Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulisipa pian se KELAn käräytyslomake.

Vierailija
09.07.2015 |

Kun Verohallinnon vilppilomakekin kerää näin suuren suosion.

Tiedän paljon enemmän Kelan tukien huijaajia, kuin verottajaa huijaavia.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräytin yhden, joka nosti sossusta ja Kelasta tuet, ja kävi pimeästi raksalla töissä. Nyt se makaa kotona, ja saa tukia edelleen. En tiedä mitä yrittäjälle kävi, mutta jos ne työt tekee nyt esim. virolainen, joka vie rahat pois Suomesta, yhteiskunta taisi hävitä tässä rahaa. Huokaus.

Vierailija
62/84 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä käräyttäisi jotain pieniä lastenvahtikeikkoja tms tekevää ihmistä, mutta yhtään suuremman luokan vilpistä(kun puhutaan useista sadoista euroista kuukausittain) saatan hyvinkin ilmoittaa vinkata. Veronmaksajana vituttaa tuollaiset pimeät vuokrailut, kun samaan aikaan joku nuori paistaa hampurilaista päivät pitkät, maksaa verot ja elää paljon tiukemmin kuin huijarit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 12:14"]

Olen kesätöissä tällä hetkellä ja opiskelija. Ikää 19- vuotta. Voin sanoa, että tämä on yksi ärsyttävimmistä aiheista ja luonteenpiirteistä, jota vihaan suomalaisissa. En vain helvetti käsitä sitä, että joku voi olla niin katkera ja kateellinen, että kykenee käräyttämään omia naapureitaaan, kavereita ja sukulaisiaan. 

Ne ketkä istuu virastoissa tai saa isoja tilejä miljoonafirmoilta, niin nauraa juuri teille kansalaisille, jotka keskitätte energianne ihan vääriin asioihin. Sen sijaan, että mietitään missä on oikeasti vika, niin kansa alkaa käräyttelemään toisiaan, koska toinen saa ruohonleikkauksesta 100€ enemmmän kuussa rahaa kuin itse käräyttäjä. 

Jos joku koskaan ikinä tekisi minulle noin ja saisin vielä tietää kuka se oli, niin voin sanoa, että kosto tulisi olemaan suloinen. Katkeruus, kateus ja kyyläminen on ällöttävimpiä piirteitä varsinkin suomalaisissa. 

Itse en koskaan käräyttäisi ketään kenellekkään. Vain sairas ja negatiivinen mieli tuottaa tuollaisen ajattelutavan käräytysten suhteen. Esimeriksi naapurilla on uusi auto ja hän on vaikkapa putkimies, ''ahaa minäpäs käräytän hänet, kun ei esa-petterin tulot voi olla niin hyviä, että varaa tuommoiseen autoon'' Tajuatteko mitä tarkoitan? Vain paha, kieroutunut, katkera ja negatiivinen ihminen ajattelee tuolla tavoin. 

Jotkut asiat ovat sellaisia, että ei kannata mennä nokkaansa tunkemaan. Ymmärrättekö te, että jossain maissa kun sekaannut väärään asiaan, niin se voi maksaa sinulle pahimmillaan oman henkesi. 

Arvon käräyttäjät, jos silti päätätte jatkossakin käräyttää, niin tehkää se edes omalla nimellä. 

[/quote] Katso Kreikkaa. Siinä maassa 30 miljardia euroa jää vuosittain keräämättä veronkierron takia. Korruptio ja veronkierto on yksi pääsyistä maan kriisiin. Mieluummin elän kyylä-Suomessa kuin epärehellisten ihmisten keskellä.

Vierailija
64/84 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:49"]

Mä kans tiedän tyypin, joka päivärahojen lisäksi saa pimeitä vuokratuloja 900 euroa kuussa. Tekis mieli käräyttää se.

[/quote]

Miten tuokin todistetaan? Eikö ylimääräinen asukas pitäisi ilmoittaa isännöitsijälle? Ja meillä isännöitsijä sanoo olevansa kädetön noiden ylimääräisten asujien kanssa.

Vierailija
65/84 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuremmat värinkäytökset ovat laillisia. Esim. rikkaat ostaa opiskelukämpän ystäväperheen lapselle ja päinvastoin. Sitten molemmat nostavat vuokratukia vaikka sellaiseen ei mitään tarvetta olisikaan. Kun lapset menee töihin ne kämpät vaihdetaan ja lapsien ei tarvitse maksaa vuokraa.

Mutta olen sitä mieltä, että kaikki väärinkäytökset pitää kitkeä. En ymmärrä miten täällä on niin paljon hyväksyntää tukien väärinkäytöksille? Siihen asenteeseen se hyvinvointiyhteiskunta tyssääkin. Näinhän se kreikassakin meni.

Vierailija
66/84 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 13:53"]

Suuremmat värinkäytökset ovat laillisia. Esim. rikkaat ostaa opiskelukämpän ystäväperheen lapselle ja päinvastoin. Sitten molemmat nostavat vuokratukia vaikka sellaiseen ei mitään tarvetta olisikaan. Kun lapset menee töihin ne kämpät vaihdetaan ja lapsien ei tarvitse maksaa vuokraa.

Mutta olen sitä mieltä, että kaikki väärinkäytökset pitää kitkeä. En ymmärrä miten täällä on niin paljon hyväksyntää tukien väärinkäytöksille? Siihen asenteeseen se hyvinvointiyhteiskunta tyssääkin. Näinhän se kreikassakin meni.

[/quote] Mun tietääkseni toi ylempi järjestely ei ole laillinen, vaikka todistelu toki vaikeaa.

Vierailija
67/84 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Puistattavaa. Käräyttäisin!!

Vierailija
68/84 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 12:46"]

Kateudesta ei ole kyse, kun hyvätuloinen haluaa valvoa verorahojensa menevän oikeaan osoitteeseen. 

Mites, meneekö Kreikassa mielestänne hyvin? Onko ok esittää sokeaa ja saada tukia valtiolta? Jos vastaat viimeisimpään EI, niin kerrohan, miten se eroaa omasta tilanteestasi?

[/quote]

Vai että haluaa hyvätuloinen valvoa. Voi hyvä luoja. Kehtaatkin käyttää kreikkaa tekosyynä omaan kyylämiseesi. Kreikka munasi typerällä tavalla asioita. Suomi ei tule ainakaan tällä tavalla kaatumaan koskaan. Lähde sinne kreikkaan vaan kyylimään ja käräyttelemään! 

Vierailija
69/84 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavien tuttava asuu oikeasti miesystävänsä kanssa kahdestaan, molemmilla eri osoite ja sossun maksama asunto.

Tätä toista asuntoa vuokrataan pimeästi virolaisille.

Vierailija
70/84 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:40"]

Mä en oikeastaan tiedä kumpaan mun pitäisi yksi ammattimainen kirppiskauppias ilmoittaa, Verohallinnolle vai odotanko Kelan ilmoitussivustoa. Tyyppi siis elää Kelan tuilla ja pyörittää jatkuvaa kaupankäyntiä netissä ja eri kirppiksillä.

[/quote]

Toihan on täysin laillista, mikäli tulot ei ylitä 300e/kk. Kelasin minäkin ilmoittaa huvikseni muutamia kusipäitä, ihan vaan kiusaksi. Saavat Kela-mulkut päänvaivaa ja kusipäät mitä tilaa. 

Vierailija
71/84 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta miten kovat mielipiteet / arvot teillä on. Kaikki ovat potentiaalisia huijareita tottakai, tuet pois terveiltä, poliisi valvomaan. Ettekö tajua että arvonne ovat diktatuurin arvoja. Ette varmaan kun täydellisiä olette.

Vierailija
72/84 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää Kreikkaa, siellähän jengi jätti isot määrät veroja maksamatta. Eli noiden väärinkäyttäjien vuoksi Suomi kokee pian saman kohtalon. Sitten on myöhäistä miettiä, että olisko sittenkin pitänyt käräyttää se väärinkäyttäjä.

Vierailija
73/84 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:01"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 13:53"]

[/quote]

Puistattavaa. Käräyttäisin!!
[/quote]

Käräyttäisit mistä? Siitä että ystäväperheen lapset asuu toisten asunnoissa?

Vierailija
74/84 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 13:44"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 12:14"]

Olen kesätöissä tällä hetkellä ja opiskelija. Ikää 19- vuotta. Voin sanoa, että tämä on yksi ärsyttävimmistä aiheista ja luonteenpiirteistä, jota vihaan suomalaisissa. En vain helvetti käsitä sitä, että joku voi olla niin katkera ja kateellinen, että kykenee käräyttämään omia naapureitaaan, kavereita ja sukulaisiaan. 

Ne ketkä istuu virastoissa tai saa isoja tilejä miljoonafirmoilta, niin nauraa juuri teille kansalaisille, jotka keskitätte energianne ihan vääriin asioihin. Sen sijaan, että mietitään missä on oikeasti vika, niin kansa alkaa käräyttelemään toisiaan, koska toinen saa ruohonleikkauksesta 100€ enemmmän kuussa rahaa kuin itse käräyttäjä. 

Jos joku koskaan ikinä tekisi minulle noin ja saisin vielä tietää kuka se oli, niin voin sanoa, että kosto tulisi olemaan suloinen. Katkeruus, kateus ja kyyläminen on ällöttävimpiä piirteitä varsinkin suomalaisissa. 

Itse en koskaan käräyttäisi ketään kenellekkään. Vain sairas ja negatiivinen mieli tuottaa tuollaisen ajattelutavan käräytysten suhteen. Esimeriksi naapurilla on uusi auto ja hän on vaikkapa putkimies, ''ahaa minäpäs käräytän hänet, kun ei esa-petterin tulot voi olla niin hyviä, että varaa tuommoiseen autoon'' Tajuatteko mitä tarkoitan? Vain paha, kieroutunut, katkera ja negatiivinen ihminen ajattelee tuolla tavoin. 

Jotkut asiat ovat sellaisia, että ei kannata mennä nokkaansa tunkemaan. Ymmärrättekö te, että jossain maissa kun sekaannut väärään asiaan, niin se voi maksaa sinulle pahimmillaan oman henkesi. 

Arvon käräyttäjät, jos silti päätätte jatkossakin käräyttää, niin tehkää se edes omalla nimellä. 

[/quote] Katso Kreikkaa. Siinä maassa 30 miljardia euroa jää vuosittain keräämättä veronkierron takia. Korruptio ja veronkierto on yksi pääsyistä maan kriisiin. Mieluummin elän kyylä-Suomessa kuin epärehellisten ihmisten keskellä.

[/quote]

Kai sinä otit huomioon, että ne ketkä niitä veroja pahiten(rahalliseti) kiersi, olivat silti rikkaita sekä hyvässä asemassa olevia mm. ministerit, lääkärit jne?

Vierailija
75/84 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:16"]

Uskomatonta miten kovat mielipiteet / arvot teillä on. Kaikki ovat potentiaalisia huijareita tottakai, tuet pois terveiltä, poliisi valvomaan. Ettekö tajua että arvonne ovat diktatuurin arvoja. Ette varmaan kun täydellisiä olette.

[/quote]

Nämä ihmiset eivät ymmärrä että työttömyys ja vähävaraisuus voi koskea myös heitä itseään. En yleensä toivo pahaa kenellekään mutta näille ihmisille soisi työttömyyden ja kädestä suuhun elämisen kolahtavan kohdalle.

Vierailija
76/84 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs täällä otetaan raskaasti ihmisten halu olla oikeudenmukaisia. Kreikka oli esimerkki huonosta asioiden hoidosta, turha vääristellä että luulisimme Suomen olevan samalla tiellä. 

Edelleen mielestäni vätysten kotona lusmuilu saisi loppua - vaikka sitten kiitos naapurin. Kaikki ei ole kuitenkaan täysin mustavalkoista, ja joskus jokin huijaus saattaa olla moraalisesti sallittua. Esimerkiksi varattoman yksinhuoltajan hankkiessa rahaa ruokaan. 

Vierailija
77/84 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:55"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:50"]

Mä olen muutaman kuukauden huijannut kelalta asumistukea, ei siirretty heti miehen osoitetta tänne meille. Syy, meillä ei olisi rahat riittäneet miehen velkojen vuoksi. Kämppä on pieni ja halpa, ja rahat menee ruokaan ym tarvittavaan, ei ryyppäämiseen. Mulla siis kaksi lasta. Myöskään ei tarvinnut maksaa kalliita päivähoitomaksuja, nyt nuorempi menee esikouluun. Joten mä toivon, älkää käräyttäkö sellaisia joiden elämän tiedätte olevan kitkuttamista. Mä en ole miehen velkoja hankkinut. Nyt asumme virallisesti yhdessä. Tiukkaa on, mutta pärjäämme.

[/quote]

MIes on käyttänyt rahansa etukäteen, ei lainoja oteta niin, että niitä ei makseta takaisin :O MIllä ihmeen oikeutuksella kuvittelet, että sinulla olisi miehen takia oikeus huijata yhteiskunnan/ kunnan rahoja?

[/quote]

Olen ihan ohis, mutta mun mieheni lainat jäivät yrityksensä konkurssista. Niillä maksettiin mm. sun miehen lomakorvauksia. Revi kuule siitä.

Vierailija
78/84 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 12:57"]

Saapa nähdä tuleeko enemmän kustannuksia siitä, että tehdään selvitystyötä, että oliko naapurin yksinhuoltajan luona käynyt putkimies, kuitenkin salamies, joka käy useammin asunnossa. Kuin siitä, että oikeasti saataisiin käräytettyä ketään. Voin kuvitella, että tuosta käräyttelystä tulee juuri sellainen buumi, että se kaavake poistuu nopeasti väärien ilmiantojen takia. On kuitenkin hyvin vaikea näyttää toteen esim.tuollaista onko jollakin yksinhuoltajalla mies. Tietenkin sellaiset selvät tapaukset, jossa työssäkäyvä nostaa sairaspäivärahaa, voisi kärähtää, mutta nähtäväksi jää nouseeko kustannukset hyötyä suuremmiksi. Tuohon olisi hyvä juttu oikeasti jokin väärän ilmiannon sakko. Se karsisi paljon sellaista ehkä tuo naapuri saattaa saada euron liikaa kun pesi mummon ikkunan "käräytyksiä".

[/quote]

Ja miksi ihmeessä yh:lla ei saisi olla miestä? Mutta kelan mielestä joku uusi poikaystävä on heti automaatiolla lasten elättäjä. Sitähän se käytännössä yleensä ei ole. Tähän pitäisi saada ihan oikeasti joku muutos. Naurettavaa että kela kyttää jo sänkytouhujakin... Jääänne jostain muinaishistoriasta, jolloin yh:t olivat huonoja naisia?

Vierailija
79/84 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:00"]

[/quote] Mun tietääkseni toi ylempi järjestely ei ole laillinen, vaikka todistelu toki vaikeaa.

[/quote]

On laillinen. Ostat asunnon, saman tekee tuttavaperhe. Vuokraat asuntosi heidän lapselle ja he vuokraavat sinun lapselle. Täysin laillista toimintaa.

Vierailija
80/84 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, että tehdään itse yritteliäästi asioita. Jokainen tekee rehellisesti työtä ja siten aikaa naapurien seuraamiseen ei turhia liikene.

Työttömyyttä ei voi valita. Se ei ole etuoikeus.
Veromarkoista maksettavien tukien oikea käyttäminen on kaikille mahdollista.

Hyvää kesää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi