Kesä on ahdistavaa aikaa ja käy kukkarolle.
Olen 40+ nainen ja todella väsynyt tähän kesäkutsu rumbaan. Olen sinkku ja automaattisesti kaikki ajattelevat että minulla ei ole tietenkään mitään elämää... Sukulaiset pyytävät mökeille ja olen turhan usein törmännyt kiusalliseen asiaan, eli sinne on pyyretty myös naapurin naimaton Pertti.... Rippijuhlia ja ylppärritä on riittänyt ja valitettavasti niihin ei tunnu 20e lahkaksi olevan mitään. Pienipalkkaisena ja vuokralla asuvana tuntuu kohtuuttomalta syödä itse kaurapuuroa että juhlaväki on tyytyväinen. Onneksi ne kuitenkin nyt ohi tältä kesää. Kolmas ikävä piirre on se että aikuisten ystävieni menojalka on alkanut vipattaa, mutta eihän ainoa 9v ja petteriä 10v voi jättää yksin kotiin. Eli minua pyydetään lapsenvahdiksi. Minullahan ei ole mitään elämää....
Kommentit (8)
Ei sun tehtävä oo miellyttää sukulaisia vaikka olisitkin sinkku! Ne vois ymmärtää sen asian kans.:)
Mitä ihmettä valitat. Sinua kutsutaan juhliin ja mökkeilemään. Voi kun joku kutsuisi minutkin. Sinulla on sukulaisia, joita voi pyytää lapsenvahdiksi ja mennä sitten tai pyydät vastavuoroisesti ystäviäsi lapsenvahtiin.
Newsflash: sun ei tarvi mennä kylään, eikä juhliin, eikä lapsenvahdiksi. Etkö ole vielä tajunnut sitä?
Aina voi valittaa. Joku valittaa, ettei kukaan kutsu mihinkään kissanristiäisiin, toinen valittaa kun kutsutaan- eli oli niin tai näin - aina väärinpäin. Sinkku voi ihan koska vaan lähteä viihteelle- ilman suuria järjestelyjä. Voi tehdä risteilyn, lähteä teatteriin, elokuviin, ravintolaan. Siis sellaisia juttuja joista kenenkään budjetti ei heti mene kuralle. Ap:n kannattaa vaan opetella sanomaan EI, jos ei sukujuhlat kiinnosta. Keksii hyviä tekosyitä, että just siihen ajankohtaan on varattu matka tmv. Ja jos jotkut pitävät lapsenvahtina, sanoo yhden kerran napakasti, että ei nyt sovi tällä kertaa. Kysyjät miettivät pari kertaa seuraavalla kerralla, kannattaako kysyä sinulta. Mutta jos aina suostuu, joutuu helposti hyväksikäytetyksi.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 11:00"]Mitä ihmettä valitat. Sinua kutsutaan juhliin ja mökkeilemään. Voi kun joku kutsuisi minutkin. Sinulla on sukulaisia, joita voi pyytää lapsenvahdiksi ja mennä sitten tai pyydät vastavuoroisesti ystäviäsi lapsenvahtiin.
[/quote]
Mulla riittäisi tekemistä vaikka kuinka paljon, ilman kutsujakin. Nämä oletukset että koska mulla ei ole miestä eikä lapsia, niin mulla ei ole myöskään elämää, on ihan näiden ihmisten omia. Olen lapseton eli vastavuoroisuutta ei ole.
Miksi et pysty kieltäytymään niistä kutsuista ap? Jos aina menet, niin johan suku olettaa, ettei ole muutakaan.
Jessus mikä valittajaämmä. Toivottavasti saat elää ihan ilman lähipiiriä pian ja saat toivomasi.
Vali-vali. Varaa itsellesi ensi kesäksi matka, niin säästyt yo-, rippijuhla- ym. rumbalta. Ole aktiivinen, tee niitä asioita joita itse oikeasti haluat tehdä. Odotatko että joku tulee kotoa hakemaan jonnekin?