Paras ystäväni jätti tyttöystävänsä, joka ei hyväksynyt minua
Paras ystäväni on siis mies. Olemme olleet ystäviä melkein 10 vuotta. Mies on kuin veljeni, hän tietää minusta kaiken ja minä hänestä. Mitään seksuaalista välillämme ei ole koskaan ollut. Olen itse naimisissa ja puolisoni on myös hyvissä väleissä ystäväni kanssa.
Tämä ystävä tutustui n. 6kk sitten naiseen, jonka kanssa alkoi seurustelemaan. Nainen ei voinut eikä voi käsittää ystävyyttämme ja sitä, että välillämme ei ole mitään seksuaalista. Yritin puhua hänelle, ystäväni yritti selittää mutta mikään ei toiminut. Olin valehtelija ja lutka.
Minä olisin ollut täysin valmis tutustumaan ja ystävystymään tämän naisen kanssa. Olin aluksi jopa iloinen, kun ystäväni päätti pitkän sinkkuilun jälkeen sitoutua, mutta tämä nainen oli vakaasti päättänyt, että olen uhka hänen suhteelleen ja näin ollen hän vihaa minua.
Nainen yritti eristää miestään pitämästä yhteyttä minuun, kielsi puhelut, tapaamiset - kaikki. Ystäväni totteli tätä noin kuukauden ja otti sitten taas yhteyttä, koska ikävöi minua ja minä häntä.
Lopulta mies kyllästyi jatkuvaan riitelyyn ja epäilyksiin ja kun nainen käski valitsemaan minä tai hän, ystäväni valitsi minut. Kymmenen vuoden ystävyyden.
Nyt nainen levittelee minusta juoruja, toivoo minulle kuolemaa ja on jopa ottanut yhteyttä puolisooni, jolle väittänyt että minulla ja ystävälläni on suhde. Olen ymmälläni tapahtuneesta. Mitä minä tein väärin?
Kommentit (150)
Itse en varmaankaan pystyisi olemaan parisuhteessa jossa miehen tärkein ja paras kaveri olisi nainen. Kuten joku aikaisemmin kirjoittikin, haluan olla mieheni ykkösnainen, ja samoin teen toki miehenkin kohdalla (hän on tärkein mies). Tosin tiedostan asian joten ystäväsi kaltaiset miehet ovat ulkona heti alkuunsa. Outoa käytöstä eksältä, eikö hän itse muka teinnyt kaveruudestanne ennen seurustelua?
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 11:54"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 11:50"]
En omasta mielestäni pilannut. En kehoittanut ystävääni jättämään naistaan. Ainoa, mitä sanoin oli se, että minua surettaa menettää paras ystäväni ja tämän sanoin silloin kun hän kertoi ettei aio enää puhua minulle säilyttääkseen rauhan suhteessaan. Minulla ei ole mitään muuta kuin sisarellisia tunteita ja "ystävän rakkautta" tätä miestä kohtaan. Rakastan omaa aviopuolisoani ja haluan olla hänen kanssaan. En ymmärrä sitä, miksi on niin "tabua" olla ystävä miehelle. Ei hänen housujen sisältö saa minua maagisesti kokemaan himoa häntä kohtaan. Ap
[/quote]
Kyllä sä pilasit. Miksei sulle riitä oma miehesi? Miksi sun pitää ahnehtia muitakin miehiä ympärillesi? Pilasit ystäväsi mahdollisuuden parisuhteeseen. Ei semmosta naista helpolla löydy, joka sietäisi tuollaisia ystävyyksiä.
[/quote]
Ahnehtia? Minun mieheni riittää minulle miehenä, kumppanina ja rakastajana.
Olisitko samaa mieltä pilaamisesta ja ahnehtimisesta, jos ystäväni olisi nainen, joka olisi jättänyt poikaystävänsä, joka ei kestäisi ystävyyttämme? Tilanne olisi sama sukupuolesta riippumatta sillä ystävyyteemme ei liity mitään seksuaalista.
Ap
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 11:48"]En minäkään hyväksyisi, että miehelläni olisi joku tosi läheinen naispuoleinen ystävä. Katson, että minä haluan itse olla se kaikkein läheisin ja tärkein nainen hänelle. Jos tämä ei käy niin sitten ei tule mitään suhdettakaan. Ystävä kun on kuitenkin ihminen, jolle kerrotaan todella tärkeitä asioita, enkä voisi hyväksyä, että mieheni käy kertomassa jollekin toiselle naiselle syvimpiä tunteitaan. Tuntisin itseni auttamatta kolmanneksi pyöräksi ja sellaiseen suhteeseen en suostuisi.
[/quote]
Täsmälleen. Toi sun ystävä ei tuu koskaan saamaan parisuhdetta, kun sinä änkeät väliin. Ei ainakaan mitään kunnollista. Tuo ei ole sinun puolestasi mitään "ystävän rakkautta" eikä mitään rakkautta, vaan kieroilua. Haluat olla se ykkönen, ja näin viedä mieheltä oikeuden aitoon rakkauteen ja onneen.
Itsellä on samankaltainen pitkäaikainen ystävyys takana, ja pelkään ihan älyttömästi että mies alkaa seurustella eikä nainen hyväksyisi minua. Mitä jos mies valitseekin naisen ja hylkää minut?
Itse olen omassa parisuhteessa tehnyt selväksi että kaverimiehestä en luovu ja tämä on ollut ok.
Meidänkään välillä ei ole ikinä ollut mitään seksuaalista, tulemme vain hyvin toimeen ja viihdymme yhdessä.
Tuolla menolla kaverisi ei tule löytämään naista. Ei orastavan suhteen aikana voi mainostaa mitään naispuolisia bestiksiä tai pitää tiiviisti yhteyttä. Kyllä teidän kummankin pitäisi antaa rauhaa ja aikaa toisen suhteen kehittymiselle. Jos mies tosiaan mieluummin kaveeraa sinun kuin kumppanikandidaattien kanssa, niin ei teidän suhde ole ainakaan miehen puolelta vain ystävyyttä. Tässä tapauksessa tai olla vain hyvä, että mimmi häipyi mutta tasapainoisempikin ihastunut nainen kokisi naispuoliset bestikset epämukavina.
Miksi koko ajan jankutat ap että tämä sinun ystävä miehesi on se sinun paras ystävä? Eikös sinun oma miehesi pitäisi olla sitä sinulle? Säälittävää
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 11:57"]Jotkut naiset vain nauttivat niin paljon huomiosta että haalivat haaremin mieskavereita poikaystävän lisäksi. Vaikuttaa siltä että AP on näitä naisia ja on myrkyttänyt mieskaverin ja hänen tyttöystävänsä välit. Häpeäisit omaa käytöstäsi, todella itsekeskeistä pilata muiden onni.
[/quote]
Näin sanoo ihminen, joka ei ilmeisesti osaa olla vain pelkkä kaveri tai ystävä eri sukupuolta olevan henkilön kanssa. Ei hyvää päivää. Itselläni on läheisiä ystäviä niin miehissä, kuin naisissa. Ikinä ei ole edes käynyt mielessä seksi heidän kanssaan eivätkä he ole ikinä sellaista minullekaan ehdotellut. Läheisimmät ystävät ovat kyllä naisia, joiden kanssa olen miltei päivittäin yhteydessä ja joille kerron kaiken... Näille miehille en niinkään, mutta jos haluan nähdä tai jutella jostain, niin se onnistuu. Minun mieheni ei ole ikinä ollut mustis näistä enkä minäkään hänen naispuolisista kavereista, joita ei olekaan, kuin ihan pari. Ymmärrän mustasukkaisuuden, jos siinä olisi jotain muutakin, kuin kaveruutta ja kyllä sellaisen huomaa!
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:04"]
Tuolla menolla kaverisi ei tule löytämään naista. Ei orastavan suhteen aikana voi mainostaa mitään naispuolisia bestiksiä tai pitää tiiviisti yhteyttä. Kyllä teidän kummankin pitäisi antaa rauhaa ja aikaa toisen suhteen kehittymiselle. Jos mies tosiaan mieluummin kaveeraa sinun kuin kumppanikandidaattien kanssa, niin ei teidän suhde ole ainakaan miehen puolelta vain ystävyyttä. Tässä tapauksessa tai olla vain hyvä, että mimmi häipyi mutta tasapainoisempikin ihastunut nainen kokisi naispuoliset bestikset epämukavina.
[/quote]
Elämässä on vain opittava sietämään epämukavia asioita. Tai sitten voi olla pikkuprinsessa ja etsiä jonkun lapsellisen pikkuprinssin puolisokseen. Joko tai.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:05"]Miksi koko ajan jankutat ap että tämä sinun ystävä miehesi on se sinun paras ystävä? Eikös sinun oma miehesi pitäisi olla sitä sinulle? Säälittävää
[/quote]
Minulle paras ystävä on nainen, jonka olen tuntenut ihan tenavasta asti ja ollaan edelleen hyvin läheisiä, tosin molemmilla myös omakin elämä. Miestäni en ole tuntenut, kuin muutaman vuoden, joten hän ei ole. Ystävät ja kaverit on eriasia, kuin kumppani.
Yksi vierailu vauva-foorumilla saa heti kadottamaan uskonsa naisiin. Kontrollinhaluisia psykoja vähintään joka toinen nainen, kypsiä aikuisia tuskin yksikään.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 11:50"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 11:42"]Jotenkin tulee tunne että jotain vipinää teillä on, ei ehkä molemminpuolista, mutta jotain kuitenkin. Naisen intuitio kertoo kyllä totuuden rivienkin välistä. [/quote] Niinpä ja hyvä vaan sille naiselle että on vapaa löytämään heteromiehen. Kaveri ei voi koskaan mennä perheen edelle. Perhe pysyy mutta kaverit vaihtuu.
[/quote]
Eräs kaverini jätti kihlattunsa aikanaan, koska tämä vaati ettei saisi enää mennä viikonloppuna ulos kavereiden kanssa. Kaverini yritti sanoa naiselle, että "tosiaanko sä meinaat että mä hylkään kaverini, jotka olen tuntenut 20 vuotta naisen takia, jonka olen tuntenut 2 vuotta?" No, nainen tuli sitten hylätyksi ja lähti etsimään jotain surkeaa lammasmiestä itselleen.
Aika paskan itsetunnon omaavaa sakkia täällä on näköjään liikenteessä. Mua ei todellakaan haittaa, jos mun miehen paras kaveri olisi nainen. Uskomatonta mutta totta, miehet ja naiset voivat olla ihan ystäviä ilman että siihen liittyy mitään seksuaalista. Paitsi tietenkin av-mammoille.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:07"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:04"]
[/quote]
Elämässä on vain opittava sietämään epämukavia asioita. Tai sitten voi olla pikkuprinsessa ja etsiä jonkun lapsellisen pikkuprinssin puolisokseen. Joko tai.
[/quote]
Olet nyt ymmärtänyt väärin. Naisten kuuluu saada mitä haluavat tai muuten ei hyvä heilu. Jos miehellä on vääränlaisia (luonne tai sukupuoli) ystäviä, niin jättää ystävät tai itkee ja jättää. Jos miehellä on vääränlainen vaatekaappi niin joko alkaa pukeutua paremmin tai löytää vanhat vaatteensa pian roskiksesta.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:09"]
Yksi vierailu vauva-foorumilla saa heti kadottamaan uskonsa naisiin. Kontrollinhaluisia psykoja vähintään joka toinen nainen, kypsiä aikuisia tuskin yksikään.
[/quote]
Parisuhde on nimensä mukaisesti kahden ihmisen, yhden miehen ja yhden naisen välinen läheinen ja intiimi suhde. Ei siihen sovi minkäänlaisia kolmansia osapuolia. Jos haluat sellaisen suhteen sun täytyy ottaa nämä realiteetit huomioon. Avoimet suhteet on sitten jotakin muuta
Mua surettaa, että on olemassa vielä ihmisiä, joiden mielestä suhde vastakkaisen sukupuolen kanssa ei voi olla sisältämättä seksiä tai edes halua harrastaa seksiä. Ei kaikki heti ajattele, että koska tuolla on muna niin mun on pantava sitä ja muut ei saa sitä silloin panna. Jotkut osaavat suhtautua ihmisiin ihmisinä, ystävinä, työkavereina ja naapurin Eskona ilman, että heitä tekee mieli heti päästä kokeilemaan.
Ihminen, joka kutsuu tuoretta tuttavuutta (sinua) lutkaksi, ei vaikuta kovin mukavalta ihmiseltä ylipäätään. Ja kaikki muukin kuvailemasi käytös tuolla naisella suhteen aikana ja sen jälkeen ei anna millään tavoin mukavaa kuvaa tästä naisesta. Vaikka olisit mitä tehnyt, niin ihminen joka levittelee tarkoituksella perättömiä juoruja jostain on kyllä niin vaihtokamaa joka tapauksessa. Eli hyvä vain miehelle, että pääsi naisesta eroon. Ei varmasti tuollaisen kanssa voi hyvää elämää rakentaa.
Ihan hirveitä muijia ja varmasti todella yksinäisiä ne, jotka estävät kumppaniltaan kaverit... Ihan oikeastiko joku akka luulee, että hän on vuoden seurustelun jälkeen parempi ystävä miehelle, kuin vaikka ne, jotka hän on tuntenut lapsesta asti??? Sukupuolella ei pitäisi olla merkitystä.
Hyvä naiset! Oikean laatumiehen saatte itsellenne tuolla menolla! Me itsemme kanssa sinut olevat, itseämme kunnioittavat miehet nimittäin kierrämme kontrolloivat ja epävarmat naiset aika helvetin kaukaa.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:16"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:09"]
[/quote]
Parisuhde on nimensä mukaisesti kahden ihmisen, yhden miehen ja yhden naisen välinen läheinen ja intiimi suhde. Ei siihen sovi minkäänlaisia kolmansia osapuolia. Jos haluat sellaisen suhteen sun täytyy ottaa nämä realiteetit huomioon. Avoimet suhteet on sitten jotakin muuta
[/quote]
Sitten ihmetellään kun miehillä on niin huonot ystävyyssuhteet, että putoavat eron jälkeen puille paljaille.
Ei kyse ole teidän ystävyydestä vaan siitä, että ystävääsi ei nainen kiinnostanut tarpeeksi. Usko pois, että jos tämä ystäväsi jossain vaiheessa tapaa todella kiinnostavan naisen, niin sinä heivaannut pikkuhiljaa, jos nainen niin haluaa. Viisas nainen ei heti hyökkää vaan varmistaa ensin asemansa ja sitten alat vasta jäädä ulkokaarelle. Ja näin tullee käymään. 90% naisista ei halua miehensä olevan parasta ystävää toisen naisen kanssa.