Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rivarissa naapuri, joka ei tervehdin vieläkään?!

Vierailija
25.01.2023 |

Ollaan asuttu perheemme kanssa yli 2 vuotta yksinäisen naisen seinänaapurina.

Heti naapurin muuttipäivänä aikoinaan koitin mennä sanomaan lähtöpäivänä ja mitä tapahtui??

Yksi muuttajista sentään tervehti ja päästi minut sisään, kaikki muut vain katselivat toisiaan - kyseinen naapuri mulkoili minua vaikka koitin kättä ojentaa.

Verhot piti heti ensimmäisenä kesänä vaihtaa pimennys kerhoihin, kaihtimet ovat seinänaapurilla aina kiinni.

Näiden yli 2 vuoden aikana ei kyseinen nainen tervehdin minua, miestäni, lapsiamme tai ketään muutakaan naapuria.

Asia vaivaa, koska meillä on ollut tapana että naapureihin luodaan usein jopa elämän kestäviä ystävyyssuhteita ja haluan tulla kaikkien kanssa toimeen.

Tämä naapurin välttelevät suhtautuminen ja avoin vihamielisyys jos sitä näkee tuvat siksi pahalta:(

Mielipiteitä, mitä ajatella?

Kommentit (98)

1/98 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna naapurisi olla rauhassa. Voit edelleenkin tervehtiä häntä, jos siitä tulee sulle itsellesi hyvä mieli. Jos ei tule, lopeta tervehtiminen. On ihmisiä, jotka mielellään asuisivat kaukana naapureista, mutta heillä ei ole joko taloudellisesti tai muista syistä siihen mahdollisuutta. Sulla lienee muitakin naapureita, jotka tervehtivät. 

Vierailija
2/98 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että jotain vaikeuksia. Anna olla.

Älä jahtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään tarvitse ajatella. Kerrostalossa se on satunnaista, joskus ei tervehditä ja joskus tervehtii, joku ei tervehdi koskaan - ei ole intressejä. Kaikki elävät omaa elämäänsä. Jos on jotain oikeaa asiaa, sen voi sanoa jollekin sopivalle.

Vierailija
4/98 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muori luulee olevansa parempi, mene hakkaamaan ovea ja vaadi selitys.

Vierailija
5/98 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapuri on samanlainen. Tervehdin pari kertaa. Ei vastausta.

Päättelin, että ei halua tervehtiä minua.

Annan olla.

Sehän on ihan tavallinen tapa- tervehtiminen.

En edes loukkaanu enää.

En tiedä syytä, mutta niin on, ettei tervehdi.

Mennään hänen kanssaan sitten näin.

Vierailija
6/98 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä kyllä tervehtisin mutta en malttaisi kohteliaasti olla kysymättä  että "anteeksi mutta miksi ette tervehdi, olenko tehnyt kenties jotain"?

Jo jos siihenkään naapuri ei saa suutaan auki niin olkoon. Voisin tervehtiä silti ja kovalla äänellä hönkäistä siinä kohdalla: "PÄEVEE!".

Tosin en oikein ymmärtänyt milloin sinne naapurin menit ja miksi menit sisälle asti.

Muuttopäivänä voi olla kiirettä ja hermot tiukassa.

Vierailija
7/98 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt Lars-Johan Jocke Grönholmia tervehtisi? Eräs naapuri haki häntä vastaan lähestymiskieltoa.

Vierailija
8/98 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä helvetin pakko sen naapurin on tervehtiä ketään? Hyi saatana, että kuulostattenahdistavilta naapureilta. Olisin itse jo muuttanut tuolta pois. Naapurinne (ihmisparka) astui näköjään miinaan, kun muutti viereenne.

Miksi reagoit noin väkivaltaisesti?

Vierailija
9/98 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Heti naapurin muuttipäivänä aikoinaan koitin mennä sanomaan lähtöpäivänä ja mitä tapahtui??"

Mitä helvettiä tämä tarkoittaa; lauseessa ei ole järjen hiventä? Ehkä naapuri vaistoaa että et käy täysillä ja pitää siksi etäisyyttä.

Vierailija
10/98 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menit asuntoon omin luvin kun toinen on muuttamassa sinne?

Eipä ihme, ettei halua moikkailla. Luulee saavansa loputtoman riesan susta.

Vierailija
11/98 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä helvetin pakko sen naapurin on tervehtiä ketään? Hyi saatana, että kuulostattenahdistavilta naapureilta. Olisin itse jo muuttanut tuolta pois. Naapurinne (ihmisparka) astui näköjään miinaan, kun muutti viereenne.

Kyllä se nyt vaan on niin että täysijärkinen ihminen osaa noudattaa alkeellisimpiakin käytöstapoja.

Edes vaikka nyökkää tervehdykseksi, jos ei saa kurkustaan edes ynähdystä.

Tervehtimättömyyttä ei puolustella mitenkään, piste.

Vierailija
12/98 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on erakko ja varmaan traumatisoitunut, kaikki eivät ole samanlaisia kuin sinä.

Vierailija
13/98 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joihinkin lähemmin tutustumisen välttämällä saattaa säästyä isommilta hankaluuksilta.  Ehkä näytitte jo päällepäin siltä että etäisyyttä kannattaa teihin pitää.

Vierailija
14/98 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän rivarissa myös nainen joka ei koskaan tervehdi, vaikka itse tervehdin joka kerta. Erään kerran en sitten tervehtinyt itsekään ja nainen pysähtyi, kääntyi jäi tuijottamaan perääni. Tuli olo, että oli ihmeissään kun en tervehtinytkään häntä. Kumma tapaus, häntä pitää tervehtiä, mutta hänen ei tarvitse vaivautua tervehtimään muita?

Vierailija
15/98 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInä kyllä tervehtisin mutta en malttaisi kohteliaasti olla kysymättä  että "anteeksi mutta miksi ette tervehdi, olenko tehnyt kenties jotain"?

Jo jos siihenkään naapuri ei saa suutaan auki niin olkoon. Voisin tervehtiä silti ja kovalla äänellä hönkäistä siinä kohdalla: "PÄEVEE!".

Tosin en oikein ymmärtänyt milloin sinne naapurin menit ja miksi menit sisälle asti.

Muuttopäivänä voi olla kiirettä ja hermot tiukassa.

Kun naapuri muutti asuntoonsa, menin oven taakse sanoakseni kättä päivää kuten täällä on ollut tapana.

Joku muuttajista oli se joku avasi oven, vastasi tervehdyksen ja päästi sisään minut.

Naapuri ja muut muuttoa tehneet ihmiset eivät tervehtineet, katselivat vain toisiaan ja minua vihaisen näköisenä.

Koskaan ei ole naapurilla verhoa missään ikkkunassaan auki, ei ikinä vietä aikaa takapihalla ab koska perheemme olisi siinä vieressä..

En voi ymmärtää, että miksi naapuri ei halua tutustua meihin tai muihin naapureihin - kaikki ovat sitä täällä ihmetelleet, sillä naapuriin on kyllä kovasti kiitetty tutustua.

Pahaltahan tämä tuntuu, en tiedä mikä meissä on vikana:(

Ap

Vierailija
16/98 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveys krakaa. Parempi pysyä kaukana.

Vierailija
17/98 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa ihan puheeksi naapurin kanssa. Eihän tuo tee hyvää talon yhteishengellekään.

Vierailija
18/98 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamalaa!😱 Soita käytöspoliisille äkkiä.

Vierailija
19/98 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttelemistahän  ne käytöstavat ovat.

Vierailija
20/98 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vikana on ettet ole suomalaisen näköinen, etkä varsinkaan kuuloinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä