Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täytyykö minun irtisanoutua vakituisesta koulunkäynninohjaajan osa-aikaisesta työstä, jos tarjolla muutaman kuukauden kokoaikainen työ tarjolla? Aktiivimalli 2

Vierailija
21.02.2022 |

Älytöntä!

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
82/111 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palvelu- ja kaupan aloilla monet osa-aikaiset haluaisivat kokoaikaisuutta  ja lisätunteja, mutta työnantajat eivät niitä anna säästösyistä, esim. lomapäivissä ja -korvauksissa.

Miksi työnantajille ei aseteta mitään velvoitteita? Esim. jo talossa oleville osa-aikaisille pitäisi tarjota lisätunteja ennen uusien osa-aikaisten palkkaamista?

Pystytkö itse tekemään töitä kahdella kassalla samaan aikaan? Lisätöitä tarjotaan niinä ajankohtina, jolloin on tarvetta eikä silloin, kun on hiljaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Päivärahaa saava osa-aikatyöntekijä on myös työnhakija, joten tarjottu kokoaikainen työpaikka pitää ottaa vastaan.

Toukokuussa voimaan tuleva uusi työnhakumalli patistaa tukea saavia osa-aikaisia hakemaan kokoaikatyötä tai ainakin lisätunteja. Muutoin soviteltu päiväraha voi jäädä saamatta.

Osa-aikaisen työntekijän pitää hakea kokoaikatyötä tai lisätunteja kerran kolmessa kuukaudessa. Velvoite on löysempi kuin työttömillä työnhakijoilla, joiden pitää pääsääntöisesti hakea vähintään neljää työpaikkaa kuukaudessa."

https://yle.fi/uutiset/3-12321601

Nimenomaan helppoa tulee olemaan. Haen yhtä paikkaa 3kk aikana. Eikö tuossa ole. ristiriita "osa-aikaisilla löysempi kuin työttömillä työnhakijoilla" Tai tuosta saa kuvan ettei osa-aikaiset työntekijät olekkaan työttömiä työnhakijoita . Hassusti kirjoitettu tuo uutinen.

Mutta eihän osa-aikaiset olekaan työttömiä vaan työssäkäyviä työnhakijoita, mikäli työskentelee keskimäärin vähintään 4 tuntia viikossa.

Kun osa-aikatyöni päättyi määräaikaisena, ehdin jo iloita kaikista työttömyysalennuksista. Työkkärin tädin soitto kuitenkin selvensi, että koska tein säännöllistä keikkatyötä en ollut työtöntyönhakija. Hän korjasi ilmoitustani takautuvasti ja lopulta olin virallisesti työtön tasan yhden päivän.

En löydä työkkärin sivuilta käsitettä työssäkäyvä työnhakija.

Johtuu siitä, että olet joko työnhakija tai työtön työnhakija. Tuo työnhakija kattaa opiskelijat, työssäkäyvät, yrittäjät jne. eli sellaisen porukan, joka ei saa etuutta kuin poikkeustapauksessa. Kuka tahansa saa ilmoittautua työnhakijaksi, ei ole mitään pakkoa olla työtön.

Vierailija
84/111 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 80 % koulunkäynninohjaajista vakituisia, osa-aikaisia ja kesällä kesäkeskeytys.

meillä vakituisia kesällä työskentelyä muissa pisteissä mm.vanhustenhoito, kirjasto, päiväkoti

Vierailija
85/111 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sitä päättää mitä kokoaikatöitä hakee. Esim vaikka vain vakituisia.

Lisäksi pitää ottaa vastaan lisätunteja nykyiseltä työnantajalta

Vierailija
86/111 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kaupan alalla pitää ottaa niitä lisätunteja vaikka olisi hankalaan aikaan jne

Vierailija
87/111 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat sovellettua päivärahaa niin kyllä.

Esimerkiksi tuttuni tekee pelkkää keikkaa kun ei halua tehdä töitä enempää (Hlökoht avustaja). On kikkaillut vuosia niin että saanut sovellettua päivärahaa ja siten pitää lomiakin miten tahtoo kun kela maksaa. Tälläisessä tapauksessa en ymmärrä työttömyysturvan väärinkäyttöä, töitä on tarjolla niin paljon että pystyisi kokoaikaisestikin tekemään.

Vierailija
88/111 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos on palkkatuetussa osa-aikatyössä? 4,5h/päivä. Sopimus loppuu syksyllä. Pakko hakea 4 paikkaa kuukaudessa?

Se on 4 paikkaa vuodessa

Vierailija
89/111 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä tulee tosi hauskaa toukokuussa kun pitää alkaa hakemaan vakituista KOKOaikatyötä, mulla on merkonomin tutkinto ja 99,9% kaupan alan töistä on OSA-aikatyötä. Ja osa-aikatöitä ei tuon mallin mukaan saanut hakea koska niitä ei lasketa.

Eli, kusessa ollaan vai mitä!

Niin ja se karsii haettavia paikkoja todella paljon kun pitää olla nimenomaan vakituinen kokoaikatyö. Työkkäri voi sitten lopettaa niiden määräaikaisten ja osa-aikaisten paikkojen ehdottamisen kun ne eivät kerta käy

Jeps niin sun pitää jatkossa tehdä

Eli ne ei kivat Työajat pitää ottaa vastaan

Ja työnantajille enemmän vastuuta, alettais tarjoomaan oikeesti täysiä viikkotunteja.

Meillä työnantaja sanoi, että lisää tunteja saa, jos hiljaisena aikana siivoaa. Ei kannata maksaa palkkaa odottelusta, joten tunteja on päivässä 4-6, mutta jos lisätunteja haluaa, niin voi tulla aamulla klo 6 siivoamaan ja jatkaa siitä sitten klo 8-12 muita töitä, niin saa 4 tunnin sijaan 6 tuntia.

Vierailija
90/111 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei niin mieluiset työajat on otettava vastaan

Vierailija
91/111 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi tuttuni tekee pelkkää keikkaa kun ei halua tehdä töitä enempää (Hlökoht avustaja). On kikkaillut vuosia niin että saanut sovellettua päivärahaa ja siten pitää lomiakin miten tahtoo kun kela maksaa. Tälläisessä tapauksessa en ymmärrä työttömyysturvan väärinkäyttöä, töitä on tarjolla niin paljon että pystyisi kokoaikaisestikin tekemään.

Soviteltua päivärahaa.

Niin kauan kuin mun työsopimuksessa lukee 0-40 h, teen töitä niin vähän kuin on mahdollista. Kokoaikatyötä olen kyllä hakenut, mutta valitettavasti en ole saanut.

Vierailija
92/111 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soviteltua päivärahaa.

Niin kauan kuin mun työsopimuksessa lukee 0-40 h, teen töitä niin vähän kuin on mahdollista. Kokoaikatyötä olen kyllä hakenut, mutta valitettavasti en ole saanut.

Juu mutta jos tekee keikkatyötä ja ottaa vastaan vain mieluiset keikat kun työtä on tarjolla paaaljon enemmän, niin onko oikein ottaa vastaan yhteiskunnan tukea??

Vierailija
93/111 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihana Sanna. Olet selvästikin työläisten puolella. Onneksi tämäkin demarien aivopieru sataa persujen laariin. Demarit voisi tulla pois 1970-luvulla ja alkaa kannattamaan perustuloa sillä kokoaikatyötä ei ole kaikille.

Vierailija
94/111 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukea ei tuu jatkossa soviteltuna kun. Ne kysyy työnantajalta onko kysynyt lisää tunteja

Ja työnantaja sanoo joo on tarjottu mutta ei kelvannut

Vierailija
95/111 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demarit haluaa ahkerampia työläisiä

Vierailija
96/111 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soviteltua päivärahaa.

Juu mutta jos tekee keikkatyötä ja ottaa vastaan vain mieluiset keikat kun työtä on tarjolla paaaljon enemmän, niin onko oikein ottaa vastaan yhteiskunnan tukea??

Olen tästä samaa mieltä. Jos keikkaa on tarjolla ihan täysipäiväisesti niin onko se ok ottaa vaan mieluisat vuorot, ja ottaa lomaa Kelan tuilla aina kun huvittaa? Jos kerran töitä on, niin tästäkö sitten toisille maksetaan.

Vierailija
97/111 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoaikatyötä, järkevää sellaista, on tosi harvalle ko alalla tarjota.

Esim. aamulla pari tuntia paikassa x ja iltapäivällä pari-kolme tuntia paikassa Y.

Ei taukoja, aikaa menee matkoihin, mutta saatu palkka ei todellakaan vastaa kokopäivätyöstä saatavaa palkkaa.

Vierailija
98/111 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soviteltua päivärahaa.

Olen tästä samaa mieltä. Jos keikkaa on tarjolla ihan täysipäiväisesti niin onko se ok ottaa vaan mieluisat vuorot, ja ottaa lomaa Kelan tuilla aina kun huvittaa? Jos kerran töitä on, niin tästäkö sitten toisille maksetaan.

Jos työnantaja ei tarjoa kunnon sopimusta, niin on ok. Itselläni on kaksi nollasopparia ja ottamalla vielä kolmannenkin, voisin saada tehtyä täydet tunnit. Pidän tätä orjuuttamista kuitenkin niin epäreiluna, etten kiusallanikaan tee kokoaikatyötä, kun en saa kokoaikatyöläisen etujakaan.

Vierailija
99/111 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä viipyy SAK:n soppatykit? Tämähän on pahempi mitä Sipilän aktiivimalli 1.

Vierailija
100/111 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koodareille on töitä. Taustalla ei väliä kunhan koodaus sujuu

On ikäraja. Naissukupuoli on myös haitaksi.