Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun lapsi jäi aamulla auton töytäisemäksi koulumatkalla. Nyt vasta älysin, miten pahasti olisi voinut käydä

Vierailija
17.02.2022 |

Onneksi selvisi mustelmilla, ranteen venähdyksellä ja säikähdyksellä. Tottakai pelästyin kun poika soitti itkuisella äänellä, että oli kaatunut, kun auto oli törmännyt häneen, mutta jotenkin robottina vain kyselin kaikkia kysymyksiä ja rauhoittelin, että tulen hakemaan. Mutta mua harmitti (ja harmittaa edelleen) että poika oli sanonut tälle autoilijalle, ettei sattunut mitään ja oli vain lähtenyt jatkamaan matkaa. Tuo kuitenkin oli sattunut suojatiellä. Poika oli luultavasti jäänyt jotenkin kuolleeseen kulmaan, kun tuo auto oli kääntynyt. Poika ei edes muistanut tuon auton väriä, muisti vain että joku nainen sitä oli ajanut. Oli varmasti säikähtänyt aika paljon. Ärsyttää ja pistää vihaksi, että tämä kuljettaja ei jäänyt selvittämään asiaa etenkin kun töytäisi alaikäistä lasta, joka ei välttämättä ymmärrä, miten tuollaisessa tilanteessa pitäisi toimia.

Edelleen ärsyttää ja harmittaa, mutta äsken kun soitin ystävälle ymmärsin kuinka pahasti tuossa olisi voinut käydä. Onneksi ei käynyt pahemmin. Neuvokaa lapsillenne, miten tuollaisessa tilanteessa tulisi toimia. Minä en ollut huomannut ja nyt kävi näin. Harmi, mutta onneksi poika on kunnossa. Se on tietysti kaikista tärkeintä.

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Onneksi ei käynyt pahemmin. Olihan lapsellasi heijastin?

Vierailija
2/81 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, jep

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Jo oli törkeä naiskuski, kun ei jäänyt asiaa selvittämään. Aikuisen pitäisi ymmärtää.

Vierailija
4/81 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei kiinnosta

Vierailija
5/81 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilipati, hei, hei....

Vierailija
6/81 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ken uskokoon 🤶🎅

Vierailija
7/81 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo takissa on ommellut heijastimet. Ap

Vierailija
8/81 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitäisi lasten kanssa käydä läpi miten toimia yllättävissä ja onnettomuustilanteissa. Ja jos ei ole vanhemmillekaan ihan selvää niin voisi olla ihan hyvää tekemistä perheelle ottaa selvää ja vaikka välillä kerratakin. Se on kuitenkin vanhempien tehtävä tietää ja opastaa lapsiaan eri tilanteisiin. Parempi että on ennakolta jonkinlainen käsitys toimintatavoista kuin alkaa ihmetellä niitä siinä vaiheessa kun asia on jo tapahtunut.

Vierailija
9/81 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ritalle nimipäivä onnittelut ❤️❤️

Vierailija
10/81 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ken uskokoon 🤶🎅

Joo kun tämmöistä ei voi koskaan tapahtua kenellekään ja siksi ei kannata edes puhua asiasta?

Vierailija
11/81 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei kiinnosta

No toivottavasti teidän lapsille ei näin tule koskaan käymään. En tullut hakemaan huomiota vain varoittamaan muita vanhempia (ja samalla ehkä vähän purkamaan omaa turhautumista). Mutta jos ei kiinnosta niin ei tarvitse avata ja kommentoida. Ap

Vierailija
12/81 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai teit rikosilmoituksen?

Vierailija
13/81 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä! Jo oli törkeä naiskuski, kun ei jäänyt asiaa selvittämään. Aikuisen pitäisi ymmärtää.

Ja samaa mieltä tästä. Ainahan pitää kuitenkin käydä lääkärissä tarkastuksessa tuollaisen jälkeen, joten ei olisi saanut päästää menemään, vaikka lapsi sanoo, että ei sattunut. Ei mun poika tuossa tilanteessa ollut tuntenut kipua, mutta kun hain koulun pihalta niin oli jo ranne kipeä.. Onneksi ei kuitenkaan pahemmin käynyt. Ap

Vierailija
14/81 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin juuri tänään, kun penkan takaa tuli yhtäkkiä toinen auto eteen, että onneksi ei ollut jalankulkija.

Ihan hirveät penkat, joiden taa ei näe . Todella vaarallisia ja jokaisen kohdalla olisi tärkeää tällä hetkellä muistaa hiljentää tai pysähtyä.

Onko ap. teillä mitään paikallista fb-ryhmää. Laita sinne viestiä, että tahtoisit jutella asiasta. 

Vierailija
15/81 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja samaa mieltä tästä. Ainahan pitää kuitenkin käydä lääkärissä tarkastuksessa tuollaisen jälkeen, joten ei olisi saanut päästää menemään, vaikka lapsi sanoo, että ei sattunut. Ei mun poika tuossa tilanteessa ollut tuntenut kipua, mutta kun hain koulun pihalta niin oli jo ranne kipeä.. Onneksi ei kuitenkaan pahemmin käynyt. Ap

Tiedän kokemuksesta että ei siinä kolhaisun jälkeisessä adrenaliiniryöpyssä huomaa kipua tai muutakaan, kivut voivat muutenkin tulla pahoiksi vasta viiveellä, ehkä seuraavana päivänä. Siksi varsinkaan jos on osunut lapseen niin ei saisi aikuinen poistua onnettomuuspaikalta ennen kuin on paikalla joku viranomainen.

Vierailija
16/81 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai teit rikosilmoituksen?

En tehnyt, kun en tiedä kuljettajaa eikä mulla ole muita tuntomerkkejä kuin nainen. Paikka ja aika on toki tiedossa, mutta ei noilla tiedoilla kai voi rikosilmoitusta tehdä. Korjatkaa jos olen väärässä. Lääkäri kuitenkin kirjasi, että vammat on tulleet auton töytäyksestä. Ap

Vierailija
17/81 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

o.k

Vierailija
18/81 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin juuri tänään, kun penkan takaa tuli yhtäkkiä toinen auto eteen, että onneksi ei ollut jalankulkija.

Ihan hirveät penkat, joiden taa ei näe . Todella vaarallisia ja jokaisen kohdalla olisi tärkeää tällä hetkellä muistaa hiljentää tai pysähtyä.

Onko ap. teillä mitään paikallista fb-ryhmää. Laita sinne viestiä, että tahtoisit jutella asiasta. 

Joo nuo penkat on vaarallisia kyllä. Tuo tapahtui ihan koulun vieressä ja laitoin kouluun viestiä asiasta siinä toivossa, että joku olisi nähnyt jotain. Mä en itse ole facebookissa. Tietysti voisi nyt liittyä, jos saisi edes varotettua muita (vanhempia) tuosta paikasta. Ap

Vierailija
19/81 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo takissa on ommellut heijastimet. Ap

Ne ei riitä alkuunkaan. Heijastinliivi/-valjaat olisi hyvä olla.

Vierailija
20/81 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä kuljettaja yrittäisi itse saada teidät jotenkin kiinni.

Minua ainakin jäisi vaivaamaan, jos olisin tuo kuljettaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän