Miksi niin moni 45-vuotias vanhenee hetkessä ihan silmissä?
Vaikka he eläisivät erittäin terveellisesti. Eihän sen pitäisi vielä tuossa iässä tapahtua.
Kommentit (257)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan sitä nelivitosena ollaan elämän ehtoopuolella, sahan se jo näkyä.
Nykyisin kun lapsikin hankitaan vasta kolmekymppisinä, niin keksiän kynnyksellä vietetään ruuhkavuodet ja onhan se paljon raskaampaa kuin mitä olisi ollut 10 vuotta nuorempana, kyllä se näkyy.
Lapsettomat taas viettää keski-ikään asti pidennettyä nuoruuttaan ja valvomiset sekä juhlimiset näkyy naamasta.
Geeneillä on kuitenkin suurin merkitys siihen että missä vaiheessa kenenkin naama alkaa näyttää vanhalta.
Tuota. Moni lapseton on nuorekkaanpi kuin synnyttäneet. Kroppa päässyt vähemmällä, ei stressiä ja yö valvontaa lasten takia. Ja ei ole tarvinnut passata mieslasta joka taantui kun tuli isäksi. Palstallakin usein eteen tullut ilmiö. Vaikea siinä sitten keski-ikäisen naisen olla hehkeä.
Lapset vanhettaa. Minulla on eräs miespuolinen tuttu, joka vielä kolmekymppisenä oli ns baby face. Lapsen syntymästä tais mennä noin vuosi, niin tyyppi näytti yhtäkkiä ihan ikäiseltään.
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla tuntuu olevan ikuinen mysteeri, miksi ei 4o vuotiaat näytäkään enää 20 vuotiailta.
Ihminen vanhenee vauhdilla 40v:n jälkeen. Hammaskalusto ja tukka on yleensä puolet siitä mitä nuorilla, esimerkiksi. Kaikki vain lahoaa pois ja romahtaa.
t.kaljuuntunut rampa kaljavatsainen harvamammas 50v nainen..
40 vuotiaana näytin vielä aika eri ihmiseltä. Muistan kun olin jossain pubissa juhlimassa, ja moni ihmetteli että olen jo 40v. Tietysti se voi olla että oli vain kännisten jorinaa ja silmien haritusta. :DDD
Olisko kannattanut käydä hamaslääkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olemme aivopestyjä ajattelemaan, että vain nuori ulkonäkö on kaunis? Miksi esim. rypyt mielletään ”rupsahtamiseksi”, joka on hyvin negatiivinen ilmaus? Tätä jokainen voisi miettiä, mistä tuo ajatus kumpuaa.
Ihmettelen samaa. Vanheneminen on kuitenkin ihan yhtä luonnollista kuin nuoruus, joka on vain yksi vaihe ihmisen elämässä. Varmasti medialla on ollut iso merkitys kun esille on päässyt pääasiassa nuoria naisia. Miehillä on perinteisesti ollut valtaa viihde- ja muotiteollisuudessa joten liittynee myös miesten mieltymyksiin. Naisetkaan ei aina ole kovin solidaarisia toisiaan kohtaan ja asetelmat eri-ikäisten naisten välillä voi olla ongelmallisia, on kaikenlaista vähättelyä puolin ja toisin. Oma kokemus elämän varrelta on tosin sellainen että itseä vanhemmat on saattaneet suhtautua tosi vihamielisesti mutta nuoremmilta en muista kohdanneeni yhtä suoraa ilkeilyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 49v ja multa kysyi kaupan myyjä henkkareita kun ostin siideriä tölkin.
Mä oon 72v ja muitakin kysyttiin henkkareita kun ostin kaljaa.
Olitko farmariasussa ja lenkkareissa?
Sama tyyppikö näitä rupsahtamisketjuja tehtaille? Mitä ihmettä sulla on nelikymppisiä vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua pidetään poikkeuksellisen nuoren näköisenä ikään nähden. Olen kai 43 tai 44 tai jotain sinne päin, en pidä laskua ja olen pyrkinyt unohtamaan numerot. :D Pyrin välttämään iän sanomista, koska ihmiset ovat niin järkytyksissä sen jälkeen ja en halua huomiota.
Sanoisin että yleensä näytän 10 vuotta nuoremmalta. Mutta on luultu ihan viime kesänä 25-vuotiaaksi ja "suunnilleen parikymppiseksi", se on parhaimpina päivinä. Papereita on kysytty välillä. Sitten joinain päivinä näyttää vanhemmalta ja joissain kuvissa ihan hirveältä, vaihtelevuutta on. Kukaan ei välty vanhenemisen merkeiltä.
Geenit eivät ole mulla mitkään poikkeushyvät. Ei ole kimmoisia naamoja ja huippuluustoja. Ihan normityyliin.
Syyt nuorekkuuteen. Nämä mitä täällä on lueteltu: ei auringon ottamista (en pysty olemaan helteessä, huono vointi jos makaa lämpimässä), ei synnyttämistä, ei tupakointia (allergia), urheilullisuus, ei miessuhteissa kuluttamista ja positiivinen leikkisäkin elämänasenne. Stressiä on ollut ja olen stressaantuvainen.
Toisaalta, ihmiset saattaa myös ihan kohteliaisuuttaan kehua ikääntyvää nuorekkaaksi, ikäistään nuoremman näköiseksi tms. Joissain tapauksissa nämä kehut saattaa olla enemmän jonkinlaista tsemppaamista ja lohduttamista kuin varsinaista ihailua. En siis sano että juuri sinun tapauksessa on näin, mutta ei kaikkia muiden sanomisia kannata ottaa niin tosissaan. Usein sanotaan sellaista mitä oletetaan että toinen haluaa kuulla.
No ei ole vain sanomisten varassa. Papereita kysytään. Kysyttiin jopa 18 v rajan papereita uhkapeli/arvontatiskillä. Se oli hillitöntä. Ja oikeasti en näytä NIIN nuorelta. Tosiaan 10 v menee nuorempaan suuntaan, mutta ei noin paljon. :D
Ymmärrän mitä tarkoitat, ihmisille sanotaan piristävästi. Sekin on hyvä. Mukavuus on kannatettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua pidetään poikkeuksellisen nuoren näköisenä ikään nähden. Olen kai 43 tai 44 tai jotain sinne päin, en pidä laskua ja olen pyrkinyt unohtamaan numerot. :D Pyrin välttämään iän sanomista, koska ihmiset ovat niin järkytyksissä sen jälkeen ja en halua huomiota.
Sanoisin että yleensä näytän 10 vuotta nuoremmalta. Mutta on luultu ihan viime kesänä 25-vuotiaaksi ja "suunnilleen parikymppiseksi", se on parhaimpina päivinä. Papereita on kysytty välillä. Sitten joinain päivinä näyttää vanhemmalta ja joissain kuvissa ihan hirveältä, vaihtelevuutta on. Kukaan ei välty vanhenemisen merkeiltä.
Geenit eivät ole mulla mitkään poikkeushyvät. Ei ole kimmoisia naamoja ja huippuluustoja. Ihan normityyliin.
Syyt nuorekkuuteen. Nämä mitä täällä on lueteltu: ei auringon ottamista (en pysty olemaan helteessä, huono vointi jos makaa lämpimässä), ei synnyttämistä, ei tupakointia (allergia), urheilullisuus, ei miessuhteissa kuluttamista ja positiivinen leikkisäkin elämänasenne. Stressiä on ollut ja olen stressaantuvainen.
Toisaalta, ihmiset saattaa myös ihan kohteliaisuuttaan kehua ikääntyvää nuorekkaaksi, ikäistään nuoremman näköiseksi tms. Joissain tapauksissa nämä kehut saattaa olla enemmän jonkinlaista tsemppaamista ja lohduttamista kuin varsinaista ihailua. En siis sano että juuri sinun tapauksessa on näin, mutta ei kaikkia muiden sanomisia kannata ottaa niin tosissaan. Usein sanotaan sellaista mitä oletetaan että toinen haluaa kuulla.
No ei ole vain sanomisten varassa. Papereita kysytään. Kysyttiin jopa 18 v rajan papereita uhkapeli/arvontatiskillä. Se oli hillitöntä. Ja oikeasti en näytä NIIN nuorelta. Tosiaan 10 v menee nuorempaan suuntaan, mutta ei noin paljon. :D
Ymmärrän mitä tarkoitat, ihmisille sanotaan piristävästi. Sekin on hyvä. Mukavuus on kannatettavaa.
Kuten sanoin niin ei välttämättä koske juuri sinua. Osa ihmisistä todella on ikäistään nuoremman näköisiä, ilmeisesti sinäkin. Mutta tuo että ihan kohteliaisuutta kehutaan nuoren näköiseksi on aika yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanoin niin ei välttämättä koske juuri sinua. Osa ihmisistä todella on ikäistään nuoremman näköisiä, ilmeisesti sinäkin. Mutta tuo että ihan kohteliaisuutta kehutaan nuoren näköiseksi on aika yleistä.
Joo, niin se kai on. Ihan ok. Parempi niin päin, eikä että sivalletaan, arvostellaan, lytätään ja ollaan "totuuden" asialla. Inhimillinen tsemppaaminen ja mukavuus ovat ok
Oli sitten ikäänsä vanhemman tai nuoremman tai ikäisensä näköinen, niin olkoot ihmiset miten ovat. Sekin on piristävää, että rypyistä ja vanhenemisen merkeistä voidaan jopa nauttia, jos pystytään.
Rakastan jokaikistä ryppyäni ja valahtaneita kasvojani. Niissä näkyy eletty elämä, niin kuin pitääkin. Besides, who wants to live forever? N44
Ihailen 40+ kypsiä naisia. Pojankloppi, 24 v.
Ja ei kun juoksemaan vähintään 10 km lenkkiä!
Jumankauta, mistä tämä nelivitosten rupsahtamiskortin jatkuva esiinnostamisvimma oikein kumpuaa??? Nyt ei olla missään Hollywoodissa!!! Tsiisus, stoppi tälle tämmöiselle haukkumiselle - ja heti!!!
Ai että ei pitäisi rupsahtaa koska elää terveellisesti?
Elämä on paljon muutakin kuin syömistä ja kuntoilua. Jo pelkästään huono parisuhde, yksinäisyys, kurja työpaikka, sairaus tai vastoinkäymiset elämässä voivat vanhentaa ulkonäköä vaikka eläisi salaatilla.
Luonne vaikuttaa nuorekkuuteen. Voit olla timmi kuin pajunvitsa ja luonteeltasi niin ikävä ja ilkeä että nelikymppisenä naamasi näyttää kuusikymppiseltä, esimerkiksi. Minun silmissäni hyväntuulinen ja positiivinen ihminen näyttää nuoremmalta kuin hapan joskin rypytön. Tästä ei koskaan puhuta, lasketaan vain ikävuosia ja juonteita.
Jos mä olisin kumppania vailla, en laskisi ryppyjä vaan katsoisin näkyykö hymy silmissä ja kuuntelisin mitä sieltä suusta tulee. Paljon tärkeämpää kuin sileä iho.
Kuule, ap, sitähän ei sinunlaisellesi pinnalliselle ihmiselle kerrota!
JOKAINEN on tai tulee olemaan nelivitonen elämässään. Te jotka nyt haukutte nelikymppisiä, pistäkää ne haukut tarkasti muistiin ja ottakaa esiin kun itse olette 45. Se tapahtuu käsittämättömän nopeasti, aivan ”hujauksessa”. Itsekin olin vasta juuri hetki sitten 25, nyt 46 ja edelleen olen aivan sama ihminen ja persoona, naama nyt vaan ehkä roikkuu ;)
Jokainen vanhenee. Siksi vanhenemisesta ilkkuminen on ehkä typerintä mitä voi tehdä. Kun se sitten kuitenkin tulee omalle kohdalle vaikka mitä tekisi.
Kuvitelkaa Maisa Torppaa tai Suvi Pitkästä 45-vuotiaina.
Vaihdevuodet!
Vaihdevuosien aikana lihasten määrä kudosmassasta vähenee ja lihasten laatu heikkenee. Vastaavasti rasvan määrä kehossa kasvaa, ellei ryhdytä voimakkaisiin vastatoimiin. Käytännössä se tarkoittaa liikunnan määrän lisäämistä.
– Noin kilo vuodessa kertyy rasvaa koko kehon tasolla, jos ei tee mitään tai jopa vähentää liikunnan määrä, Laakkonen laskee.
On siis otettava itseänsä rajusti niskasta ja lisättävä liikuntaa, jos ei halua näyttää pulskalta tädiltä muutaman vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Kuvitelkaa Maisa Torppaa tai Suvi Pitkästä 45-vuotiaina.
Mieluiten jätän kuvittelematta.
Foppalla se hirveä reuhkaparta ja epäsiistit hiukset vanhettaa. Jos ajaisi parran pois ja leikkuuttaisi hiukset kunnolla niin olisi varmaan ihan hyvän näköinen, hoikka kroppainen on edelleen.