Miksi niin moni 45-vuotias vanhenee hetkessä ihan silmissä?
Vaikka he eläisivät erittäin terveellisesti. Eihän sen pitäisi vielä tuossa iässä tapahtua.
Kommentit (257)
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan. Täytän tänä vuonna 46 ja hiusten harvenemista lukuun ottamatta olen nuorekas. En koskaan unohda, kun kuulin 35-vuotiaana työkaverin sanat: "kyllä sä vielä kaksvitosesta menet!".
Tämä kuulostaa taatusti kovin itserakkaalta puheelta ja sen vuoksi saattekin laittaa alapeukkuja. Perusteluna kuitenkin nämä: harrastan säännöllisesti liikuntaa, alkoholia käytin nuoruudessakin vain harvoin, nykyisin en välttämättä ollenkaan. Ikinä en myöskään ole maistanut tupakkaa (tai muita päihteitä) ja epäterveellisiä ruokia syön enintään kerran kuussa.
Moni voi tietysti miettiä, että miten nautin elämästä, mutta se ei ole ketjun aihe. Sen totean, että olen oikein tyytyväinen siihen.
Vai onko 45 vuotta jonkinlainen maaginen raja, alkaa ikääntymisen merkkejä tulla kuin liukuhihnalta?
Juuri näin pitäisi kaikkien elää. Te umpipöljät suomalaiset vain olette niin viinaan ja syöpäpatukkaan meneviä urpoja, ettei se teiltä onnistu. Lihotte vain kotona ja se on ihan oikein että kärsitte terveysvaivoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan sitä nelivitosena ollaan elämän ehtoopuolella, sahan se jo näkyä.
Nykyisin kun lapsikin hankitaan vasta kolmekymppisinä, niin keksiän kynnyksellä vietetään ruuhkavuodet ja onhan se paljon raskaampaa kuin mitä olisi ollut 10 vuotta nuorempana, kyllä se näkyy.
Lapsettomat taas viettää keski-ikään asti pidennettyä nuoruuttaan ja valvomiset sekä juhlimiset näkyy naamasta.
Geeneillä on kuitenkin suurin merkitys siihen että missä vaiheessa kenenkin naama alkaa näyttää vanhalta.
Tuota. Moni lapseton on nuorekkaanpi kuin synnyttäneet. Kroppa päässyt vähemmällä, ei stressiä ja yö valvontaa lasten takia. Ja ei ole tarvinnut passata mieslasta joka taantui kun tuli isäksi. Palstallakin usein eteen tullut ilmiö. Vaikea siinä sitten keski-ikäisen naisen olla hehkeä.
Tärkein asia olla hehkeä? Miksi? Viereesi tulee 21-vuotias ja olet heti se teistä vähemmän hehkeä. Hohhoijaa, ehkä elämän merkitystä kannattaisi etsiä muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa iässä yleensä viimeistään rupsahdetaan, jotkut jopa yhdessä yössä.
Yhdessä yössä rupsahdus liittyy valvomiseen, alkoholin ja/tai liikaan suolan käyttöön. Omassa naamassa näkyy heti aamulla nuo nyt iäkkäänä. Jos jatkat samoja elintapoja voi tuntua että 1 yö rupsautti.
Tulee myös ilman listaamiasi asioita. ❤️
Kasvolihakset ovat vain yhtenä yönä löystyneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen. Jumppaan joka päivä. Lisäksi ravaan kävely- ja juoksulenkeillä ja katson tarkkaan, mitä pistän suuhuni. Olen miltei absolutisti enkä ole koskaan ollut edes humalassa, vaan eipä auta: naama on rupsahtanut. Tekisi mieli vetää musta jätesäkki pääni päälle. En pysty enää katsomaan ysäriluvun kuvia itsestäni tulematta huonolle tuulelle. Täytän syksyllä 46 vuotta.
Se jatkuva itsensä "rääkkääminen" vanhentaa ja kuluttaa. Ja se ettei osaa nauttia elämän mukavista rennosta jutuista, kuten viini ja raikas olut tai sidukka. Ja hyvä ruoka tietysti, myös laadukasta ruokaa.
Kyllä ne sidukat ja sipsit vanhentaa vähintään yhtä paljon ja kuluttaa lisäksi vielä terveyttä!
Juliette Binoche 46-vuotiaana vuonna 2010
https://static1.puretrend.com/articles/2/91/04/2/@/1024758-juliette-bin…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla tuntuu olevan ikuinen mysteeri, miksi ei 4o vuotiaat näytäkään enää 20 vuotiailta.
Ihminen vanhenee vauhdilla 40v:n jälkeen. Hammaskalusto ja tukka on yleensä puolet siitä mitä nuorilla, esimerkiksi. Kaikki vain lahoaa pois ja romahtaa.
t.kaljuuntunut rampa kaljavatsainen harvamammas 50v nainen..
40 vuotiaana näytin vielä aika eri ihmiseltä. Muistan kun olin jossain pubissa juhlimassa, ja moni ihmetteli että olen jo 40v. Tietysti se voi olla että oli vain kännisten jorinaa ja silmien haritusta. :DDD
Kommentoin omaa kommenttiani, tarkoitin siis että näin 5lymppisenä tukka ja hampaat on yleensä harventuneet puoleen. Minulla on tukka harvennut kolmasosaan mitä se oli parikymppisenä, ellei ole enää vain kymmenesosa jäljellä. Silloin liehui pitkä heviletti, nyt on takkuinen kasaan käpertynyt luiru, vaikka saa olla luonnontilassa, en käy kampaajilla koskaan..en värjäile. Tummassa tukassa näkyy hopeaa, joskus näyttää että koko tukka olisi jo hopeoitunut, toisina päivinä näyttää että olisi sysimusta... tummempi kuin koskaan.
Minä en halua näyttää keinotekoiselta, siksi en värjäile tukkaa tai meikkaile. Olen kiinnostunut muinaisista ajoista, kun katson itseäni peilistä, haluan siellä nähdä muinaiset juureni, oman itseni. Tältä ihmiset muinoinkin on näyttäneet, varmasti jo nuorempina, koska eivät koskaan käyneet lääkärissä tai hammaslääkärissä. Minun hampaat on hyväkuntoiset, ne puolet mitä jäljellä.t. sama 50v
Saatko tarpeeksi vitamiineja? Muista D ja B-vitamiinit, A:ta ja C:tä myös. Suosittelen MultiVita Fortea esim.
Betakaroteeneja tarpeeksi, ne muuntuvat A-vitamiiniksi joka on hyvin tärkeä. Hiuksia lähtee jos ei saa A:ta, B:tä, sinkkiä jne.
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin moni kuusikymppinen näyttää alle neljäkymppiseltä?
Voisiko syy olla se, että me olemme erilaisia perimältämme?
Eli kuinka kauan ehtii näyttää nuorelta naiselta? Minulle vieläkin lässytetään ja kutsutaan lapseksi.
N30
Miksei saisi vanheta? Outoa tämä nykyaika että pitäisi aina näyttää 25-vuotiaalta
Mä oon 87 ja mulle sanottiin ravintolassa, ettei tänne lapset saa tulla.
Eikä vanhene, käy silmälasi ostoksilla.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiltä 45-vuotiaiden pitäisi näyttää? Sanokaa se minulle.
45-vuotiaalta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen. Jumppaan joka päivä. Lisäksi ravaan kävely- ja juoksulenkeillä ja katson tarkkaan, mitä pistän suuhuni. Olen miltei absolutisti enkä ole koskaan ollut edes humalassa, vaan eipä auta: naama on rupsahtanut. Tekisi mieli vetää musta jätesäkki pääni päälle. En pysty enää katsomaan ysäriluvun kuvia itsestäni tulematta huonolle tuulelle. Täytän syksyllä 46 vuotta.
Se jatkuva itsensä "rääkkääminen" vanhentaa ja kuluttaa. Ja se ettei osaa nauttia elämän mukavista rennosta jutuista, kuten viini ja raikas olut tai sidukka. Ja hyvä ruoka tietysti, myös laadukasta ruokaa.
Kyllä ne sidukat ja sipsit vanhentaa vähintään yhtä paljon ja kuluttaa lisäksi vielä terveyttä!
Ei sipsit ole ruokaa! Laadukas on vaikka luomua ja paljon marjoja. Kalaa ja suomalaisia kasviksia. Välillä voi syödä kun sipsejä ja juoda sidukkaa, jos "arki on normaalia", itsestä terveellinen ja hyvä ruokavalio.
Kaikki on kiini geeneistä ja miten on itseään hoitanut. Ostin kuukausi sitten topan tupakkaa prismasta ja minulta kysyttiin paperit😂😂 vähän nauroin kun näytin.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon 87 ja mulle sanottiin ravintolassa, ettei tänne lapset saa tulla.
Sitä se dementia teettää, tutkitusti iho Silene ja kasvoilla loistaa aina hymy.😂
Vierailija kirjoitti:
Tuossa iässä yleensä viimeistään rupsahdetaan, jotkut jopa yhdessä yössä.
Valitettavasti monella meistä tuo on jo toinen "yhdessä yössä" rupsahtaminen. Se eka on koettu jo alta nelikymppisenä. Ja tästä kai se alamäki vaan kiihtyy..
Ei siihen silti totu ja peilistä katsoo kuin vieras ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Juliette Binoche 46-vuotiaana vuonna 2010
https://static1.puretrend.com/articles/2/91/04/2/@/1024758-juliette-bin…
Eikä tuosta ranskalaisesta kaunista saa, vaikkei ryppyjä ole juurikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiltä 45-vuotiaiden pitäisi näyttää? Sanokaa se minulle.
No mieti vaikka sitä miltä ne 45-vuotiaat sukulaiset tai vaikka opettajat näytti kun itse olit 20-vuotias. Kyllä he näytti ihan keski-ikäisiltä tädeiltä ja sediltä.
Ja siltä sitä näyttää itse kukin samassa iässä vaikka kuinka muuta itselleen uskottelisi.
Pakko allekirjoittaa tämä 45v sääntö. Tosi moni tuttu muuttui muutamassa vuodessa sellaiselta miltä on aina näyttänyt enemmän mummomaiseksi / ukkoutuneeksi.
Luonnollistahan tämä on ja ainoa mikä voi mieltä kirveltää on se, ettei näytä samalta kuin telkkarin 20-vuotiaat kauneusleikatut ja kalliissa muotivaatteissa heiluvat näyttelijät.