Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin moni 45-vuotias vanhenee hetkessä ihan silmissä?

Vierailija
18.02.2022 |

Vaikka he eläisivät erittäin terveellisesti. Eihän sen pitäisi vielä tuossa iässä tapahtua.

Kommentit (257)

Vierailija
61/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaus.

Vierailija
62/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 49v ja multa kysyi kaupan myyjä henkkareita kun ostin siideriä tölkin.

Mä oon 72v ja muitakin kysyttiin henkkareita kun ostin kaljaa.

Mä oon 99v. ja kysyttiin papereita kun ostin simaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon 99v. ja kysyttiin papereita kun ostin simaa!

The late Betty White?

Vierailija
64/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan sitä nelivitosena ollaan elämän ehtoopuolella, sahan se jo näkyä.

Nykyisin kun lapsikin hankitaan vasta kolmekymppisinä, niin keksiän kynnyksellä vietetään ruuhkavuodet ja onhan se paljon raskaampaa kuin mitä olisi ollut 10 vuotta nuorempana, kyllä se näkyy.

Lapsettomat taas viettää keski-ikään asti pidennettyä nuoruuttaan ja valvomiset sekä juhlimiset näkyy naamasta.

Geeneillä on kuitenkin suurin merkitys siihen että missä vaiheessa kenenkin naama alkaa näyttää vanhalta.

Elämän ehtoopuolella? 45-vuotias suomalainen nainen on hitusen elinajanodotteensa puolivälin yli. Jos elämä olisi 24 tunnin vuorokausi, 45v. kello olisi vastan vähän vaille yksi iltapäivällä. Suomalaisen 45v. miehen kello ei sekään olisi edes kahta vielä. Eli en nyt sanoisi että EHTOOPUOLELLA.

(Plus mistä tulee tämä typerä oletus että lapsettomat juhlivat? Tätä jauhetaan joka paikassa mutta eihän tämä suurimman osan kohdalla pidä lainkaan paikkaansa. Ihan tavallista elämää me eletään, paitsi että nukutaan hyvin joka yö.)

Vierailija
65/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en välitä tippaakaan, kuinka räjähtäneeltä näytän, kunhan vaan fysiikka ja psyyke pelaavat. M45

Vierailija
66/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suru, stressi. Toinen vanhempi kuoli ja toisella vakava syöpä. Opiskelen ja käyn samalla kolmivuorotyössä sekä hoidan syöpäsairasta vanhempaani. Voimat eikä aika riitä tuijottamaan peiliin.

Vierailija
67/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin kun lapsikin hankitaan vasta kolmekymppisinä, niin keksiän kynnyksellä vietetään ruuhkavuodet ja onhan se paljon raskaampaa kuin mitä olisi ollut 10 vuotta nuorempana, kyllä se näkyy.

Lapsettomat taas viettää keski-ikään asti pidennettyä nuoruuttaan ja valvomiset sekä juhlimiset näkyy naamasta.

Geeneillä on kuitenkin suurin merkitys siihen että missä vaiheessa kenenkin naama alkaa näyttää vanhalta.

Elämän ehtoopuolella? 45-vuotias suomalainen nainen on hitusen elinajanodotteensa puolivälin yli. Jos elämä olisi 24 tunnin vuorokausi, 45v. kello olisi vastan vähän vaille yksi iltapäivällä. Suomalaisen 45v. miehen kello ei sekään olisi edes kahta vielä. Eli en nyt sanoisi että EHTOOPUOLELLA.

(Plus mistä tulee tämä typerä oletus että lapsettomat juhlivat? Tätä jauhetaan joka paikassa mutta eihän tämä suurimman osan kohdalla pidä lainkaan paikkaansa. Ihan tavallista elämää me eletään, paitsi että nukutaan hyvin joka yö.)

Jos elämä jaetaan kahteen osaan, niin puolesta välistä alkaa ehtoopuoli. Tuntuu olevan nelikymppisille vaika myöntää että elämä on jo suunnilleen puolessa välissä.

Vierailija
68/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että näytän ikäistäni (41v.) nuoremmalta. Kiitän geenejä ja panostan nukkumiseen, liikuntaan ja ruokailuun. Silti itse huomaan huiman eron 3- ja 4-kymppisessä minussa. Kymmenen vuotta sitten olin aina tosi pirteän näköinen. Tämän huomasin kun löysin vanhoja passikuvia ja nehän ei edes ole niitä parhaita kuvia. Nykyään on silmäpussit heti, jos yöunet jää alle 8 tunnin. Nuorempana sitä meni vaikka samoilla silmillä kaksi päivää.

Vierailija
69/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran olen ollut uniongelmallisten kanssa tekemisissä, että tiedän etteivät varsinkaan sinkut tunnu nukkuvan hyvin. Uniongelmat ylipäätään ovat erittäin yleisiä ja ne myös vanhentaa ihmistä.

Vierailija
70/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä jokainen ikääntyy, joka päivä vähän kerrallaan. Keski-ikäisissä ihmisissä on valtavaa vaihtelua siinä, mihin tahtiin ikääntyminen näkyy fyysisessä olemuksessa. Elintavat, geenit, elämäntilanne - kaikki nuo heijastuvat ulkonäköön. Sekä miehillä että naisilla, ihan samassa suhteessa. 

Lapsena, nuorena ja vanhana kaikki ihmiset näyttävät suunnilleen samalta (ikäänsä nähden siis), mutta ikävuosien 35-60 välissä vaihtelu on suurta. Ja se on ihan normaalia eikä ikäistään nuoremmalta näyttämisen pitäisi olla mikään meriitti tai tavoite. Terveys on sen sijaan asia, josta jokainen kannattaisi huolehtia parhaansa mukaan - viimeistään keski-iässä. Jos keski-ikäisenä lakkaa liikkumasta, pyrkimästä normaalipainoon ja hyvään fyysiseen toimintakykyyn, edessä voi olla raihnainen ja hankala vanhuusikä. 

Vierailija
71/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorekkuuteen vaikuttaa kaikkein eniten ihon ja lihasten kiinteys. Kiinteyteen taas vaikuttaa missä kunnossa verenkierto on. Verenkiertoon taas vaikuttaa liikunta.

Eli kannattaa vaan jatkaa liikuntaa, tai aloittaa jos ei ole harrastanut. Samoin viimeistään keski-iässä kannattaa poistaa ruokavaliosta liiallinen liha, varsinkin punainen liha, ja lopettaa tupakointi ja liiallinen alkoholinkäyttö.

Kardiovaskulaarinen kunto paljolti määrittää kuinka pitkään suomalainen nykyään elää, sillä sydän- ja verisuonitaudit ovat suomalaisten yleisin kuolinsyy, lisäksi vaikka sellaiseen ei menehtyisikään, on elämänlaatu todella heikko jos ei pysty liikkumaan kotinsa ulkopuolella.

Hyvä sydänterveys on merkki liikunnallisesta elämäntavasta ja terveistä ruokailutottumuksista.

Vierailija
72/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos elämä jaetaan kahteen osaan, niin puolesta välistä alkaa ehtoopuoli. Tuntuu olevan nelikymppisille vaika myöntää että elämä on jo suunnilleen puolessa välissä.

Ehtoo tarkoittaa iltaa. Klo 12 päivällä ei ala ilta. Elämä on puolessa välissä, kyllä, mutta ei elämän illassa. Iltahan alkaa kello 18.

Vierailija
73/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran olen ollut uniongelmallisten kanssa tekemisissä, että tiedän etteivät varsinkaan sinkut tunnu nukkuvan hyvin. Uniongelmat ylipäätään ovat erittäin yleisiä ja ne myös vanhentaa ihmistä.

No olen sinkku ja nukun oikein makeasti :D.

Vierailija
74/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikloin saavutetaan rupsahtamisen kulminaatiopiste. :-D

Vierailija
75/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(Esi)Vaihdevuodet. Tuossa iässä kuuluukin näyttää jo reippaasti tädiltä/sedältä. Ne jotka eivät näytä ovat poikkeusyksilöitä.

Ja yllensä huijausta meikillä ja vaatetuksella ja tyylillä ylipäätään.

Huoliteltu = huijattu 😂

Vierailija
76/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just katselin peter forsbergin 48v kuvia, että on mies muuttunut paljon muutamassa vuodessa. Papalle jo näyttää nykyään.

Olen tavannut hänet töissä ja hän oli uskomattoman komea verrattuna kuviin. Ymmärrän että nuori rouva rakastui. 

Peter on myös " normaali" , erittäin miellyttävä, jos vertaa moneen muuhun kuuluisuuteen. 

Kyllä on Selännekkin rupsahtanut ihan viimevuosina.

Juu niin on. Forsbergin kohdalla muutos 45-48 eli kolmessa vuodessa on ollut iso. Nuohan on tavanneet ku F on ollut alle 40v ollut silloin paljon nuorempi mies, ja rahat merkkaa näille naisille usein.

Vierailija
77/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota. Moni lapseton on nuorekkaanpi kuin synnyttäneet. Kroppa päässyt vähemmällä, ei stressiä ja yö valvontaa lasten takia. Ja ei ole tarvinnut passata mieslasta joka taantui kun tuli isäksi. Palstallakin usein eteen tullut ilmiö. Vaikea siinä sitten keski-ikäisen naisen olla hehkeä.

Vierailija
78/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 90-vuotias ja ollessani lapsenlapsenlapseni kanssa hiekkalaatikolla, kysyttiin olemmeko sisaruksia. 

Vierailija
79/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se käy kun esteogeeni alkaa vähentyä kropasta

Vierailija
80/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota. Moni lapseton on nuorekkaanpi kuin synnyttäneet. Kroppa päässyt vähemmällä, ei stressiä ja yö valvontaa lasten takia. Ja ei ole tarvinnut passata mieslasta joka taantui kun tuli isäksi. Palstallakin usein eteen tullut ilmiö. Vaikea siinä sitten keski-ikäisen naisen olla hehkeä.

Olet jättänyt lukematta kaikki ne ketjut, joiden perusteella suurin osa mammoista on yökyöpeleitä tai tykkäävät bilettää. Tai ne ketjut, joissa haikaillaan parisuhdetta ja ollaan masentuneita yksinäisenä. Tuskin sellaiset ihmiset kokevat olevansa hehkeitä ja nuorekkaita. Eivätkö hekään, jotka hoitavat iäkkäitä vanhempiaan, vaikka toki iso osa palstan lapsettomista tuskin hoitaa vanhempiaan. Hehän aina kertovat kuinka kivaa on, ettei tarvitse välittää muista kuin itsestään.