Rehellinen kysymys, syötkö päivittäin 500 g kasviksia?
Itse myönnän että ihan joka päivä tuo 500 g ei toteudu, esimerkiksi viikonloppuisin. Pientä petrattavaa siis olisi. N32
Kommentit (992)
Syön sen verran kuin hyvältä tuntuu, en tarvitse siihen ulkopuolisen määrittelemiä grammoja. Kroppa kertoo, mitä ja miten paljon se haluaa mun syövän.
Tuollaiset ohjeet ja suositukset sekoittavat ihmisen oman kehon merkit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En syö. Omat rajoitteensa tuo jo se, että olen mm. omenalle, sitrushedelmille, kiiwille, tomaatille, sellerille, sipulille, herneille ja paprikalle allerginen.
Syö suolakurkkuja ja purkitettua herkkusientä 500g päivässä niin saat kasviskiintiön täyteen.
Sieni ei ole kasvi.
Syö tuoretta kurkkua 500g joten 2 kurkkua riittää.
Olen vegaani ja syön vain soijaa, jätkistä ja vastaavia (jotka ovat kasvisviksia) ja riisiä. Eli puolet ruuastani on kasvista.
Vierailija kirjoitti:
Mikä lasketaan kasvikseksi?
Porkkana-peruna?
Riisi? Couscous? kvinoa? soijasuikale?
Hedelmät nyt varmasti, ja herneet ja maissit
Entä säilykkeet? Tomaattimurska? oliivit?
Tämä kyllä opetetaan ihan ala-asteella...
Kyllä tuo määrä tulee syötyä jo aamiaisella. Syön siis reilusti enemmin vihanneksia, marjoja, hedelmiä. Maratonia en syö yhtään, jauhoja en myöskään käytä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo määrä tulee syötyä jo aamiaisella. Syön siis reilusti enemmin vihanneksia, marjoja, hedelmiä. Maratonia en syö yhtään, jauhoja en myöskään käytä.
Tuskin kukaan muukaan maratonia syö.
Ei varmaan ole rehellinen kysymys, sulla on ilmastohiilijalanjälki kainalossa, vaistoni sanoo niin
Syön. Syön salaattia, tomaattia, kurkkua ja hedelmiä päivittäin.
ei, poikani, mä juon ne. Kaikki vaan sekasin: appelsiinit, panaanit, retiisit, sipulit, magot, tomaatit, lantut, paprikat ja sellerit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaali päivä:
100 g pinaattia
150 g mustikkaa
200 g lehtikaalia
150 g romainesalaattia
50 g vesikrassia
100 g mangoa
200 g selleriä
300 g omenaa
300 g kukkakaalia
50 g inkivääriä
50 g persiljaa= 1,6 kg kasviksia, minkä lisäksi pähkinöitä, siemeniä, kalaa, kanaa jne.
Just joo, uskon, kyllä! Tai sitten en; 50g inkivääriä päivässä :DDD
Olen eri, mutta mietin ihan samaa, mutta käytän inkivääriä paljon ruoanlaitossa ja piti ihan tarkistaa paljon inkivääri painaa ja keskimäärin se painaa 250 grammaa ilmeisesti ja kyllä minä ainakin sen neljäsosan inkivääristä käytän. Sen sijaan 50 g persiljaa on tosi paljon, kun se ei paina just mitään.
Melkoisia määriä, se peukalonpään kokoinen jälki painaa viitisen grammaa :D eihän sitä syö pirukaan tuollaisia määriä eikö taida olla enää edes kovin terveellistä :D
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut ostaa enemmän pakastekasviksia, koska en jaksa pilkkoa tuoreita. Monesti ainakin parsakaalissa on hometta. Mutta melkein jokaisessa ruoassa on kasviksia proteiinin lisäksi. Olen vege eli tofua, tempehiä, linssejä tai hernistä käytän yleensä mutta välillä myös kalaa.
Et oo vege, kala ei ole kasvis. Piste.
En syö, pari purnukkaa/vuosi suolakurkkua, ehkä 10 paprikaa/vuosi, molempia leivän päällä. No, jossain Mexikon ja muissa pata-aineksissa mukana jotain papuja tms.
Kesässä herneitä muutama litra.
Terveenä olen pysynyt, jopa terveempi kuin kasvissyöjä lapseni, joka on flunssassa muutaman kuukauden välein.
Et se niistä "suosituksista".
No pelkästään aamupalalla tänään meni jo 1 avokado leivän päällä, 1 satsuma, 1 porkkana ja 1,5 dl puolukoita jogurtin joukossa. Eli helposti täyttyy 500 g päivässä.
Vierailija kirjoitti:
No pelkästään aamupalalla tänään meni jo 1 avokado leivän päällä, 1 satsuma, 1 porkkana ja 1,5 dl puolukoita jogurtin joukossa. Eli helposti täyttyy 500 g päivässä.
Ja nyt myöhäisellä lounaalla meni kiivi ja parsakaalia. Illalla syön varmaan vielä mansikoita, kurkkua ja paprikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En syö. Omat rajoitteensa tuo jo se, että olen mm. omenalle, sitrushedelmille, kiiwille, tomaatille, sellerille, sipulille, herneille ja paprikalle allerginen.
Syö suolakurkkuja ja purkitettua herkkusientä 500g päivässä niin saat kasviskiintiön täyteen.
Sieni ei ole kasvi.
Noin seitsemännenkymmenennen kerran: Ravitsemussuosituksissa sienet luetaan kasviksiksi.
Taksonomia on sitten ihan eri asia.
Tässä viestiketjussa keskustellaan ravitsemussuositusten mukaisesta kasvisannoksesta, ja se sisältää siis myös sienet, hedelmät ja marjat, mutta EI riisiä, vehnää, perunaa jne hiilihydraattilisäkkeenä käytettävää kasvista.
Hirveen vaikee osua tuohon 500 grammaan, joskus menee 499 g ja joskus 501 g.