Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo omii rahat

Vierailija
10.07.2015 |

Onko muilla tälläistä?

Vaimo on kotona kotihoidontuella kahden lapsemme kanssa ja minä käyn töissä. Rahaa ei ole kovin paljoa ja vaimo omii kelan maksamia etuuksia itselleen(kotihoidon tuki ja lapsilisät), vuokraa on noin 1000€ /kk ja vaimo haluaisi antaa siihen satasen/kaksi jotta loput jäisi hänelle. Asumistukea saadaan lisäksi 40€/kk, se menee vuokraan. Kaupassa käynnit maksan minä. Minulla ei ole mitään omaa menoa mihin rahaa tarvisin, koska silloin rahat ei riittäisi enään ruokaan! Olen ehdottanut, että antaa ainakin tuon lapsilisän vuokraan/kauppaan. Ihan 50/50 jakoa ei tarvi tai voikkaan olla, kun minulla on suuremmat tulot, mutta jotenkin tasaisemmin tämä täytyisi saada menemään. Joskun juuri ennen tiliä on rahat niin vähissä että olen joutunut lainaamaan vanhemmiltani, kun vaimo on tuhlannut omansa johonkin, yleensä johonkin krääsään tai liian pieniin vaatteisiin(joita ei sitten voi pitää kun ovat liian pieniä).

Kommentit (121)

Vierailija
41/121 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

heittäisin sinuna akan pihalle..

Vierailija
42/121 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 12:48"]Voisitko ehdottaa, että maksatte perheen kuluja suhteessa siihen, mitä tienaatte? Eli jos nettotulonne ovat 2500 euroa kuussa, ja vaimon saamien/tilille tulevien tukien osuus siitä on 500 euroa, hän maksaa menoista 20 prosenttia, sinä 80 prosenttia. Eli, jos teidän perheessänne menee vuokriin, laskuihin ja ruokaan 2000 euroa kuussa, hänelle jää pakollisten kulujen jälkeen 100 euroa kuussa ns. omaa rahaa laittaa mihin nyt sitten haluaa. Sinulle taas jää ns. omaa rahaa 400 euroa kuussa. Meillä on tehty näin aina, koska mies on tienannut ajoittain huomattavasti enemmän kuin minä. Minun ei ole koskaan tarvinnut kokea olevani elätti, ja elintasossa ollaan löydetty kultainen keskitie. Tämä ei muuten myöskään tarkoita, ettemme koskaan tekisi mitään "kivaa", töissäkäyvänä minulle jää omaa rahaa, ja joskus kun totean, että esim. matkaan, jonka mies haluaa välttämättä kanssamme tehdä, hän maksaa isot kulut.
[/quote]

Jo toimeentulotuki on enemmän kuin 100 e kk. Kuka pärjää parillakympillä viikko? Ja miksi mies saisi enemmän, kun lapset on yhdessä tehty? Vaimo menettää jo nyt esim. eläkekertymässä ja uramahdollisuuksissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/121 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:12"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:03"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 10:22"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 10:18"]

Miksi asutte noin kalliissa vuokra-asunnossa? Ja tuolla summalla jo lyhentäis lainaa. Nythän se summa menee vuokranantajalle.

[/quote]

Ongelma oli käsittääkseni puolison holtiton ja epätasa-arvoinen rahankäyttö eikä suuri vuokra. Mutta eihän niin saa sanoa, naisella on oikeus ostaa ylimääräisiä mekkoja ja sisustustyynyjä ym. muuta paskaa.
[/quote]

Kuinka holtitonta voi olla kotih.tuella, joka vain muutaman satasen. Lapsilisät on lapsille. Holtitonta olisi jos ostelisi velaksi tms.
[/quote]
No onkait se holtitonta jos ei sitten rahat riitä vuokraan/ruokaan?
[/quote]
Miksi syypää olisi vaimo? Mites miehen tuhlaus?

Vierailija
44/121 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:16"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:12"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:03"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 10:22"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 10:18"]

Miksi asutte noin kalliissa vuokra-asunnossa? Ja tuolla summalla jo lyhentäis lainaa. Nythän se summa menee vuokranantajalle.

[/quote]

Ongelma oli käsittääkseni puolison holtiton ja epätasa-arvoinen rahankäyttö eikä suuri vuokra. Mutta eihän niin saa sanoa, naisella on oikeus ostaa ylimääräisiä mekkoja ja sisustustyynyjä ym. muuta paskaa.
[/quote]

Kuinka holtitonta voi olla kotih.tuella, joka vain muutaman satasen. Lapsilisät on lapsille. Holtitonta olisi jos ostelisi velaksi tms.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kannattais varmaan lukea niitä aikaisempiakin viestejä.

Vierailija
45/121 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:17"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:16"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:12"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:03"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 10:22"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 10:18"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kannattais varmaan lukea niitä aikaisempiakin viestejä.
[/quote]
Jätätte molemmille toimeentulonormin verran rahaa. Lapsilisät lasten menoihin. Muutto halvempaan asuntoon jos ei riitä. Loput sitten laskuihin. Fair enough.

Vierailija
46/121 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun narsistiex oli koko ajan kuppaamassa kotihoidontuesta ja lapsilisästä. Mulla ei olis saanut olla yhtään rahaa. Itse tienasi hyvin. Silti kuppasi minua ja lasta. Lähdin, ja pärjään huomattavasti paremmin nyt.

Vierailija
47/121 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 07:43"] 

Onko muilla tälläistä?

Vaimo on kotona kotihoidontuella kahden lapsemme kanssa ja minä käyn töissä. Rahaa ei ole kovin paljoa ja vaimo omii kelan maksamia etuuksia itselleen(kotihoidon tuki ja lapsilisät), vuokraa on noin 1000€ /kk ja vaimo haluaisi antaa siihen satasen/kaksi jotta loput jäisi hänelle. Asumistukea saadaan lisäksi 40€/kk, se menee vuokraan. Kaupassa käynnit maksan minä. Minulla ei ole mitään omaa menoa mihin rahaa tarvisin, koska silloin rahat ei riittäisi enään ruokaan! Olen ehdottanut, että antaa ainakin tuon lapsilisän vuokraan/kauppaan. Ihan 50/50 jakoa ei tarvi tai voikkaan olla, kun minulla on suuremmat tulot, mutta jotenkin tasaisemmin tämä täytyisi saada menemään. Joskun juuri ennen tiliä on rahat niin vähissä että olen joutunut lainaamaan vanhemmiltani, kun vaimo on tuhlannut omansa johonkin, yleensä johonkin krääsään tai liian pieniin vaatteisiin(joita ei sitten voi pitää kun ovat liian pieniä).
[/quote]

Sulla ap pakko olla kohtuutulot jos asumistuki on noin pieni. ITSE tuhlaat. Lakkaa kuppaamasta kotih.tukea ja lapsilisiä. Eihän tuo ole mikään mies. Kunnon mies tuo leipää pöytään eikä ime jopa lapsilisiä itselleen.

Vierailija
48/121 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti jos tulot ja menot laskettais yhteen, se olet sinä joka joutuisi antamaan vaimolle lisää rahaa.

Vierailija
49/121 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:32"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 07:43"]  Onko muilla tälläistä? Vaimo on kotona kotihoidontuella kahden lapsemme kanssa ja minä käyn töissä. Rahaa ei ole kovin paljoa ja vaimo omii kelan maksamia etuuksia itselleen(kotihoidon tuki ja lapsilisät), vuokraa on noin 1000€ /kk ja vaimo haluaisi antaa siihen satasen/kaksi jotta loput jäisi hänelle. Asumistukea saadaan lisäksi 40€/kk, se menee vuokraan. Kaupassa käynnit maksan minä. Minulla ei ole mitään omaa menoa mihin rahaa tarvisin, koska silloin rahat ei riittäisi enään ruokaan! Olen ehdottanut, että antaa ainakin tuon lapsilisän vuokraan/kauppaan. Ihan 50/50 jakoa ei tarvi tai voikkaan olla, kun minulla on suuremmat tulot, mutta jotenkin tasaisemmin tämä täytyisi saada menemään. Joskun juuri ennen tiliä on rahat niin vähissä että olen joutunut lainaamaan vanhemmiltani, kun vaimo on tuhlannut omansa johonkin, yleensä johonkin krääsään tai liian pieniin vaatteisiin(joita ei sitten voi pitää kun ovat liian pieniä). [/quote] Sulla ap pakko olla kohtuutulot jos asumistuki on noin pieni. ITSE tuhlaat. Lakkaa kuppaamasta kotih.tukea ja lapsilisiä. Eihän tuo ole mikään mies. Kunnon mies tuo leipää pöytään eikä ime jopa lapsilisiä itselleen.

[/quote]

Olet sitä ihmistyyppiä, joka lukee niinkuin kokee!

Vierailija
50/121 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et edes paljasta omia tulojasi. Puhut vain vaimon pienistä kelatuista ja kuinka sinun tulisi saada nekin.

Vierailija
51/121 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa nyt omat tulisi rehellisesti niin tehdään laskelma.

Vierailija
52/121 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuki on noin pieni koska selvästi tienaat varsin kohtuullisesti. Sehän ei vaimon vika ole. Tulojesi takia vaimo ei saa myöskään hoitolisää kotihoidon tukeen eli se on pienin mahdollinen, vain muutaman satasen. Eläke ei myöskään kerry.

Vierailija
53/121 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkö usko tuotakaan, ettei vaimo kävis koskaan ruokakaupassa edes miehen ollessa töissä tai ostaisi ikinä mitään lapsille. En vain usko tätä ap:n stooria.

Vierailija
54/121 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakodissa oli niitä, jotka oli joutuneet jopa shampoopulloon pyytämään mieheltään, kun mies oli ominut jopa ne Kelan tuet ja lapsilisät.

Vierailija
55/121 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa ap paljonko tienaat? Ja jos ruokaan menee kaikki, mitä oikein syöt?

Vierailija
56/121 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 07:59"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 07:54"]

Mitä jos ajattelisitte, että ei ole sun tulot ja mun tulot, vaan perheen tulot, jotka muodostuu vaimon saamista tuista ja sun palkasta. Sitten yhdessä mietitte, miten ne tulot saadaan riittämään perheen menoihin.

[/quote]

Tätähän siis on yritetty, mutta kun ei käy. Silloin kun vaimo kävi töissä, meni menot ihan kivasti tasan, mutta nyt on tullut tälläinen hillitön tarve "omalla"rahalla ostaa kaikkea turhaa. Eniten ärsyttää että se on just sitä turhaa. Plus sitten huolettaa ettei riitä rahat ruokaan.

-AP
[/quote]

Ota asia puheeksi, ja sano, että molempien tileiltä otetaan rahaa yhteiselle tilille, josta kustannetaan perheen eläminen. Muut rahat ovat vapaasti käytettävissä.

Vierailija
57/121 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerros jo paljon tienaat ap? Ja mitä ihmettä syöt?

Vierailija
58/121 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 10:34"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 10:26"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 10:18"]Miksi asutte noin kalliissa vuokra-asunnossa? Ja tuolla summalla jo lyhentäis lainaa. Nythän se summa menee vuokranantajalle. [/quote] Otappa tuollaisen vaimon kanssa vielä iso asuntolaina :) [/quote] Samalla summalla maksaa lainaa eikä välttämättä tarvii maksaa lainaa kuukaudessa lähellekään 1000 euroa. Sukulaiseni osti paritalon ja lainanlyhennys on n. 500 euroa kuussa.

[/quote]

Harva saa lainaa 200 000 euroa tuosta noin vaan

Vierailija
59/121 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 12:48"]

Voisitko ehdottaa, että maksatte perheen kuluja suhteessa siihen, mitä tienaatte? Eli jos nettotulonne ovat 2500 euroa kuussa, ja vaimon saamien/tilille tulevien tukien osuus siitä on 500 euroa, hän maksaa menoista 20 prosenttia, sinä 80 prosenttia. Eli, jos teidän perheessänne menee vuokriin, laskuihin ja ruokaan 2000 euroa kuussa, hänelle jää pakollisten kulujen jälkeen 100 euroa kuussa ns. omaa rahaa laittaa mihin nyt sitten haluaa. Sinulle taas jää ns. omaa rahaa 400 euroa kuussa. Meillä on tehty näin aina, koska mies on tienannut ajoittain huomattavasti enemmän kuin minä. Minun ei ole koskaan tarvinnut kokea olevani elätti, ja elintasossa ollaan löydetty kultainen keskitie. Tämä ei muuten myöskään tarkoita, ettemme koskaan tekisi mitään "kivaa", töissäkäyvänä minulle jää omaa rahaa, ja joskus kun totean, että esim. matkaan, jonka mies haluaa välttämättä kanssamme tehdä, hän maksaa isot kulut.

[/quote]

Minä esittäisin seuraavaa:

Äitiysloman ja vanhempainvapaan aikana (niin kauan kuin on järkevää olla kotona lasten kanssa) lasketaan kaikki perheen tulot yhteen kasaan, sisältää myös lapsilisät. Perheen pakollisista kuluista ylijäävä osuus jaetaan puoliksi (koska vaimolla ansionmenetys jne.) ja tämän puoliskon voi sitten haltija säästää tai käytttää miten tahtoo. Hyvähän toki olisi, että perhe saisi myös säästettyä rahaa eli voidaan myös sopia, että ylijäämä laitetaan säästöön ja molemmat saavat vaikka satasen taskurahat per kk.

Sitten kun vaimo palaa töihin, voidaan mennä tuohon yllä esitettyyn malliin, jossa huomioidaan tulojen suuruus. Jos on isot tuloerot, paremmin tienaava voi joutua maksamaan enemmän lomamatkoista tms. jotta ne saadaan ylipäätään toteutettua, mutta yleensä ottaen osallistuminen tulojen suhteessa. 

Vierailija
60/121 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 11:39"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 11:31"]

En kuuna päivänä olis noin kalliissa VUOKRA-asunnossa.

[/quote]

Terveisiä pääkaupunkiseudulta! 600 euron yksiöön ei lapsiperhe mahdu. Entä miten luulet, että AP vaimoineen saa tässä taloustilanteessa 250 000 euron asuntolainan, jos omia säästöjä ei ole ja vaimolla ei esim. ole työpaikkaa, johon palata? Pätkätyöt ovat melko yleisiä lisääntymisikäisillä naisilla ainakin täällä päin.

[/quote]

Miksi asunnon pitää olla noin kallis? Helsingistäkin saa kolmioita ja jopa neliöitä paljon halvemmalla hinnalla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi