Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellinen kysymys, syötkö päivittäin 500 g kasviksia?

Vierailija
22.02.2022 |

Itse myönnän että ihan joka päivä tuo 500 g ei toteudu, esimerkiksi viikonloppuisin. Pientä petrattavaa siis olisi. N32

Kommentit (992)

Vierailija
541/992 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, kun lasketaan vihannekset, eri papujutskat, hedelmät ja marjat sekä sienet.

Mistä lähtien sienet ovat olleet vihanneksia? Eiväthän ne ole edes kasveja!

Sienet kyllä luokitellaan kasviksiksi.

Ravitsemuksen yhteydessä sienet rinnastetaan kasviksiin. Taksonomisesti ne ovat oma ryhmänsä kasvien ja eläinten rinnalla.

Kuitenkin kun puhutaan ravitsemuksesta ja ruokailusuosituksista, niin SILLOIN SIENET LUETAAN KASVIKSIKSI. Taksonomiasta voidaan tapella loputtomasti, mutta ruokasuositukset ovat tämän suhteen yksioikoisen selkeät.

Vierailija
542/992 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luultavasti syö ihan joka päivä. Mutta pidän yleensä 2 pv viikossa pelkkiä salatteja ja kasviksia, jolloin tulee sitten syötyä enemmän kuin tuo 500 g kasviksia. Ja joka päivä menee kyllä tomaattia, kurkkua ja salaatinlehtiä ruoan kanssa. Syön myös paljon marjoja, kun teen sellaisen luonnonjogurtti marja seoksen n. 3-4 kertaa viikossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/992 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan muista, oon ylpeä jos muistan edes sen yhden hedelmän per päivä.. Salaatti tuntuu maksavan aika paljon siihen nähden, paljonko sitä saa D: 

Vierailija
544/992 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta mittaan määrän. Yleensä puoli kiloa tulee täyteen välipalalla ja loppupäivän olen ilman vaakaa.

Syön silti kaikilla aterioilla jotain kasviksia,vaikka päivän määrä olisi tullut täyteen.

Vierailija
545/992 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En keksi miten saisin sisälletyttyä ne ruokaani. Tulen perheestä jossa syötiin hedelmiä ja vihanneksia tosi harvoin ja nekin oli tyyliin ne perinteiset kurkku, omena, banaani, paprika ja tomaatti.

Vierailija
546/992 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan muista, oon ylpeä jos muistan edes sen yhden hedelmän per päivä.. Salaatti tuntuu maksavan aika paljon siihen nähden, paljonko sitä saa D: 

Niin no salaatti ei ole ainoa kasvis. Minä olen kasvissyöjä, ja en syö melkeinpä ikinä salaattia. Jos sinun kasviksien syönti on rahasta kiinni, kannattaa kiinnittää huomiota satokausituotteisiin ja edullisiin kasviksiin ja juureksiin, joita saa halvalla ympäri vuoden. Minä teen paljon ruokaa mm. kaalista, sipulista, porkkanasta ja perunasta. Välillä ostan myös paprikaa, ruusukaalta ja tomaattia.

Vierailija
547/992 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruuan kanssa perunaa, salaattia ja pari omenaa päivässä

Vierailija
548/992 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka niitä ties millä myrkytettyjä kasviksia tai hedelmiä enää syö..ei ihme että on kipuja ja särkyjä.

549/992 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön joka päivä banaanin tomaattia ja vihreän salaatin kurkkua ja 2 mandariinia tai klementiiniä tai satsumaa. Joskus appelsiinin. 

Vierailija
550/992 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, syön kasviksia aina lisukkeena ja hedelmiä ja marjoja tulee syötyä myös päivittäin. Tänään keitän ison kasan parsakaalia ja paistan kalaa. 

551/992 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakaravintona kyllä ja siinä on myös entsyymit mukana :)

Vihersmoothie on se helpoin oikotie onneen.

Vielä jos maku on sivuseikka,niin smoothieen voi laittaa vaikka mitä

raakaravintoa.

Olen kasvattanut ja idättänyt 90-luvulta asti osan ruoastani,kesät talvet

keittiön kasvatuskaapissani.

Pelkästään oraissa on 120 ravinnetta,mukaan lukien entsyymit niiden imeytymiseen ja

myös B-12 jota ei muka kasviravinnosta saa.

Vierailija
552/992 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen meni varmaan ylikin reilusti! Päivällä iso annos kasviscurrya, päivälliseksi hapankaalia ja bratwurstia, iltapalaksi mansikkarahkaa jossa myös 1 banaani ja taateleita. Aamupalalla leipä mistä tulee kauraa ja siemeniä. 

Vierailija
553/992 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Vihaan tuota suositusta.

Vierailija
554/992 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että näillä hinnoilla kun kurkku on 4 kertaa kalliimpaa kuin saksassa. Katso hinnat welt preis ja hämmästy.

Vierailija
555/992 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette juo vettä ja syö kasviksia? Tuohan on helppo aloittaa ihan aamupalalla.

Vierailija
556/992 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette juo vettä ja syö kasviksia? Tuohan on helppo aloittaa ihan aamupalalla.

En syö aamupalaa.

Vierailija
557/992 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Liharuoka pitää paremmin nälänhädän poissa ja jaksaa paremmin fyysisesti raskaassa työssä sekä harrastuksissa

Vierailija
558/992 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tule 500g viikossa täyteen ellei sipsejä lasketa tähän mukaan

Vierailija
559/992 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaillessa on aina salaatit ja niille hyvä kastike.

Vierailija
560/992 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En syö aamupalaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi