Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsella nousi yöllä yhtäkkiä 40 asteen kuume. Väsyttää niin paljon, että en tiedä miten jaksan tänään lähteä töihin.

Vierailija
22.02.2022 |

Illalla oli ihan terveenä ehkä vain hieman väsyneenä. Ihmettelin kun tuo 14v alkoi keskellä yötä huutaa äitiä. Sitten kun menin katsomaan niin sanoi, että häntä pyörryttää ja hän oli ihan kuuma. Oli ilmeisesti yrittänyt tulla herättämään mua, mutta ei pysynyt pystyssä. Lääkettä otettiin heti, mutta ei laske kunnolla kuumetta. Aamuyöstä oli 38.4 ja aamulla oli taas 39.2. Eiköhän tuo kuitenkin mene pian ohi. Huh kun on raskas ja väsynyt olo, ei hirveän monta silmäystä tullut otettua, kun jäin seuraamaan pojan vointia. Pitää yrittää itsekin vielä mennä lepäämään ennen töitä.

Ps. Soitin päivystykseen ja kysyin neuvoja. On kuulema turvallista seurata vointia kotona. Tietenkin vien lääkäriin, jos ei tuosta ala tokenemaan.

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voit ottaa vapaapäivän kyllä

Minä ottaisin

Vierailija
2/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voit ottaa vapaapäivän kyllä

Minä ottaisin

Meillä on muutenkin töissä todella vähän työntekijöitä ja vaikea saada sijaisia, joten tämä ei nyt taida olla edes vaihtoehto. Mielelläni kyllä jäisin kotiin tänään. Sen verran on pöhkö olo.

Eri asia toki, jos pojan noin huono vointi jatkuu, sitten en uskalla jättää yksin ja käydään lääkärissä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksat kuitenkin kirjoitella Vauva-palstalle ja ihan vain kertoa tilanteesta? Ja ei, vilpitön tarkoitukseni ei ole olla ilkeä, ihmettelen vain. 

Et siis kysynyt neuvoja, mutta korkeaa kuumetta voi ja pitää alentaa muutenkin kuin lääkkeillä.  Lääkkeet toki ensin nassuun. Sen jälkeen kylmillä kostutetuilla pyyhkeillä voi viilentää koko kehoa, ikkuna hetkeksi auki raikkaaseen talvi-ilmaan. Otsalle kylmäpakkaus tai kylmä pyyhe, jos ei kylmäpakkausta ole. Useimpien pakastimesta kyllä löytyy joku hernepussi tms. , jota voi myös käyttää. Nämä toimet myös parantavat potilaan oloa, sillä korkeaan kuumeeseen liittyy usein päänsärkyä jne. 

Vierailija
4/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona molemmilla. Voisin lyödä vaikka vetoa. Siinä nousee noin korkea kuume ja muuten on päänsärkyä ja flunssaoireita.

Vierailija
5/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, mahtaakohan sinusta töissäkään isoa apua olla, kun olet väsynyt ja huolissaan.

Mutta pienet torkut sitten vielä ennen lähtöä. Älä täällä roiku.

Vierailija
6/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksat kuitenkin kirjoitella Vauva-palstalle ja ihan vain kertoa tilanteesta? Ja ei, vilpitön tarkoitukseni ei ole olla ilkeä, ihmettelen vain. 

Et siis kysynyt neuvoja, mutta korkeaa kuumetta voi ja pitää alentaa muutenkin kuin lääkkeillä.  Lääkkeet toki ensin nassuun. Sen jälkeen kylmillä kostutetuilla pyyhkeillä voi viilentää koko kehoa, ikkuna hetkeksi auki raikkaaseen talvi-ilmaan. Otsalle kylmäpakkaus tai kylmä pyyhe, jos ei kylmäpakkausta ole. Useimpien pakastimesta kyllä löytyy joku hernepussi tms. , jota voi myös käyttää. Nämä toimet myös parantavat potilaan oloa, sillä korkeaan kuumeeseen liittyy usein päänsärkyä jne. 

En ole aloittaja, mutta ei palstailu ainakaan multa vaadi mitään eriskummallisia voimia. Olen monesti palstaillut täällä, kun olen sairaana.

Vierailija
7/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ottanut itseeni, mutta on tänne kirjoittaminen hieman helpompaa kuin lasten hoitaminen :) väsyttää vain ajatus lähteä töihin sinne metelin keskelle, kun on tullut niin huonosti nukuttua. Kyllä kotona jaksan olla hereillä, mutta tuo jatkuva hälinä ja meteli uuvuttaa muutenkin, saati sitten huonosti nukutun yön jälkeen. Ja kiitos neuvoista. Ap

Vierailija
8/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, oma väsymyksesi ja jaksamisesi on yksi pointti, mutta entä poikasi? Jättäisit hänet tuollaisessa kuumeessa yksin kotiin? Oli vaikka kuinka jo 14-vuotias, niin tilanne on kyllä se, etten epäröisi jäädä kotiin.

Vierailija
9/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, oma väsymyksesi ja jaksamisesi on yksi pointti, mutta entä poikasi? Jättäisit hänet tuollaisessa kuumeessa yksin kotiin? Oli vaikka kuinka jo 14-vuotias, niin tilanne on kyllä se, etten epäröisi jäädä kotiin.

Menen vasta iltapäivällä töihin ja katson tässä, mikä olo pojalla on sitten. Kirjoitinkin jo, että jos noin huono olo jatkuu, niin en lähde töihin. Ap

Vierailija
10/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole aloittaja, mutta ei palstailu ainakaan multa vaadi mitään eriskummallisia voimia. Olen monesti palstaillut täällä, kun olen sairaana.

Senkin ajan voisi käyttää pienten nokosten ottamiseen jos kerran aikoo mennä töihin. Hiukan tuntuu että tällä haetaan vaan parempaa omatuntoa jäädä kotiin huilimaan.

Vierailija
11/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullakin ehkä on jo se, älä lähde töihin tartuttamaan.

Vierailija
12/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Senkin ajan voisi käyttää pienten nokosten ottamiseen jos kerran aikoo mennä töihin. Hiukan tuntuu että tällä haetaan vaan parempaa omatuntoa jäädä kotiin huilimaan.

Ei kaikille sovi päiväunet. Mä otan aivan äärimmäisessä hädässä. Mulle tulee yleensä päiväunista aivan hirveä olo ja ne vaikuttavat myös sitten nukahtamiseen illalla.

Vierailija
13/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko tehneet koronatestin?

Vierailija
14/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi yö valvottu ja maailmanloppu?

Vierailija
15/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä jättäisi minkäänlaista lasta itsekseen jos sen kuume kiipeään 40 asteen paikkeille. Eihän se pysty mitään tekemään jos se nousee siitä vielä yli eikä tajua juoda tai ottaa kuumeen alennukseen lääkettä, soittaa itselleen apua jos tulee kuumekouristuksia. 

Vierailija
16/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehtiin aamulla, mutta näytti negatiivista. Ap

Vierailija
17/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehtiin aamulla, mutta näytti negatiivista. Ap

Ei se välttämättä näytä oikein. Meilläkin oli korona vaikka kotitesti oli nega.

Vierailija
18/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi yö valvottu ja maailmanloppu?

Näinpä. Kärsin unettomuudesta joten tuollaisia öitä voi tulla jokunen viikko putkeen, ei silti tulisi mieleenkään jäädä töistä pois pelkän väsymyksen takia.

Vierailija
19/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä jättäisi minkäänlaista lasta itsekseen jos sen kuume kiipeään 40 asteen paikkeille. Eihän se pysty mitään tekemään jos se nousee siitä vielä yli eikä tajua juoda tai ottaa kuumeen alennukseen lääkettä, soittaa itselleen apua jos tulee kuumekouristuksia. 

Tämä. Ei noin sairasta voi jättää yksin kotiin, erityisesti noin nuorta.

Vierailija
20/96 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään, jolla on 40 asteen kuume, ei jätetä yksin! Oli sitten lapsi tai aikuinen, hyvänen aika sentään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi