Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo omii rahat

Vierailija
10.07.2015 |

Onko muilla tälläistä?

Vaimo on kotona kotihoidontuella kahden lapsemme kanssa ja minä käyn töissä. Rahaa ei ole kovin paljoa ja vaimo omii kelan maksamia etuuksia itselleen(kotihoidon tuki ja lapsilisät), vuokraa on noin 1000€ /kk ja vaimo haluaisi antaa siihen satasen/kaksi jotta loput jäisi hänelle. Asumistukea saadaan lisäksi 40€/kk, se menee vuokraan. Kaupassa käynnit maksan minä. Minulla ei ole mitään omaa menoa mihin rahaa tarvisin, koska silloin rahat ei riittäisi enään ruokaan! Olen ehdottanut, että antaa ainakin tuon lapsilisän vuokraan/kauppaan. Ihan 50/50 jakoa ei tarvi tai voikkaan olla, kun minulla on suuremmat tulot, mutta jotenkin tasaisemmin tämä täytyisi saada menemään. Joskun juuri ennen tiliä on rahat niin vähissä että olen joutunut lainaamaan vanhemmiltani, kun vaimo on tuhlannut omansa johonkin, yleensä johonkin krääsään tai liian pieniin vaatteisiin(joita ei sitten voi pitää kun ovat liian pieniä).

Kommentit (121)

Vierailija
1/121 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:13"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:11"]

Entä jos vaipat on loppu odottaako siis vaimo että mies tulee kotiin että mennään markettiin? Ja lapsi sen aikaa vaipatta? Ja ostatte siis kaikki lapsen vaatteet sieltä marketista? Pelkkää markettikamaa? Sori ap, mutta en usko sinua.

[/quote]

Loppuuko joltain vaipat kesken?
[/quote]

Voihan nyt loppua vaikka mikä kesken. Taidat ap olla aika yksinkertainen.

Vierailija
2/121 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän on vaan sovittava kumpi maksaa mitkäkin menot ja minkä verran voi käyttää vaimo "turhuuksiin".

ei voi shoppailla jos rahat ei riitä. kun vaimo palaa takasin duuniin eiköhän tilanne helpotu ja rahaa jää hänellekin ostella turhia.

moni nainen ei ota selvää kuinka paljon tulot tippuu kun ollaankin vauvan kaa eikä täyspäiväisesti töissä. kaikki ei tajua että kulutusta on vähennettävä jos tulot pienenee.

vaimo ei välttämättä ajettele et se on ongelma jos et sano et se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/121 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:25"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 11:39"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 11:31"]

En kuuna päivänä olis noin kalliissa VUOKRA-asunnossa.

[/quote]

Terveisiä pääkaupunkiseudulta! 600 euron yksiöön ei lapsiperhe mahdu. Entä miten luulet, että AP vaimoineen saa tässä taloustilanteessa 250 000 euron asuntolainan, jos omia säästöjä ei ole ja vaimolla ei esim. ole työpaikkaa, johon palata? Pätkätyöt ovat melko yleisiä lisääntymisikäisillä naisilla ainakin täällä päin.

[/quote]

Miksi asunnon pitää olla noin kallis? Helsingistäkin saa kolmioita ja jopa neliöitä paljon halvemmalla hinnalla

[/quote]

Linkki?

Vierailija
4/121 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän ne vaimon turhuudet tarkkaan ottaen on? Etköhän noilla tuloilla itsekin ostele kaikkea, itse paljon enempi tienaat. Ja olet varmaan itsekin ostanut joskus jotain vaimon mielestä turhaa. Ei kaikki ostot aina osu nappiin.

Vierailija
5/121 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkin turhaan sä ap pakosta käytät jos muka vaan ruokaan jää. Tai siis väität ettei siihenkään riitä. Ja et ole vieläkään kertonut tulojasi. Jotain salaat.

Vierailija
6/121 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:50"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:25"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 11:39"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 11:31"]

En kuuna päivänä olis noin kalliissa VUOKRA-asunnossa.

[/quote]

Terveisiä pääkaupunkiseudulta! 600 euron yksiöön ei lapsiperhe mahdu. Entä miten luulet, että AP vaimoineen saa tässä taloustilanteessa 250 000 euron asuntolainan, jos omia säästöjä ei ole ja vaimolla ei esim. ole työpaikkaa, johon palata? Pätkätyöt ovat melko yleisiä lisääntymisikäisillä naisilla ainakin täällä päin.

[/quote]

Miksi asunnon pitää olla noin kallis? Helsingistäkin saa kolmioita ja jopa neliöitä paljon halvemmalla hinnalla

[/quote]

Asunnon ostajan pitää laskea myös päälle asunnon vastike ja lämmitys, jos se ei sisälly vastikkeeseen. Esim. omat kuluni: lyhennys 400, korko 30, vastike 170, lämmitys (sähkö) 80. Tähän kaksioon ei perhe mahdu ja lisäksi lainakulut ovat noin pienet, koska lainaa vain 30 000 e.

[/quote]

Totta. Lisäksi edullisemmat asunnot ovat yleensä niitä, joissa on tulossa kulman takana putkiremppa, mikä tietää kolmiossa / neliössä n. 50 000 euroa lisähintaa (sekä asumisen epämukavuutta / lisäjärjestelyjä remontin aikana), joka ei näy kaupantekohetkellä, mutta on silti maksettava. Etenkin uudemmissa taloissa on usein vuokratontti, mikä ei näy myyntihinnassa mutta tuntuu hoitovastikkeessa.

Vierailija
7/121 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:18"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:13"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:11"] Entä jos vaipat on loppu odottaako siis vaimo että mies tulee kotiin että mennään markettiin? Ja lapsi sen aikaa vaipatta? Ja ostatte siis kaikki lapsen vaatteet sieltä marketista? Pelkkää markettikamaa? Sori ap, mutta en usko sinua. [/quote] Loppuuko joltain vaipat kesken? [/quote] Voihan nyt loppua vaikka mikä kesken. Taidat ap olla aika yksinkertainen.

[/quote]

MIksi sä luulet tässä vastaavasi AP:lle? Luulenpa, että AP ei enää tässä ketjussa roiku, ehkä palaa joskus myöhemmin paikalle. Tuo oli joku toinen keskusteluun osallistunut.

Vierailija
8/121 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:40"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 12:48"] Voisitko ehdottaa, että maksatte perheen kuluja suhteessa siihen, mitä tienaatte? Eli jos nettotulonne ovat 2500 euroa kuussa, ja vaimon saamien/tilille tulevien tukien osuus siitä on 500 euroa, hän maksaa menoista 20 prosenttia, sinä 80 prosenttia. Eli, jos teidän perheessänne menee vuokriin, laskuihin ja ruokaan 2000 euroa kuussa, hänelle jää pakollisten kulujen jälkeen 100 euroa kuussa ns. omaa rahaa laittaa mihin nyt sitten haluaa. Sinulle taas jää ns. omaa rahaa 400 euroa kuussa. Meillä on tehty näin aina, koska mies on tienannut ajoittain huomattavasti enemmän kuin minä. Minun ei ole koskaan tarvinnut kokea olevani elätti, ja elintasossa ollaan löydetty kultainen keskitie. Tämä ei muuten myöskään tarkoita, ettemme koskaan tekisi mitään "kivaa", töissäkäyvänä minulle jää omaa rahaa, ja joskus kun totean, että esim. matkaan, jonka mies haluaa välttämättä kanssamme tehdä, hän maksaa isot kulut. [/quote]   Miksi miehen pitäisi maksaa enemmän? Ei se ole oikeudenmukaista.  [/quote] Lapset on tehty yhdessä. Muuten mies käyttää tilannetta hyväkseen, ts. hankkii jälkeläisiä naisen kustannuksella. Nainen menettää ansioita, eläkettä, uramahdollisuuksia. Maine tekee töitä kotona, vaikkei saakaan siitä palkkaa. Perhe ei toimi, jos mies omii rahat.

[/quote]

Miten mies hankkii jälkeläisiä naisen kustannuksella? Onko mies pakottanut naisen lusmuamaan miehen rahoilla? Onko mies pakottanut naiset lusmuamaan yhteiskunnan tuilla?

Ei oman lapsen hoitaminen ole työtä. 

Vierailija
9/121 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:31"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:18"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:13"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:11"] Entä jos vaipat on loppu odottaako siis vaimo että mies tulee kotiin että mennään markettiin? Ja lapsi sen aikaa vaipatta? Ja ostatte siis kaikki lapsen vaatteet sieltä marketista? Pelkkää markettikamaa? Sori ap, mutta en usko sinua. [/quote] Loppuuko joltain vaipat kesken? [/quote] Voihan nyt loppua vaikka mikä kesken. Taidat ap olla aika yksinkertainen.

[/quote]

MIksi sä luulet tässä vastaavasi AP:lle? Luulenpa, että AP ei enää tässä ketjussa roiku, ehkä palaa joskus myöhemmin paikalle. Tuo oli joku toinen keskusteluun osallistunut.
[/quote]
Moi ap. Et voi itse tietää ettei olis ap ellet itse ole. Pussiin puhuit itses.

Vierailija
10/121 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 11:31"]En kuuna päivänä olis noin kalliissa VUOKRA-asunnossa.

[/quote]

Veneen alleko sitten muuttaisit jos edullisempaa ei ole tarjolla?
T. Pk-seutu, 1035€ vuokraan kuukaudessa, sisältää tosin saunamaksut ja autopaikat.
Ihan tyytyväisiä olemme

Vierailija
11/121 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 07:43"]

Onko muilla tälläistä?

Vaimo on kotona kotihoidontuella kahden lapsemme kanssa ja minä käyn töissä. Rahaa ei ole kovin paljoa ja vaimo omii kelan maksamia etuuksia itselleen(kotihoidon tuki ja lapsilisät), vuokraa on noin 1000€ /kk ja vaimo haluaisi antaa siihen satasen/kaksi jotta loput jäisi hänelle. Asumistukea saadaan lisäksi 40€/kk, se menee vuokraan. Kaupassa käynnit maksan minä. Minulla ei ole mitään omaa menoa mihin rahaa tarvisin, koska silloin rahat ei riittäisi enään ruokaan! Olen ehdottanut, että antaa ainakin tuon lapsilisän vuokraan/kauppaan. Ihan 50/50 jakoa ei tarvi tai voikkaan olla, kun minulla on suuremmat tulot, mutta jotenkin tasaisemmin tämä täytyisi saada menemään. Joskun juuri ennen tiliä on rahat niin vähissä että olen joutunut lainaamaan vanhemmiltani, kun vaimo on tuhlannut omansa johonkin, yleensä johonkin krääsään tai liian pieniin vaatteisiin(joita ei sitten voi pitää kun ovat liian pieniä).

[/quote]

Siis eihän tuosta voi vaimolle jäädä mitenkään kuin jotain max 350 euroa/kk. Onpa törsyä joo ja tuhlaava vaimo. Ja varmasti maksaa lasten kuluja noistakin, ei sellaista äitiä olekaan, joka ei lapsilleen mitään ostaisi. Ja mies tienaa pakosta kohtuudella, koska asumistuki on vain 40e, vaikkei ei edes kerro mitä tienaa ja mihin ne rahansa käyttää. Ei voi kaikki mennä ruokaan, vai mitä oikein syötte? Ja miehet yleensä syökin naisia enemmän. Mies pääsee etenemään uralla ja kerryttää eläkettään ja hyötyy jo siinäkin koko ajan rahallisesti.

Vierailija
12/121 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:44"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:40"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 12:48"] Voisitko ehdottaa, että maksatte perheen kuluja suhteessa siihen, mitä tienaatte? Eli jos nettotulonne ovat 2500 euroa kuussa, ja vaimon saamien/tilille tulevien tukien osuus siitä on 500 euroa, hän maksaa menoista 20 prosenttia, sinä 80 prosenttia. Eli, jos teidän perheessänne menee vuokriin, laskuihin ja ruokaan 2000 euroa kuussa, hänelle jää pakollisten kulujen jälkeen 100 euroa kuussa ns. omaa rahaa laittaa mihin nyt sitten haluaa. Sinulle taas jää ns. omaa rahaa 400 euroa kuussa. Meillä on tehty näin aina, koska mies on tienannut ajoittain huomattavasti enemmän kuin minä. Minun ei ole koskaan tarvinnut kokea olevani elätti, ja elintasossa ollaan löydetty kultainen keskitie. Tämä ei muuten myöskään tarkoita, ettemme koskaan tekisi mitään "kivaa", töissäkäyvänä minulle jää omaa rahaa, ja joskus kun totean, että esim. matkaan, jonka mies haluaa välttämättä kanssamme tehdä, hän maksaa isot kulut. [/quote]   Miksi miehen pitäisi maksaa enemmän? Ei se ole oikeudenmukaista.  [/quote] Lapset on tehty yhdessä. Muuten mies käyttää tilannetta hyväkseen, ts. hankkii jälkeläisiä naisen kustannuksella. Nainen menettää ansioita, eläkettä, uramahdollisuuksia. Maine tekee töitä kotona, vaikkei saakaan siitä palkkaa. Perhe ei toimi, jos mies omii rahat.

[/quote]

Miten mies hankkii jälkeläisiä naisen kustannuksella? Onko mies pakottanut naisen lusmuamaan miehen rahoilla? Onko mies pakottanut naiset lusmuamaan yhteiskunnan tuilla?

Ei oman lapsen hoitaminen ole työtä. 

[/quote]

Se on tietenkin työtä, mutta palkatonta sellaista. Myös kotityöt ovat työtä, vaikkei niistäkään palkkaa makseta, jonkun ne on tehtävä. Toisen lapsen hoitaminen on palkkatyötä, mutta onko järkeä hoidattaa kovin pienet lapset toisella, varsinkaan lasten hyvinvoinnin kannalta? Kotihoito tulee myös yhteiskunnalle halvemmaksi. Ei se päivähoitomaksu kaikkia syntyviä kuluja kata. Tässä ihan perustietoutta sinulle, äly hoi.

Vierailija
13/121 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaallaha saa viel kuntalisää joku +200e, en jaksa kvg

Vierailija
14/121 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:19"]

Vantaallaha saa viel kuntalisää joku +200e, en jaksa kvg

[/quote]

Jos mies tienaa hyvin niinkuin ilmeisesti asumistuen olemattomuudesta voi päätellä, vaimo ei saa täyttä määrää. Sitä paitsi tuosta menee vielä verot pois, että ei tuo summa ole häävi. (Kaikki kunnat eivät lisiä myöskään maksa.)

Vierailija
15/121 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekä te voi marketista millään saada kaikkea tarvittavaa. Esim. apteekkiin menee helposti satanen, kun ostaa vauvalle maitohappotipat, pakolliset d-vitamiinit yms., nosefriidat, rasvat, lääkkeet...Kukas ne maksaa? 

Vierailija
16/121 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiselta akalta vaan kaikki rahat pois! Joskus voi jonkun vitosen antaa viikkorahaa krääsän ostoon. Ihan ilmiselvästi vajaaälyinen ja häiriintynyt.

Vierailija
17/121 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:56"]

Tällaiselta akalta vaan kaikki rahat pois! Joskus voi jonkun vitosen antaa viikkorahaa krääsän ostoon. Ihan ilmiselvästi vajaaälyinen ja häiriintynyt.

[/quote]

Joo, ala vielä lyömään sitä, jos ei niitä tukirahojaan anna sun käyttöös. Kyllä se siitä pian turvakotiin lähtee. Ja tadaa, näin olet saanut jälkeläiset vaimon hoidettaviks, yhteiskunnan elätettäviksi ja saat pitää kaikki rahas ihan itse. Vaimokin saa ihan omaa rahaa perustoimeentulotuen muodossa. LOISTODIILI! Siitä se onnellinen elämä alkaa.

Näin kävi meillä. Onnea valitsemallasi tiellä.

Vierailija
18/121 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 19:04"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:56"]

[/quote]

Joo, ala vielä lyömään sitä, jos ei niitä tukirahojaan anna sun käyttöös. Kyllä se siitä pian turvakotiin lähtee. Ja tadaa, näin olet saanut jälkeläiset vaimon hoidettaviks, yhteiskunnan elätettäviksi ja saat pitää kaikki rahas ihan itse. Vaimokin saa ihan omaa rahaa perustoimeentulotuen muodossa. LOISTODIILI! Siitä se onnellinen elämä alkaa.

Näin kävi meillä. Onnea valitsemallasi tiellä.

[/quote]

Tee vielä työsi pimeästi osakunnan kautta, niin elatusmaksujakaan ei tarvi maksaa. Näin meillä.

Vierailija
19/121 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2680€ bruttopalkka. Minä maksan kaikki ostokset, vakuutukset, puhelinlaskut yms. No ehkä sitten vaadin liikoja. Ostaisi edes jotain järkevää, kuten vaatteita jotka mahtuu päälle, niin ei tuntuis niin pahalta.
-AP

Vierailija
20/121 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 20:43"]

2680€ bruttopalkka. Minä maksan kaikki ostokset, vakuutukset, puhelinlaskut yms. No ehkä sitten vaadin liikoja. Ostaisi edes jotain järkevää, kuten vaatteita jotka mahtuu päälle, niin ei tuntuis niin pahalta. -AP

[/quote]

No kai hän nyt voi oman puhelinlaskunsa tukirahoista maksaa, miksi sinä sitä maksat? Ja ostaako koko ajan liian pieniä vaatteita, vai onko joku yksittäinen hutiosto nyt kärjistänyt tilanteen? Kuitin kanssa liian pienen vaatteen voi käydä vaihtamassa isompaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä