos kerran sen takia joutuisimme tekemään noin kohtuuttomia muutoksia omiin kalentereihimme? 

Huonosti kasvatetut kakaratkaan eivät ole minun ongelmani vaan niiden kasvattajien.

Vierailija
1195/1267 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhempi itse ei kykene vaihtamaan työpaikkaa sellaiseen, jossa loma-ajat ovat sopivat, niin miksi jonkun muun pitäisi ajatella lasten etua, kun vanhempi ei sitä itse tee? Itse haluan olla heinäkuun ja pyhät vapaalla, joten luonnollisesti olen valinnut työpaikan, jossa tämä on mahdollista.

Vierailija
1196/1267 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ilmeisesti viitattiin siihen, että lapsettoman kannattaa olla hiihtolomalla töissä koska joka paikka muuten on täynnä huonosti kasvatettuja lapsia. Tämä nyt on sitä perus lapsiperheiden uhkailua ja vedätystä, että jos emme saa määrätä teidän lomistanne niin käyttäydymme huonosti ja pilaamme lomanne. Mutta voin sanoa, että tämä ei ole koskaan toteutunut. Ensinnäkään minua ei haittaa huonosti kasvatetut lapset vaan huonosti kasvatetut aikuiset jotka luulevat itseään ja pilttejään maailman navoiksi. He kuitenkaan harvoin kehtaavat julkisesti tuoda näitä mielipiteitään julki, koska tietävät itsekin etteivät ne kestä päivänvaloa. Toisekseen en käy niissä paikoissa missä lapsiperheet viettävät lomaviikkoaan. En edes tiedä missä ne ovat, ja tosiaan minun elämässäni koululaisten hiihtoloma- tai syyslomaviikko ei näy millään tavalla. Harvoin edes tiedän milloin ne ovat.

Vierailija
1197/1267 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko lopettaa työt kokonaan, kun työpaikka ei jousta yhtään työajoista/etätyöstä. Olen totaali yh enkä voi tehdä iltavuoroa toimistolla, koska en ehdi päiväkodin aukioloaikojen puitteissa hakemaan mun lasta. Päiväkotia en vaihda vuoropäiväkotiin, koska sopparia jatketaan aina parilla kuukaudella enkä aio sen takia repiä lasta pois hänen luonnollisesta sosiaalisesta ympäristöstään ja kavereista. Olen kysynyt työnantajalta, että enkö voisi tehdä iltavuoroviikot etänä, niin kuulemma en voi KOSKA MUUT (LAPSETTOMAT) TULEVAT KATEELLISIKSI, jos mulla on päiväkin enemmän etätyötä ku heillä. Eli lopetetaas sit työt kokonaan ja alan elää tukien varassa.

No, kyllä se on ihan oikeutettua kateellisuutta, että joku saisi tehdä etätöitä lasten takia! Jos esimies on niin vanhanaikainen, ettei salli etätöitä kaikille, niin ei sitten kuulu sallia kenellekään mistään syystä.

On se kumma, kun minä en itse toisten etätöistä tulisi millään lailla kateelliseksi! sittenhän mun pitäisi olla kateellinen siitäkin, että syöpää sairastava työkaveri saa tehä osaria ja ite joudun täyttä päivää tekemään? Toi päiväkotihomma on täysin yhtä force majore ku syöpä.

Oletko ihan terve päästäsi? Syöpä on saman tasoinen syy kuin se, että mammeli ei halua laittaa lastaan tiettyyn päiväkotiin?

Miten noin totaalisen tyhmä ja empatiakyvytön ihminen voi kasvattaa lapsen?

Vierailija
1198/1267 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylän lapsiperheet voi keskenään hoitaa kesäisin omat ja toisten lapset niin koidu ongelmia ulkopuolisille.

Vierailija
1199/1267 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten näin selvästä asiasta voidaan vääntää näin pitkään? Lomat pitää jakaa työpaikalla tasaisesti ja ihmisiä kohdeltava yhdenvertaisesti riippumatta lasten määrästä. Mikään muu ei vaan työpaikoilla käy.

Vierailija
1200/1267 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varapäiväkotiin ei kukaan laita lapsiaan, jos ei ole pakko

Just. Älkää tulko enää sanomaan, että heinäkuussa ei ole hoitopaikkaa. 🙄

No ei ole. Varahoitopaikka ei ole hoitopaikka vaan varajärjestely, johon kukaan ei lähde ennen kuin pakon edessä. Ja se pakko ei kyllä ole jonkun toisen pakonomainen tarve saada heinäkuu lomaksi ilman syytä.

Miten niin ilman syytä? Minulla on omat syyni pitää lomaa heinäkuussa ihan niin kuin sinullakin. 

Sinun lapsellisuutesi johtuu omista valinnoistasi. Onko minun sinun mielestäsi joustettava jokaisen kohdalla, joka on valinnut heinäkuuksi jotain tekemistä miksi tarvitsisi lomaa? Vai pelkästään sinun ja muiden lapsellisten kohdalla?

No olisko vaikka niiden sun lapsellisten työkavereiden? Jos et niin halua tehdä, keskustele työnantajasi kanssa. Työnantajasi on syyllä jakanut lomat, jos se johtuu lapsista, on se enemmän kuin ymmärrettävää, koska se nyt vaan on isompi asia kuin moni muu. Jos sulla on hyvä syy, mikäs siinä, mutta enpä usko.

Paitsi että se ei johdu lapsista vaan sinusta. Minä minä minä, en haluuuuuuu viedä lapsia päikkyyn, jonkun toisen on joustettava ja auteautettava!

Sinun elämänhallintaongelmasi eivät ole peruste heinäkuun lomalle.

Ohis

Se, että ei halua lastaan varahoitopaikkaan, ei ole mitään elämänhallintaongelmaa. Menetkö itse toiseen työpaikkaan pakolla heinäkuuksi? Lapset eivät ole mitään leluja, joita heitellään sinne tänne. Lapset ovat ihmisiä, joille kuuluu hyvät olot, ei muuttuvat aikuiset ja olosuhteet.

Miksi ihmeessä menisin toiseen työpaikkaan heinäkuuksi? :D

Nyt on korkea aika alkaa opettaa sille pyllyhedullesi peruslaatuisia sosiaalisia taitoja. Kesään mennessä se jo osaa tulla toimeen ihmisten kanssa vaikkei lähiön bestis olekaan läsnä. Hopi hopi, aloitat jo aamulla!

Sinun sosiaaliset taidothan ovatkin loistavat 😅 Miksi otat henkilökohtaisesti sen, jos joku kertoo sulle miksi perheelliselle se heinäkuu on kaikkien asioiden kannalta helpoin lomakuu? Ulosantisi on todella lapsellista, aloita heti huomisaamuna harjoittelemaan, niin ehkä opit käyttäytymään.

-eri

Minä ymmärrän vallan mainiosti että heinäkuu on perheellisille helpoin lomakuukausi. Miksi sinun on vaikeaa ymmärtää ettei se kiinnosta minua tipan vertaa?

Elämme valintojen maailmassa. Perheellinen valitsi lisääntyä ja olla vastuussa kakaroistaan ainakin seuraavat 18 vuotta. Minä valitsin toisin. Minun valintani ei tule vaikuttaa perheellisen elämään, eikä hänen valintansa minun elämääni.

Mulle on aivan sama missä se jälkikasvusi luuhaa sen ajan kun olet töissä. Vaihtoehtoja on, valitse paras. Lomaani et saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä