Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsella nousi yöllä yhtäkkiä 40 asteen kuume. Väsyttää niin paljon, että en tiedä miten jaksan tänään lähteä töihin.

Vierailija
22.02.2022 |

Illalla oli ihan terveenä ehkä vain hieman väsyneenä. Ihmettelin kun tuo 14v alkoi keskellä yötä huutaa äitiä. Sitten kun menin katsomaan niin sanoi, että häntä pyörryttää ja hän oli ihan kuuma. Oli ilmeisesti yrittänyt tulla herättämään mua, mutta ei pysynyt pystyssä. Lääkettä otettiin heti, mutta ei laske kunnolla kuumetta. Aamuyöstä oli 38.4 ja aamulla oli taas 39.2. Eiköhän tuo kuitenkin mene pian ohi. Huh kun on raskas ja väsynyt olo, ei hirveän monta silmäystä tullut otettua, kun jäin seuraamaan pojan vointia. Pitää yrittää itsekin vielä mennä lepäämään ennen töitä.

Ps. Soitin päivystykseen ja kysyin neuvoja. On kuulema turvallista seurata vointia kotona. Tietenkin vien lääkäriin, jos ei tuosta ala tokenemaan.

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä jättäisi minkäänlaista lasta itsekseen jos sen kuume kiipeään 40 asteen paikkeille. Eihän se pysty mitään tekemään jos se nousee siitä vielä yli eikä tajua juoda tai ottaa kuumeen alennukseen lääkettä, soittaa itselleen apua jos tulee kuumekouristuksia. 

Eihän ap lapsesta ollut huolissaan vaan omasta väsymyksestään.

Vierailija
22/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella on 40 astetta kuumetta ja sinä valitat omaa väsymystäsi 🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä jättäisi minkäänlaista lasta itsekseen jos sen kuume kiipeään 40 asteen paikkeille. Eihän se pysty mitään tekemään jos se nousee siitä vielä yli eikä tajua juoda tai ottaa kuumeen alennukseen lääkettä, soittaa itselleen apua jos tulee kuumekouristuksia. 

En minäkään. En tietääkseni ole sanonutkaan sellaista. Ei olisi yöllä päässyt edes vessaan tai juomaan siinä kunnossa, kun ei pysynyt pystyssä, joten en mitenkään voisi jättää häntä yksin. Oli ihan kuutamolla ja vielä aamullakin heikossa kunnossa, mutta pitää katsoa, miten tuo vointi lähtee tuosta nyt kehittymään. Ap

Vierailija
24/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko tehneet koronatestin?

Tehtiin aamulla, mutta näytti negatiivista. Ap

Meillä pojalla testi näytti positiivista kahden päivän päästä oireiden alkamisesta. Sitä edellisenä iltana kuumetta 40.

Vierailija
25/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se välttämättä näytä oikein. Meilläkin oli korona vaikka kotitesti oli nega.

Näin olen kuullut muiltakin. Otetaan myöhemmin uusi. Lapsi itse on lomalla, joten ei sen suhteen ole hätää, näytti se sitten oikein vai väärin. Ap

Vierailija
26/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, paranemista pojallesi. Mutta yksi huono yö ei ole maailmanloppu, väsyneenä pysyy kummasti vaikka mihin.

Kun on selviytynyt 8 vuotta huonoilla öillä, nukkuen pahimpina aikoina 30 minuuttia pätkissä yössä, on hyvin vaikeaa tuntea myötätuntoa, kun ihminen valittaa yhdestä huonosta yöstä. 

Vierailija
27/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 10-vuotiaan perheenjäsenen sairastumisen takia saa yhden päivän palkallista vapaata. Enemmänkin vapaapäiviä työnantajan pitää antaa, mutta ne ovat palkattomia.

Vierailija
28/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään. En tietääkseni ole sanonutkaan sellaista. Ei olisi yöllä päässyt edes vessaan tai juomaan siinä kunnossa, kun ei pysynyt pystyssä, joten en mitenkään voisi jättää häntä yksin. Oli ihan kuutamolla ja vielä aamullakin heikossa kunnossa, mutta pitää katsoa, miten tuo vointi lähtee tuosta nyt kehittymään. Ap

Katsoppa se omakin lämpösi. Voimakas väsymys voi olla merkki sairastumisesta.

Vierailija
29/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin olen kuullut muiltakin. Otetaan myöhemmin uusi. Lapsi itse on lomalla, joten ei sen suhteen ole hätää, näytti se sitten oikein vai väärin. Ap

Niin, mutta jos lapsella on korona, se on melko varmasti sinullakin tai ainakin olet vakavasti altistunut. Joten et voi senkään takia sinne töihin mennä! Sinuna soittaisin töihin mahdollisimman pian ja selittäisin tilanteen. He pääsevät järjestelmään töitä - se ei ole ensisijaisesti nyt sinun huolesi - ja sinä voit keskittyä lapseen ja itseesi. Lapsellekin tekisi varmasti hyvää kuulla jo nyt, että  ei hätää, hän ei jää yksin. 

Vierailija
30/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin korkea kuume voi laskea nopeastikin, eli ap:n lapsen vointi voi olla jo illalla ihan hyvä.

Vierailija
31/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Influenssa? Muistitteko ottaa rokotukset siihenkin?

Vierailija
32/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta jos lapsella on korona, se on melko varmasti sinullakin tai ainakin olet vakavasti altistunut. Joten et voi senkään takia sinne töihin mennä! Sinuna soittaisin töihin mahdollisimman pian ja selittäisin tilanteen. He pääsevät järjestelmään töitä - se ei ole ensisijaisesti nyt sinun huolesi - ja sinä voit keskittyä lapseen ja itseesi. Lapsellekin tekisi varmasti hyvää kuulla jo nyt, että  ei hätää, hän ei jää yksin. 

Totta. Tuntuu vain pahalta ja itsekkäältä, kun tiedän kuinka väsyneitä ja ylikuormittuneita mun työkaverit ovat. En haluaisi jättää muita pulaan, mutta olet oikeassa, että lapsi on kaikista tärkein. Käyn kohta katsomassa uudestaan pojan vointia ja mittaamassa kuumeen. Jos hänellä on yhtään heikko olo, niin en jätä häntä yksin. Ap

Vierailija
33/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tosi monella ne testit näyttäneet aluksi negatiivista ja vasta muutaman päivän päästä positiivista. Influenssaa ei Suomessa käytännössä ole tällä hetkellä. Kyllä se omikron taitaa nyt olla. Etenkin rokottamattomilla teineillä 40 asteen kuume ollut tyypillinen.

Vierailija
34/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuume usein nousee iltaa kohden. Vaikka nyt olisi matala, sitä ei tiedä millainen olo illalla on.

Vierailija
35/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes aikuinen kolli ja äitiä huolestuttaa. Tuon ikäisenä olin jo vetänyt monet kännit, kokeillut kannabista ja saanut pillua. Ei olisi tullut mieleenkään äidille krapulaa tai tippuria itkeskellä. On tämä nykymeno säälittävää.

Vierailija
36/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhestä valvotusta yöstä pönttö ihan sekasin? Kannattaisiko nukkua enemmän noin yleisesti?

Vierailija
37/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Tuntuu vain pahalta ja itsekkäältä, kun tiedän kuinka väsyneitä ja ylikuormittuneita mun työkaverit ovat. En haluaisi jättää muita pulaan, mutta olet oikeassa, että lapsi on kaikista tärkein. Käyn kohta katsomassa uudestaan pojan vointia ja mittaamassa kuumeen. Jos hänellä on yhtään heikko olo, niin en jätä häntä yksin. Ap

Tottakai sillä on heikko olo. Yritätkö oikeuttaa kotiin jäämisesi?

Vierailija
38/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes aikuinen kolli ja äitiä huolestuttaa. Tuon ikäisenä olin jo vetänyt monet kännit, kokeillut kannabista ja saanut pillua. Ei olisi tullut mieleenkään äidille krapulaa tai tippuria itkeskellä. On tämä nykymeno säälittävää.

No ei varmaan kun sillä oli samat vaivat.

Vierailija
39/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voit ottaa vapaapäivän kyllä

Minä ottaisin

Miten otetaan vapaapäivä? Palkatontakin varten meillä tarvitaan joku virallinen syy, jonka voi osoittaa lääkärintodistuksella. Esim. pakottavassa perhesyyssä pitää jälkikäteen todistaa, miksi oli pakko olla pois töistä.

Vierailija
40/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tosi monella ne testit näyttäneet aluksi negatiivista ja vasta muutaman päivän päästä positiivista. Influenssaa ei Suomessa käytännössä ole tällä hetkellä. Kyllä se omikron taitaa nyt olla. Etenkin rokottamattomilla teineillä 40 asteen kuume ollut tyypillinen.

Se on rokotetuilla teineillä yhtä tyypillinen, jostain syystä nuorten rokotukset ei torju koronaa lainkaan, melkein päinvastoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä