Luulin nuorena että vanhenemisessa pahinta on rypyt. Kukaan ei kertonut että muuttuu sirkuksen parrakkaaksi naiseksi, joka ei pääse kyykystä ylös ilman paukkuvia polviniveliä
On kuulkaa todella karmeaa olla nelikymppinen ;(
Kommentit (79)
Huvittavaa nuo itseään täynnä olevat täydelliset kommentoijat - ei mulla ole sitä ja tätä. Ihan kuin kaikki olisi kiinni omasta reippaudesta. Sairaudet eivät aina kysy ikää ja kuntosalikäyntejä. Pientä empatiaa, kiitos!
Ap yrittää mustamaalata keski-ikäisiä naisia. Ei mikään yllätys tällä palstalla. Eiköhän hyvin moni ole toisenlaisia kuin ap, eli hyvässä fyysisessä ja henkisessä kunnossa. Ja kauniitakin vielä.
Vierailija kirjoitti:
Tietyssä iässä monen naisen kasvoihin tulee untuvakarvaa, myös poskiin. Muistan, kun nuorempana itsekseni ihmettelin kuusikymppisten naistyökaverien kasvojen karvoitusta. Se untuva näkyy tietyssä valossa, jos ei ole laitettu voidetta kasvoille. Nyt kuusikymppisenä sitä näkyy itselläkin, sen lisäksi että leukaan ja ylähuuleen kasvaa yksittäisiä ohuita pidempiä karvoja, jotka leikkaan pois.
Mulle kasvoi toi untuva heti kun tulin murrosikään. Sama hentojen viiksien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa nuo itseään täynnä olevat täydelliset kommentoijat - ei mulla ole sitä ja tätä. Ihan kuin kaikki olisi kiinni omasta reippaudesta. Sairaudet eivät aina kysy ikää ja kuntosalikäyntejä. Pientä empatiaa, kiitos!
Ei myöskään kannata yleistää jonkun ongelman koskevan koko ikäluokkaa.
No en kyllä yhtään otsikoista tajunnut, että tässä puhutaan mun ikätovereista. Rypyt, parta, sirkus...? Että tuo se oli kyllä yleistämistä jos jokin. N43
Olen 55, hormonitoiminnan muuttuminen tuonut tylsiä sivuoireita.
Ei ne rypyt mut leukapielien valahtaminen. Prkl kun ärsyttää.
Ryppyihin vaikuttaa geenit. Broidini on 67, eikä ole kauneustuotteita käyttänyt eikä ryppyjä. Ohonsa on sellainen. Samoin mun mutsi. Isä taas uurteinen jo nelikymppäsenä, syö terv ei polta ei juo ja urheilee. No can do.
Itse voi vaikuttaa toki lihaskuntoon, mutta rypyille ja naaman valahtamiselle ei mtn ilman kirurgin veistä
Naama valahtaa, mutta panettaa enemmän kuin koskaan. Ei tää ole reilua.
Vierailija kirjoitti:
Turha aina puhua elintavoista, meillä ainakin on nivelrikkoa koko suvussa geeniperimän ansiosta. Oli sitten elintavat hyvät tai huonot, keinoniveltä pukkaa.
Mutta onhan se mukava säilyttää harha siitä, että kaikkea pystyy kontrolloimaan.
Kiitos tästä. Erittäin totta ja hyvin sanottu.
Kerrankin rehellinen nainen palstalla!
Mulla taas nivelen luontaisen kaasukuplan ongelma väheni. Tosin taas muita juttuja tilalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä olet jo nelikymppisenä tuossa kunnossa, niin ei vaikuta tulevaisuus kovin lupaavalta. Minulle nuo oireet tulivat vasta kuudenkympin ja kuoleman välillä.
Ap on mies. Tai no, incel.
Ei 40kymppisenä vanheta. Oot ihan järjiltäsi. T. 70v
Vierailija kirjoitti:
Olen 67 v, ei ole ihmeemmin ryppyjä, ei pauku nivelet eikä lirahtele pissat, vaikka kaksi lasta synnyttänyt.
Heikentynyt näkökyky ja alzheimer armahtaa paljolta.
Vierailija kirjoitti:
Ja kun kyykystä nousee pisssa lirahtaa, samoin käy aivastaessa.
Minä pääsin noista vaivoista eroon laihduttamalla. Nyt olen 55 v ja normaalipainoinen, eikä enää lirahtele.
Jos ongelma on muualla, niin lääkäriltä voi saada apua.
Vierailija kirjoitti:
Ja kun kyykystä nousee pisssa lirahtaa, samoin käy aivastaessa.
Ettekö ole tehneet lantionpohjanlihastreeniä koskaan?
Mulle äiti opetti yläasteikäisenä, että niitä kannattaa treenata vaikka koulumatkoilla bussissa istuessa, ja että jos niitä ei treenaa niin "tulee nelikymppisenä pissa housuun"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietyssä iässä monen naisen kasvoihin tulee untuvakarvaa, myös poskiin. Muistan, kun nuorempana itsekseni ihmettelin kuusikymppisten naistyökaverien kasvojen karvoitusta. Se untuva näkyy tietyssä valossa, jos ei ole laitettu voidetta kasvoille. Nyt kuusikymppisenä sitä näkyy itselläkin, sen lisäksi että leukaan ja ylähuuleen kasvaa yksittäisiä ohuita pidempiä karvoja, jotka leikkaan pois.
Mulle kasvoi toi untuva heti kun tulin murrosikään. Sama hentojen viiksien kanssa.
Sama mulla untuvien kanssa, teiniviikset tuli ennemmin kuin pojille. Nyt nelikymppisenä alkanut kasvaa muutamia paksuja partakarvoja.
Muuten ei mitään erityistä, naama edelleen fresh, syväkyykyt sujuu 100 kg asti ja leukoja menee muutama. Mies pari vuotta vanhempi ja seksihalut kuin teinipoijjalla, kunto vaan ei kestä. Itellä panetus vaihtelee, liittynee premenopaussiin. Välillä itelläki kunnon sekoteinipanetukset.
Vierailija kirjoitti:
Kyykystä ei pääse ylös, jos ei pidä huolta lihaskunnostaan. Kotityöt, kauppakassien kantaminen ja marjanpoiminta ei riitä.
Voi luoja teitä älykääpiöitä ja yhden asian tuuttaajia. Oletko koskaan ajatellut, että ap olisi nimen omaan ollut vaikka kilpaurheilija ja tämän vuoksi polvet olisi sököt. Tai liikkunut muuten liikaa. Nuorena kulumat ovat usein liikkumisen tulossa ja sitä on tehty paljon. Eipä mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tuo pörrökarva naamassa on hirveän näköistä enkä tajua miksei ihmiset ajele sitä pois.
Nelikymppisenä pitäisi vielä olla parhaassa vedossa. Olen 54 ja laseroin pois häiritsevät haivenet, kyykkykin onnistuu eikä muitakaan vaivoja ole ihmeemmin onneksi ilmaantunut. Ei virtsankarkailuakaan, olen treenannut lantionpohjalihaksia synnytyksestä asti säännöllisesti.