Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsella nousi yöllä yhtäkkiä 40 asteen kuume. Väsyttää niin paljon, että en tiedä miten jaksan tänään lähteä töihin.

Vierailija
22.02.2022 |

Illalla oli ihan terveenä ehkä vain hieman väsyneenä. Ihmettelin kun tuo 14v alkoi keskellä yötä huutaa äitiä. Sitten kun menin katsomaan niin sanoi, että häntä pyörryttää ja hän oli ihan kuuma. Oli ilmeisesti yrittänyt tulla herättämään mua, mutta ei pysynyt pystyssä. Lääkettä otettiin heti, mutta ei laske kunnolla kuumetta. Aamuyöstä oli 38.4 ja aamulla oli taas 39.2. Eiköhän tuo kuitenkin mene pian ohi. Huh kun on raskas ja väsynyt olo, ei hirveän monta silmäystä tullut otettua, kun jäin seuraamaan pojan vointia. Pitää yrittää itsekin vielä mennä lepäämään ennen töitä.

Ps. Soitin päivystykseen ja kysyin neuvoja. On kuulema turvallista seurata vointia kotona. Tietenkin vien lääkäriin, jos ei tuosta ala tokenemaan.

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes aikuinen kolli ja äitiä huolestuttaa. Tuon ikäisenä olin jo vetänyt monet kännit, kokeillut kannabista ja saanut pillua. Ei olisi tullut mieleenkään äidille krapulaa tai tippuria itkeskellä. On tämä nykymeno säälittävää.

Ainoa säälittävä olet sinä tässä tilanteessa.

Vierailija
42/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuume usein nousee iltaa kohden. Vaikka nyt olisi matala, sitä ei tiedä millainen olo illalla on.

Näin. Voi olla, että ap joutuu kuitenkin lähtemään kesken työpäivän kotiin, jos poika soittaa, että on hirveän huono olla. Ellei ole niin huonossa voinnissa, ettei edes jaksa tai pysty soittamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kuumeesta noin säikähdetään, että soitellaan päivystykseen? Kyllähän olo on huono, mutta kuumeen laskiessa helpottuu. Kuumelääkettä ja suihkuun niin olo on ihan eri.

Vierailija
44/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksat kuitenkin kirjoitella Vauva-palstalle ja ihan vain kertoa tilanteesta? Ja ei, vilpitön tarkoitukseni ei ole olla ilkeä, ihmettelen vain. 

Et siis kysynyt neuvoja, mutta korkeaa kuumetta voi ja pitää alentaa muutenkin kuin lääkkeillä.  Lääkkeet toki ensin nassuun. Sen jälkeen kylmillä kostutetuilla pyyhkeillä voi viilentää koko kehoa, ikkuna hetkeksi auki raikkaaseen talvi-ilmaan. Otsalle kylmäpakkaus tai kylmä pyyhe, jos ei kylmäpakkausta ole. Useimpien pakastimesta kyllä löytyy joku hernepussi tms. , jota voi myös käyttää. Nämä toimet myös parantavat potilaan oloa, sillä korkeaan kuumeeseen liittyy usein päänsärkyä jne. 

En ottanut itseeni, mutta on tänne kirjoittaminen hieman helpompaa kuin lasten hoitaminen :) väsyttää vain ajatus lähteä töihin sinne metelin keskelle, kun on tullut niin huonosti nukuttua. Kyllä kotona jaksan olla hereillä, mutta tuo jatkuva hälinä ja meteli uuvuttaa muutenkin, saati sitten huonosti nukutun yön jälkeen. Ja kiitos neuvoista. Ap

Tulihan se totuus sieltä ettei ne työt vaan oikein kiinnosta.

Vierailija
45/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes aikuinen kolli ja äitiä huolestuttaa. Tuon ikäisenä olin jo vetänyt monet kännit, kokeillut kannabista ja saanut pillua. Ei olisi tullut mieleenkään äidille krapulaa tai tippuria itkeskellä. On tämä nykymeno säälittävää.

Ja mitä sinusta tuli isona? Vauvapalstan kokopäivätrolli?

Vierailija
46/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko tehneet koronatestin?

Tehtiin aamulla, mutta näytti negatiivista. Ap

Ei se välttämättä näytä oikein. Meilläkin oli korona vaikka kotitesti oli nega.

Näin olen kuullut muiltakin. Otetaan myöhemmin uusi. Lapsi itse on lomalla, joten ei sen suhteen ole hätää, näytti se sitten oikein vai väärin. Ap

Niin, mutta jos lapsella on korona, se on melko varmasti sinullakin tai ainakin olet vakavasti altistunut. Joten et voi senkään takia sinne töihin mennä! Sinuna soittaisin töihin mahdollisimman pian ja selittäisin tilanteen. He pääsevät järjestelmään töitä - se ei ole ensisijaisesti nyt sinun huolesi - ja sinä voit keskittyä lapseen ja itseesi. Lapsellekin tekisi varmasti hyvää kuulla jo nyt, että  ei hätää, hän ei jää yksin. 

Totta. Tuntuu vain pahalta ja itsekkäältä, kun tiedän kuinka väsyneitä ja ylikuormittuneita mun työkaverit ovat. En haluaisi jättää muita pulaan, mutta olet oikeassa, että lapsi on kaikista tärkein. Käyn kohta katsomassa uudestaan pojan vointia ja mittaamassa kuumeen. Jos hänellä on yhtään heikko olo, niin en jätä häntä yksin. Ap

Tottakai sillä on heikko olo. Yritätkö oikeuttaa kotiin jäämisesi?

En. Ajattelen lastani. Yöllä hän makasi oman huoneensa lattialla, kun ei pysynyt pystyssä. Jos hänellä olisi noin huono olo ja olisi täällä yksin, en tiedä miten hän selviäisi vessaan tai juomaan tai miten hän muistaisi ottaa lääkettä. Minun mielestä se olisi ihan heitteillejättö. Toki katson, että, jos nyt on paljon parempi olo ja poika pääsee itse liikkumaan, niin menen töihin. Ap

Vierailija
47/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksat kuitenkin kirjoitella Vauva-palstalle ja ihan vain kertoa tilanteesta? Ja ei, vilpitön tarkoitukseni ei ole olla ilkeä, ihmettelen vain. 

Et siis kysynyt neuvoja, mutta korkeaa kuumetta voi ja pitää alentaa muutenkin kuin lääkkeillä.  Lääkkeet toki ensin nassuun. Sen jälkeen kylmillä kostutetuilla pyyhkeillä voi viilentää koko kehoa, ikkuna hetkeksi auki raikkaaseen talvi-ilmaan. Otsalle kylmäpakkaus tai kylmä pyyhe, jos ei kylmäpakkausta ole. Useimpien pakastimesta kyllä löytyy joku hernepussi tms. , jota voi myös käyttää. Nämä toimet myös parantavat potilaan oloa, sillä korkeaan kuumeeseen liittyy usein päänsärkyä jne. 

En ole aloittaja, mutta ei palstailu ainakaan multa vaadi mitään eriskummallisia voimia. Olen monesti palstaillut täällä, kun olen sairaana.

Prioriteetit kohdallaan kun tänne tullaan ekana ilmoittamaan.

Vierailija
48/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin olen kuullut muiltakin. Otetaan myöhemmin uusi. Lapsi itse on lomalla, joten ei sen suhteen ole hätää, näytti se sitten oikein vai väärin. Ap

Niin, mutta jos lapsella on korona, se on melko varmasti sinullakin tai ainakin olet vakavasti altistunut. Joten et voi senkään takia sinne töihin mennä! Sinuna soittaisin töihin mahdollisimman pian ja selittäisin tilanteen. He pääsevät järjestelmään töitä - se ei ole ensisijaisesti nyt sinun huolesi - ja sinä voit keskittyä lapseen ja itseesi. Lapsellekin tekisi varmasti hyvää kuulla jo nyt, että  ei hätää, hän ei jää yksin. 

Totta. Tuntuu vain pahalta ja itsekkäältä, kun tiedän kuinka väsyneitä ja ylikuormittuneita mun työkaverit ovat. En haluaisi jättää muita pulaan, mutta olet oikeassa, että lapsi on kaikista tärkein. Käyn kohta katsomassa uudestaan pojan vointia ja mittaamassa kuumeen. Jos hänellä on yhtään heikko olo, niin en jätä häntä yksin. Ap

En. Ajattelen lastani. Yöllä hän makasi oman huoneensa lattialla, kun ei pysynyt pystyssä. Jos hänellä olisi noin huono olo ja olisi täällä yksin, en tiedä miten hän selviäisi vessaan tai juomaan tai miten hän muistaisi ottaa lääkettä. Minun mielestä se olisi ihan heitteillejättö. Toki katson, että, jos nyt on paljon parempi olo ja poika pääsee itse liikkumaan, niin menen töihin. Ap

Luepa uudelleen otsikkosi ja mieti miksi poikasi ei vaikuttaisi olevan päällimmäinen huolesi: ”Lapsella nousi yöllä yhtäkkiä 40 asteen kuume. Väsyttää niin paljon, että en tiedä miten jaksan tänään lähteä töihin.”

Vierailija
49/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit nukkunut, ei se sinun valvominen pojan kuumetta alenna vaan lääke ja aika.

Vierailija
50/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkös sä Ap vielä ymmärtänyt, että kuume nousee iltaa kohden ja voi nousta taas äkkiäkin. Mä en nyt ihan suoraan sanottuna äitinä tajua, että mitä sä vielä mietit. Työkaverit pärjää kyllä sun lapsi välttämättä ei. Ja sitä paitsi, tuossa tilanteessa on edesvastuutonta myös työpaikan ihmisiä kohtaan mennä sinne pöpöjä levittämään.

Vierailija
51/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luepa uudelleen otsikkosi ja mieti miksi poikasi ei vaikuttaisi olevan päällimmäinen huolesi: ”Lapsella nousi yöllä yhtäkkiä 40 asteen kuume. Väsyttää niin paljon, että en tiedä miten jaksan tänään lähteä töihin.”

Rehellisesti sanottuna, kyllä mä sinne töihin yritän mennä, JOS mun pojan olo on parempi EIKÄ enää pyörrytä ja pääsee liikkumaan hyvin. En halua jättää mun työkavereita pulaan, kun muutenkin kaikki on tosi väsyneitä. Tiedän, että poika pärjää lievässä kuumeessa kotona vallan mainiosti yksin, JOS tuo korkea kuume laskee ja ei enää pyörrytä. En tiedä, miten selkeämmin, tätä enää voi sanoa. Lapseni on kuitenkin tärkein. Ap

Vierailija
52/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä lapsen isä on? Älä nyt väitä että on yrittäjä joka tekee pitkää päivää ja matkustaa työkseen.

Vierailija
53/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sua huolettaa töiden järjestely ja sijaisten löytäminen, niin kohta saavat järjestellä korona-altistumisen tai influenssan vuoksi töitä pidempäänkin uudelleen, jos oletkin sairas ja altistat. Mites sitten tiimissä järjestellään? Mieti pidemmälle. Työtilannehan vaan pahenesi, 40 asteen kuume on merkki jostain.

Vierailija
54/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita perheenjäseniä ei ole?

Vierailija
55/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lapseni on kuitenkin tärkein."

Anteeksi nyt vain, mutta ei kyllä vaikuta olevan. 

Vierailija
56/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkös sä Ap vielä ymmärtänyt, että kuume nousee iltaa kohden ja voi nousta taas äkkiäkin. Mä en nyt ihan suoraan sanottuna äitinä tajua, että mitä sä vielä mietit. Työkaverit pärjää kyllä sun lapsi välttämättä ei. Ja sitä paitsi, tuossa tilanteessa on edesvastuutonta myös työpaikan ihmisiä kohtaan mennä sinne pöpöjä levittämään.

Ymmärrän mä sen ja se mua kieltämättä vähän pelottaa. Sen verran nopeasti yölläkin tuon olo huononi. Mutta toisaalta on usein ollut lievässä kuumeessa/vatsataudissa yksin kotona, kun olen ollut töissä. Mun on pakko siellä kuitenkin käydä, että meillä on varaa elää. Ei ihan liiemmin ole rahaa tällä hetkellä.

Ja meillä työnantajan ohjeistus on, että töihin saa (ja pitää) tulla, vaikka jollain perheenjäsenellä on korona.

Mutta en TIETENKÄÄN sinne mene, jos pojalla on edelleen noin huono olo. Ap

Vierailija
57/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä lapsen isä on? Älä nyt väitä että on yrittäjä joka tekee pitkää päivää ja matkustaa työkseen.

Ei ole iskä kuvioissa. Ap

Vierailija
58/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 10-vuotiaan perheenjäsenen sairastumisen takia saa yhden päivän palkallista vapaata. Enemmänkin vapaapäiviä työnantajan pitää antaa, mutta ne ovat palkattomia.

Tämä oli uutta, laki kun on palkattoman päivän kannalla.

Vierailija
59/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lapseni on kuitenkin tärkein."

Anteeksi nyt vain, mutta ei kyllä vaikuta olevan. 

Mulla menee tää keskustelu kohta liikaa tunteisiin. Asun kahdestaan Helsingissä mun teini-ikäisen lapseni kanssa, mun palkka on pieni ja rahat on todella tiukassa. Parhaani yritän tehdä, että mun poika voisi elää ihan samanlaista elämää kuin kaveritkin, mutta se edellyttää sitä, että käyn töissä. Mun on PAKKO. Ajattelen mun lapsen parasta, kun menen töihin. Joo säälittää mun työkaveritkin, jos jätän heidät pulaan, mutta en mä mun työtä rakasta. Ei se ole mulle tärkeämpi kuin mun oma lapsi. Tottakai mä jään hoitamaan mun lasta, jos mun lapsi mua tarvitsee. Tottakai jään. Mutta jos hän pärjää kotona, niin menen töihin. Ap

Vierailija
60/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kuumeesta noin säikähdetään, että soitellaan päivystykseen? Kyllähän olo on huono, mutta kuumeen laskiessa helpottuu. Kuumelääkettä ja suihkuun niin olo on ihan eri.

Säikähtäisin itsekin, jos oma lapseni ei pystyisi kävelemään kuumeen takia. Ei ole kovin montaa vuotta, kun joku teini kuoli, kun vanhemmat eivät välittäneet, vaikka lapsi konttasi kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän