Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei te "vain yhden punaviinilasillisen juojat"?

Vierailija
17.02.2022 |

Nyt on pakko avautua. Palstalla ja tosielämässä toistuu jatkuvasti hokema jossa joku hienosti ja kohtuullusesti ottaa vain yhden punaviinilasin ja senkin vain harvoin. Miksi se on muuten juuri punkku, miksei valkkari, olut, viski tai muu? Ok, siideri voi olla myös, tyyliin "otan vappuna yhden siiderin".

Todellisuudessa määrä voi olla aivan muuta. Kuka ostaa punaviinipullon ja ottaa 12 cl ja seuraavan kerran ottaa vasta puolen vuoden päästä?

Kommentit (232)

Vierailija
61/232 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jossain nähnyt, mutta en ole löytänyt mistään sellaista kumista, tavallaan korkkia, jolla voisi sulkea olut tölkin. Usein oluen jano menee jo puolikkaalla, varsinkin jos on puolen litran tölkki. Säilys muutaman päivän sen kanssa hyvänä.

Vierailija
62/232 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään uutta auringon alla. Vaimo on se yhden lasin juoja. Minä huitaisen loppupullon alas. Kiitos ja kumarrus!

Eikö vaimoa häiritse jos otat niin paljon?

Yksi pullo viiniä on vain 3 lasillista, ei todellakaan mitenkään paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/232 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jossain nähnyt, mutta en ole löytänyt mistään sellaista kumista, tavallaan korkkia, jolla voisi sulkea olut tölkin. Usein oluen jano menee jo puolikkaalla, varsinkin jos on puolen litran tölkki. Säilys muutaman päivän sen kanssa hyvänä.

Tuolta löytyskin:

https://picclick.de/2x-Reusable-Soda-Saver-Can-Cap-Beer-Beverage-284652…

Vierailija
64/232 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monta puolikasta vinkkupulloa olen elämäni aikana kaatanut jääkaapista viemäriin.

Sama täällä. Mutta ostan useimmiten pikkupullon (sen alle 2 dl). Tosin olen yli puolet elämästäni ollut absolutisti, joten alkoholiin ei ole sellaista pakkomiellettä.

Vierailija
65/232 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään uutta auringon alla. Vaimo on se yhden lasin juoja. Minä huitaisen loppupullon alas. Kiitos ja kumarrus!

Yksi pullo viiniä on kuusi annosta alkoholia. Lasin koko ei sitä muuta.

Vierailija
66/232 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne juokaan koskaan vaan sitä yhtä. Nolointa siinä on että valehtelevat itselleen. Samoja feikkisanoja on saunasiideri, saunakalja, lenkkilonkero.

Vierailija
67/232 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon punaviiniä aina yhden lasin kerrallaan mutta illassa ainakin kuusi peräjälkeen.

Vierailija
68/232 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali pullo on 75cl, 12cl*6=72cl eli pullossa on kuusi annosta, jos vaimo otti yhden, viisi jäi. Puolikkaassa pullollisessa on kyllä kolme annosta.

Vierailija
69/232 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon yhden lasillisen punkkua per päivä.

Lasin virkaa tosin toimittaa joskus pikku pöhnässä lähiökuppilasta matkaevääksi otettu pint-kokoinen tuoppi eli 0,568l.

Vierailija
70/232 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne juokaan koskaan vaan sitä yhtä. Nolointa siinä on että valehtelevat itselleen. Samoja feikkisanoja on saunasiideri, saunakalja, lenkkilonkero.

Miksi pitäisi anonyyminä valehdella yhtään mitään

Vierailija
71/232 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aviomiehen saunakalja: yksi tai kaksi otetaan vaimon nähden, loppuilta käydään huuli pitkällä autotallin kossupullolla. Oluesta on saatu alkoholin haju mutta salapullot narahtelee.

Toki salapullot voi olla oluttakin mutta hankala juoda nopeasti ja sitten ongelma että mihin tyhjät pullot. Toki auton poksiin.

Vaimo ei anna lupaa kuin parille, siksi tämä käytäntö.

Vierailija
72/232 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä viinejä saa tosi pienissäkin pakkauksissa. Ite ostan yksineläjänä joskus niitä, ja todellakin vain sen 1-2 lasia nautiskelen.

Viiniä saa nykyisin pikkutetroissa. Hauska pieni  viinitetra :)

Vierailija
73/232 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä viinejä saa tosi pienissäkin pakkauksissa. Ite ostan yksineläjänä joskus niitä, ja todellakin vain sen 1-2 lasia nautiskelen.

Viiniä saa nykyisin pikkutetroissa. Hauska pieni  viinitetra :)

Ne on käteviä ja jotenkin suloisia tai hauskoja. Käytännöllinen.

Vierailija
74/232 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon vain 12cl 3-4 kertaa vuodessa ,hyvässä seurassa. Se jää siiheen yhteen. Kyllä se onnistuu.Täyttä luksusta voi näinkin harrastaa.

Vierailija
75/232 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aviomiehen saunakalja: yksi tai kaksi otetaan vaimon nähden, loppuilta käydään huuli pitkällä autotallin kossupullolla. Oluesta on saatu alkoholin haju mutta salapullot narahtelee.

Toki salapullot voi olla oluttakin mutta hankala juoda nopeasti ja sitten ongelma että mihin tyhjät pullot. Toki auton poksiin.

Mä tapasin aina keksiä joskus illasta että pitää käydä ylimääräisen kerran kaupassa, kun (tavallani) unohdin edelliseltä reissulta jonkun tärkeän, tai sitten keksin että on hirveä sipsinhimo tai jotain.

Kävellessä kaupasta kotiin join aina pari-kolme puolen litran pitkää kylmää huikalla huiviin ja sitten heti kotiin päästyäni sihautin auki sen "illan ainoan" 0,33sen. Aika pitkään meni läpi.

Vierailija
76/232 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan viinejä vain ruuan tekoon, risottoon ja pastakastikkeisiin. Eihän niihin pullollista saa koskaan menemään niin joutuu aina loput juomaan, eikä ruuan maustamiseen asti aina edes ihan riitä jos avaa pullon etukäteen ilmaantumaan.

Vierailija
77/232 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkkari, olut, viski tai muu ei maistu. Mun alkoholimaku on iän saatossa muuttunut. Ennen en tykännyt punaviineistä, otin mieluummin valkkaria, olutta tai siideriä. Nykyään juon vain joko punaviiniä tai gin tonicia.

Ja joo, voin juoda vain sen yhden lasillisen, ei tarvitse koko pulloa tyhjentää. Mulla on myös sellainen pullonsulkija, jolla imetään ilma pois pullosta, niin sisältö säilyy pitempään etikoitumatta. Pienissä pulloissakin alkaa olla jo ihan hyviä viinejä. Hanapakkauksetkin säilyy yllättävän pitkään, kunhan ne säilyttää hana ylhäällä.

Vierailija
78/232 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tapasin aina keksiä joskus illasta että pitää käydä ylimääräisen kerran kaupassa, kun (tavallani) unohdin edelliseltä reissulta jonkun tärkeän, tai sitten keksin että on hirveä sipsinhimo tai jotain.

Kävellessä kaupasta kotiin join aina pari-kolme puolen litran pitkää kylmää huikalla huiviin ja sitten heti kotiin päästyäni sihautin auki sen "illan ainoan" 0,33sen. Aika pitkään meni läpi.

Suomessa on kyllä tosi paljon kaljalla luttaajia. Mäkin olin sellaisen kanssa naimisissa, kunnes kyllästyin selittelyyn. Nykyinen puoliso ei tarvitse siivouskaljaa, entiseltä ne näkyivät naamasta jo nelikymppisenä.

Vierailija
79/232 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan vain lasillisen jouluaterialla.

Vierailija
80/232 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasillinen voi olla myös 16 tai 24 cl. Yksi annos on kyllä 12 cl, mutta se on eri asia.