Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei te "vain yhden punaviinilasillisen juojat"?

Vierailija
17.02.2022 |

Nyt on pakko avautua. Palstalla ja tosielämässä toistuu jatkuvasti hokema jossa joku hienosti ja kohtuullusesti ottaa vain yhden punaviinilasin ja senkin vain harvoin. Miksi se on muuten juuri punkku, miksei valkkari, olut, viski tai muu? Ok, siideri voi olla myös, tyyliin "otan vappuna yhden siiderin".

Todellisuudessa määrä voi olla aivan muuta. Kuka ostaa punaviinipullon ja ottaa 12 cl ja seuraavan kerran ottaa vasta puolen vuoden päästä?

Kommentit (232)

Vierailija
101/232 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinipulloihin myydään alipainekorkkeja, joilla sen voi sulkea uudelleen yhden lasin jälkeen ja se säilyy. Vink vink.

Vierailija
102/232 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi sietää siideriä, olutta, viskiä, konjakkia tms.

Valkkari närästää mutta kesäisin otan ruuan kanssa lasillisen roseta ja talvella punaviiniä. Yleensä otamme miehen kanssa ne lasilliset ja loppu puolikas pullo juodaan viikon kuluttua. Hyvin harvoin 1 viinipullo menee kahteen pekkaan la-su aterioilla

Jos juon drinkin se on cosmopolitan, caipirosca, Hugo tai Aperol ( tosin näissä jo liikaa litkittävää)

Täällä on kyllä raitista porukkaa ja hyvä niin. Itselle maistuu kyllä useamminkin. Hatunnosto teille, itse en tuohon pysty. Mikään deeku en ole silti.

Olen utelias, onko elintapanne muutenkin esimerkilliset?

Sanoisin että normaalit.

Arvostamme hyvää itsetehtyä ruokaa, liikutaan liian vähän, syödään liikaa makeaa joskus, mies tupakoi satunnaisesti, käydään töissä ja kasvatetaan lapsemme.

Enemmän alkoholia ruuan kanssa otetaan vain illallisilla ystävien kanssa kuten rapujuhlissa. Kesän aperol lasillista lukuunottamatta en/emme juo koskaan ilman ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/232 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en koskaan (tai juon todella, todella harvoin) juo alkoholia kotona, ei tee mieli. Jos käyn ystävien kanssa vaikkapa ruokaravintolassa, niin tilaan yleensä lasin viiniä, useimmiten valkkaria, koska pidän siitä enemmän enkä syö punaista lihaa. Joskus otan lasin kuoharia valkoviinin sijaan.

Huumoria tähän: kuka tarvitsee kuoharia? No pässien omistaja kun eläimet täytyy kuohita.

Vain juntti käyttää kuohuviinistä sanaa kuohari.

Vierailija
104/232 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä otan vain valkoviiniä  ja kaksi lasillista, ainoastaan ruuan kanssa. Punaviinistä tulee ihottumaa ja väkevistä en pidä, en liioin makeista juomista  tai oluesta.  Kuiva valkoviini ja kuohari on ainoat mitkä menee, no halpaa shampanjaa - shampanjaksi siis halpaa - olen kerran maistanut, se oli ihan ok.  

Vierailija
105/232 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en koskaan (tai juon todella, todella harvoin) juo alkoholia kotona, ei tee mieli. Jos käyn ystävien kanssa vaikkapa ruokaravintolassa, niin tilaan yleensä lasin viiniä, useimmiten valkkaria, koska pidän siitä enemmän enkä syö punaista lihaa. Joskus otan lasin kuoharia valkoviinin sijaan.

Huumoria tähän: kuka tarvitsee kuoharia? No pässien omistaja kun eläimet täytyy kuohita.

Vain juntti käyttää kuohuviinistä sanaa kuohari.

🙄 bubbel sitten, sun itseluottamus on aika heikoissa kantimissa jos pitää miettiä mitä sanoja voi käyttää että vaikuttaa hienolta.

Vierailija
106/232 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkkari närästää mutta kesäisin otan ruuan kanssa lasillisen roseta ja talvella punaviiniä. Yleensä otamme miehen kanssa ne lasilliset ja loppu puolikas pullo juodaan viikon kuluttua. Hyvin harvoin 1 viinipullo menee kahteen pekkaan la-su aterioilla

Jos juon drinkin se on cosmopolitan, caipirosca, Hugo tai Aperol ( tosin näissä jo liikaa litkittävää)

Täällä on kyllä raitista porukkaa ja hyvä niin. Itselle maistuu kyllä useamminkin. Hatunnosto teille, itse en tuohon pysty. Mikään deeku en ole silti.

Sanoisin että normaalit.

Arvostamme hyvää itsetehtyä ruokaa, liikutaan liian vähän, syödään liikaa makeaa joskus, mies tupakoi satunnaisesti, käydään töissä ja kasvatetaan lapsemme.

Enemmän alkoholia ruuan kanssa otetaan vain illallisilla ystävien kanssa kuten rapujuhlissa. Kesän aperol lasillista lukuunottamatta en/emme juo koskaan ilman ruokaa.

Tässä se tuli, eli moni suht raitis syö makeaa paljon. Moni raitis on pulska ja kohtuukäyttäjä hoikka. Kun puhutaan keski-ikäisistä. Ja huom. Sanoin kohtuukäyttäjä, en ongelmakäyttäjä.

Vierailija
107/232 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä otan vain valkoviiniä  ja kaksi lasillista, ainoastaan ruuan kanssa. Punaviinistä tulee ihottumaa ja väkevistä en pidä, en liioin makeista juomista  tai oluesta.  Kuiva valkoviini ja kuohari on ainoat mitkä menee, no halpaa shampanjaa - shampanjaksi siis halpaa - olen kerran maistanut, se oli ihan ok.  

Se on kuohuviini.

Vierailija
108/232 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinipullon ostettuani juon sen kyllä samana iltana. Suklaalevystä otan vain yhden palan.

Vierailija
109/232 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin mediassa kukaan tosiaan kertoo juovansa putelin kerralla. Joko juodaan se yksi lasillinen tai sitten ollaan rapajuoppoja ja avaudutaan menneestä alkoholismista. Ei ole mediaseksikästä, jos ei ole ongelmaa tai jos juo enemmän kuin tosi vähän. Itse juon pääsääntöisesti kerran viikkoon hippulit, ja tämä tarkoittaa sihiputelia ja puolikasta viiniä koko illan aikana. Ruoka jälkkäreineen kuuluu asiaan. Eipä tämä ole estänyt liikuntaa tai muutoin suht terveellisiä elintapoja. Juomamäärä ei ole lisääntynyt 40 vuoden aikana, oikeastaan vähentynyt. Mutta tätähän ei kysytty. Olen kiinnittänyt ap:n lailla asiaan huomiota.

Vierailija
110/232 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että normaalit.

Tässä se tuli, eli moni suht raitis syö makeaa paljon. Moni raitis on pulska ja kohtuukäyttäjä hoikka. Kun puhutaan keski-ikäisistä. Ja huom. Sanoin kohtuukäyttäjä, en ongelmakäyttäjä.

😂 mainitsinko että olisimme pulskia??

Koko perhe hoikkia, normaalipainoisia, 2 jopa laihaa. Me +/- 60v:t, aikuiset lapset ja lastenlapsetkin.

Me vain pidämme leipomisesta, huomennakin perhepäivällisellä täytekakku kun juhlimme 2x synttäreirä ja 2x hääpäivää

Vierailija
111/232 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkö sitä juodaan? Meillä usein 3-5 aikuista jakaa sen pullon. Aika usein siis kyläillään, melkein joka viikonloppu. Joka viikonloppu ei kuitenkaan tarvi juoda, mutta jos mieli tekee, niin pullo avataan.

Jouluaterialla meilläkin on useampi juoja. Mutta ihan vaan yksi lasillinen ja jouluaterialla.

Vierailija
112/232 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että normaalit.

😂 mainitsinko että olisimme pulskia??

Koko perhe hoikkia, normaalipainoisia, 2 jopa laihaa. Me +/- 60v:t, aikuiset lapset ja lastenlapsetkin.

Me vain pidämme leipomisesta, huomennakin perhepäivällisellä täytekakku kun juhlimme 2x synttäreirä ja 2x hääpäivää

Meilläkin leivotaan, ei vain jouluaterialle vaan muulloinkin. Mutta jouluaterialla otan sen lasillisen viiniä.

Vierailija
113/232 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyyppiesimerkki.

Todellakin juon kotona 1 lasillisen, melkein päivittäin, se on 1 lasillinen valkoviiniä, proseccoa, cavaa tms. koska mulle ei vaan maistu enemmän.

Juhliminen on eri juttu, ulkona ystävien kanssa juon enemmän, seurassa maistuu.

Vierailija
114/232 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvoin mediassa kukaan tosiaan kertoo juovansa putelin kerralla. Joko juodaan se yksi lasillinen tai sitten ollaan rapajuoppoja ja avaudutaan menneestä alkoholismista. Ei ole mediaseksikästä, jos ei ole ongelmaa tai jos juo enemmän kuin tosi vähän. Itse juon pääsääntöisesti kerran viikkoon hippulit, ja tämä tarkoittaa sihiputelia ja puolikasta viiniä koko illan aikana. Ruoka jälkkäreineen kuuluu asiaan. Eipä tämä ole estänyt liikuntaa tai muutoin suht terveellisiä elintapoja. Juomamäärä ei ole lisääntynyt 40 vuoden aikana, oikeastaan vähentynyt. Mutta tätähän ei kysytty. Olen kiinnittänyt ap:n lailla asiaan huomiota.

Vastahan Simo Frangen avautui juovansa paljon, eikä mitään ongelmaa kuulema ole.

Vierailija
115/232 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä vieläkään mikä on apn ongelma, se että ihmiset yleensäkin juovat viiniä, mutta eivät kauheasti kerrallaan?

Koko suomalainen alkoholipolitiikkaa on perustunut oppiin, jonka mukaan suomalainen juo niin kauan, kun alkoholia riittää. Kohtuukäyttö on ollut alkoholipolitiikan näkökulmasta ongelma ja aina onkin perusteltu, ettei kohtuukäyttöä oikeasti ole edes olemassa. Todennäköisesti huomattava osa kansasta juo hyvin kohtuullisesti.

Vierailija
116/232 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milä olisi hyvä ruoka johon voi valkkaria laittaa?

Punkun jämät saan menemään ruokiin mutta valkkari..?

T. Se pari pv sitten tonkan avannut ja tosiaan, sitä voisi hyödyntää myös ruokiin :D

Vierailija
117/232 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Se pari pv sitten tonkan avannut ja tosiaan, sitä voisi hyödyntää myös ruokiin :D

Risotto. Ja monet kanaruoat. Laita kananosien tai vaikka koko Kanan seuraksi uuniin hautumaan valkoviiniä, yrttejä ja sitruunanmehua. Hyvää tulee.

Vierailija
118/232 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan yleensä 1,5 litran hanapakkauksen. Se säilyy... no ei nyt loputtomiin, mutta ainakin kolme viikkoa. Usein se on mulla jääkaapissa paljon pidempäänkin ja käytän sen ei-enää-niin-hyvän-makuisen viininlopun ruokiin. Normaalisti otan lasillisen perjantaina töiden jälkeen ja toisen lauantain päivällisen yhteydessä. 

Vierailija
119/232 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Risotto. Ja monet kanaruoat. Laita kananosien tai vaikka koko Kanan seuraksi uuniin hautumaan valkoviiniä, yrttejä ja sitruunanmehua. Hyvää tulee.

Vierailija
120/232 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä kuukauden tai kolmen kuukauden päästä....Joka tapauksessa ei sitä pullollista tarvitse kerralla tyhjentää!

Joopajoo, pullon kun avaat, ni lisähappi tekee tehtävänsä ja litku on juomakelvotonta 3 kuukauden päästä.