Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellinen kysymys, syötkö päivittäin 500 g kasviksia?

Vierailija
22.02.2022 |

Itse myönnän että ihan joka päivä tuo 500 g ei toteudu, esimerkiksi viikonloppuisin. Pientä petrattavaa siis olisi. N32

Kommentit (992)

Vierailija
641/992 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syö. Omat rajoitteensa tuo jo se, että olen mm. omenalle, sitrushedelmille, kiiwille, tomaatille, sellerille, sipulille, herneille  ja paprikalle allerginen.

Syö suolakurkkuja ja purkitettua herkkusientä 500g päivässä niin saat kasviskiintiön täyteen.

Vierailija
642/992 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön sen verran kuin hyvältä tuntuu, en tarvitse siihen ulkopuolisen määrittelemiä grammoja. Kroppa kertoo, mitä ja miten paljon se haluaa mun syövän.

Tuollaiset ohjeet ja suositukset sekoittavat ihmisen oman kehon merkit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/992 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En syö. Omat rajoitteensa tuo jo se, että olen mm. omenalle, sitrushedelmille, kiiwille, tomaatille, sellerille, sipulille, herneille  ja paprikalle allerginen.

Syö suolakurkkuja ja purkitettua herkkusientä 500g päivässä niin saat kasviskiintiön täyteen.

Sieni ei ole kasvi.

Vierailija
644/992 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö tuoretta kurkkua 500g joten 2 kurkkua riittää.

Vierailija
645/992 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vegaani ja syön vain soijaa, jätkistä ja vastaavia (jotka ovat kasvisviksia) ja riisiä. Eli puolet ruuastani on kasvista.

Vierailija
646/992 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Härkistä ei jätkistä

Vierailija
647/992 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä lasketaan kasvikseksi?

Porkkana-peruna?

Riisi? Couscous? kvinoa? soijasuikale?

Hedelmät nyt varmasti, ja herneet ja maissit

Entä säilykkeet? Tomaattimurska? oliivit?

Tämä kyllä opetetaan ihan ala-asteella...

Vierailija
648/992 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo määrä tulee syötyä jo aamiaisella. Syön siis reilusti enemmin vihanneksia, marjoja, hedelmiä. Maratonia en syö yhtään, jauhoja en myöskään käytä.

Vierailija
649/992 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo määrä tulee syötyä jo aamiaisella. Syön siis reilusti enemmin vihanneksia, marjoja, hedelmiä. Maratonia en syö yhtään, jauhoja en myöskään käytä.

Tuskin kukaan muukaan maratonia syö.

Vierailija
650/992 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan ole rehellinen kysymys, sulla on ilmastohiilijalanjälki kainalossa, vaistoni sanoo niin

Vierailija
651/992 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön. Syön salaattia, tomaattia, kurkkua ja hedelmiä päivittäin.

Vierailija
652/992 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei, poikani, mä juon ne. Kaikki vaan sekasin: appelsiinit, panaanit, retiisit, sipulit, magot, tomaatit, lantut, paprikat ja sellerit

Vierailija
653/992 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää syön 500g lihaa.

Vierailija
654/992 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali päivä:

100 g pinaattia

150 g mustikkaa

200 g lehtikaalia

150 g romainesalaattia

50 g vesikrassia

100 g mangoa

200 g selleriä

300 g omenaa

300 g kukkakaalia

50 g inkivääriä

50 g persiljaa

= 1,6 kg kasviksia, minkä lisäksi pähkinöitä, siemeniä, kalaa, kanaa jne.

Just joo, uskon, kyllä! Tai sitten en; 50g inkivääriä päivässä :DDD

Olen eri, mutta mietin ihan samaa, mutta käytän inkivääriä paljon ruoanlaitossa ja piti ihan tarkistaa paljon inkivääri painaa ja keskimäärin se painaa 250 grammaa ilmeisesti ja kyllä minä ainakin sen neljäsosan inkivääristä käytän.  Sen sijaan 50 g persiljaa on tosi paljon, kun se ei paina just mitään. 

Melkoisia määriä, se peukalonpään kokoinen jälki painaa viitisen grammaa :D eihän sitä syö pirukaan tuollaisia määriä eikö taida olla enää edes kovin terveellistä :D

Vierailija
655/992 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen alkanut ostaa enemmän pakastekasviksia, koska en jaksa pilkkoa tuoreita. Monesti ainakin parsakaalissa on hometta. Mutta melkein jokaisessa ruoassa on kasviksia proteiinin lisäksi. Olen vege eli tofua, tempehiä, linssejä tai hernistä käytän yleensä mutta välillä myös kalaa.

Et oo vege, kala ei ole kasvis. Piste.

Vierailija
656/992 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En  syö, pari purnukkaa/vuosi suolakurkkua, ehkä 10 paprikaa/vuosi, molempia leivän päällä. No, jossain Mexikon ja muissa pata-aineksissa mukana jotain papuja tms.

Kesässä herneitä muutama litra.

Terveenä olen pysynyt, jopa terveempi kuin kasvissyöjä lapseni, joka on flunssassa muutaman kuukauden välein.

Et se niistä "suosituksista".

Vierailija
657/992 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pelkästään aamupalalla tänään meni jo 1 avokado leivän päällä, 1 satsuma, 1 porkkana ja 1,5 dl puolukoita jogurtin joukossa. Eli helposti täyttyy 500 g päivässä.

Vierailija
658/992 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pelkästään aamupalalla tänään meni jo 1 avokado leivän päällä, 1 satsuma, 1 porkkana ja 1,5 dl puolukoita jogurtin joukossa. Eli helposti täyttyy 500 g päivässä.

Ja nyt myöhäisellä lounaalla meni kiivi ja parsakaalia. Illalla syön varmaan vielä mansikoita, kurkkua ja paprikaa.

Vierailija
659/992 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sieni ei ole kasvi.

Noin seitsemännenkymmenennen kerran: Ravitsemussuosituksissa sienet luetaan kasviksiksi.

Taksonomia on sitten ihan eri asia.

Tässä viestiketjussa keskustellaan ravitsemussuositusten mukaisesta kasvisannoksesta, ja se sisältää siis myös sienet, hedelmät ja marjat, mutta EI riisiä, vehnää, perunaa jne hiilihydraattilisäkkeenä käytettävää kasvista.

Vierailija
660/992 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveen vaikee osua tuohon 500 grammaan, joskus menee 499 g ja joskus 501 g.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme