Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen ei käy kirpputoreilla?

Vierailija
01.07.2015 |

Mun on vaikea ymmärtää taloudellisia tai ajallisia perusteita sille, ettei joku satunnaisestikaan käy kirpputoreilla. Valaiskaa mua!

Kommentit (183)

Vierailija
41/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:00"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:32"]Tälläinen niinkuin minä, inhoan penkomista. En käy edes vaatekaupassa, jossa ei vaatteet ole kauniisti esillä ja järkevästi laitettu. Itseasiassa käyn tosi vähän kaupoissakin, ostan vaatteeni ulkomailla ollessani tai netistä. [/quote][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:32"]Tälläinen niinkuin minä, inhoan penkomista. En käy edes vaatekaupassa, jossa ei vaatteet ole kauniisti esillä ja järkevästi laitettu. Itseasiassa käyn tosi vähän kaupoissakin, ostan vaatteeni ulkomailla ollessani tai netistä. [/quote]Eivät ne vaatteet kaupoissakaan ole kovin 'järkevästi' esillä. Minä ahdistun usein vaatekaupoissa, kun en löydä mitään mistä pitäisin. Kirpputorilta ei ole pakko löytää mitään, mutta yleensä niin vain käy.

[/quote]

Tämä on kyllä ihan totta, osa vaatekaupoista on tosi sekavanoloisia. Onneksi jotkut, esim. Hennes on selkeitä ja loogisia. En ymmärrä miksi esim. kauppakeskuksiin ei laiteta vaatekauppoihin selkeämpiä asetteluja vaatteille, moni kuitenkin tykkäisi shoppailla tehokkaasti ja kaikkia ei kiinnosta siinä viidennessätoista vaatekaupassa enää hiplata jokaikistä vaatekappaletta läpi.

Pikkuputiikit sitten onkin eri asia.

Vierailija
42/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua ostaa turhia ja huonokuntoisia tavaroita ja juuri tällaista kamaa tuntuu kirppareilta löytyvän. Vaatteet ostan uutena koska en halua toisten pitämiä vaatteita ja muita haluamiani tavaroita ei kirppareilta löydy ellei käy älytön tsäkä, ts. kirpparitoiminta syö aikaa ja lopulta tulee ostettua turhaa tavaraa, ei kuulosta kovinkaan järkevältä puuhalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök en käy. Muut voivat käydä jos haluavat, mutta minua sellaiseen ei saa kirveelläkään. Kolme lastani ovat myös samaa mieltä ja jakavat inhon kirppareiden haisevia rytkyjä kohtaan kanssani. Miestä kirpparit inhottava minuakin enemmän.

Vierailija
44/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:04"]

En jaksa käydä, ahdasta, vähän epäsiistiä, hämärä valo. Tampereen suositunkin kirppari on epämääräinen läävä, palvelu tylyä. Olen ollut kaverin mukana mutta ahdistun hetkessä. Turhaa roinaa pöydät täynnä. En ole bakteerikammoinen mutta kirpparilla pääsee lähelle sitä tunnetta..jaiks.

[/quote]

Miksi niiden pitääkin olla aina semmosia ällöjä varasto-tyylisiä paikkoja? Eikö voisi olla vähän tyylikkäämpää niin tekisi ehkä joskus mieli ostaakin jotain.

Vierailija
45/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät eivät käy, vaan ostavat paskoja vaatteita ja huonekaluja halvalla uusina.

Vierailija
46/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:31"]

Minä en käy.  Olen hyvätuloinen sinkku, enkä näe mitään syytä miksi yrittäisin säästää rahaa käytettyjä tavaroita ostamalla. Lisäksi minua ei huvita kierrellä missään ja etsiä tavaraa, tilaan lähes kaiken netistä. Joissain tuoteryhmissä esim. vaatteissa toisen käyttämä myös jotenkin ällöttää.

[/quote]

Tilaat netistä? Kaikesta netistä tilatulla pitäisi asettaa lisäverot, jotta ihmiset ostaisivat perinteisistä kaupoista. On se niin "hienoa", kun kulutuskäyttäytymisellään tilaamalla netistä, ihmiset kaatavat kaupunkien keskustoissa olevat kaupat. Sitä saatte mitä tilaatte; tyhjät kaupunkikeskustat.

Vierailija
47/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 18:52"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:04"]

En jaksa käydä, ahdasta, vähän epäsiistiä, hämärä valo. Tampereen suositunkin kirppari on epämääräinen läävä, palvelu tylyä. Olen ollut kaverin mukana mutta ahdistun hetkessä. Turhaa roinaa pöydät täynnä. En ole bakteerikammoinen mutta kirpparilla pääsee lähelle sitä tunnetta..jaiks.

[/quote]

Miksi niiden pitääkin olla aina semmosia ällöjä varasto-tyylisiä paikkoja? Eikö voisi olla vähän tyylikkäämpää niin tekisi ehkä joskus mieli ostaakin jotain.

[/quote]

Niinpä. Ja sitten jos vielä olisi tavarat lajiteltuna kunnolla, siis vaatteet, kengät, kirjat, astiat, lelut jne, eikä kaikki sekaisin niissä omissa pikku karsinoissa. Minä en ainakaan jaksa tonkia läpi mitään jäähallin kokoista varastoa siltä varalta, että löytäisin sieltä kaiken seasta jotain.

Vierailija
48/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon yrittänyt käydä pari kertaa mutta jo ovella tuli vastaan sellainen homeen haju että äkkiä pois paikalta...

Vierailija
49/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:12"]

Lapsena hävetti kulkea kirpputorirytkyissä. Ja ne kirput, mitä niitten mukana tuli....

Nyt olen opetellut niissä käymään, mutta en oikein osaa katsoa 'sillä silmällä' pitänee harjoitella. Hyvä ideahan se on. 

[/quote]

Ettekö ole kuulleet sota-ajan menetelmistä, vaatteet vietiin saunan löylyyn tai harjattiin lumihangessa.

Monta vuotta kirppiksiä, eikä koskaan mitään eläviä mukana.  Joskus haisevat, harvemmin.  Joka tapauksessa pesen ja tuuletan ennen käyttöä.

Vierailija
50/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käy. En tykkää toisten jämistä enkä kulahtaneista vaatteista. Jos ja kun ei oo varaa uusiin, olen ilman. Plus että en voi kestää sitä kirppisten hajua ja kaameaa sekasotkua. En ole mikään penkojatyyppi, penkominen sekavista läjistä ahdistaa minua. Samasta syystä en asioi halpahalleissa enkä pidä alennusmyynneistä. Kyllä, vaatevarastoni on erityisen pieni. Ei, se ei koostu kalliista merkkivaatteista.

Vierailija
51/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ei saa kaupasta uutena enää. Tietyt vaatteet, mallit, tavarat, kausituotteet yms. Ainoa mahdollisuus saada semmoinen on ostaa käytettynä. Että vaikka olisit miljonääri, et voi ostaa kaikkea haluamaasi uutena. Joitain tuotteita ei enää valmisteta näes. Itse kiljuin onnesta, kun löysin kirpparilta uudenveroisena saman laukun, jonka olen itse ostanut 17.v sitten ja puhkikuluttanut ja surrut, etten alun alkaen ostanut useampaa samanlaista.

Vierailija
52/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käy. Olen keski-ikäinen tarpeeksi hyvin toimeen tuleva nainen.

Vierailija
53/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antiikki ja vintagetavaroita harvemmin voi uusina kaupasta ostaa.

Vierailija
54/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienituloinen yksinhuoltaja mutta kirppiksellä kävin ostoksilla viimeksi raskausaikana. Vauvalle oli kiva ostaa hyvää tavaraa edullisesti. Nykyään kirppiksellä vain tuhraantuisi aikaa. Jos tarvitsen lapselle vaikka sadevaatteet, niin aika pienellä todennäköisyydellä ne tuosta lähikirppikseltä löytyvät. Enkä ala käyttämään kallisarvoista vapaa-aikaa eri kirpparien kiertelyyn. Pölyisiä ja sotkuisia paikkoja suurin osa. Ostan uutta, mutta vain tarpeeseen ja rahat riittää ihan hienosti. Haluaisin tykätä kirppishommista mutta en vaan tykkää.

Vierailija
55/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä siellä halvan tavaran perässä juokse tai rahanpuutteen takia käy, vaan siksi, että löytäisin jotain huippulöytöjä, joita ei ole kaupasta aikoihin enää saanut. Myös vintage tavarat ja vaatteet kiinnostaa.

Vierailija
56/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 19:29"]Kaikkea ei saa kaupasta uutena enää. Tietyt vaatteet, mallit, tavarat, kausituotteet yms. Ainoa mahdollisuus saada semmoinen on ostaa käytettynä. Että vaikka olisit miljonääri, et voi ostaa kaikkea haluamaasi uutena. Joitain tuotteita ei enää valmisteta näes. Itse kiljuin onnesta, kun löysin kirpparilta uudenveroisena saman laukun, jonka olen itse ostanut 17.v sitten ja puhkikuluttanut ja surrut, etten alun alkaen ostanut useampaa samanlaista.
[/quote]

Aika typerää jos pitää ostaa toinen samanlainen tilalle hei haloo/

Vierailija
57/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käy. Tai ehkä joskus lomalla huvikseen, mutta en osta mitään, koska en tarvitse mitään.

Jos tarvitsen itselleni esim. vaatteita, ostan ne netistä, koska tarvitsen täysin uuden, ehjän ja siistin vaatteen, en käytettyä, niitä mulla jo on.

Jos lapset tarvitsevat vaatteita, ostan nekin uutena netistä, koska kirpparilta ei löydy 7-18-vuotiaille pojille mitään ehjää, risoja meillä jo onkin.

Kirpparit eivät juuri ole auki silloin kun mulla on aikaa, kirppareilla haisee, etsiminen vie ihan helvetisti aikaa ja vituttaa vaan se kaatopaikkakaman määrä.

Nettikirppareilta saatan joskus jotain ostaa, esim. aiemmin olen ostanut Legoja, mutta niitäkin alkaa olemaan riittävästi.

Vierailija
58/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en käynyt ja ällötti aluksi mutta voi jeevana miten hienoja ja kivoja juttuja halvalla sieltä on löytynyt. Hyväkuntoisia ja uudenveroisiakin. En olisi ikinä kaupoista löytänyt noin ihania juttuja. Ja sitäpaitsi ostan vain siisteistä ja puhtaan näköisistä hyllyistä, en likaista ja liian käytettyä.

Vierailija
59/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 19:31"]

Antiikki ja vintagetavaroita harvemmin voi uusina kaupasta ostaa.

[/quote]

Totta. Mutta näissäkin henkilökohtaisesti luotan mieluummin alan ammattilaisten asiantuntemukseen. Toki tavara silloin maksaa enemmän, mutta voi myös olla varma kunnosta ja aitoudesta.

Vierailija
60/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy. Pelkään mahdollisia ötököitä ja ajatus että vaate on ollut jonkun toisen päällä on ällöttävä. Kun lapset olivat pieniä, kävin pienellä, siistillä lastentarvikekirppiksellä mutta nykyään kulutan niin vähän että ostan kaupasta minkä tarvitsen välttämättä, edullisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme