Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te "vain yhden punaviinilasillisen juojat"?

Vierailija
17.02.2022 |

Nyt on pakko avautua. Palstalla ja tosielämässä toistuu jatkuvasti hokema jossa joku hienosti ja kohtuullusesti ottaa vain yhden punaviinilasin ja senkin vain harvoin. Miksi se on muuten juuri punkku, miksei valkkari, olut, viski tai muu? Ok, siideri voi olla myös, tyyliin "otan vappuna yhden siiderin".

Todellisuudessa määrä voi olla aivan muuta. Kuka ostaa punaviinipullon ja ottaa 12 cl ja seuraavan kerran ottaa vasta puolen vuoden päästä?

Kommentit (232)

Vierailija
21/232 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyse olisi ruoan heittämisestä roskiin niin johan olisi ketju tulessa, mutta viinin kaataminen viemäriin onkin ihan ok.

Kenen mielestä?

Vierailija
22/232 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäpä onkin voimauttava ketju. Kerrankin ongelma, joka on täysin poissaoleva omassa elämässäni!

Ikinä, ikinä en ole joutunut viinipullon jämiä kaatamaan pois siitä syystä, että sitä olisi jäänyt yli/juomatta. En nuorena, en keski-ikäisenä, en sinkkuna, en parisuhteessa. Korkkiviallisia ja laadultaan juomakelvottomat viinit asia erikseen, mutta ei niitäkään nyt montaa ole kohdalle osunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/232 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatikkoviini säilyy kuukauden, voi juoda lasillisen viikossa ja osan käyttää ruuanlaittoon - ja osan voi pakastaa vaikka jääpalapusseissa. Minä itse en juo ollenkaan viinejä, mutta tuttu baarimestari tekee noin, pihvin kanssa pitää kuulemma olla punaviiniä kotonakin.

Vierailija
24/232 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus on kumma. Viini on "ruokaa". Onko susta ap outoa jos joku syö vain kaksi palaa Fazeria kerrallaan?

Vierailija
25/232 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti joku pakastaa viiniä? Täähän on kuin jauhen lihan pesu. Täysin psykoottista.

Vierailija
26/232 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon kerran viidessä vuodessa, jos on jostain tullut pullo lahjaksi. Juon sitten viikonlopun aikana koko pullon.

Vierailija
27/232 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeasti joku pakastaa viiniä? Täähän on kuin jauhen lihan pesu. Täysin psykoottista.

ei sitä kastikkeessa huomaa

Vierailija
28/232 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä aloitus on kumma. Viini on "ruokaa". Onko susta ap outoa jos joku syö vain kaksi palaa Fazeria kerrallaan?

Mä olen ihminen, joka oikeesti syö vain 1-2 palaa Fazerua kerralla :D mutta sulkaalevyn lipunhan voi laittaa jääkaappiin, ja syödä sitä seuraavan kerran vaikka vasta viikon tai kuukauden päästä. Avattu viinipullo ei säily samoin.

Eli jos mä juon vain yhden lasin punkkua ruoan kanssa, niin kyllä mä viimeistään seuraavana päivänä juon ne loput siitä pullosta. Tai juodaan se miehen kanssa puoliksi.

N33

Vierailija
29/232 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku syö lakritsia eikä suklaata? Nämä on makuasioita. Joku tykkää punaviinistä ja valitsee siksi juoda sitä. Jos tykkäisi viskistä niin varmaan sitten joisi viskiä.

Vierailija
30/232 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä. Yleensä mies ehtii auttamaan ja pakastan loput desin vuoissa ruoanlaittoa varten. Punkku siksi, että se käy moneen, ja se puolen vuoden ainoa lasilliseni on ruoan kanssa. Yleensä sekin jää kesken, alkoholi maistuu niin pahalta, että olen huono saamaan sitä alas. Ruoastahan se haihtuu.

Vierailija
31/232 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti on niin, että Suomessa absolutistikin saa enemmän ymmärrystä kuin kohtuukäyttäjä.

Alkoholi tuhoaa AINA aivosoluja ja on todella myrkyllistä.

Vierailija
32/232 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT mutta mä ymmärrän heikosti 1 lasin juojia. Siis että miksi? Mulla (N162cm/60kg) ainakin yksi 12cl lasi viiniä kyllä tuntuu päässä, kaksi jos ottaa niin seuraavana päivänä,on nuutunut olo.

Niinpä juon vain silloin kun haluan humaltua, eli vaikka bileet tai baari-ilta. Ei huvita kotona hengata hiprakassa, en vaan koe siihen mitään tarvetta. Tai ruokaravintolassakaan sen puoleen.

Vierailija
33/232 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loput viinit voi onnistuu mm.kana kastikkeena uunikanaa tai kalaan ja punaviini lihaan paistin pannulla siitä saa kastikkeen. Jauhe lihaa ei pestä vaan huuhdellaan kylmässä vedessä nopeasti ne veri jäämät pois.

Vierailija
34/232 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä onnkaksi, joten kumpikin juo sellaisen 1,5 dl, eli yht. 3 dl. Loput menee ruoanlaittoon aina, yleensä seuraavana viikonloppuna. Joskus myös valkkarilla samoin.

Ostan joskus valkoviiniä pelkästään ruoanlaittoon, siitä ei välttämättä juoda lasillistakaan.

Vierailija
35/232 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juon joskus tölkin kaljaa ruuan kanssa. Mitä siinä on outoa?

Sä et kuulu aloittajan kohderyhmään :) hän peräänkuulutti sen yhden punkun lipaisijoita.

Vierailija
36/232 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakysymykseen miksi juuri punkkua: koska se on terveellisempää kuin monet muut alkoholijuomat. Joku varmasti triggeröityy tästä, kirjoitan silläkin uhalla.

Vierailija
37/232 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä pikkupullojakin.

Mutta joo, jos viinipullon avaan niin kyllä se viikonlopussa tyhjenee. Avattu pullo muuttuu aika nopeasti etikkaiseksi ja minusta on tyhmää maksaa 20e viinipullosta ja juoda siitä vain lasillinen ja jättää pilaantumaan.

Näin. Samaa mieltä.

Tipaton tammikuu ketjussa kyllä jotkut myönsi että se 1-2 viinilasia joo, mutta lasit oli isoja tuoppeja ;) Oikeat raittiit erikseen mutta mittaamatta moni meistä juo enemmän kuin mitä sanoo. Huijaa itseään ja muita, mikä aapeeta kismittää.

Vierailija
38/232 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeasti tykkää yleensä juoda enempää kuin lasillisen.

Seurassa viini tai muu juoma rentouttaa, mutta yksin en ota paljoa.

Siitä tulee vaan päänsärkyä.

Pienet viinipullot olis kyllä usein käyttökelpoisia. Ja niissä on oikeasti hyviäkin viinejä.

Meillä on näitä erilaisia kuohuviinipullon ja viinipullon korkkeja joilla saa pullon säilymään pitempään.

Niitä saa alkosta. Prismassakin myydään jotain korkkeja.

Vierailija
39/232 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OT mutta mä ymmärrän heikosti 1 lasin juojia. Siis että miksi? Mulla (N162cm/60kg) ainakin yksi 12cl lasi viiniä kyllä tuntuu päässä, kaksi jos ottaa niin seuraavana päivänä,on nuutunut olo.

Niinpä juon vain silloin kun haluan humaltua, eli vaikka bileet tai baari-ilta. Ei huvita kotona hengata hiprakassa, en vaan koe siihen mitään tarvetta. Tai ruokaravintolassakaan sen puoleen.

Oppitunti ota Alkosta lehti nimeltä etiketti ja lue sitä. Erilaisissa viineissä on eri määrä alkoholia on väkeviä viinejä kuivia makeita Rose ja kuohu sekä Valko että puna ja vaaleanpunaista on tosi makeaa ja tosi mietoa on eri maista kaikki eri laatuja. Siis toi määrä 6 Cl tai 12 Cl ei vaikuta siihen humalaan vaan se paljonko siinä on alkoholia prosentteina. Viinissä usein määrä lukee etiketissä ja kaupan juomissa myös.Mietoja viinejä saa kyllä juoda paljon jos humalaan tahtoo tulla. Väkevät viinit jo vaikuttaa.Oikeita juoppo viinejä on vinetto Carillo omenaviinit ja katkerot niihin sekoitetaan väkeviä.Rose viinit on ollut suosittuja ja valokoviinit sekä kuohuviinit niitä saa ihan pikkuisia pulloja 1-2 lasillista.

Vierailija
40/232 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osakysymykseen miksi juuri punkkua: koska se on terveellisempää kuin monet muut alkoholijuomat. Joku varmasti triggeröityy tästä, kirjoitan silläkin uhalla.

Mutta toisaalta jos ottaa vuodessa sen pari annosta, asialla ei ole merkitystä.