Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsella nousi yöllä yhtäkkiä 40 asteen kuume. Väsyttää niin paljon, että en tiedä miten jaksan tänään lähteä töihin.

Vierailija
22.02.2022 |

Illalla oli ihan terveenä ehkä vain hieman väsyneenä. Ihmettelin kun tuo 14v alkoi keskellä yötä huutaa äitiä. Sitten kun menin katsomaan niin sanoi, että häntä pyörryttää ja hän oli ihan kuuma. Oli ilmeisesti yrittänyt tulla herättämään mua, mutta ei pysynyt pystyssä. Lääkettä otettiin heti, mutta ei laske kunnolla kuumetta. Aamuyöstä oli 38.4 ja aamulla oli taas 39.2. Eiköhän tuo kuitenkin mene pian ohi. Huh kun on raskas ja väsynyt olo, ei hirveän monta silmäystä tullut otettua, kun jäin seuraamaan pojan vointia. Pitää yrittää itsekin vielä mennä lepäämään ennen töitä.

Ps. Soitin päivystykseen ja kysyin neuvoja. On kuulema turvallista seurata vointia kotona. Tietenkin vien lääkäriin, jos ei tuosta ala tokenemaan.

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko tehneet koronatestin?

Tehtiin aamulla, mutta näytti negatiivista. Ap

Ei se välttämättä näytä oikein. Meilläkin oli korona vaikka kotitesti oli nega.

Näin olen kuullut muiltakin. Otetaan myöhemmin uusi. Lapsi itse on lomalla, joten ei sen suhteen ole hätää, näytti se sitten oikein vai väärin. Ap

Niin, mutta jos lapsella on korona, se on melko varmasti sinullakin tai ainakin olet vakavasti altistunut. Joten et voi senkään takia sinne töihin mennä! Sinuna soittaisin töihin mahdollisimman pian ja selittäisin tilanteen. He pääsevät järjestelmään töitä - se ei ole ensisijaisesti nyt sinun huolesi - ja sinä voit keskittyä lapseen ja itseesi. Lapsellekin tekisi varmasti hyvää kuulla jo nyt, että  ei hätää, hän ei jää yksin. 

Totta. Tuntuu vain pahalta ja itsekkäältä, kun tiedän kuinka väsyneitä ja ylikuormittuneita mun työkaverit ovat. En haluaisi jättää muita pulaan, mutta olet oikeassa, että lapsi on kaikista tärkein. Käyn kohta katsomassa uudestaan pojan vointia ja mittaamassa kuumeen. Jos hänellä on yhtään heikko olo, niin en jätä häntä yksin. Ap

Toivottavasti poikasi ei ole ottanut koronarokotetta.

Työpaikalla näköjään suurin osa ottanut, rokotetut sairastaa ja rokottamattomat yrittää tehdä heidänkin työt, tyypillistä vähän joka paikassa, ja silti vielä tyrkytetään lisäpiikkejä, joka vaan pahentaa tilannetta.

Vierailija
62/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lapseni on kuitenkin tärkein."

Anteeksi nyt vain, mutta ei kyllä vaikuta olevan. 

Mulla menee tää keskustelu kohta liikaa tunteisiin. Asun kahdestaan Helsingissä mun teini-ikäisen lapseni kanssa, mun palkka on pieni ja rahat on todella tiukassa. Parhaani yritän tehdä, että mun poika voisi elää ihan samanlaista elämää kuin kaveritkin, mutta se edellyttää sitä, että käyn töissä. Mun on PAKKO. Ajattelen mun lapsen parasta, kun menen töihin. Joo säälittää mun työkaveritkin, jos jätän heidät pulaan, mutta en mä mun työtä rakasta. Ei se ole mulle tärkeämpi kuin mun oma lapsi. Tottakai mä jään hoitamaan mun lasta, jos mun lapsi mua tarvitsee. Tottakai jään. Mutta jos hän pärjää kotona, niin menen töihin. Ap

Anteeksi. En voinut tietää. En tarkoittanut pahoittaa sun mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee tää keskustelu kohta liikaa tunteisiin. Asun kahdestaan Helsingissä mun teini-ikäisen lapseni kanssa, mun palkka on pieni ja rahat on todella tiukassa. Parhaani yritän tehdä, että mun poika voisi elää ihan samanlaista elämää kuin kaveritkin, mutta se edellyttää sitä, että käyn töissä. Mun on PAKKO. Ajattelen mun lapsen parasta, kun menen töihin. Joo säälittää mun työkaveritkin, jos jätän heidät pulaan, mutta en mä mun työtä rakasta. Ei se ole mulle tärkeämpi kuin mun oma lapsi. Tottakai mä jään hoitamaan mun lasta, jos mun lapsi mua tarvitsee. Tottakai jään. Mutta jos hän pärjää kotona, niin menen töihin. Ap

Kukaan ei tuomitse sinua töissä käymisestä, vain sinne menemisestä tässä tilanteessa. Ymmärrät varmaan, että et sä potkuja saa, jos soitat ja selität tilanteen (lapsella 40 asteen kuume, jäät kotiin katsomaan että kaikki on hyvin). Vaikka tulisi yksi päivä palkatonta vapaata, se on parempi vaihtoehto kuin lapsen jättäminen yksin ja työkavereiden tartuttaminen, jos itsekin olet kipeä.

Jos kehon lämpötila ei ole laskenut 36 tai 37 asteeseen vaan 39- tai 38-asteiseksi, on aika mahdollista ja todennäköistäkin että kuume nousee taas iltaa ja yötä kohti sinne neljäänkymppiin. Ja tosiaan, mittaa se oma kuumeesi myös.

Vierailija
64/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reality check.

Jos sinulla ei ole varaa niin silloin poika ei voi elää samanlaista elämää kuin naapurin lääkäriperheen poika.

Miksi teit lapsen jännittävän miehen kanssa?

Vierailija
65/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne töihin, jos olisi vaikka mahdollista ottaa lomapäivä, niin et menetä palkkaa. Ikävä kyllä kyseessä varmaan omikron, ja tuo kuume voi pysyä samanlaisena useamman päivän. Eikö ole ketään sukulaista tai ystävää, joka voisi tulla poikaa katsomaan välillä? Parin päivän päästä tauti on varmaan sinullakin eli hae nyt kaupasta ja apteekista kaikki, mitä tarvitsee.

Vierailija
66/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta pojan pitää pystyä kusella käymään, jotta voit edes miettiä töihin menoa. Jos pyörryttää niin että ei pystyssä pysy, niin pitää jäädä kotiin hoitamaan. Ja lääkärissä pitää käyttää.

Vierailija
67/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jää kotiin jos tarvitsee. Jos ei, menee töihin. Tietää itte parhaiten.

Vierailija
68/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kuumeesta noin säikähdetään, että soitellaan päivystykseen? Kyllähän olo on huono, mutta kuumeen laskiessa helpottuu. Kuumelääkettä ja suihkuun niin olo on ihan eri.

Säikähtäisin itsekin, jos oma lapseni ei pystyisi kävelemään kuumeen takia. Ei ole kovin montaa vuotta, kun joku teini kuoli, kun vanhemmat eivät välittäneet, vaikka lapsi konttasi kotona.

Tämä! Ei tällaista riskiä voi ottaa.

Vierailija
69/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuttuiko?

Vierailija
70/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuttuiko?

Näköjään otti nokkiinsa

Vierailija
71/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinä sitä lapsen vointia töistä seuraat? Tietenkään ei mennä töihin jos kuume on noin korkea.

Edes aikuista ei jätetä yksin tuommoisen kuumeen kanssa.

Vierailija
72/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kuumeesta noin säikähdetään, että soitellaan päivystykseen? Kyllähän olo on huono, mutta kuumeen laskiessa helpottuu. Kuumelääkettä ja suihkuun niin olo on ihan eri.

Korkea kuume ei ole vaaraton. On täysin normaalia säikähtää sellaista.

Kaverin lapsi joutui kuumeen takia tehohoitoon. Hoidosta ja lääkityksestä huolimatta menehtyi parissa päivässä. Syytä kuumeelle ei löytynyt, eikä hoitoa siksi osattu kohdentaa oikein.

Itse en edes miettisi töihin menemistä jossa lapsi tai puoliso olisi kivassa kuumeessa.

Vierailija
73/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita sinne töihin, jos olisi vaikka mahdollista ottaa lomapäivä, niin et menetä palkkaa. Ikävä kyllä kyseessä varmaan omikron, ja tuo kuume voi pysyä samanlaisena useamman päivän. Eikö ole ketään sukulaista tai ystävää, joka voisi tulla poikaa katsomaan välillä? Parin päivän päästä tauti on varmaan sinullakin eli hae nyt kaupasta ja apteekista kaikki, mitä tarvitsee.

Aika hyvä ystävä pitää olla, että tulee hakemaan koronatartunnan vain sen vuoksi, että AP pääsee töihinsä. 

Menikö se muuten sinne töihin vai jaaritteleeko edelleen vauvalla?

Vierailija
74/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä selvennyksenä, vaikkei ehkä enää edes tarpeen. Se päivystyksen neuvo siitä, että "voi seurailla kotona" tarkoittaa, että siellä kotona on joku seuraamassa!

Vierailija
75/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä selvennyksenä, vaikkei ehkä enää edes tarpeen. Se päivystyksen neuvo siitä, että "voi seurailla kotona" tarkoittaa, että siellä kotona on joku seuraamassa!

Ja jos esim. korona tai influenssa tai keuhkokuume on, on tärkeää huomata milloin hengitys tihentyy. Siihen ei välttämättä itse osaa kiinnittää huomiota. Hengitysvaikeudet on syy lähteä päivystykseen heti.

Vierailija
76/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nousi samanikäisellä tytöllä korkea kuume koronan ensioireena. Olin töissä kun laittoi viestiä ja neuvoin ottamaan lääkettä. Onneksi kuume laski eikä noussut enää korkeaksi. 5 vrk kuluttua sairastuin itse, lievemmillä oireilla.

Kotitesteihin ei kannata täysin luottaa jos se on nega.

Vierailija
77/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohh,hohh,hoijaa.

Kyllä on mielikuvitusta.

Vierailija
78/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketään, jolla on 40 asteen kuume, ei jätetä yksin! Oli sitten lapsi tai aikuinen, hyvänen aika sentään. 

Älä nyt höpötä.

T. Kuumeisen koronan sairastanut yksin asuva lähihoitaja, nainen 39v.

Vierailija
79/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä nousi samanikäisellä tytöllä korkea kuume koronan ensioireena. Olin töissä kun laittoi viestiä ja neuvoin ottamaan lääkettä. Onneksi kuume laski eikä noussut enää korkeaksi. 5 vrk kuluttua sairastuin itse, lievemmillä oireilla.

Kotitesteihin ei kannata täysin luottaa jos se on nega.

Väsymys on ensimmäinen koronan oire. Seuraavaksi kuume. Kotitesti näyttää negatiivista. 4 päivänä tuli ensimmäinen positiivinen tulos nielusta.

Vierailija
80/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketään, jolla on 40 asteen kuume, ei jätetä yksin! Oli sitten lapsi tai aikuinen, hyvänen aika sentään. 

Älä nyt höpötä.

T. Kuumeisen koronan sairastanut yksin asuva lähihoitaja, nainen 39v.

Kuume sulatti aivosi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan