Hääruokia kasvissyöjille, onko nämä hyviä?
Kreikkalainen salaatti
Feta-pinaatti-munakas
ja sitten samat jälkiruuat kuin muillakin eli kakkua ja leivoksia.
Mitä sanotte?
Kommentit (352)
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:41"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:18"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:12"]
Eli siis kaikille kasvisruokaa. Lihat yms. pois. Sitä syödään mitä tarjotaan. Kakussa ei muuten tod tarvitse olla liivatetta. Vaihtoehtoja on.
[/quote]
Ei helv... olisipa ankeat kestitykset meille sekasyöjille.
[/quote]
Miksi se olisi ankeaa? Sekasyöjähän on nimenomaan ihminen,joka syö sekaisin sekä lihaa että kasviksia.Eli ei ole terveydellistä eikä periaatteellista syytä,miksi ei voisi syödä kasvisruokaa.Yksikään ihminen ei taida olla puhtaasti lihansyöjä :)
[/quote]
Toki voi syödä, mutta syöminen on muutakin kuin teknistä ruoan suuhun siirtämistä. Itse haluan myöskin nauttia syömästäni ruoasta. Pelkällä kasvismätöllä kokonaisuus jää valjuksi.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:48"]
Tarjoa vegaaneille toisen vegaanin anaalia imeskeltäväksi. Saa kuituja ja maukasta einestä.
Vegaanit tuhoaa sademetsiä soijansyönnillään, mutta ovat pelastavinaan maailmaa.
[/quote]
Voi tätä sekasyöjien tietämättömyyttä. Suurin osa maailman soijasta menee karjan ruokkimiseen, joten te sekasyöjät tuhoatte maailmaa lihansyönnillänne. Ja syötte huomattavasti enemmän soijaa vuodessa lihanne mukana kuin kasvissyöjät.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:52"]
Eli siis kaikille kasvisruokaa. Lihat yms. pois. Sitä syödään mitä tarjotaan. Kakussa ei muuten tod tarvitse olla liivatetta. Vaihtoehtoja on.
[/quote]
[/quote]
Miksi se olisi ankeaa? Sekasyöjähän on nimenomaan ihminen,joka syö sekaisin sekä lihaa että kasviksia.Eli ei ole terveydellistä eikä periaatteellista syytä,miksi ei voisi syödä kasvisruokaa.Yksikään ihminen ei taida olla puhtaasti lihansyöjä :)
[/quote]
Toki voi syödä, mutta syöminen on muutakin kuin teknistä ruoan suuhun siirtämistä. Itse haluan myöskin nauttia syömästäni ruoasta. Pelkällä kasvismätöllä kokonaisuus jää valjuksi.
[/quote]
Eikä jää. Olet ilmeisesti ennakkoluuloinen ja/tai syönyt vain huonoa kasvisruokaa. Typerää yleistämistä.
Vastattiinko täällä jo, onko kyseessä "kasvissyöjä" vai ihan vegaani?
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:34"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:29"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:08"] [quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:03"] Mun mielestä on typerää syödä jänteistä ja luista valmistettua ainetta, jos muuten sanoo olevansa kasvissyöjä. [/quote] Edelleenkin se kaupan liivate tehdään sian nahasta. (Juu tiedän - ei kasvissyöjät syö sian nahkaakaan) [/quote] Siis mitä sä höpiset? Kaupan liivate? Tarkoitatko liivatelehtiä vai? Liivatetta on käytetty noin miljoonassa kaupan tuotteessa, meinaatko, että niissäkin on vain sian nahasta tehtyä liivatetta? Ja jos näin tosiaan on, laitapa ihmeessä linkkiä faktaan. Ihmeellistä vänkäämistä. Liivatetta tehdään edelleenkin muustakin kuin sian nahasta. Eikä kunnon kasvissyöjä tosiaan syö sitä nahkaakaan, siinä olit oikeassa. [/quote]Laitappa sinä linkkiä mistä muusta sitä tehdään
[/quote]
Opettele kirjoittamaan ja sivistä itseäsi. Et kai oikeasti ole noin tietämätön?
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:50"]
Kasvistarjoilut ovat toki erinomainen lisäke, mutta jos pelkällä vegelinjalla mennään alusta loppuun, niin ei vaikuta hyvältä. Mielestäni muutenkaan häät ei ole sellainen juhla, jossa kannattaa alkaa levittää sitä omaa propagandaansa.
[/quote]
Mitä jos kaksi kasvissyöjää menee naimisiin? Pitäisikö heidän järjestää arvojensa vastainen häätarjoilu ettei joku lihafanaatikko pahoita mieltään? Koulupappi piti joskus luentoa aiheesta ruoka ja uskonto,kertoi että kun vaimonsa kanssa pitivät kasvisruokahäät,moni vieras oli ilmoittanut "erikoisruokavalioksi" lihansyöjä :D
Sellaisia ihmisiä ei taida kuitenkaan olla jotka eivät voisi syödä kasvisruokaa."Pakko saada lihaa!"vinkuminen on turhaa huomionhakua,ei se että haluaa syödä ekologisesti ja eettisesti.
[/quote]
Tätä mäkään en ymmärrä, että jos hääparin molemmat osapuolet ovat kasvissyöjiä eettisistä syistä, niin miten voidaan vaatia tai edes kuvitella, että he yhtäkkiä kustantaisivat sadalle hengelle liha-aterian omissa häissään? Jos jollekin on mahdoton ajatus syödä elämässään yksi ateria, joka ei sisällä lihaa, niin voi mieluummin jäädä kotiinsa pihviä mussuttamaan. Pahimpia ovat nämä, jotka siellä juhlissa nostavat sitten hirveän metelin ja lähtevät mielenosoituksellisesti kesken kaiken mäkkäriin, maistamatta edes tarjoiluja... näitäkin on nähty.
On myös niitä ,jotka syövät kaikkea muuta paitsi nautaa, sikaa ja broileria. Mitenkäs heitä nimitetään?
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:37"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:34"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:21"] Minä olen kasvissyöjä, mutta kala kyllä käy minulle, varmasti useimmille muillekin. [/quote] Ihan pari virhettä tossa sun lauseessasi; 1) Sinä ET ole kasvissyöjä 2) Ei, kala ei käy kasvissyöjille. [/quote] 1.) Minäkin olen kasvissyöjä ja syön satunnaisesti kalaa 2.) Olen kasvissyöjä.
[/quote]
Elä ihan rauhassa itsepetoksessasi, mutta et siltikään ole kasvissyöjä. Olet sekasyöjä ja piste.
[/quote]
Pakko nyt päteä, että oikea termi henkilölle, joka syö eläinkunnan tuotteista vain kalaa (ja muita mereneläviä) on pescovegetaristi. Riita poikki ja kasvisrasvamargariinia väliin.
Tarjoa vegaaneille toisen vegaanin anaalia imeskeltäväksi. Saa kuituja ja maukasta einestä.
Vegaanit tuhoaa sademetsiä soijansyönnillään, mutta ovat pelastavinaan maailmaa.
[/quote]
Voi tätä sekasyöjien tietämättömyyttä. Suurin osa maailman soijasta menee karjan ruokkimiseen, joten te sekasyöjät tuhoatte maailmaa lihansyönnillänne. Ja syötte huomattavasti enemmän soijaa vuodessa lihanne mukana kuin kasvissyöjät.
[/quote]
Itse syön vain itsepyydettyä riistaa ja kalaa, sekä luomulihaa.
Mutta sinun soijasi, pähkinäsi ja saatanasi eivät taida olla kovin kotimaisia saatika ekologisia vaihtoehtoja?
Vai kasvatatko soijamaitosi raaka-aineen rastapaskatukassasi?
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:36"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:29"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:08"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:03"]
Mun mielestä on typerää syödä jänteistä ja luista valmistettua ainetta, jos muuten sanoo olevansa kasvissyöjä.
[/quote]
Edelleenkin se kaupan liivate tehdään sian nahasta. (Juu tiedän - ei kasvissyöjät syö sian nahkaakaan)
[/quote]
Siis mitä sä höpiset? Kaupan liivate? Tarkoitatko liivatelehtiä vai? Liivatetta on käytetty noin miljoonassa kaupan tuotteessa, meinaatko, että niissäkin on vain sian nahasta tehtyä liivatetta? Ja jos näin tosiaan on, laitapa ihmeessä linkkiä faktaan. Ihmeellistä vänkäämistä. Liivatetta tehdään edelleenkin muustakin kuin sian nahasta. Eikä kunnon kasvissyöjä tosiaan syö sitä nahkaakaan, siinä olit oikeassa.
[/quote]
Niin, kaupan liivate. Harva meistä itse alkaa liivatetta kotioloissa tekemään. Silloin se tietysti voi olla myös luista ja jänteistä tehtyä. Aiemmin kaupoissa myytävä liivate oli peräisin naudasta, mutta hullun lehmän taudin myötä siirryttiin sian nahkaan. Katso vaikka itse ensi kerralla kaupassa käydessäsi. Kumpi meistä oikein vänkää?
[/quote]
Niin tarkoitatko liivatelehtiä? "Kaupan liivate" kuulostaa oudolta. Liivatetta on vaikka kuinka monessa KAUPAN tuotteessa, joten on ihan turha puhua "kaupan liivatteesta", jos tarkoittaa liivatelehtiä. Liivatelehtien tarkkoja ainesosia en tiedä, koska en niitä käytä. Sinä vänkäät jostain kaupan liivatteesta, vaikka tässä ketjussa on ihan toissijaista, onko liivate peräisin nahasta, luusta vai jänteistä.
[/quote]
Tiesitkö että on olemassa myös liivateJAUHETTA? Sitä voidaan käyttää samaan tarkoitukseen kuin liivatelehtiäkin. Kun AP puhuu juustokakusta, olettaisin hänen käyttävän jompaakumpaa mainitsemistani tuotteista.
Olet oikeassa, että tämä keskustelu on tässä ketjussa toissijaista - paitsi jos joku vieraista on muslimi. Halusin joka tapauksessa korjata ilmiselvän virheen, mikä toistui pariinkin otteeseen.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:55"]
On myös niitä ,jotka syövät kaikkea muuta paitsi nautaa, sikaa ja broileria. Mitenkäs heitä nimitetään?
[/quote]
Pescovegetaristi. Vai syökö henkilö muita lintuja, hirveä, kaurista, jänistä jne.? Sellaiselle ei varmaan ole nimitystä.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:54"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:34"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:29"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:08"] [quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:03"] Mun mielestä on typerää syödä jänteistä ja luista valmistettua ainetta, jos muuten sanoo olevansa kasvissyöjä. [/quote] Edelleenkin se kaupan liivate tehdään sian nahasta. (Juu tiedän - ei kasvissyöjät syö sian nahkaakaan) [/quote] Siis mitä sä höpiset? Kaupan liivate? Tarkoitatko liivatelehtiä vai? Liivatetta on käytetty noin miljoonassa kaupan tuotteessa, meinaatko, että niissäkin on vain sian nahasta tehtyä liivatetta? Ja jos näin tosiaan on, laitapa ihmeessä linkkiä faktaan. Ihmeellistä vänkäämistä. Liivatetta tehdään edelleenkin muustakin kuin sian nahasta. Eikä kunnon kasvissyöjä tosiaan syö sitä nahkaakaan, siinä olit oikeassa. [/quote]Laitappa sinä linkkiä mistä muusta sitä tehdään
[/quote]
Opettele kirjoittamaan ja sivistä itseäsi. Et kai oikeasti ole noin tietämätön?
[/quote]No mikset voi itse laitta linkkiä, jos muiltakin sitä tivaat? Koetappa
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:32"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:27"]
[/quote]
[/quote]Olen ollut monissa pippaloissa ja oikeasti se herkullinen kasvispuoli loppuu aina ensimmäisenä, kun lihansyöjät hyökkäävät uusien makujen kimppuun. Kasvistarjoilut yleensä näyttävät huomattavasti paremmilta kun ne iänikuiset lihakasat..
[/quote]
Kasvistarjoilut ovat toki erinomainen lisäke, mutta jos pelkällä vegelinjalla mennään alusta loppuun, niin ei vaikuta hyvältä. Mielestäni muutenkaan häät ei ole sellainen juhla, jossa kannattaa alkaa levittää sitä omaa propagandaansa.
[/quote]
Mitä jos kaksi kasvissyöjää menee naimisiin? Pitäisikö heidän järjestää arvojensa vastainen häätarjoilu ettei joku lihafanaatikko pahoita mieltään? Koulupappi piti joskus luentoa aiheesta ruoka ja uskonto,kertoi että kun vaimonsa kanssa pitivät kasvisruokahäät,moni vieras oli ilmoittanut "erikoisruokavalioksi" lihansyöjä :D
Sellaisia ihmisiä ei taida kuitenkaan olla jotka eivät voisi syödä kasvisruokaa."Pakko saada lihaa!"vinkuminen on turhaa huomionhakua,ei se että haluaa syödä ekologisesti ja eettisesti.
[/quote]
Ei ole kyllä sellaisiakaan ihmisiä, jotka eivät voisi syödä lihaa/munaa/maitoa jossain muodossa ellei sitten ole kaikelle allerginen. Kyllä ne vegaanitkin voivat syödä mitä vain, eivät siihen kupsahda. Vegaanius ei muuten sitten kaikille sovi, voi olla aika vaikeaa elää oikeasti terveellisti vegaanina että saa kaikki tarvittavat aineet kropan toimintaan. Kannatan kyllä kasvisten syöntiä ja maitotuotteiden ja lihansyönnin vähentämistä, mutta miksi kaikessa pitää olla joidenkin niin ehdoton ja hysteerinen suorastaan, ettei koskaan voi syödä mitään tiettyjä aineita? Ei kaikki muutkaan aina saa juuri mieleistään annosta eteen mutta on kohteliasta syödä ainakin jotain ja hyvät käytöstavat omaava varmasti löytää edes jotain syöntikelpoista. Itse olen sekasyöjä, suosin silti kasviksia ja syön juustoja mutta syön harvemmin lihaa ja maitotuotteita. En silti nirsoilisi jos eteen tuotaisiin couscousia josta en pidä tms.
Miksi muuten kasvissyöjät/vegaanit jne. eivät syö esim. hirven lihaa, ostamalla vaikka poliisien huutokaupasta kolarissa kuolleen hirven lihaa? Mielestäni se ei kyllä ole mitenkään epäeettistä ja itse ainakin syön ihan hyvällä omallatunnolla.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No jos on tuollainen asenne,elämä taitaa olla joka tapauksessa ankeaa.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:57"]
[/quote]
[/quote]
Itse syön vain itsepyydettyä riistaa ja kalaa, sekä luomulihaa.
Mutta sinun soijasi, pähkinäsi ja saatanasi eivät taida olla kovin kotimaisia saatika ekologisia vaihtoehtoja?
Vai kasvatatko soijamaitosi raaka-aineen rastapaskatukassasi?
[/quote]
Onpa sulla ikävä tapa keskustella muiden kanssa, se kertoo typeryydestäsi ja asennevammastasi. Sinäkö käytät vain kotimaisia lähituotteita? Etkö syö itse ulkomaisia hedelmiä tai pähkinöitä koskaan?
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:55"]
[/quote]
Pescovegetaristi. Vai syökö henkilö muita lintuja, hirveä, kaurista, jänistä jne.? Sellaiselle ei varmaan ole nimitystä.
[/quote]Riistaa syö kyllä
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:58"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:36"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:29"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:08"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:03"]
Mun mielestä on typerää syödä jänteistä ja luista valmistettua ainetta, jos muuten sanoo olevansa kasvissyöjä.
[/quote]
Edelleenkin se kaupan liivate tehdään sian nahasta. (Juu tiedän - ei kasvissyöjät syö sian nahkaakaan)
[/quote]
Siis mitä sä höpiset? Kaupan liivate? Tarkoitatko liivatelehtiä vai? Liivatetta on käytetty noin miljoonassa kaupan tuotteessa, meinaatko, että niissäkin on vain sian nahasta tehtyä liivatetta? Ja jos näin tosiaan on, laitapa ihmeessä linkkiä faktaan. Ihmeellistä vänkäämistä. Liivatetta tehdään edelleenkin muustakin kuin sian nahasta. Eikä kunnon kasvissyöjä tosiaan syö sitä nahkaakaan, siinä olit oikeassa.
[/quote]
Niin, kaupan liivate. Harva meistä itse alkaa liivatetta kotioloissa tekemään. Silloin se tietysti voi olla myös luista ja jänteistä tehtyä. Aiemmin kaupoissa myytävä liivate oli peräisin naudasta, mutta hullun lehmän taudin myötä siirryttiin sian nahkaan. Katso vaikka itse ensi kerralla kaupassa käydessäsi. Kumpi meistä oikein vänkää?
[/quote]
Niin tarkoitatko liivatelehtiä? "Kaupan liivate" kuulostaa oudolta. Liivatetta on vaikka kuinka monessa KAUPAN tuotteessa, joten on ihan turha puhua "kaupan liivatteesta", jos tarkoittaa liivatelehtiä. Liivatelehtien tarkkoja ainesosia en tiedä, koska en niitä käytä. Sinä vänkäät jostain kaupan liivatteesta, vaikka tässä ketjussa on ihan toissijaista, onko liivate peräisin nahasta, luusta vai jänteistä.
[/quote]
Tiesitkö että on olemassa myös liivateJAUHETTA? Sitä voidaan käyttää samaan tarkoitukseen kuin liivatelehtiäkin. Kun AP puhuu juustokakusta, olettaisin hänen käyttävän jompaakumpaa mainitsemistani tuotteista.
Olet oikeassa, että tämä keskustelu on tässä ketjussa toissijaista - paitsi jos joku vieraista on muslimi. Halusin joka tapauksessa korjata ilmiselvän virheen, mikä toistui pariinkin otteeseen.
[/quote]
Ei tässä ollut mitään ilmiselvää virhettä. Liivatetta tehdään muistakin aineista kuin nahasta. Ja kun sanoin, että on typerää syödä liivatetta, jos on kasvissyöjä, en tarkoittanut vain sitä helvetin juustokakkua vaan ihan kaikkia liivatteita. Ja vaikka nyt jätin se nahan alunperin mainitsematta, se ei tarkoita sitä, etten olisi tietoinen, että liivatetta tehdään myös nahasta, en nyt vain jaksanut sitä tuohon kirjoittaa, koska ei tullut mieleenkään, että joku aspergeri tulee vänkäämään aiheesta ja jostain kaupan liivatteesta, huh huh. Etkä voi edes tietää, että kaikki mahdolliset KAUPAN liivatejauheet ja -lehdet on tehty nimenomaan sian nahasta. Joten lopeta jo.
[/quote]
Mielestäni tilanne on vastaava kuin tulisiko sekasyöjien huomioida kasvissyöjät. Fiksut ja kohteliaat ottavat myös toisenlaista ruokavaliota noudattavat kohtuullisessa määrin huomioon. Fanaatikot toki tekevät sitten hääjuhlastakin propagandansa levityskeinon.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:37"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:34"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:21"] Minä olen kasvissyöjä, mutta kala kyllä käy minulle, varmasti useimmille muillekin. [/quote] Ihan pari virhettä tossa sun lauseessasi; 1) Sinä ET ole kasvissyöjä 2) Ei, kala ei käy kasvissyöjille. [/quote] 1.) Minäkin olen kasvissyöjä ja syön satunnaisesti kalaa 2.) Olen kasvissyöjä.
[/quote]
Elä ihan rauhassa itsepetoksessasi, mutta et siltikään ole kasvissyöjä. Olet sekasyöjä ja piste.