Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen ei käy kirpputoreilla?

Vierailija
01.07.2015 |

Mun on vaikea ymmärtää taloudellisia tai ajallisia perusteita sille, ettei joku satunnaisestikaan käy kirpputoreilla. Valaiskaa mua!

Kommentit (183)

Vierailija
21/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oli hyvä palkka, en käynyt, en olisi uskonut kiinnostuvani, tuntui vain kivalta löytää hyvää tavaraa murto-osalla uuden hinnasta.  Kumma että monet eivät voisi käyttää toisten vanhoja, vaikka ovat köyhiä.

Villakankaiset housut joissa pieni ratkeama, korjasin kotona, viimeksi hankittu.

Vierailija
22/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käy. Eikä edes olla mitenkään varakkaita vaan keskituloisia. Lapsia on 3. En vain pysty käyttämään toisten vanhoja vaatteita enkä halua lastenikaan käyttävän. Jotenkin ällöttävää. Kirppareilla haisee ja on tunkkaista. En vaan tykkää. Olen yrittänyt kyllä käydä katselemassa mutta mitään ei ole mukaan tarttunut paitsi matkasänky vauvalle mökkikäyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka ei ole käynyt lapsena tai nuoruudessa, niin ei käy aikuisenakaan.

Vierailija
24/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käy, tai saatan käydä esim.vanhoja huonekaluja katselemassa, mutta en osta kirppareilta mitään. Niissä on usein niin vastenmielinen haju, ettei edes tee mieli käännellä tai penkoa mitään vaatteirt, hyi. Toisekseen alesta löytää muuutenkin tarpeeksi edullista ja juuri sopivaa tavaraa ja sitä mitä kulloinkin sattuu tarvitsemaan.

Vierailija
25/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bakteerikammoiset kokoomuksen äänestäjät.

Vierailija
26/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka ei tarvitse kirpputoreilta mitään. Jotain vintagea voin joskus hakea, mutta nekin on enemmänkin aiheeseen erikoistuneita 2nd hand liikkeitä.

Vierailija
27/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kanssa kiinnosta. Nettikirpparit lastenvaatteista on vielä meneteltäviä, mutta hiplailemaan vanhoja räsyjä jonnekin ei kiinnosta. Olemme varakkaita. 

Vierailija
28/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy. Ostan hyvin vähän tavaraa, vaatteita tai mitään muutakaan. En tykkää yhtään kaupoissa kiertelystä ja en tiedä yhtään syytä miksi kävisin kirpparilla. Ostan tarpeeseen ja hyvälaatuista ja harkiten. Perheen ylimääräiset tavarat vien hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
29/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen joka on sairastunut sisäilmasta.

Vierailija
30/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:32"]Tälläinen niinkuin minä, inhoan penkomista. En käy edes vaatekaupassa, jossa ei vaatteet ole kauniisti esillä ja järkevästi laitettu. Itseasiassa käyn tosi vähän kaupoissakin, ostan vaatteeni ulkomailla ollessani tai netistä.
[/quote][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:32"]Tälläinen niinkuin minä, inhoan penkomista. En käy edes vaatekaupassa, jossa ei vaatteet ole kauniisti esillä ja järkevästi laitettu. Itseasiassa käyn tosi vähän kaupoissakin, ostan vaatteeni ulkomailla ollessani tai netistä.
[/quote]Eivät ne vaatteet kaupoissakaan ole kovin 'järkevästi' esillä. Minä ahdistun usein vaatekaupoissa, kun en löydä mitään mistä pitäisin. Kirpputorilta ei ole pakko löytää mitään, mutta yleensä niin vain käy.

Vierailija
31/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:30"]

Mun on vaikea ymmärtää taloudellisia tai ajallisia perusteita sille, ettei joku satunnaisestikaan käy kirpputoreilla. Valaiskaa mua!

[/quote]

Se on joku tunnejuttu, jota ei voi älyllisesti ymmärtää. Paras hinta/laatu suhde on käytetyissä tavaroissa

Vierailija
32/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:01"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:30"]

[/quote]

Se on joku tunnejuttu, jota ei voi älyllisesti ymmärtää. Paras hinta/laatu suhde on käytetyissä tavaroissa

[/quote]

Joskus joo, joskus ei. Kirppareilla on myös ihan naurettavia hintapyyntöjä ja jos myyjä itse ei ole paikalla, niin ei voi edes tingata.

Vierailija
33/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa käydä, ahdasta, vähän epäsiistiä, hämärä valo. Tampereen suositunkin kirppari on epämääräinen läävä, palvelu tylyä. Olen ollut kaverin mukana mutta ahdistun hetkessä. Turhaa roinaa pöydät täynnä. En ole bakteerikammoinen mutta kirpparilla pääsee lähelle sitä tunnetta..jaiks.

Vierailija
34/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:39"]Ostan kyllä käytettyä tavaraa, mutta kirpputorien tunnelmaa inhoan. Ihmiset yrittävät olla jotenkin muka parempia ja nöyrempiä siellä vaikka ovat aivan jumalattoman ahneita tönijöitä, ja voi sitä riemua jos saa merkkivaatetta tosi halvalla! LÄLLÄLLLÄÄÄ! Ensin lytätään merkkituotteet ja niiden käyttäjät mutta jos vaan itselle saadaan sitä niin se onkin niin mahtavaa...
[/quote]Minä ostan kyllä joskus merkkivaatteita kirppikseltä ja ajattelen lällällää :) Koska minä olen maksanut siitä oikean hinnan, toisin kuin se, joka on ostanut kaupasta.

Vierailija
35/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:44"]

Minä en jatkossa enää käy. Tein KonMari-siivouskirjan mukaisen raivauksen kotiini tässä hiljattain, ja ihan pelästyin mikä määrä roinaa nurkkiini ja kaappeihini oli kertynyt. Syynä paljolti jonkinlainen hamstraushimo aina kun "halvalla saa". Kirpputoreilta, nettikirppareilta jne on tullut ostettua ties mitä mitä ei oikeasti sillä hetkellä tarvitse, kun kerran halvalla saa, ja ehkä sille tulee joskus käyttöä. Yleensä käyttöä ei koskaan tule, ja se roina jää vaan tekemään kämpästä ahtaan ja sotkuisen oloisen. 

Ei enää kiitos. Jatkossa ostan vain asioita joita oikeasti tarvin, eli paljon vähemmän tavaroita kuin ennen, mutta ne vähemmät tavarat ostan ainakin pääosin uutena.

[/quote]

Tuo on muuten totta.

Minä ostan kyllä lähestulkoon kaiken kirpputorilta. Ainakin täällä kirpputorit ovat niin täynnä kaikkea, että jos jotain tiettyä kaipaa, sen taatusti löytää kirppikseltä. Esimerkiksi teki mieli mintunvihreitä farkkuja. Menin "sillä silmällä" kirpputorille kiertelemään, ja voilà. Kymmenessä minuutissa tuli sopivat farkut 2 eurolla vastaan. Ei paha!

Mielestäni myös ns. "kirppismentaliteetti" inspiroi enemmän, pukeutumisessa ja sisustamisessa. Ruokkii luovuutta, kun täytyy luoda jotain uusia yhdistelmiä siitä, mitä on jo olemassa, sen sijaan että ajattelisi "haluan juuri sellaisen ja sellaisen asun" ja klikkaisi sen itselleen Zalandolta.

Toisaalta siis rakastan kirpputoreja. Toisaalta niillä on tosiaan tuo kuvailemasi pimeä puoli. On niin vaikea kävellä ohi, kun tekee jonkin uskomattoman löydön, ja melkein jokaisella kirpputorireissulla tulisi vastaan jätesäkillinen "huippulöytöjä", jos kaikkeen lankeaisi. Etenkin käsityömateriaaleja minulle on kertynyt ihan jumalattomia määriä. Jos löydän upean kangaspalan eurolla tms., en yksinkertaisesti voi kävellä ohi. Tämä tekee kirppistelystä minulle nykyään ahdistavaa.

Toki ahdistavaa ja masentavaa on sekin, kun tajuaa, miten mielettömästi ihmisillä on sitä tarpeetonta tavaraa. Kirpputorillehan päätyy vain murto-osa.

Vierailija
36/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä vaan etteivät kaikki käy, ja minulle ei ole väliä kuka jättää käymättä

Vierailija
37/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparit ei ole auki silloin, kun minulla on aikaa shoppailla. Muutenkin inhoan monessa paikassa ramppaamista ja kiertelyä. Nettikaupat on taivas, aina jostain löytyy oikea väri ja koko, sohvalta poistumatta.

huutiksesta joskus ostan lapselle jotain vaatetta ja juhlakenkää...postin hinnasto on vain pilannut sen kauppatavan.

Vierailija
38/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena hävetti kulkea kirpputorirytkyissä. Ja ne kirput, mitä niitten mukana tuli....

Nyt olen opetellut niissä käymään, mutta en oikein osaa katsoa 'sillä silmällä' pitänee harjoitella. Hyvä ideahan se on. 

Vierailija
39/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkää luteita ja turkiskuoriaisia. Siinä pätevä syy.

Vierailija
40/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt kirpputorilla / ostanut yhtään mitään käytettynä. Olen akateeminen reilu 40 v perheenäiti (kolme lasta) ja shoppailen paljon, ostan siis kaiken uutena (laadukasta, mutta ei mitään superkalliita merkkejä ei tosin markettiroinaakaan, Ikeaa tai esim. H&M -tavaraa). Pieneksi jääneet lasten vaatteet annan sukulaisten lapsille, en kierrätä vaatteita edes perheen sisällä. Ollaan suh't varakas perhe kuuluen parhaiten tienaavaan 10 % Suomen väestöstä.

Ja kyllä, äänestän kokoomusta. Shoppailu on nautinto, mutta kirpputorien tonkiminen ei kiinnosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi