Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menimme naimisiin ysärillä, eikä silloin tullut mieleenkään, että

Vierailija
09.07.2015 |

vieraiden pitäisi kustantaa häät... tai emme edes ajatelleet, että lahjaksi tulisi rahaa. Ei sitä paljoa tullutkaan. Kattiloita ja pyyhkeitä tuli, ja kaikista olimme onnellisia. Minä näitä ihmisiä nykyään oikein vaivaa.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja P.S. Olemme yhä onnellisesti naimisissa:D

ap

Vierailija
2/64 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis MIKÄ näitä ihmisiä vaivaa ;)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Sukulaiset myös ilmeisesti sopivat vähän keskenään, etteivät tuo samoja, sillä meille ei tullut yhtäkään samanlaista. Jokainen toi kykynsä mukaan, eikä kukaan miettinyt mikä on sopiva. Anoppi ilmoitti hyvissä ajoin, että hän tekee kakut, kun on rahasta tiukkaa, kuten heillä oli ja se oli oikein hyvä lahja. Rahaa tuli vain niiltä, jotka eivät mitään keskineet ja osa piti rahalahjoja tylsinä. Mekin olimme työssäkäyviä ja asuneet muutaman vuoden yhdessä, mutta silti emme saaneet mitään tarpeetonta. 

Vierailija
4/64 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4: Kukaan ei miettinyt, mikä on sopiva summa eikä sellaisia laskettu. Eikä tullut mieleenkään miettiä, toiko joku arvokkaamman kuin joku toinen. 

Vierailija
5/64 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa kuulla tällaisiakin juttuja välillä. =) Nykypäivänä en varmaan edes uskaltaisi mennä kenenkään häihin, kun pelkään ostavani vääränlaisen lahjan tai pukeutuvani väärin tms.

Vierailija
6/64 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me menimme 2002 eikä ollut lahjalistoja.vanhemmille kerroimme keräävämmme tiettyä astiastoa ja he sitten sen kertoivat vieraille jos joku kyseli lahjatoiveita.omilta sisaruksiltani saimme mattoja(valitsimme itse)ja miehen sisaruksilta siivousvälineitä.olimme opiskelijoita ja tarpeeseen tuli.lahjoja tuli laidasta laitaan ja lähes kaikelle on ajan myötä tullut käyttöä.pinkki astiasto pn jäänyt vähälle käytölle mutta en ole raskinut hävittääkään.
rahaakin tuli vähän ja se kyllä oli tarpeeseen.

Vierailija
7/64 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mennyt naimisiin kahdesti, ysärillä ja tänä kesänä. 

Silloin90-luvulla tosiaan rahan pyytäminen oli törkeyden huippu. Ei olisi tullut mielenkään.  Nyt me pyysimme rahaa. emme halunneet yhtään kippoa tai kulhoa.,

maailma muuttuu..

Vierailija
8/64 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kanssa vierastan ajatusta, että vieraiden pitäisi "kustantaa" häät. Mutta lahjalistoja pidän tosi hyvänä juttuna. Nykyään ihmisillä on paljon tavaraa, liikaa, ja lahjalistan avulla on helppoa muistaa hääparia niin, että lahja on varmasti mieleen. Ja rahalahjaa pidän tosi hyvänä tapana muistaa myös.

Vierailija
9/64 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:29"]Minä olen mennyt naimisiin kahdesti, ysärillä ja tänä kesänä. 

Silloin90-luvulla tosiaan rahan pyytäminen oli törkeyden huippu. Ei olisi tullut mielenkään.  Nyt me pyysimme rahaa. emme halunneet yhtään kippoa tai kulhoa.,

maailma muuttuu..
[/quote]
Toisella kierroksella en kyllä kehtaisi pyytää mitään... Monetko häälahjat luulet olevaa oikeutettu saamaan?

Vierailija
10/64 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:37"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:29"]Minä olen mennyt naimisiin kahdesti, ysärillä ja tänä kesänä.  Silloin90-luvulla tosiaan rahan pyytäminen oli törkeyden huippu. Ei olisi tullut mielenkään.  Nyt me pyysimme rahaa. emme halunneet yhtään kippoa tai kulhoa., maailma muuttuu.. [/quote] Toisella kierroksella en kyllä kehtaisi pyytää mitään... Monetko häälahjat luulet olevaa oikeutettu saamaan?

[/quote]

me emme "pyytäneet" mitään. Sanoimme, ettei mitään tarvitse tuoda, mutta jos haluaa, voi avustaa häämatkaamme. 

Itse asiassa olin sangen yllättynyt, että toisen kierroksen häät onnistuivat.  Itsekin ajattelin , että häissä voi tulla osallistujakato. Mutta ei: joka ikinen kutsuttu tuli paikalle, vaikka osa oli jo toista kertaa sekä minun että miehen puolelta. 

Kolmatta kertaa tuskin pitäisin häitä... Nyt olen saanut yhdet pönötyshäät ja yhdet superhauskanauruntäyteiset häät. Mitäs niill kolmansilla

Vierailija
11/64 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:37"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:29"]Minä olen mennyt naimisiin kahdesti, ysärillä ja tänä kesänä.  Silloin90-luvulla tosiaan rahan pyytäminen oli törkeyden huippu. Ei olisi tullut mielenkään.  Nyt me pyysimme rahaa. emme halunneet yhtään kippoa tai kulhoa., maailma muuttuu.. [/quote] Toisella kierroksella en kyllä kehtaisi pyytää mitään... Monetko häälahjat luulet olevaa oikeutettu saamaan?

[/quote]

EN ole tuo, jolle vastasit, enkä ole myöskään toisella kierroksella, mutta itse en ainakaan häävieraana laskeskelisi, että nyt tämä toisen kerran avioitunut ei kyllä ole oikeutettu mihinkään lahjaan. Kuulostaa aika lapselliselta ajatukselta.

Vierailija
12/64 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 04:15"]

Sama. Sukulaiset myös ilmeisesti sopivat vähän keskenään, etteivät tuo samoja, sillä meille ei tullut yhtäkään samanlaista. Jokainen toi kykynsä mukaan, eikä kukaan miettinyt mikä on sopiva. Anoppi ilmoitti hyvissä ajoin, että hän tekee kakut, kun on rahasta tiukkaa, kuten heillä oli ja se oli oikein hyvä lahja. Rahaa tuli vain niiltä, jotka eivät mitään keskineet ja osa piti rahalahjoja tylsinä. Mekin olimme työssäkäyviä ja asuneet muutaman vuoden yhdessä, mutta silti emme saaneet mitään tarpeetonta. 

[/quote]

Meillä lähiomaiset kysyi, mitä me tarvitaan ja mitä astiasarjaa ja lasistoa keräämme ja niitä sitten saatiin. Eikä pidetty isoja häitä, maistraatissa vihittiin ja myöhemmin tarjottiin perheelle päivällinen ja toinen parhaille ystäville. 

Vierailija
13/64 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään mennään vanhempana naimisiin ja/tai pareilla alkaa olla kaikki tarvittava materia kasassa kun avioidutaan? On kamalaa haaskausta saada tarpeetonta tavaraa lahjaksi.

Vierailija
14/64 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneus ja itsekeskeisyys.

Vierailija
15/64 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

RAhaa halutaan saada, mutta sitä ei haluta antaa. Mitä järkeä on siinä, että rahaa siirrellään puolelta toiselle? Kaveripiiristä kukin vuorollaan menee naimisiin ja tietty summa euroa siirtyy, eikö se olisi sama pistää yksi raha kiertopalkinnoksi, mikä menee sitten itse kunkin lahjaksi kun vuoro tulee? 

Vierailija
16/64 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:53"]

RAhaa halutaan saada, mutta sitä ei haluta antaa. Mitä järkeä on siinä, että rahaa siirrellään puolelta toiselle? Kaveripiiristä kukin vuorollaan menee naimisiin ja tietty summa euroa siirtyy, eikö se olisi sama pistää yksi raha kiertopalkinnoksi, mikä menee sitten itse kunkin lahjaksi kun vuoro tulee? 

[/quote]

niinhän se on. Kaikkien lahjojen kohdalla. Sama raha pyörii ympyrää.

Vierailija
17/64 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parit asuvat nykyään pitkään yhdessä ennen naimisiin menoa. Kaapit ovat jo täynnä oman tyylisiä ja hartaasti valittuja kippoja, kattiloita ja pyyhkeitä. 90-luvulla sisustaminen ei ollut niin tärkeää kuin nyt.  Itse en ainakaan huolisi kotiini ihan mitä tahansa, kirpparille menis aika paljon. Ja se harmittais tietenkin. Siksi raha on selkeä lahja. Myös häät olivat paljon vaatimattomampia ja halvempia 90-luvulla.

Vierailija
18/64 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin meilläkin 90-luvulla. En minäkään haluaisi mennä häihin, joissa minun odotetaan maksavan syömiseni ja olemiseni häälahjarahan muodossa. 

Vierailija
19/64 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin rahaa kuin joutavaa tarviketta nurkkiin. Viime kesänä olimme häissä ,joihin oli toiveena laittaa rahaa jokainen kykyjensä mukaan tilille. Hääpari sitten pääsi tekemään toiveittensa häämatkan, johon ei opiskelijaparilla  (20 ja 22v) muuten olisi mahdollisuutta ollut. Miksei voi ilahduttaa paria sellaisella lahjalla, jota tarvitsevat? Tänä kesänä on tulossa häät myös ja hääkutsussa oli mainittu rahatoiveesta myös. Kyseessä iäkkäämpi pari (molemmat 40v) ja toinen kierros menossa, työelämässä ovat. Tuskin mitään tavaraa tarvitsevat ja vieraat jotain tahtovat antaa, joten raha on ihan ok.

Vierailija
20/64 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajat on muuttuneet, kaikilla on jo kaikkea. Parit on asuneet vuosia yhdessä ja kaapit pursuaa jo valmiiksi. Ei ole järkeä pitää häitä ilman lahjalistaa. Meillä oli lahjalista jo ysärillä, puolet suvusta asui seudulla jossa sitä oli kätevä käyttää. Saatiin paljon astioita jne jotka on olleet kovassa käytössä häistä asti. Toisen puolen lahjoista suurin osa ei tullut koskaan käytetyksi koska hääparin ja lahjat ostavan sukupolven maut ei kohtaa. Käyttämättä jäi savusauna-aiheiset ruskeat seinäryijyt ja liidunvalkoiset satiiniröyhelö-tyynynpäälliset sohvatyynyihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän