Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellinen kysymys, syötkö päivittäin 500 g kasviksia?

Vierailija
22.02.2022 |

Itse myönnän että ihan joka päivä tuo 500 g ei toteudu, esimerkiksi viikonloppuisin. Pientä petrattavaa siis olisi. N32

Kommentit (992)

Vierailija
741/992 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellinen vastaus, vuodessa ehkä 500g.

Vierailija
742/992 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän 500g päivässä lasketaan vihannekset, juurekset, marjat, 

ei lasketa, viljatuotteet, eli pasta, makaroni, riisi, peruna, leipä, hedelmät, jotka ovat ihan terveellisiä, mutta eivät kuulu ravintoarvoiltaan "kasvisten" joukkoon, 

Itsellä ei täyty joka päivä koska olen köyhä, ja joudun syömään mitä tuolta ruokajakelusta saa, 

sieltä saa leipää, leipää, leipää leipää, ja leipää ja vähän jotain muuta. 

Jos olisin varakkaampi niin täyttyisi helposti, enkä muuta talvella toivokkaan kun että sais enemmän lehtivihreää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/992 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön sellaista kalaa, jota sanotaan perunaksi. Se ei kuulemma ole kasvis, joten olkoon sitten kala. eipähän ole ruotoja. :)

Vierailija
744/992 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti tulee täyteen kun en pääsääntöisesti syö lounaalla ja päivällisellä mitään hiilarin lähdettä tai sitten todella vähän, vaan korvaan sen kasviksilla. Auttaa itseä pitämään painon hallinnassa että syö sen salaatti/uunikasvikset/paistetut vihannekset/tjsp + proteiininlähde perusarjessa. Juhlaruuat ja herkuttelu on sitten tietysti asia erikseen.

Vierailija
745/992 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti tulee täyteen kun en pääsääntöisesti syö lounaalla ja päivällisellä mitään hiilarin lähdettä tai sitten todella vähän, vaan korvaan sen kasviksilla. Auttaa itseä pitämään painon hallinnassa että syö sen salaatti/uunikasvikset/paistetut vihannekset/tjsp + proteiininlähde perusarjessa. Juhlaruuat ja herkuttelu on sitten tietysti asia erikseen.

Kasvikset on hiilaria.

746/992 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

250g pakastevihanneksia joka päivä. Teen niistä lounaan tonnikalan tai makrillin kanssa. Samalla otan multivitamiini tabletin ja kalanmaksaöljyä.

Syön muutenkin aika vähän.

Vierailija
747/992 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

200g mustikoita, 200g puolukoita, 200g sekavihanneksia, pakasteina pussista. Melkein joka päivä.

Tuo kertaa viisihenkinen perhe, noin 1000-1500 euroa kuussa nykyhinnoilla vai?

Ja nälkä ei lähde... onnea vaan...

Vierailija
748/992 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos marjatchedelmät ladketaan syön. muuten en

Vierailija
749/992 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti, kun syön VHH ruokavalion mukaan :)

Syön todella paljon kasviksia ja erilaisia, todennäköisesti enemmän ja monipuolisemmin kuin valtaosa kasvissyöjistäkään.

Sama täällä. Kasviksia ja vihanneksia syön paljon. Hedelmiä en juurikaan.

Vierailija
750/992 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä syömiset yhdeltä päivältä, jolloin tuli yli 530 grammaa kasviksia vedettyä napaan( katkarapu-ricottapastassa oli kesäkurpitsaa, jonka tarkkaa määrää en tiennyt). Ihan vaan yhtenä esimerkkinä ruokavaliosta, johon kuuluu se puoli kiloa kasviksia.

Aamupala:

Porkkana 33g

Pikapuuro 19g

Soijamaito 131g

Maapähkinävoi 16g

Proteiinijauhe 27g

Yht. 321 kcal

Ateria 2:

Katkarapu-ricottapasta

Parmesaani

Yht. 342 kcal

Ateria 3:

Kananmuna x 2 +voi

Omena 157g

Muffinssi

Maapähkinävoi 5g

Yhteensä 412 kcal

Ateria 4:

Smootie, jossa:

Banaani 101g

Maitorahka

Rypsiöljyä

Mango 60g

Marjamix 25g

Soijamaito 134g

Yhteensä 374 kcal

Ateria 5:

Chia 23g

Soijamaito 147g

Banaani 90g

Yhteensä 233 kcal

Kaikkiaan 1683 kcal ja yli 530g vihanneksia, hedelmiä ja marjoja

Aika vähissä ne vihannekset; yksi porkkana. Loppu kasvisosasto koostui makeista hedelmistä ja marjoista. Sokerihimo näyttää vaivaavan.

Katsoin myös, että vain kaksi kasvista: porkkana ja kesäkurpitsa. Muuten jotain teollisesti tuotettua soijamaitoa, jauheita, rypsiöljyä, pikapuuroa ja muffinsia. Sokeria, sokeria ja sokeria. Jättäisin tuosta ruokavaliosta soijamaidon, jauheet, rypsiöljyn ja pikapuuron ainakin pois ja hedelmät niin alkaisi olemaan sellainen, että saisin sokerikoukun pois ja saisi terveellisen ravintoympyrän. Olisin niin järkyttävän lihava ja huonovointinen tuollaisella ruokavaliolla. Kärsisin varmaan hirveestä ripulista tai ummetuksesta.

Vierailija
751/992 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvissyöjät näyttävät kyllä todella vajukeilta: Minä syön parsakaalia, sit minä syön puolukkaa, sit minä syön herneitä, sit minä syön chiaa, sit minä syön banaania jne.

Sekasyöjät näyttävät kyllä todella vajukeilta: Minä syön Leipää leikkeleellä ja juustolla, sit minä syön pastaa tonnikalalla, sit minä syön kaurapuuroa mehukeitolla, sit minä syön broileria ja riisiä... Jne

Vierailija
752/992 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä kaviksia syö niin paljoa, mutta juureksia ja lähinnä porkkanoita menee kyllä melkein kilo päivässä. 

Vierailija
753/992 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Enkä ihan noin paljon lihaakaan.

Vierailija
754/992 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä syömiset yhdeltä päivältä, jolloin tuli yli 530 grammaa kasviksia vedettyä napaan( katkarapu-ricottapastassa oli kesäkurpitsaa, jonka tarkkaa määrää en tiennyt). Ihan vaan yhtenä esimerkkinä ruokavaliosta, johon kuuluu se puoli kiloa kasviksia.

Aamupala:

Porkkana 33g

Pikapuuro 19g

Soijamaito 131g

Maapähkinävoi 16g

Proteiinijauhe 27g

Yht. 321 kcal

Ateria 2:

Katkarapu-ricottapasta

Parmesaani

Yht. 342 kcal

Ateria 3:

Kananmuna x 2 +voi

Omena 157g

Muffinssi

Maapähkinävoi 5g

Yhteensä 412 kcal

Ateria 4:

Smootie, jossa:

Banaani 101g

Maitorahka

Rypsiöljyä

Mango 60g

Marjamix 25g

Soijamaito 134g

Yhteensä 374 kcal

Ateria 5:

Chia 23g

Soijamaito 147g

Banaani 90g

Yhteensä 233 kcal

Kaikkiaan 1683 kcal ja yli 530g vihanneksia, hedelmiä ja marjoja

Aika vähissä ne vihannekset; yksi porkkana. Loppu kasvisosasto koostui makeista hedelmistä ja marjoista. Sokerihimo näyttää vaivaavan.

Katsoin myös, että vain kaksi kasvista: porkkana ja kesäkurpitsa. Muuten jotain teollisesti tuotettua soijamaitoa, jauheita, rypsiöljyä, pikapuuroa ja muffinsia. Sokeria, sokeria ja sokeria. Jättäisin tuosta ruokavaliosta soijamaidon, jauheet, rypsiöljyn ja pikapuuron ainakin pois ja hedelmät niin alkaisi olemaan sellainen, että saisin sokerikoukun pois ja saisi terveellisen ravintoympyrän. Olisin niin järkyttävän lihava ja huonovointinen tuollaisella ruokavaliolla. Kärsisin varmaan hirveestä ripulista tai ummetuksesta.

"Kasviksilla tarkoitetaan vihanneksia (peruna mukaanlukien), sieniä, marjoja ja hedelmiä.

Huom! Puolen kilon eli kuuden kourallisen kasvissuositukseen luetaan mukaan perunaa lukuunottamatta kaikki muut kasvikset eli vihannekset, sienet, marjat ja hedelmät."

https://kasvikset.fi/kasvitieto/kasvisten-maarittely/

Vierailija
755/992 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön ja ylikin. Mulla on aima kotona brokkolia, tomaattia, sokerittomia marjamehuja ja banaaneja, niitä syön plus esimerkiksi omenaa, paprikaa, pähkinöitä, kaalta, sipulia, valkosipulia ja porkkanaa. Helppo tapa syödä vihanneksia, kun napsii päivän mittaan. Tykkään vihanneksista ja kasviksista.

Anteeksi, mutta tiedoksi,

Wikipediasta: "Kasvien ei-meheviä siemeniä, kuten viljaa, kuivaherneitä, kuivapapuja ja pähkinöitä ei lasketa ravitsemustieteessä kasviksiksi, vaikka ne kuuluvatkin kasvikunnan tuotteisiin (engl. plant based)."

Vierailija
756/992 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö, koska olen kasvissyöjä. Ohessa tietysti juurekset, riisi, soijan sekä viljatuotteet, mutta niitä ei lasketa tähän. Kasvikset maistuvat hyvälle ja niistä voi valmistaa vaikka mitä herkkuja. Lihansyöjä ystävät tykkäävät tulla kyläilemään kun tietävät saavansa herkullisen ja täyttävän kasvisaterialla.

Vierailija
757/992 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi kourallista kasviksia oli

professorin päiväsuositus.

Aika kauas olen jäänyt tavoitteesta,

mutta pitääpä petrata tässä asiassa.

Vierailija
758/992 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö tai saatan syödäkin. Orjallisesti en noudata juuri mitään ohjeita. Ja lihaakin menee.

Vierailija
759/992 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta lihaa syön.

Vierailija
760/992 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan syö. Yritin, mutta johti vain vatsan kipeytymiseen ja siihen, että tavara alkoi tulla sulamattomana ulos. Töissä käydessä söin kuitenkin joka päivä kasviksia sen mitä vatsa kesti. Etätyössä tulee syötyä selvästi huonommin. Ei ole hyvää salaattibuffettia tarjolla enää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän