Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Belgiassa myönnetty armokuolema 24-vuotiaalle masennuksesta kärsivälle:

Vierailija
02.07.2015 |

Kommentit (234)

Vierailija
141/234 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:51"]

Vakavasta masennuksesta on vaikea parantua ja se helposti uusiutuu kerta toisensa jälkeen.

[/quote]

Tätä on varmaan alapeukuttaneet supervakavasta masennuksesta parantuneet sankarit, jotka omaavat paljon älyä ja sinniä. Paremmin tietäjät ja yli-ihmiset.

Vierailija
142/234 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:03"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:51"]

Vakavasta masennuksesta on vaikea parantua ja se helposti uusiutuu kerta toisensa jälkeen.

[/quote]

Tätä on varmaan alapeukuttaneet supervakavasta masennuksesta parantuneet sankarit, jotka omaavat paljon älyä ja sinniä. Paremmin tietäjät ja yli-ihmiset.

[/quote]

Tai sitten sellaiset, jotka tietävät, että masentuneella on kuitenkin toivoa? Toisin kuin esim. ALS-potilaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/234 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:54"]

Älä koskaan tuomitse ihmistä ennen kuin olet kävellyt hänen kengissään.

[/quote]

Tämä!

Mikä on se hybris ja ihmeellinen ei mihinkään pohjautuva ylemmyydentunto, jonka turvin voidaan nostaa itsensä toisten yläpuolelle Jumalan asemaan tuomitsemaan ja paremmin tietämään toisen elämästä, kokemuksista ja tunteista?

Mitä helvetin vittuja oikein luulette olevanne?

Vierailija
144/234 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:06"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:03"]Miten voi yrittää itsemurhaa useasti onnistumatta siinä? Onko itsensä tappamisen halua ollut oikeasti edes olemassa?

Ja ei, en todellakaan sallisi piikkiä Lauralle.
[/quote]

No voi olla yhtä "huonoa" tuuria kuin minulla. Kolme kertaa olen yrittänyt itsemurhaa, kolmella eri tavalla, ja joka kerta epäonnistunut. Joskus nauroinkin että "oon niin luuseri että en saa itteäni edes hengiltä" mutta jälkeenpäin miettinyt että minun oli tarkoituskin jäädä henkiin. T. 19
[/quote]

Et kuitenkaan mitään ns. takuuvarmaa konstia kokeillut, kuten vaikka tosi korkean talon katolta hyppääminen?
[/quote]
Ei ole takuuvarma. Onhan niitä tapauksia ollut missä ihminen on jäänyt henkiin. Ei ole hypännyt tarpeeksi korkealta tai on jotain mennyt pieleen ja on jäänyt henkiin vakavin vammoin.

Vierailija
145/234 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 13:07"]

Jokainen saa päättää omasta elämästää kuten tahtoo alaikäiset poislukien. Jos joku halua kuolla niin hän kyllä keksii tavan sen tehdä ajamalla päin rekkaa tai hyppäämällä junan alle. 

[/quote]

Toivottavasti se on sitten joku masentuneille lällättelijä ketä päin ajetaan.

Vierailija
146/234 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:03"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:51"]

[/quote]

[/quote]
Luulen oikeasti, että nimenomaan masennuksesta "toipuneet" alapeukuttavat kauhuissaan. He eivät halua myöntää, että riski sairastua taas on iso.

Vierailija
147/234 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 13:22"]

Ei pidä paikkaansa. Enemmistö lääkäreistä kannattaa potilaan oikeutta saada kuolinapua.

Tässä juttu aiheesta.

[/quote]

Linkkisi oli ulkomailta. Minun linkkini on Suomesta: http://www.laakarilehti.fi/uutinen.html?opcode=show/news_id=15700/type=1

Suomalaisille ei ole kovin merkityksellistä, mitä jossain Kaliforniassa ajatellaan.

Vierailija
148/234 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 13:20"]

Minusta tämä on äärimmäisen surullista :( Toivottavasti he eivät heti viikon päästä anna myrkkyjuomaa, vaan ainakin vuoden harkinta-aika ja sillä ajalla kaikki mahdollinen apu hänelle. Tytön mieli saattaisi muuttua vielä kun tietää että kuolema on tulossa ja nyt ei tarvitsisi stressata siitä vaan voi olla pelottomin mielin lopun elämäänsä. Jos on pitkään kaivannut vaan kuolemaa ja nyt se on luvattu niin se on raskas taakka pois harteilta. Toivottavasti hänen mieli kuitenkin muuttuu ja pystyisi jossain vaiheessa jatkamaan elämäänsä ja saisi jotain iloa ja hyvää sisältöä elämäänsä.

[/quote]

Ei ole kyse mistään "mielenmuuttamisesta" tai teinin oikkuilusta. Masennus ei ole mikään tahdonvoimalla voitettava pikkujuttu. Kukaan ei huvikseen valitse sellaista helvettiä itselleen.

Kaikki eivät kykene ymmärtämään. Silloin minusta olisi kaikkien kannalta parempi kun olisivat hiljaa.

Vierailija
149/234 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 11:52"]

Pidän huonona juttuna. :( 

Keskittyisivät mieluummin kunnollisten kivunlievitysmenetelmien ja terapioiden ja muiden oloa helpottavien menetelmien kehittämiseen ja tarjoamiseen. Nuori fyysisesti terve nainen, koko elämä mahdollisuuksineen edessä! 

[/quote]

Kampittaisit kumminkin.

Vierailija
150/234 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:08"]

Jokainen saa päättää omasta elämästää kuten tahtoo alaikäiset poislukien. Jos joku halua kuolla niin hän kyllä keksii tavan sen tehdä ajamalla päin rekkaa tai hyppäämällä junan alle. 

[/quote]

[/quote]

Jos jotain provoilijoita ei oteta lukuun, tuo lällättely on kyllä ihan omassa päässäsi. Minä olen pöyristynyt tästä jutusta, mutta en siksi, että väheksyisin masentuneen tuskaa. Vaan juuri siksi, että minusta masentuneella pitäisi olla oikeus KUNNOLLISEEN HOITOON ja niitä kunnollisia uusia hoitotapoja pitää KEHITTÄÄ. Ei niin, että annetaan helppo menolippu ulos, tervemenoa, nyt voidaankin huokaista helpotuksesta kun tuli yhteiskunnalle taas halvemmaksi.

Vierailija
151/234 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:06"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:03"]Miten voi yrittää itsemurhaa useasti onnistumatta siinä? Onko itsensä tappamisen halua ollut oikeasti edes olemassa?

[/quote]

No voi olla yhtä "huonoa" tuuria kuin minulla. Kolme kertaa olen yrittänyt itsemurhaa, kolmella eri tavalla, ja joka kerta epäonnistunut. Joskus nauroinkin että "oon niin luuseri että en saa itteäni edes hengiltä" mutta jälkeenpäin miettinyt että minun oli tarkoituskin jäädä henkiin. T. 19
[/quote]

Et kuitenkaan mitään ns. takuuvarmaa konstia kokeillut, kuten vaikka tosi korkean talon katolta hyppääminen?
[/quote]
Ei ole takuuvarma. Onhan niitä tapauksia ollut missä ihminen on jäänyt henkiin. Ei ole hypännyt tarpeeksi korkealta tai on jotain mennyt pieleen ja on jäänyt henkiin vakavin vammoin.
[/quote]
Tiedän yhden junan alle hypänneen, joka jäi henkiin järkyttävin vammoin. Seurasi pitkä tehohoito, amputaatioita, isoja leikkauksia, valtavat kivut.. Tappoi itsensä lopulta kuitenkin.

Vierailija
152/234 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:03"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:51"] Vakavasta masennuksesta on vaikea parantua ja se helposti uusiutuu kerta toisensa jälkeen. [/quote] Tätä on varmaan alapeukuttaneet supervakavasta masennuksesta parantuneet sankarit, jotka omaavat paljon älyä ja sinniä. Paremmin tietäjät ja yli-ihmiset. [/quote] Luulen oikeasti, että nimenomaan masennuksesta "toipuneet" alapeukuttavat kauhuissaan. He eivät halua myöntää, että riski sairastua taas on iso.

[/quote]

Minusta taas tuntuu, että tässä ketjussa moni masentunut näkee masennuksen vähättelyä siinä missä sitä ei todellakaan ole.

Vierailija
153/234 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 13:18"]

Nuoruuden kehitys jatkuu vielä 25-vuotiaaksi, aivot vielä kasvavat siihen asti...aika karulta kuulostaa noin nuoren ihmisen julistaminen parantumattomasti sairaaksi.

[/quote]

Tulevaisuudessa sitten kaikki poikkeavat armotapetaan normaaliuden määritelleiden normaalien tahdosta ja saavutetaan täydellinen yhteisön yhdenmukaisuus.

Vierailija
154/234 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 13:35"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:46"] Mä olen jotenkin ajatellut eutanasiaa vain vanhuksille ja kuolemansairaille. Musta se ei sovi tälläiseen. [/quote]Minusta sinun ei pidä elää. Sallitko minulle oikeuden päättää sinun elämästäsi, vai päätätkö siitä mieluummin itse? Jos päätät mieluummin itse, miksi sinusta Lauran elämästä päättäminen kuuluu muille kuin hänelle itselleen? [/quote] Siis mä en nyt ymmärrä kysymystä. Laura saa ihan itse päättää elämästä päättämällä itse päivänsä jos siltä tuntuu, eikä voi velvoittaa jotain muuta tekemään sitä. Masennus on monimutkainen tauti, tiedetään, mutta tässä ei ole kysymys mistään sellasesta että joutuu elämään koko loppuelämänsä suuressa fyysisessä tuskassa ja vain odottamaan varmaa kuolemaa.

[/quote]Et ole ollut syvästi masentunut, vastauksesi paljastaa. Masennus aiheuttaa myös fyysisiä oireita. Pahinta on kuitenkin se henkinen tuska, häpeä kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta, täydellinen kyvyttömyys kanssakäymiseen minkään elollisen kanssa. Hengittämisenkin sattuessa. Siinä pientä pintaraapaisua sinulle kaikkitietävä hyvä ihminen.

Vierailija
155/234 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:01"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 13:57"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 11:53"]

Minusta Laura pitäis laittaa asumaan luonnon keskelle, kylvämään perunaa ja porkkanaa, laittamaan itse ruokansa alusta loppuun ja lämmittämään tupansa. Taistelemaan elämästä. Jos saa kaiken valmiiksi annosteltuna ei elämä maistu millekään. Kauniiseen järvimaisemaan toki.

[/quote]

minusta sinä voisit painua yksinäsi sinne metsään viisastelemaan. Söisit käpyjä ja nauttisit omasta älykkäästä seurastasi.

[/quote]

En ole tuo kirjoittaja, mutta on mielenkiintoista, ettei totaalista ympäristön ja rutiinien vaihdosta useammin yritetä hoitokeinona. On nimittäin ihan tutkittua, että uusi ympäristö muuttaa aivoja, ja esimerkiksi addiktit hyötyvät useimmiten siitä, että tuttu ympäristö vaihtuu uuteen, kaveripiiri vaihtuu, jne. Ei ole ihme, että esimerkiksi uskoontulleet päihdeongelmaiset pääsevät helpommin kuiville: kyse ei ole siitä, että päihde korvataan uudella (Jumalalla), vaan siitä, että elämän rutiinit ja assosiaatiot muuttuvat.

On niin paljon, mitä ihmisaivoista ei vielä ymmärretä.

[/quote]

minä olen kokenut aika monet ympäristön vaihdokset ja luonnonilmiöt. Mikään luonnonhelmassa samoilu ei auta, silloin kun oikeasti on paha olla.

Kaikkein vähiten auttaa kenenkään alentuva viisastelu ja paremmintietäjänä esiintyminen.

Masentunut ei ole idiootti ja typerä laiskuri. Oikeastaan asia on päinvastoin.

Vierailija
156/234 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:06"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:03"]Miten voi yrittää itsemurhaa useasti onnistumatta siinä? Onko itsensä tappamisen halua ollut oikeasti edes olemassa?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

En ole tuo aikaisempi vastaaja mutta itse olen hypännyt neljännestä kerroksesta asfaltille. Yllättävän vaikeaa saada henki veks. Tohjoksihan kroppa meni ja pyörätuoli kutsui mutta henki pihisee edelleen mistä olenkin kiitollinen.

Vierailija
157/234 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun mieli joskus romahtaa ja kerron haluavani kuolla, en mä halua että mut tapetaan. Mä haluan että mua autetaan.

Vierailija
158/234 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:11"]

[/quote]

[/quote]

Jos jotain provoilijoita ei oteta lukuun, tuo lällättely on kyllä ihan omassa päässäsi. Minä olen pöyristynyt tästä jutusta, mutta en siksi, että väheksyisin masentuneen tuskaa. Vaan juuri siksi, että minusta masentuneella pitäisi olla oikeus KUNNOLLISEEN HOITOON ja niitä kunnollisia uusia hoitotapoja pitää KEHITTÄÄ. Ei niin, että annetaan helppo menolippu ulos, tervemenoa, nyt voidaankin huokaista helpotuksesta kun tuli yhteiskunnalle taas halvemmaksi.

[/quote]

Ei taida olla lällättely omassa päässäni nyt tällä kertaa. Jos olet vähäänkään vaikka esimerkiksi tälläkin palstalla aikaasi viettänyt (tai missä tahansa muualla) niin kyllä niitä ota itseäs niskasta kiinni viestejä on pilvin pimein.

Niitä kuulee myös ihan livenäkin.

Tuo on todella alhaista alkaa syyttämään että ne onkin minun oman harhaisen mielen tuotoksia.

Halveksin kaikenlaista heikommassa asemassa olevan ihmisen lyttäämistä ja syyllistämistä.

Miksi keksisin sellaista omasta päästäni?

Vierailija
159/234 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:15"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:01"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 13:57"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 11:53"]

Minusta Laura pitäis laittaa asumaan luonnon keskelle, kylvämään perunaa ja porkkanaa, laittamaan itse ruokansa alusta loppuun ja lämmittämään tupansa. Taistelemaan elämästä. Jos saa kaiken valmiiksi annosteltuna ei elämä maistu millekään. Kauniiseen järvimaisemaan toki.

[/quote]

minusta sinä voisit painua yksinäsi sinne metsään viisastelemaan. Söisit käpyjä ja nauttisit omasta älykkäästä seurastasi.

[/quote]

En ole tuo kirjoittaja, mutta on mielenkiintoista, ettei totaalista ympäristön ja rutiinien vaihdosta useammin yritetä hoitokeinona. On nimittäin ihan tutkittua, että uusi ympäristö muuttaa aivoja, ja esimerkiksi addiktit hyötyvät useimmiten siitä, että tuttu ympäristö vaihtuu uuteen, kaveripiiri vaihtuu, jne. Ei ole ihme, että esimerkiksi uskoontulleet päihdeongelmaiset pääsevät helpommin kuiville: kyse ei ole siitä, että päihde korvataan uudella (Jumalalla), vaan siitä, että elämän rutiinit ja assosiaatiot muuttuvat.

On niin paljon, mitä ihmisaivoista ei vielä ymmärretä.

[/quote]

minä olen kokenut aika monet ympäristön vaihdokset ja luonnonilmiöt. Mikään luonnonhelmassa samoilu ei auta, silloin kun oikeasti on paha olla.

Kaikkein vähiten auttaa kenenkään alentuva viisastelu ja paremmintietäjänä esiintyminen.

Masentunut ei ole idiootti ja typerä laiskuri. Oikeastaan asia on päinvastoin.

[/quote]

No kuka tässä on väittänytkään, että luonnossa samoilu olisi jokin automaattisesti autuaaksi tekevä? Varsinkin, jos sieltä luontoretkeltä palataan sitten takaisin siihen samaan normielämään kuin ennenkin.

Pointtini on, että jokaiselle löytyisi kyllä omat tapansa muuttaa aivojen toimintaa. Aivot ovat todella ihmeellinen, jatkuvassa muutoksessa oleva elin. Sitä ei vaan yleensä yritetä tarpeeksi.

Ja EI, ennen kuin joku tulkitsee asian niin: en todellakaan väitä, etteikö masentunut itse "yrittäisi tarpeeksi". Tarkoitan nimenomaan sitä, ettei uusien ja mullistavien hoitokeinojen keksimiseen ja kehittämiseen panosteta tarpeeksi, vaan turvaudutaan enimmäkseen lääkehoitoihin jotka eivät auta kaikille ja joillain jopa pahentavat asiaa.

Olisi myös kiva tietää, mikä viestissäni vihjasi, että masentunut olisi idiootti ja laiskuri.

Vierailija
160/234 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kuin viesti yhteiskunnalta, että tulee halvemmaksi tappaa kuin hoitaa. Ei tuossa oikeasti ajatella tuon naisparan parasta. Kärsin itsekin masennuksesta ja minullakin on niitä (onneksi lyhyitä) synkkiä kausia, mutta olen hoidon piirissä ja opiskelen. Lisäksi minulla on hyvä perhe ja ihana miesystävä. Tuolla belgian naisella täytyy olla taustallaan muitakin ongelmia kuin pelkkä masennus. Huonot perhesuhteet ja yksinäisyys kävivät mielessäni.

Tässä on nyt se vaara, että tuolla Belgiassa alkaa masentuneita ilmaantua piikkijonoon, jopa "todella sairaita" enemmän. Itsekin kannatan eutanasiaa Suomeen, mutta se tulisi sallia vain parantumattomasti sairaille, joilla on hirveät tuskat eikä minkäänlaista toimintakykyä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi