Tulisipa pian se KELAn käräytyslomake.
Kun Verohallinnon vilppilomakekin kerää näin suuren suosion.
Tiedän paljon enemmän Kelan tukien huijaajia, kuin verottajaa huijaavia.
Kommentit (84)
Ettekö te ilman lomakkeita osaa niitä käräyttää? Soittoa tai viestiä Kelaan voi laittaa jo nyt, myös nimettömänä.
Toimeentulotuki, asumistuki, yksihuoltajalisä yms. eivät oale automaattisesti jokaiselle kansalaiselle kuuluvaa perustuloa, joiden käyttämisestä väärin perustein ei saisi käräyttää. Ne ovat kaallita tukitoimia ihmisille, jotka eivät pärjää ilman. Jos te lusmuilette, huijaatte ja vedätätte, viette rahat niiltä jotka oikeasti niitä tarvitsevat.
Samasta potista voidaan jakaa rahat vaikkapa vanhusten terveyskeskusruokiin, vaippamäärärahoin, juurikin omaishoittajien palkkioihin - ja tietysti juuri niille, jotka oikeasti ovat asumistuen ja sen yh-lisän tarpeessa. Te viette niiltä, joilla ennestäänkin on vähän. Ette niiltä, joilla on kaikki hyvin. Silmät aukenevat matakalla teinistä aikuiseksi.
Suurinosa suomalaisista toivoo muille ihmisille pahaa. Suomalaiset maksavat ennemmin siitä, että näkevät naapurilla menevän huonosti, kuin näkisi hänellä menevän paremmin.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 12:22"]
Suurinosa suomalaisista toivoo muille ihmisille pahaa. Suomalaiset maksavat ennemmin siitä, että näkevät naapurilla menevän huonosti, kuin näkisi hänellä menevän paremmin.
[/quote]
Maksa sinä siitä, että näkisit muiden voivan paremmin. Jätä huijamasi rahat heikommassa asemassa oleville.
Ja kyllä tällainen byrokratian kukkanen vaatii rinnalleen toista: Vääräksi tai aiheettomaksi todetusta käräytyksestä käräyttäjälle sellainen parin sadan euron sakko.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 12:01"]Kyllä mammat olisivat olleet onnellisia ennen Itä-Saksassa. Siellä olisi saanut innoissaan käräyttää naapureita ja tuttavia Stasille milloin mistäkin.
[/quote] Ihmettelinkin myös aina, miten toi stasin systeemi oli mahdollinen. En ihmettele enää...
Tukihuijarit täällä ulvovat kurkku suorana, että älkää koskeko MUN rahoihin, senkin KATEELLISET KYYLÄT! Mun, mun, mun, minä , minä.
45: ja ikäsi oli...18? Ja asut "lastensuojelun tukitoimena" omassa Kelan maksamassa kämpässä? Kun vähän kasvat ja mahdollisesti ehkä joskus aikuistut, niin tajuat, että nimenomaisesti tuo erittäin monien harjoittama tukien huijaaminen vaikuttaa myös normaalin työssäkäyvän ihmisen elämän hyvinvointiin, puhumattakaan niistä sairaista, vanhuksista jne. jotka niitä tukia tarvitsisivat mutteivät teidän huijareiden takia niitä saa. Luuletko että ne tukirahat vain ilmestyvät sieltä taikaseinästä? Katsos kun jonkun täytyy tehdä työtä ja maksaa pirusti veroa, sen lisäksi vielä valtion ottaa velkaa jotta teidän tuet voitaisiin maksaa. Lähdehän nyt siitä koneeltasi työtä etsimään ja loppupäiväksi vanhuksia ulkoiluttamaan.
Ja otsikon aiheeseen; odotan kanssa kovasti. Luulen vain etteivät todellisuudessa uskalla tuota lomaketta tehdä, koska tietävät että tietyt kaupunginosat ovat pullollaan väärinkäyttäjiä, saisivat palkata satoja käsittelijöitä pelkästään näitä väärinkäytöksiä tutkimaan. Itse lomakkeen tekninen puolihan olisi aivan helppoa toteuttaa.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 12:28"]
Tukihuijarit täällä ulvovat kurkku suorana, että älkää koskeko MUN rahoihin, senkin KATEELLISET KYYLÄT! Mun, mun, mun, minä , minä.
[/quote]
Tienaan 4000€/kk, enkä silti kannata tällaista käräytystoimintaa millään tavalla.
Ap, olet idiootti. Eivät ne Kelan etuudet mitään loistoelämää tuo, ja aika harva sieltä huvikseen mitään hakee/saa. Ja pisteet sille joka kolaa yms.mummojen pihat, ehkä ne tosiaan jäisivät muuten hoitamatta. Keskitypä nyt vaan omaan elämääsi kyylä.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 12:19"]
Ettekö te ilman lomakkeita osaa niitä käräyttää? Soittoa tai viestiä Kelaan voi laittaa jo nyt, myös nimettömänä.
[/quote]
ei suomalaisella ole pokkaa tehdä tai soitella mitään. Kun saa ihan nimettömänä nokkia esim vauvapalstalla tai käräytellä naapureita niin aah mikä hekuman huippu.
55: itse olet. Ei monellekaan suomalaiselle, mutta hyvin monelle ulkomaalaiselle. Omat autot, bensat, merkkivaatteet, matkustelut, uusin ja kallein viihde-elektoniikka, huvitukset jne.: you name it, they´ve got it. Eikä päivääkään töissä. T: ei-ap
Kateudesta ei ole kyse, kun hyvätuloinen haluaa valvoa verorahojensa menevän oikeaan osoitteeseen.
Mites, meneekö Kreikassa mielestänne hyvin? Onko ok esittää sokeaa ja saada tukia valtiolta? Jos vastaat viimeisimpään EI, niin kerrohan, miten se eroaa omasta tilanteestasi?
Saapa nähdä tuleeko enemmän kustannuksia siitä, että tehdään selvitystyötä, että oliko naapurin yksinhuoltajan luona käynyt putkimies, kuitenkin salamies, joka käy useammin asunnossa.
Kuin siitä, että oikeasti saataisiin käräytettyä ketään.
Voin kuvitella, että tuosta käräyttelystä tulee juuri sellainen buumi, että se kaavake poistuu nopeasti väärien ilmiantojen takia.
On kuitenkin hyvin vaikea näyttää toteen esim.tuollaista onko jollakin yksinhuoltajalla mies.
Tietenkin sellaiset selvät tapaukset, jossa työssäkäyvä nostaa sairaspäivärahaa, voisi kärähtää, mutta nähtäväksi jää nouseeko kustannukset hyötyä suuremmiksi.
Tuohon olisi hyvä juttu oikeasti jokin väärän ilmiannon sakko. Se karsisi paljon sellaista ehkä tuo naapuri saattaa saada euron liikaa kun pesi mummon ikkunan "käräytyksiä".
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 12:46"]Kateudesta ei ole kyse, kun hyvätuloinen haluaa valvoa verorahojensa menevän oikeaan osoitteeseen.
Mites, meneekö Kreikassa mielestänne hyvin? Onko ok esittää sokeaa ja saada tukia valtiolta? Jos vastaat viimeisimpään EI, niin kerrohan, miten se eroaa omasta tilanteestasi?
[/quote]
Täysin samaa mieltä. Tuet kuuluvat toki niille, jotka ovat oikeasti oikeutettuja niihin. Välillä on ollut itselläkin kaamea rahatilanne ja paniikissa miettinyt, riittääkö rahat ruokaan mutta en ole varastanut muiden rahoja Kelan kautta. Nyt hyväpalkkaisessa työssä olen ja maksan paljon veroja. Suoraan sanoen inhottaa, jos osa vaivalla tienaamistani verorahoista menee lusmuille ja "elämänkoululaisille".
Suomen sosiaaliturvan taso on riittämätön: http://yle.fi/uutiset/euroopan_neuvostolta_sapiskaa_suomelle_liian_matalasta_sosiaaliturvasta/7797709
Lisäksi meillä on paljon ihmisiä jotka olisivat oikeutettuja erilaisiin tukiin mutta eivät käytä niitä.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 12:58"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 12:46"]Kateudesta ei ole kyse, kun hyvätuloinen haluaa valvoa verorahojensa menevän oikeaan osoitteeseen. Mites, meneekö Kreikassa mielestänne hyvin? Onko ok esittää sokeaa ja saada tukia valtiolta? Jos vastaat viimeisimpään EI, niin kerrohan, miten se eroaa omasta tilanteestasi? [/quote] Täysin samaa mieltä. Tuet kuuluvat toki niille, jotka ovat oikeasti oikeutettuja niihin. Välillä on ollut itselläkin kaamea rahatilanne ja paniikissa miettinyt, riittääkö rahat ruokaan mutta en ole varastanut muiden rahoja Kelan kautta. Nyt hyväpalkkaisessa työssä olen ja maksan paljon veroja. Suoraan sanoen inhottaa, jos osa vaivalla tienaamistani verorahoista menee lusmuille ja "elämänkoululaisille".
[/quote]
Joitain inhottaa, toisia taas lähinnä säälittää. Nämä tukia huijaavat ihmiset ovat kuitenkin aika pieni vähemmistö. Suurin osa itse asiassa ei edes ole tietoisia oikeudestaan saada jotain lisätukea.
Suurin osa maksaa kiltisti veronsa, mutta jotkut tampiot kiertää ne. Suurin osa käyttää terveydenhuoltopalveluja vain silloin, kun sille on hyvä syy, mutta jotkut luulotautiset ravaavat lääkärissä jatkuvasti. Jos jonkinlainen tukijärjestelmä on olemassa niin perusoletuksena pitäisi olla, että jotkut hyväksikäyttävät järjestelmää. Niin se vain menee. Onneksi tämä porukka on kuitenkin aika pieni ja valtaosa ihmisistä käyttää järjestelmää kuten se on tarkoitettukin käytettäväksi.
Minua asia ei henkilökohtaisesti kovinkaan paljon ärsytä. En tosin ajattele itse suoranaisesti niin, että minun veroni menisivät lusmuille vaan paljon todennäköisemmin jollekin niitä oikeasti tarvitsevalle.
Kunpa Kreikassa olisi yhtä reipas meininki tämän asian suhteen, pitäiskö lähettää sinne muutama av-mamma käräyttelemään...
Näkyy oleva yhteiskunnan "kerma", eli monacolaiset paikalla tässä keskustelussa, niin paljon pelätään "The Lomakkeen" saapumista
Me nauretaan kaverin kanssa näille käräytysjutuille. :D Emme vain voi uskoa, että nykyään vuonna 2015, ihmiset ovat vieläkin kiinnostuineita muiden elintasosta ja käräyttämisestä enemmän, kuin omasta hyvinvoinnsta elämästä.