40-vuotias, miten hoidat itseäsi ettet rupsahtaisi lähivuosina?
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
En mitenkään. Ei mua kiinnosta yhtään se rupsahdanko vai en.
Tämä. Olen 35 ja kun katson vaikka äitiäni, puolison äitiä, meidän mummeja... He ovat kaikki ikäisensä näköisiä ja itse aurinkoa vältelleenä ja lapsettomana säilyn todennäköisesti vielä paremmin. Ja silti yilen näyttämään ikäiseltäni aina sen ikäisenä kun kulloinkin olen.
Mutta ketjun vinkit on monet kyllä hyviä muuten. Huono parisuhde/liitto, huonot elämäntavat, kuluttavat ihmissuhteet, stressi, unettomuus. Ne kaikki sairastuttaa ja vanhentaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nyt 42 ja olen jo rupsahtanut. En osaa sanoa, mistä se johtuu. En käytä alkoholia enkä ole koskaan tupakoinut. Sokeria menee satunnaisesti, mutta monesti ole kuukausia kokonaan ilman. Kasviksia syön runsaasti. Juon vain vettä.
Kasvoissa on sellaiset hamsterikohoumat leuan molemmin puolin, sellaiset, jotka vanhoilla ihmisillä ovat. Lisäksi kasvojen iho näyttää paikoin vanhalta. Esivaihdevuodet minulla on ollut nyt puolitoista vuotta, liekö se syynä vanhentuneeseen ulkonäköön.
Ruokavaliolla en ole saanut ihoa yhtään nuoremman tai terveemmän näköisiksi. Hamsterikohoumista tuskin pääsen eroon, ne ovat todennäköisesti tulleet jäädäkseen.
Geneettistä. Ihon kuntoon auttaa esimerkiksi mikroneulaus, laser ja profhilo ja hamstereihin on monia apuja joista paras ja varma on alakasvojen kohotus.
Mä ihmettelen aina näitä lukiessani, että miksi. Olen 50, mulla on myös hamsterinpussit jne. Mutta mitä mä hyötyisin, jos niitä ei olisi? En mielestäni mitään. Olisi turha toimenpide, missä on kuitenkin kipuja ja riskejä. Ei mun tarvi enää ketään ulkonäölläni viehättää. Ne ajat oli silloin joskus pari-kolmekymppisenä kun pariuduttin ja lisäännyttiin. Nyt saan rauhassa olla seksuaalisessa mielessä epäviehättävä - sitähän se useimpien pakkomielle nuorekkuuteen on, että pitäisi pysyä jotenkin "hottina". Ei ikääntynyt naamakaan meinaan ole mitenkään ruma, jos ei ajattele asiaa sitä kautta mitkä on hedelmällisyyden merkkejä ja sitä kautta seksikkäitä.
Entä jos etsii seuraa ja haluaa näyttää hyvältä omissakin silmissä?
Olen käyttänyt cbd-kannabista sisäisesti jo vuosia poistamaan tulehdusta. En käytä alkoholia ollenkaan tai punaista lihaa. Hieron piparminttuteetä voimakkaasti iholle joka päivä kasvojen pesun yhteydessä ja juon erilaisia yrttiteitä veden sijaan. Ihoni on kuin kaksikymppisellä. Pidän itseäni kunnossa ja liikun päivittäin 4t tieteellisillä sykkeillä. En lue uutisia tai seuraa maailman negatiivista sykettä. Pidän itseni positiivisessa vibraatiossa jammailemalla ja kääntämällä katseen aina pois kaikesta negatiivisesta. Kuljen myös kokoajan kuulokkeet korvilla etten kuule negatiivisten ihmisten mussutusta.
Kaikista tärkein on että teen töitä mahdollisimman vähän. Työ ja aurinko on mikä vanhentaa ja aiheuttaa stressiä. Aloitan päivän tekemällä kuperkeikkoja ensin eteen ja samanverran taakse. Sitten tulee aurinkotervehdykset sun muut härpäkkeet. Nykyään uusi suosikkini on daolainen meditaatiojooga jossa pyöritellään käsiä, peppua ja jalkoja ympäriinsä.
Uppp