Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hääruokia kasvissyöjille, onko nämä hyviä?

Vierailija
10.07.2015 |

Kreikkalainen salaatti

Feta-pinaatti-munakas

ja sitten samat jälkiruuat kuin muillakin eli kakkua ja leivoksia.

Mitä sanotte?

Kommentit (352)

Vierailija
21/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:29"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:08"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:03"]

Mun mielestä on typerää syödä jänteistä ja luista valmistettua ainetta, jos muuten sanoo olevansa kasvissyöjä.

[/quote]

Edelleenkin se kaupan liivate tehdään sian nahasta. (Juu tiedän - ei kasvissyöjät syö sian nahkaakaan)

[/quote]

Siis mitä sä höpiset? Kaupan liivate? Tarkoitatko liivatelehtiä vai? Liivatetta on käytetty noin miljoonassa kaupan tuotteessa, meinaatko, että niissäkin on vain sian nahasta tehtyä liivatetta? Ja jos näin tosiaan on, laitapa ihmeessä linkkiä faktaan. Ihmeellistä vänkäämistä. Liivatetta tehdään edelleenkin muustakin kuin sian nahasta. Eikä kunnon kasvissyöjä tosiaan syö sitä nahkaakaan, siinä olit oikeassa.

[/quote]

Niin, kaupan liivate. Harva meistä itse alkaa liivatetta kotioloissa tekemään. Silloin se tietysti voi olla myös luista ja jänteistä tehtyä. Aiemmin kaupoissa myytävä liivate oli peräisin naudasta, mutta hullun lehmän taudin myötä siirryttiin sian nahkaan. Katso vaikka itse ensi kerralla kaupassa käydessäsi. Kumpi meistä oikein vänkää?

Vierailija
22/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:34"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:21"]

Minä olen kasvissyöjä, mutta kala kyllä käy minulle, varmasti useimmille muillekin.

[/quote]

Ihan pari virhettä tossa sun lauseessasi;

1) Sinä ET ole kasvissyöjä

2) Ei, kala ei käy kasvissyöjille.

[/quote]
1.) Minäkin olen kasvissyöjä ja syön satunnaisesti kalaa
2.) Olen kasvissyöjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:35"]On tulossa kolme kasvissyöjää joista ainakin yksi syö ainakin fetaa ja mozzarellaa. Pitää kai sitten kysyä tarkemmin.

ap
[/quote]
Kysy ihmeessä, niin säästyy paljolta.Kolme on kuitenkin vähän..ja tosiaan,jos ei seassa yhtään vegaania,niin..

Vierailija
24/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuollaiset tietyt erikoisruokavaliot on kyllä vain jotain nirsoilua ja huomionhakemista enemmänkin, jos ei suunnilleen mikään kelpaa. Mihin perustuu se ettei käytetä hunajaa ja ettei tyyliin mikään ehdotetuista ole kelvollista syötävää? Kyllä normaali ihminen nyt jotain tarjoiluista yleensä löytää, ellei sitten ole kaikille allerginen. Ei sekasyöjänkään lemppareita välttämättä ole tarjolla aina, mutta kyllä nyt yleensä joku on hyvää ja jokin kelpaa kaikille. Jos joku päättää nirsoilla ihan omasta tahdostaan eikä halua syödä kuin jotain erikoisaineita, niin mielestäni sellaisille ei tarvitse mitenkään kovin kummoisia eväitä tehdä erikseen. Ei voi olettaa että jokaiselle valmistetaan täysin erilainen ateria, jotta on varmasti juuri se yksi ainoa ruoka jota nirsoilija voi syödä. Oikeat allergiat on sitten eri asia jos oikeasti kärsisi munan/maidon/juuston/hunajan jne. syömisestä.

Vierailija
25/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:39"]Mielestäni tuollaiset tietyt erikoisruokavaliot on kyllä vain jotain nirsoilua ja huomionhakemista enemmänkin, jos ei suunnilleen mikään kelpaa. Mihin perustuu se ettei käytetä hunajaa ja ettei tyyliin mikään ehdotetuista ole kelvollista syötävää? Kyllä normaali ihminen nyt jotain tarjoiluista yleensä löytää, ellei sitten ole kaikille allerginen. Ei sekasyöjänkään lemppareita välttämättä ole tarjolla aina, mutta kyllä nyt yleensä joku on hyvää ja jokin kelpaa kaikille. Jos joku päättää nirsoilla ihan omasta tahdostaan eikä halua syödä kuin jotain erikoisaineita, niin mielestäni sellaisille ei tarvitse mitenkään kovin kummoisia eväitä tehdä erikseen. Ei voi olettaa että jokaiselle valmistetaan täysin erilainen ateria, jotta on varmasti juuri se yksi ainoa ruoka jota nirsoilija voi syödä. Oikeat allergiat on sitten eri asia jos oikeasti kärsisi munan/maidon/juuston/hunajan jne. syömisestä.
[/quote]
Veit sanat suustani!

Vierailija
26/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kasvissyöjä, jos syö kalaa.

Vierailija
27/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:18"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:12"]

Eli siis kaikille kasvisruokaa. Lihat yms. pois. Sitä syödään mitä tarjotaan. Kakussa ei muuten tod tarvitse olla liivatetta. Vaihtoehtoja on.

[/quote]

Ei helv... olisipa ankeat kestitykset meille sekasyöjille.

[/quote]

Miksi se olisi ankeaa? Sekasyöjähän on nimenomaan ihminen,joka syö sekaisin sekä lihaa että kasviksia.Eli ei ole terveydellistä eikä periaatteellista syytä,miksi ei voisi syödä kasvisruokaa.Yksikään ihminen ei taida olla puhtaasti lihansyöjä :) 

Vierailija
28/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, eli kreikkalainen salaatti käy. Siihen kylkeen kolme tofupihviä ja korvasienikastike.

Vierailija
29/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti. Se kreikkalainen salaatti on todella ankeaa.

Vierailija
30/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:42"]Noniin, eli kreikkalainen salaatti käy. Siihen kylkeen kolme tofupihviä ja korvasienikastike.
[/quote]
Mitäs sit jos ei tykkää sienistä ne on kuitenki limaisia:D.
Vitsivitsi.Hyvältä kuulostaa:)!

Vierailija
31/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:30"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:03"] [quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:58"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:29"] [quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:25"] Siis kasvissyöjät saavat vain munakasta ja salaattia? Vai? Tosi nihkeää. Mitä ne sekasyöjien lisukkeet on, joista mainitsit? Mun mielestä hyvin arkiset tarjottavat, lisäksi tosi suppeat. Ja miksi molempiin ruokiin tungettu fetaa? Eikä nuo tosiaan sovi vegaanille. Juustokakkuihin tulee juustoa ja liivatetta, joten sekään ei sovi useimmille kasvissyöjille. [/quote]Minä käytän liivatteen sijasta agar agaria. Mutta kaikki eivät ole ollenkaan niin tarkkoja. Tein jonkun kakkujutun kasvisyöjille taannoin, he eivät ikinä olleet kuulleetkaan agar agarista, käyttivät aina liivatetta.  [/quote] Joo, tiedän kyllä, että liivatteen voi korvata, mutta useimmat sekasyöjät eivät näistä agar agareista ja muista tiedä. Ja jos ap:n tietotaso on tosiaan tätä luokkaa, niin... En myöskään pidä liivatetta syöviä "kasvissyöjiä" oikeina kasvissyöjinä, vaikka toki heitäkin on siinä missä kalaa syöviä "kasvissyöjiäkin". [/quote] Mulle opetettiin,että sitä syödään mitä tarjotaan tai sitten ei syödä ollenkaan. Näitä "ruokavammaisia" on niin monen sorttia,että menee aikamoiseksi pelleilyiksi kun jo pelkkiä kakkuja pitää syödä sataa erilaista sorttia vaan sen takia ku joku ei "voi"syödä liivatetta! [/quote] Näin mullekin opetettu,se tarkoittaa sitä että jos äiti/puoliso/kuka teillä nyt kokkaakaan tekee ruokaa,sille ei nyrpistellä.Se ei tarkoita sitä,että pitäisi syödä jotain jolle on allerginen tai jotain mikä sotii vastaan omia periaatteita. [/quote] Vastatkaapa VEGAANIT mitä luulette tällä vegaaniudellanne saavuttavan?

[/quote]

En ole vegaani,ihmettelen vain millainen urpo ei ymmärrä eroa nirsoilulla ja sillä että yrittää tehdä maailmasta paremman paikan elämänvalinnoillaan.

Vierailija
32/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:43"]Oikeesti. Se kreikkalainen salaatti on todella ankeaa.
[/quote]
Et liene kutsuvieraslistalla,joten jos sinusta salaatti on ankeaa niin ikävä juttu.
Minusta kreikkalainen salaatti on salaateista parhain.

Vierailija
33/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:44"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:42"]Noniin, eli kreikkalainen salaatti käy. Siihen kylkeen kolme tofupihviä ja korvasienikastike.
[/quote]
Mitäs sit jos ei tykkää sienistä ne on kuitenki limaisia:D.
Vitsivitsi.Hyvältä kuulostaa:)!
[/quote]Niin ja ilmaisia,jos ne käy vielä itse metsästä keräämässä

Vierailija
34/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä loppuu aina kasvisvaihtoehto ensin sukutapaamisissa.

Vierailija
35/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on juuri tuollainen "joka ruoalla on pakko olla lihaa" -ihminen. Leivän päälläkin on pakko olla jotain leikkelettä aina, muuten ei kuulemma maistu hyvältä. Kun hän oli luonani käymässä, hän osti jonkun kalkkunaleikkelepaketin, söi siitä varmaan kaksi ja jätti sitten paketin jääkaappiini. Tosi järkevä ostos.

t. Kasvissyöjä

Vierailija
36/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:37"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:34"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:21"] Minä olen kasvissyöjä, mutta kala kyllä käy minulle, varmasti useimmille muillekin. [/quote] Ihan pari virhettä tossa sun lauseessasi; 1) Sinä ET ole kasvissyöjä 2) Ei, kala ei käy kasvissyöjille.   [/quote] 1.) Minäkin olen kasvissyöjä ja syön satunnaisesti kalaa 2.) Olen kasvissyöjä.

[/quote]

Tällä logiikalla kaikki maailman ihmiset ovat kasvissyöjiä, jotka vain satunnaisesti syövät lihaa. Minäkin söin aamiaiseksi hedelmiä, olen siis vegetaristi, kun banaanissa ei ole lihaa, eikös?

Kasvissyöjä EI. SYÖ. KALAA. Piste. Itsestäänselvyyksistä on turha vängätä.

Vierailija
37/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:36"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:29"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:08"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:03"]

Mun mielestä on typerää syödä jänteistä ja luista valmistettua ainetta, jos muuten sanoo olevansa kasvissyöjä.

[/quote]

Edelleenkin se kaupan liivate tehdään sian nahasta. (Juu tiedän - ei kasvissyöjät syö sian nahkaakaan)

[/quote]

Siis mitä sä höpiset? Kaupan liivate? Tarkoitatko liivatelehtiä vai? Liivatetta on käytetty noin miljoonassa kaupan tuotteessa, meinaatko, että niissäkin on vain sian nahasta tehtyä liivatetta? Ja jos näin tosiaan on, laitapa ihmeessä linkkiä faktaan. Ihmeellistä vänkäämistä. Liivatetta tehdään edelleenkin muustakin kuin sian nahasta. Eikä kunnon kasvissyöjä tosiaan syö sitä nahkaakaan, siinä olit oikeassa.

[/quote]

Niin, kaupan liivate. Harva meistä itse alkaa liivatetta kotioloissa tekemään. Silloin se tietysti voi olla myös luista ja jänteistä tehtyä. Aiemmin kaupoissa myytävä liivate oli peräisin naudasta, mutta hullun lehmän taudin myötä siirryttiin sian nahkaan. Katso vaikka itse ensi kerralla kaupassa käydessäsi. Kumpi meistä oikein vänkää?

[/quote]

Niin tarkoitatko liivatelehtiä? "Kaupan liivate" kuulostaa oudolta. Liivatetta on vaikka kuinka monessa KAUPAN tuotteessa, joten on ihan turha puhua "kaupan liivatteesta", jos tarkoittaa liivatelehtiä. Liivatelehtien tarkkoja ainesosia en tiedä, koska en niitä käytä. Sinä vänkäät jostain kaupan liivatteesta, vaikka tässä ketjussa on ihan toissijaista, onko liivate peräisin nahasta, luusta vai jänteistä.

Vierailija
38/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa vegaaneille toisen vegaanin anaalia imeskeltäväksi. Saa kuituja ja maukasta einestä.

Vegaanit tuhoaa sademetsiä soijansyönnillään, mutta ovat pelastavinaan maailmaa.

Vierailija
39/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Mäkin olen kasvissyöjä. Syön välillä lihaa.

Vierailija
40/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:32"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:27"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:18"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:12"]

Eli siis kaikille kasvisruokaa. Lihat yms. pois. Sitä syödään mitä tarjotaan. Kakussa ei muuten tod tarvitse olla liivatetta. Vaihtoehtoja on.

[/quote]

Ei helv... olisipa ankeat kestitykset meille sekasyöjille.

[/quote]Olen ollut monissa pippaloissa ja oikeasti se herkullinen kasvispuoli loppuu aina ensimmäisenä, kun lihansyöjät hyökkäävät uusien makujen kimppuun. Kasvistarjoilut yleensä näyttävät huomattavasti paremmilta kun ne iänikuiset lihakasat..

[/quote]

Kasvistarjoilut ovat toki erinomainen lisäke, mutta jos pelkällä vegelinjalla mennään alusta loppuun, niin ei vaikuta hyvältä. Mielestäni muutenkaan häät ei ole sellainen juhla, jossa kannattaa alkaa levittää sitä omaa propagandaansa.

[/quote]

Mitä jos kaksi kasvissyöjää menee naimisiin? Pitäisikö heidän järjestää arvojensa vastainen häätarjoilu ettei joku lihafanaatikko pahoita mieltään? Koulupappi piti joskus luentoa aiheesta ruoka ja uskonto,kertoi että kun vaimonsa kanssa pitivät kasvisruokahäät,moni vieras oli ilmoittanut "erikoisruokavalioksi" lihansyöjä :D

Sellaisia ihmisiä ei taida kuitenkaan olla jotka eivät voisi syödä kasvisruokaa."Pakko saada lihaa!"vinkuminen on turhaa huomionhakua,ei se että haluaa syödä ekologisesti ja eettisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi