ärsyttääkö muita nämä oikeinkirjoituspoliisit?
Joka ketjussa on joku huutelija, joka korjailee toisten kirjotusvirheitä, käskee opetella kirjottamaan, ym ym. Mitä välii miten kirjottaa? Aina niistä viesteistä on kuitenki selvän saanu. Onko oikeesti ihmisiä , jotka ei tée koskaan kirjotusvirheitä? Varsinkin ku näpytttelee
Puhelimella, virheitä tuleee niin helposti ja huomaamatta. Mut hei, mitä väälii??
Kommentit (104)
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:17"]Kumma juttu, että minun puhelimeni osaa yhdyssanat ja välimerkit. Onkohan se viallinen?
[/quote] Mikä puhelin sulla on, kun se on niin taitava?
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:49"]Ärsyttää,ne ovatkin niitä hikipinko nipottajii
[/quote]
Mua ärsyttää ainoastaan toi välilyönnin puuttuminen pisteen ja pilkun jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:22"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:17"]Kumma juttu, että minun puhelimeni osaa yhdyssanat ja välimerkit. Onkohan se viallinen?
[/quote] Mikä puhelin sulla on, kun se on niin taitava?
[/quote]nii,tuus nyt sit kertomaaaaaa
Ei ärsytä yhtään. Toivoisin, että heitä olisi enemmänkin. Itse en aina jaksa korjata (loputon suo), mutta annan aina yläpeukun jokaiselle, joka jaksaa.
Kaikkien olisi hyvä ymmärtää, että jos haluaa viestinsä menevän perille, kannattaa kirjoittaa oikein. Hyvä asia voi hukkua kirjoitusvirheiden viidakkoon niin, ettei sitä parhaalla tahdollakaan saa kaivettua sieltä esiin.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:48"]Jatkan korjailemista niin kauan, kunnes edes jotakin järkeä tulee tuohon teinisössötykseen. Minkälaisia puhelimia teillä oikein on, jos niillä ei muka pysty kirjoittamaan sanoja yhteen, tai käyttämään välimerkkejä ja isoja alkukirjaimia?
[/quote] Ai teinisössötykseen? Kiitos. Olen yli 60 ja tässä mun puhelimessa on niin pienet kirjaimet,että vaikka kirjoitan kynällä niin väkisi kin menee välillä pieleen. Kakskymppinen vieraani sanoi samaa tästä kun kokeili.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:24"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:49"]Ärsyttää,ne ovatkin niitä hikipinko nipottajii
[/quote]
[/quote]no mahtaa nyt pää käydä ylikierroksi jos noin ääääärsyttäööäää
Ei, lähinnä huvittaa sellaiset ihmiset.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:27"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:24"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:49"]Ärsyttää,ne ovatkin niitä hikipinko nipottajii
[/quote]
[/quote]
Joo
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:27"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:24"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:49"]Ärsyttää,ne ovatkin niitä hikipinko nipottajii
[/quote]
[/quote]
Joo
[/quote]olosi on varmasti sietämätön
Suomen kielen taito on huonontunut, mistä kaikesta sitten johtuneekaan. Jokainen voisi pyrkiä hyvään kieleen ja oikeinkirjoitukseen netissäkin.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:29"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:27"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:24"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:49"]Ärsyttää,ne ovatkin niitä hikipinko nipottajii
[/quote]
[/quote]
Joo
[/quote]
Ei
Lainaan edellä kirjoitettua:
> Jos virhe on tämä: "Kävin täbään kaupassa", ja siitä vingutaan niin joo. B kirjain tulee helposti puhelimella ännän tilalle. Mutta. Jos kirjoitat näin: "Kävin tänään kaupassa,ja siellä oli paljon porukkaa.en sitten jaksanut jonottaa,vaan menin toiseen kauppaan." Eli jos et laita väliä pilkun ja pisteen jälkeen. Tai jos kirjoitat paljon pisteitä....... silloin kun niitä ei kuulu olla....... Tai mikä pahinta, et käytä pilkkuja ja/tai pisteitä ollenkaan. "Kävin tänään kaupassa ja siellä oli paljon porukkaa en sitten jaksanut jonottaa vaan menin toiseen kauppaan" Tuollainen kirjoittaminen kertoo ihmisestä paljon, satunnaiset virheet eivät.
Näin. Miksi ihmeessä joidenkin täytyy _systemaattisesti_ kirjoittaa standardia vastaan? Ja ilman perusteita, muuta kun, että tuntuu siltä. Joku välimerkkien erottaminen _kummaltakin_ puolelta välilyönnillä on lukijoiden kiusausta, joka vaan vie huomion kirjoituksen pääasiasta.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:51"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:48"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:46"]"Ziiz oigeest hej mitä välii niinkuh, ei tää oo mikään äidin kielen koe!!111 Ziis niinQ ihansama saaks joku niinkuselvää mä puhun vaan puhe kieltä!!111 Täst tule3 pahamieli :(((((((((" Ei. Ei vain pysty ottamaan kirjoitusvirheitä vilisevää tekstiä vakavasti. [/quote]No mitä helvettii? Ei tää oo mikään äidinkielen koe. Ap
[/quote]
Sinua vain ärsyttää kun et muutenkaan osaa kirjoittaa kunnolla ja joku huomauttaa siitä. Ei kukaan kirjoita tahallaan päin persettä, vaan kirjoitustaitoisella ihmisellä oikeinkirjoitus tulee luonnostaan.
[/quote]
Ap osasi kirjoittaa yhteen tuon "oikeinkirjoituspoliisit"!
Eikö kirjoitustaidottomat ymmärrä, että epäselvä teksti antaa hieman "pöntön" kuvan kirjoittajastaan?
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:29"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:27"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:24"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:49"]Ärsyttää,ne ovatkin niitä hikipinko nipottajii
[/quote]
[/quote]
Joo
[/quote]
Ei
[/quotevalehtelu on yhtä paha kuin väärinkir. Jotus
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:32"]Eikö kirjoitustaidottomat ymmärrä, että epäselvä teksti antaa hieman "pöntön" kuvan kirjoittajastaan?
[/quote]ei
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:34"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:32"]Eikö kirjoitustaidottomat ymmärrä, että epäselvä teksti antaa hieman "pöntön" kuvan kirjoittajastaan?
[/quote]ei
[/quote] Jos ihmisä noin ärsyttää väärinkirjotus ni parempi laittaa ne simmät kii
Mua ärsyttää pilkun ja pisteiden puuttuminen. Ei haittaa onko aina oikeassa kohtaa kun en itsekään osaa, mutta vaikeaa luettavaa ilman niitä. Muuten ei niin väliä. Mutta ärsyttää hyvässä ketjussa kielipoliisit, kun ei vittuakaan kiinnosta turha päteminen, vaan aiheeseen liittyvät vastaukset.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:17"]Kumma juttu, että minun puhelimeni osaa yhdyssanat ja välimerkit. Onkohan se viallinen?
[/quote]
NO WAUTSI WAU ETTÄ SUL ON HYVÄ PUHELIN onks sun pää vialline?!