Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ärsyttääkö muita nämä oikeinkirjoituspoliisit?

Vierailija
30.06.2015 |

Joka ketjussa on joku huutelija, joka korjailee toisten kirjotusvirheitä, käskee opetella kirjottamaan, ym ym. Mitä välii miten kirjottaa? Aina niistä viesteistä on kuitenki selvän saanu. Onko oikeesti ihmisiä , jotka ei tée koskaan kirjotusvirheitä? Varsinkin ku näpytttelee
Puhelimella, virheitä tuleee niin helposti ja huomaamatta. Mut hei, mitä väälii??

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:24"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:17"]Niitä ärsyttää, jotka eivät osaa kirjoittaa. [/quote]Juuri sanoin, että osaan kirjoittaa. Mua ärsyttää se, että joka ketjussa on joku aiheeseen kuulumaton heitto liittyen kielioppiin ja oikeinkirjoitukseen. Ap

[/quote]

Kielioppiin ja oikeinkirjoitukseen liittyvä heitto (ei "liittyen").
[/quote]Siis mikä vika sanassa liittyen? Aiheeseen kuulumaton heitto liittyvä kielioppiin ja oikeinkirjoitukseen. Menikö nyt oikein?

Vierailija
82/104 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tässä nyt kirjoitettaisiin esesitä, anomuksia, romaania, kirjeitä tms., niin ärsyttäisi. Mutta tämä on KESKUSTELUpalsta (melkein kuin puhuttaisiin), jolloin minusta ihmisten pitäisi olla sallivampia. Minusta täällä kirjoitetaan loppujen lopuksi  kuitenkin aika hyvin. Ethän korjaile alvariinsa kaverisi puhettakaan.

Nipotus kirjoitusvirheistä vie harhapoluille häiritsevästi itse keskustelun aiheesta ja nipotuksen ensisijainen tarkoitus lienee päteminen tai sitten sen aiheuttaa jonkin sortin pakkomielle.

Sitä paitsi ihmiset kirjoittavat tänne yleensä nopeasti. Oikeinkirjoitus on toissijainen asia, tärkeintä on tulla ymmärretyksi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:34"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:24"] [quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:17"]Niitä ärsyttää, jotka eivät osaa kirjoittaa. [/quote]Juuri sanoin, että osaan kirjoittaa. Mua ärsyttää se, että joka ketjussa on joku aiheeseen kuulumaton heitto liittyen kielioppiin ja oikeinkirjoitukseen. Ap [/quote] Kielioppiin ja oikeinkirjoitukseen liittyvä heitto (ei "liittyen"). [/quote]Siis mikä vika sanassa liittyen? Aiheeseen kuulumaton heitto liittyvä kielioppiin ja oikeinkirjoitukseen. Menikö nyt oikein?

[/quote]

Aiheeseen kuulumaton kielioppiin ja oikeinkirjoitukseen liittyvä heitto. Tämä on oikein.

Ei tuo "liittyen" nyt kardinaalivirhe ole (sitä näkee lehdissäkin). Korjaus tulee minulta kuitenkin ihan automaattisesti, kun työtäni on tekstien korjaaminen ja editoiminen.

Vierailija
84/104 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:29"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:45"]Itse annan alapeukun, jos teksti vilisee kirjoitusvirheitä. En ymmärrä miksi kirjoittaa päin persettä. Älypuhelin tai kiire huonoja tekosyitä. Vai oletteko pyyhkimättä persettä wc-käynnillä, koska kiire?
[/quote]

Ennen syytettiin "lukihäiriötä" (mikä tuntui olevan yli puolella kirjoittajista), nykyään syytetään älypuhelimia.
[/quote] Toi perseen hokeminen antaakin susta loistavan vaikutelman. Ei siinä paljon kieliopin osaaminen auta, jos on muuten tolla tasolla. Mä meen nyt muualle, joten hilaa säkin se takamukses pois näppäinten päältä.

Vierailija
85/104 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:09"]Voi juukelispuukelis ko hikipinkot taas vauhdilla alapeukuttaa
[/quote]

Hikipingot, ei hikipinkot.

Vierailija
86/104 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus huvittaa, kun pilkunfiilaaja nälvii kirjoitusvirheistä. En ole kuuna päivänä tavannut täydellistä ihmistä. Mikäli osaat kirjoittaa virheettömästi, on sinussa kaiketi jokin muu epätäydellinen ominaisuus. Omasta mielestäsi voit olla täydellinen, mutta et todellakaan ole sitä muiden mielestä. On mielestäni negatiivinen piirre kulkea toisten jäljessä ilkkumassa. Huonomminkin kirjoittavalla on oikeus mielipiteeseen. Esim. kirjoittamalla av:lle. Joidenkin harrastus on antaa toisten tehdä työt ja sitten kulkea perässä arvostelemassa. Lähes jokaisen työpaikalla on vastaavanlainen "täydellinen" henkilö.

Vierailija
87/104 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:53"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:48"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:46"]"Ziiz oigeest hej mitä välii niinkuh, ei tää oo mikään äidin kielen koe!!111 Ziis niinQ ihansama saaks joku niinkuselvää mä puhun vaan puhe kieltä!!111 Täst tule3 pahamieli :((((((((("   Ei. Ei vain pysty ottamaan kirjoitusvirheitä vilisevää tekstiä vakavasti. [/quote]No mitä helvettii? Ei tää oo mikään äidinkielen koe. Ap

[/quote]

Sinua vain ärsyttää kun et muutenkaan osaa kirjoittaa kunnolla ja joku huomauttaa siitä. Ei kukaan kirjoita tahallaan päin persettä, vaan kirjoitustaitoisella ihmisellä oikeinkirjoitus tulee luonnostaan.
[/quote]Sori. Osaan kyllä kirjoittaa ja ihan kirjakieltä ja oikein Aina ei vaan jaksa ja virheitä sattuu. Pitääkö niistä aina huomautella?
[/quote]tietysti ei meidän nimi muuten olisi hikipinkot
[/quote]Se kirjoitetaan "hikipingot"

Vierailija
88/104 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat anaalisia luonteita. Ovat lapsena oppineet, että pylly pitää pyyhkiä puhtaaksi ja se on muovannut heidän koko persoonansa pikkutarkaksi. Pienikin virhe tai kakkatahra uhkaa romuttaa heidän maailmansa, siksi niistä pitää nipottaa kaikille muillekin.

T: Psykologi

Vierailija
89/104 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:48"]Ovat anaalisia luonteita. Ovat lapsena oppineet, että pylly pitää pyyhkiä puhtaaksi ja se on muovannut heidän koko persoonansa pikkutarkaksi. Pienikin virhe tai kakkatahra uhkaa romuttaa heidän maailmansa, siksi niistä pitää nipottaa kaikille muillekin.

T: Psykologi
[/quote]:'D

Vierailija
90/104 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auktoriteetteihin uskominen (joista kielioppisäännöt on yksi tällainen) ja status quon pakkomielteinen ylläpito on tyypillistä naisille, koska naiset laumaeläiminä, ennemmin kuin individualisteina, hakevat aina tukea laumasta ja siksi myös kaikki laumaa tai sen sääntöjä uhkaava koetaan henkilökohtaisena uhkana. Ei siis ihme, että naisvaltaisella palstalla on tavallista enemmän kielipoliiseja, moralisoijia ja muita lauman ja sen sääntöjen eheyteen pakkomielteisesti suhtautuvia kirjoittajia.

Vierailija
91/104 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein kirjoitus taito on yli arvostettua oon tosi hyvin elämässä pärjäbbyr vaikka en osaa kiekotga ja kaikki o BB tosi on.

Vierailija
92/104 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen älykäs ja tikas vaikka en osaa pilkku aöäntökä mitä niillä tekee tosi fiksun kuvan annan itsestäni joka tapauksessa ja vitutta a kun jku korjaa vaikka ihan hyvins aa selvää mitä meikä läimen kirjottaa

Vierailija
93/104 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:56"]

Huoliteltu teksti on kuin hyvä hygienia: se on huomaavaisuutta toisia kohtaan, se antaa ihmisestä hyvän käsityksen, ja vaikka kukaan ei erikseen kehu siitä, sen puuttuminen huomataan heti.

[/quote]

Just niiiiin tyypillistä suomalaista. Älä puhu/kirjoita/pussaa jos et osaa. Siksihän suomalaiset ei pukahda edes suomeksi saati jollain vieraalla kielellä. Itse en ole täydellinen enkä vaadi sitä muilta. Sillä tavalla pääsee paljon pidemmälle kuin pillkua viilaamalla. Itse osaan lukea virheellistäkin tekstiä mutta kaikilla ei näytä olevan tätä taitoa. 

Vierailija
94/104 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla täydellinen parempi kirjottaa miten kukakin ja siitä saa ketä se BB än tarvii yulla pätee paljon fiksunnat jutut ketä ei osaa kirjottaa jo ketä osaa ja ei sisälyöä.

Vierailija
95/104 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:29"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:45"]Itse annan alapeukun, jos teksti vilisee kirjoitusvirheitä. En ymmärrä miksi kirjoittaa päin persettä. Älypuhelin tai kiire huonoja tekosyitä. Vai oletteko pyyhkimättä persettä wc-käynnillä, koska kiire?
[/quote]

Ennen syytettiin "lukihäiriötä" (mikä tuntui olevan yli puolella kirjoittajista), nykyään syytetään älypuhelimia.
[/quote]

Tai "en ole äidinkieleltäni suomalainen". :D

Vierailija
96/104 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on syy kun on kilpirauhasen vajaatoiminta. Syön ihan kohtuudella.

Vierailija
97/104 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mutta väärin kirjoittaminen ärsyttää. Päivä meni pilalle kun joku oli täällä jossain ketjussa kirjoittanut 'niimpä'.

Vierailija
98/104 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan suomen kieltä. Opettelen  sitä ja näitä kielipoliiseja on ihana lukea (tähän sydän sydän sydän sydän)

Vierailija
99/104 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei takuulla haittaa, jos osaa kirjoittaa oikein.

t. Palsta oikein kirjoituksen erikois asijan tuntia.

Vierailija
100/104 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:27"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:48"]Jatkan korjailemista niin kauan, kunnes edes jotakin järkeä tulee tuohon teinisössötykseen. Minkälaisia puhelimia teillä oikein on, jos niillä ei muka pysty kirjoittamaan sanoja yhteen, tai käyttämään välimerkkejä ja isoja alkukirjaimia? [/quote] Ai teinisössötykseen? Kiitos. Olen yli 60 ja tässä mun puhelimessa on niin pienet kirjaimet,että vaikka kirjoitan kynällä niin väkisi kin menee välillä pieleen. Kakskymppinen vieraani sanoi samaa tästä kun kokeili.

[/quote]

Keskity kirjoittamiseen. Sano vähemmän, mieti enemmän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme