Hei te "vain yhden punaviinilasillisen juojat"?
Nyt on pakko avautua. Palstalla ja tosielämässä toistuu jatkuvasti hokema jossa joku hienosti ja kohtuullusesti ottaa vain yhden punaviinilasin ja senkin vain harvoin. Miksi se on muuten juuri punkku, miksei valkkari, olut, viski tai muu? Ok, siideri voi olla myös, tyyliin "otan vappuna yhden siiderin".
Todellisuudessa määrä voi olla aivan muuta. Kuka ostaa punaviinipullon ja ottaa 12 cl ja seuraavan kerran ottaa vasta puolen vuoden päästä?
Kommentit (232)
Vierailija kirjoitti:
Lasillinen voi olla myös 16 tai 24 cl. Yksi annos on kyllä 12 cl, mutta se on eri asia.
Kyllä kyllä, mutta kun minä otan sen jouluaterialla.
Minä en koskaan (tai juon todella, todella harvoin) juo alkoholia kotona, ei tee mieli. Jos käyn ystävien kanssa vaikkapa ruokaravintolassa, niin tilaan yleensä lasin viiniä, useimmiten valkkaria, koska pidän siitä enemmän enkä syö punaista lihaa. Joskus otan lasin kuoharia valkoviinin sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä en koskaan (tai juon todella, todella harvoin) juo alkoholia kotona, ei tee mieli. Jos käyn ystävien kanssa vaikkapa ruokaravintolassa, niin tilaan yleensä lasin viiniä, useimmiten valkkaria, koska pidän siitä enemmän enkä syö punaista lihaa. Joskus otan lasin kuoharia valkoviinin sijaan.
Huumoria tähän: kuka tarvitsee kuoharia? No pässien omistaja kun eläimet täytyy kuohita.
Vierailija kirjoitti:
Minä taasen otan jouluaterialla lasillisen viiniä. Ihan sitä mitä tarjotaan.
Ette ole pullonsulkijasta kuulleet? Otetaan ilmat pois pullosta. Viini säilyy ilmattuna hyvänä monta viikkoa. Varsinkin punkku. Valkoviini harvemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne juokaan koskaan vaan sitä yhtä. Nolointa siinä on että valehtelevat itselleen. Samoja feikkisanoja on saunasiideri, saunakalja, lenkkilonkero.
Aviomiehen saunakalja: yksi tai kaksi otetaan vaimon nähden, loppuilta käydään huuli pitkällä autotallin kossupullolla. Oluesta on saatu alkoholin haju mutta salapullot narahtelee.
Toki salapullot voi olla oluttakin mutta hankala juoda nopeasti ja sitten ongelma että mihin tyhjät pullot. Toki auton poksiin.
Vaimo ei anna lupaa kuin parille, siksi tämä käytäntö.
Mä tapasin aina keksiä joskus illasta että pitää käydä ylimääräisen kerran kaupassa, kun (tavallani) unohdin edelliseltä reissulta jonkun tärkeän, tai sitten keksin että on hirveä sipsinhimo tai jotain.
Kävellessä kaupasta kotiin join aina pari-kolme puolen litran pitkää kylmää huikalla huiviin ja sitten heti kotiin päästyäni sihautin auki sen "illan ainoan" 0,33sen. Aika pitkään meni läpi.
Mikä järki tuossakin on? Koko illan kiemurtelet tuskassa että voi kun keksisi jotain älytöntä mitä lähteä muka ostamaan. Minä kiusasin eksää tuolla. Minulla oli niin paljon kaikkia herkkuja jemmassa, että mitä tahansa hänen keksimää löytyi aina. Ja sitten ne mieliteot muuttui vaan oudommiksi. Hirveä oli kaljantuska koko ajan. Lopulta sanoin että nyt lähdet sinne kaupalle ihan viimeisen kerran minun nähden, ja jatkossa saat juoda just niin paljon kun alas menee mutta ei enää samassa kodissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään uutta auringon alla. Vaimo on se yhden lasin juoja. Minä huitaisen loppupullon alas. Kiitos ja kumarrus!
Eikö vaimoa häiritse jos otat niin paljon?
Yksi pullo viiniä on vain 3 lasillista, ei todellakaan mitenkään paljon.
Yksi pullo viiniä on kuusi annosta alkoholia. Lasin koko ei sitä muuta.
Pitää paikkansa. Mutta en puhunutkaan annoksista, vaimo juo edelleen sen yhden lasin eli n. 24cl. Minulle jää siis 51 cl, eli noin kaksi lasia. Raavaalle miehelle se ei ole isoa määrää nähnytkään.
Me juodaan miehen kanssa joskus puoliks sellanen piccolopullo viiniä. Just sopivasti tulee lasillinen molemmille.
Ei se kyllä aina punkkua ole, vaan joskus valkkari tai kuohuviini.
No itse en tykkää valkoviinistä, viskistä, kaljasta ja mitä tässä nyt mainittiinkaan. Punaviinistä tykkään ja juon aina silloin tällöin lasillisen, kuten tänäänkin. Mikä siinä on omituista, en tajua.
Ostan pikkupullon tai käytän loput ruoanlaittoon kuten muutkin täällä.
En ymmärrä vieläkään mikä on apn ongelma, se että ihmiset yleensäkin juovat viiniä, mutta eivät kauheasti kerrallaan?
Vierailija kirjoitti:
No itse en tykkää valkoviinistä, viskistä, kaljasta ja mitä tässä nyt mainittiinkaan. Punaviinistä tykkään ja juon aina silloin tällöin lasillisen, kuten tänäänkin. Mikä siinä on omituista, en tajua.
Minä tykkään myös punaviinistä, mutta otan vain jouluaterialla lasillisen.
Minä taas tykkään oluesta, punaviinistä, valkoviinistä, viskistä ja kermalikööristä. Ja vaikka mistä muustakin.
Nautin niitä säännöllisesti, enkä vain kerran jouluna.
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä onkin voimauttava ketju. Kerrankin ongelma, joka on täysin poissaoleva omassa elämässäni!
Ikinä, ikinä en ole joutunut viinipullon jämiä kaatamaan pois siitä syystä, että sitä olisi jäänyt yli/juomatta. En nuorena, en keski-ikäisenä, en sinkkuna, en parisuhteessa. Korkkiviallisia ja laadultaan juomakelvottomat viinit asia erikseen, mutta ei niitäkään nyt montaa ole kohdalle osunut.
Minä kaadoin loppuvuodesta avaamattoman viinipullon viemäriin, kun olin auttamassa tytärtäni muutossa. Hän oli saanut sen pullon 18-vuotislahjaksi kaveriltaan. Todettiin, että ei tätä näköjään ole ruuanlaitossakaan käytetty kolmen vuoden aikana, joten turha sitä on säästää. Ja viemäriin meni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne juokaan koskaan vaan sitä yhtä. Nolointa siinä on että valehtelevat itselleen. Samoja feikkisanoja on saunasiideri, saunakalja, lenkkilonkero.
Miksi pitäisi anonyyminä valehdella yhtään mitään
Niin ja mitä järkeä on kysyä, jos on sitä mieltä, että kaikki vastaajat valehtelevat kuitenkin ja oikeasti kittaavat alkoholia pullo-ja tölkkikaupalla?
Minä juon äärimmäisen harvoin yksin, joten muut tyhjentävät pullon, kun otan sen yhden lasillisen. Ei jää hukkaan. Olen joskus kärsinyt huimauksesta ja kokenut sen niin epämiellyttävänä, etten halua hankkiutua vapaaehtoisesti epävakaaseen tilaan, kuten humalaan.
Tän ketjun innoittamana otin jääkaapista 0,5% viinipullon jämät. Se näkyy olevan parasta ennen 3/2019, mutta kyllä se vielä ihan hyvältä maistuu.
Jos juon lasin illalla, voin huomenna ottaa taas lasin illalla. Ylihuomenna taas lasi. Lounaallakin voi lasin juoda jos on kotona.
Vierailija kirjoitti:
Jos juon lasin illalla, voin huomenna ottaa taas lasin illalla. Ylihuomenna taas lasi. Lounaallakin voi lasin juoda jos on kotona.
Minä otan sitten jouluaterialla lasillisen, jouluna.
Yksinkö sitä juodaan? Meillä usein 3-5 aikuista jakaa sen pullon. Aika usein siis kyläillään, melkein joka viikonloppu. Joka viikonloppu ei kuitenkaan tarvi juoda, mutta jos mieli tekee, niin pullo avataan.
Otan silloin tällöin lasin viiniä ruoan kanssa, mutta silloin sitä viiniä ottaa kyllä myös muutkin ruokailijat sen lasillisen joten pullo tyhjenee illan aikana.