Rehellinen kysymys, syötkö päivittäin 500 g kasviksia?
Itse myönnän että ihan joka päivä tuo 500 g ei toteudu, esimerkiksi viikonloppuisin. Pientä petrattavaa siis olisi. N32
Kommentit (992)
Vierailija kirjoitti:
Joo, tutkimustulokset julkaistaan artikkeleina. Ne eivät kuitenkaan kerro, mitä ja miten on tutkittu. Eikä maksajaa eikä tilaajaa. Sulla on vielä paljon opittavaa.
Onhan se kiva, että tutkimusinsinöörille kerrot, että mulla on paljon opittavaa tilaustutkimuksista :-D :-D :-D :-D Kun olen elantoni tienannut jo ennen valmistumistakin ulkopuolisella tutkimusrahoituksella.
Oliskohan kuitenkin sinulla jotain opittavaa vielä? Et tainnut sanaakaan noista kahdesta artikkelista lukea. Joo, mä ymmärrän, englanti on vaikea kieli, etenkin tieteellisissä artikkeleissa käytetty. Siellä on paljon vaikeita sanoja, ja monimutkaisia virkkeitä. Joissain saattaa olla jopa kuvaajia ja taulukoita!
Lopeta jo.
Lopetan ihan mielelläni. Ei ole tarvetta keskustella jonkun kanssa, joka ei ymmärrä tutkimuksen ja tutkimusartikkelin eroa.
Kukahan tuon 500g heviä ym. on keksinyt. Ettei olisi samanlainen hatusta vedetty juttu kuin 10 000 askelta päivässä.
Mutta itse syön varmaan vähintään tuon verran. Esim. tänään appelsiinin, omenan, puolukoita, mustikoita, salaatinlehtiä, paprikaa.
Etkä osannut edes viestiä lainata.
Tuli vissiin paha mieli. Anteeksi, en tajunnut, että olet noin tosissasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaan hedelmien sijasta lantunpaloja ja porkkanaa. Lanttu voittaa C-vitamiinissa mennen tullen mangot sun muut. Vierashedelmät aiheuttavat myös allergiaoireita monille, ja kuorissa voi olla jäämiä torjunta-aineista. Suomalaisia marjoja voi kerätä pakastimeen kesällä: ovat ilmaisia ja hyviä. Tyrniä voi ostaa kaupastakin: pari marjaa tuo jo enemmän vitamiinia kuin ulkomaiset hedelmät.
kuka muka syö lanttua, hyi
Kokeilin Valion nettisivuilta löytyvää lanttukuutioiden ohjetta. Niistä tuli ihan järjettömän hyviä, vaikka minäkin olin kuvitellut, etten pidä lantusta.
Ja lanttusoseesta saa superhelppja, superhyviä lantturieskoja! Tuoreina voin tai oivariinin kanssa, nam!
Lanttu on maistuvaa mutta haisee helvetin etovalta.
Vierailija kirjoitti:
Etkä osannut edes viestiä lainata.
Tuli vissiin paha mieli. Anteeksi, en tajunnut, että olet noin tosissasi.
Sulla ei sitten enää löytynyt muuta kuin viestin lainaaminen.
Mikä ei johdu viestittäjästä lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kukahan tuon 500g heviä ym. on keksinyt. Ettei olisi samanlainen hatusta vedetty juttu kuin 10 000 askelta päivässä.
Mutta itse syön varmaan vähintään tuon verran. Esim. tänään appelsiinin, omenan, puolukoita, mustikoita, salaatinlehtiä, paprikaa.
Sehän on pelkkä mainoslause. Jotkut hölmöt sitä uskoo. Ilman perusteita.
Kyllä, olen kasvissyöjä. En syö nautaa, possua, kanaa tai kalaa. Maitotuotteita sekä kananmunaa käytän. Helposti kertyy 500g päivässä.
Mulla auttaa tässä kasvisten syönnissä se, että pakkanen on aina täynnä mustikaa, puolukkaa ja herukkaa. En poimi itse, ostan kaupan pakastealtaasta. Helppo heittää puuron tai smootien sekaan pakastemarjoja, ei tarvitse olla tuoretta hedelmää joka päivä ostamassa. Suhteellisen hintaviahan pakastemarjat ovat, mutta ei ainakaan tule hävikkiä pakastemarjoista kun säilyvät hyvin. Lisäksi uskon, että kotimainen mustaherukka hakkaa terveysvaikutuksissa 0-10 vaikka puolalaisen mauttoman omenan.
Toinen mikä mulla auttaa kasvisten syönnissä on hyvä monitoimikone! Nimittäin vanhanaikaisia raastesalaatteja syön paljon. Laitan porkkanaa, lanttua, naurista, valkokaalia, punakaalia jne. Pidän jääkaapissa aina juureksia valmiina ja kastikkeeksi käy esim. herkullinen macadamia-öljy ja ripaus suolaa. Raastesalaattien tekemisessä helpotti, kun ostin monitoimikoneen, jolla voi nopeasti ja helposti raastaa isoissa erissä. Esim. kaalisalaatti öljykastikkeella on edullista, hyvää ja terveellistä ja säilyy useamman päivän jääkaapissa. Ihan turha itkeä talvikaudella, että voi voi kun vihersalaatti, kurkku ja tomaatti on niin kalliita, kun on paljon parempia ja edullisempia vaihtoehtoja. Esim. hienoksi raastettu porkkana on tosi mehevää ja herkullista, eikä maksa paljon.
Syön kevyesti tuon määrän kun olen kasvissyöjä, Syön pelkästään hedelmiä 500-1500gr päivä.
Päivittäin syön kunnon lihaisan aterian. Näin pysyy kunnossa. Hampaat suussa ja rauta arvot linjassa. Suosittelen ajatella omaa terveyttä.
Vierailija kirjoitti:
Päivittäin syön kunnon lihaisan aterian. Näin pysyy kunnossa. Hampaat suussa ja rauta arvot linjassa. Suosittelen ajatella omaa terveyttä.
Eihän kasvisten riittävä syönti tarkoita välttämättä sitä, ettei söisi ollenkaan eläinperäisiä tuotteita ja välillä myös lihaa. Yritän syödä kaikkea kohtuudella ja mahdollisimman monipuolisesti, koska silloin hyvästä ravitsemustilasta huolehtiminen on helpompaa.
Mitä ihmettä, menin nukkumaan ja täällä on kommentoitu minuna. No ei se mitään, oikeassa ovat olleet.
Tän päivän kasvissaldona tähän asti vain salaatinlehti - puoleen kiloon saattaa olla vielä pitkä matka.
Ei todellakaan. Hyvä jos 50 grammaa tuoreita kasviksia tulee päivässä. Ja siis olemme puolison kanssa kasvissyöjiä, mutta ruoka on pääasiassa pastan ja riisin ympärille rakennettuna säilykkeistä, pakasteista ja puolivalmisteista tehtyä. Kumpikaan ei erityisesti tykkää salaateista, joten tuoreet kasvikset on lähinnä tomaattia ja kurkkua aamupalaleipien päällä ja satunnainen hedelmä silloin tällöin. Mut meillä voi mennä viikkojakin, että ei osteta hedelmiä kun ei tee mieli.
Hyvin paljon parannettavaa, siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lanttu12345 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee paljon enemmän, koska olen pääasiassa kasvissyöjä. Pelkästään jo siitä, että menee pari-kolme hedelmää päivässä, tulee monta sataa grammaa. Lounaalla ja päivällisellä sekä salaatti, että lämmin kasvislisäke, plus levän päällä tomaattia, saatan napostella porkkanaa tai kaalia, kuivattuja marjoja myslin tai granolan lisäksi, pakastemarjoja rahkaan. Varmaan lähemmäs kilo päivässä kasviksia 😬
Tätä hedelmien hehkuttamista mää en tajua. Siis täysin vierasta ruokaa... Fruktoosi on ihmiselle vaarallista eikä hedelmissä loppupeleissä ole edes niin paljon vitamiineja ja hivenaineita kuin hehkutetaan. Samat kuidut saa muualtakin. Marjat on terveellisiä mut muut hedelmät ei ole.
Miksi hedelmiä sitten myydään? Miksi ihminen saa niitä syödä, jos ne ovat niin vaarallisia?
Myydäänhän sitä alkoholia, tupakkaa, karkkia ja perunalastujakin. Vielä pahempaa myrkkyä kuin hedelmät. Rahanahneuden, lobbauksen ja ihmisten tyhmyyden takia?
Oletko idiootti vai idiootti? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee paljon enemmän, koska olen pääasiassa kasvissyöjä. Pelkästään jo siitä, että menee pari-kolme hedelmää päivässä, tulee monta sataa grammaa. Lounaalla ja päivällisellä sekä salaatti, että lämmin kasvislisäke, plus levän päällä tomaattia, saatan napostella porkkanaa tai kaalia, kuivattuja marjoja myslin tai granolan lisäksi, pakastemarjoja rahkaan. Varmaan lähemmäs kilo päivässä kasviksia 😬
hedelmät on pelkkää sokeria, hyi, vahtisit painoasi
Sinun kannattaisi myös vahtia painoasi. Noi sun "muodot". Pulla pois suusta ja lenkille!
Syön. Mitä muuta sitä söisikään. Jos perunaa ei lasketa, niin lasketaankohan punajuuri?
Vierailija kirjoitti:
Syön kevyesti tuon määrän kun olen kasvissyöjä, Syön pelkästään hedelmiä 500-1500gr päivä.
1.5 KILOA sokeria päivässä?? oot varmaan ihan hirveä pullanaamaläski 😂
Vierailija kirjoitti:
Syön. Mitä muuta sitä söisikään. Jos perunaa ei lasketa, niin lasketaankohan punajuuri?
Sehän on vaan punainen peruna, eli ei lasketa.
Köyhä Insinööri kirjoitti:
Ei todellakaan. Hyvä jos 50 grammaa tuoreita kasviksia tulee päivässä. Ja siis olemme puolison kanssa kasvissyöjiä, mutta ruoka on pääasiassa pastan ja riisin ympärille rakennettuna säilykkeistä, pakasteista ja puolivalmisteista tehtyä. Kumpikaan ei erityisesti tykkää salaateista, joten tuoreet kasvikset on lähinnä tomaattia ja kurkkua aamupalaleipien päällä ja satunnainen hedelmä silloin tällöin. Mut meillä voi mennä viikkojakin, että ei osteta hedelmiä kun ei tee mieli.
Hyvin paljon parannettavaa, siis.
Mieluiten tietty tuoreita kasviksia, mut eiköhän tuohon suositukseen lasketa pakasteetkin ja muut.
Joo, tutkimustulokset julkaistaan artikkeleina. Ne eivät kuitenkaan kerro, mitä ja miten on tutkittu. Eikä maksajaa eikä tilaajaa. Sulla on vielä paljon opittavaa.[/quote]
Onhan se kiva, että tutkimusinsinöörille kerrot, että mulla on paljon opittavaa tilaustutkimuksista :-D :-D :-D :-D Kun olen elantoni tienannut jo ennen valmistumistakin ulkopuolisella tutkimusrahoituksella.
Oliskohan kuitenkin sinulla jotain opittavaa vielä? Et tainnut sanaakaan noista kahdesta artikkelista lukea. Joo, mä ymmärrän, englanti on vaikea kieli, etenkin tieteellisissä artikkeleissa käytetty. Siellä on paljon vaikeita sanoja, ja monimutkaisia virkkeitä. Joissain saattaa olla jopa kuvaajia ja taulukoita![/quote]
Lopeta jo.