Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ärsyttääkö muita nämä oikeinkirjoituspoliisit?

Vierailija
30.06.2015 |

Joka ketjussa on joku huutelija, joka korjailee toisten kirjotusvirheitä, käskee opetella kirjottamaan, ym ym. Mitä välii miten kirjottaa? Aina niistä viesteistä on kuitenki selvän saanu. Onko oikeesti ihmisiä , jotka ei tée koskaan kirjotusvirheitä? Varsinkin ku näpytttelee
Puhelimella, virheitä tuleee niin helposti ja huomaamatta. Mut hei, mitä väälii??

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:13"]Koulussa opetetaan tietääkseni oikeinkirjoitus. Jos ei osaa kirjoittaa niin ei pitäisi osallistua keskusteluihin.
[/quote]haista sinä! Meinaatko todella olla noin tyhmä? Minä osaan kirjoittaa ja äidinkieli ollut aina yhdeksän. Kaikilla on oikeus osallistua keskusteluun. Ihan taidoista riippumatta

Vierailija
62/104 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:54"]Kyllä huono oikeinkirjoitus antaa kirjoittajasta negatiivisen kuvan. Täällä kun nimenomaan kirjoitellaan anonyymeinä ja ainoa vaikutelma kirjoittelijoista syntyy juurikin kirjoitustaitojen perusteella. Oikeinkirjoitus on ihan yleissivistystä. Sitä on meistä jokainen opetellut siellä koulunpenkillä vähintään sen yhdeksän vuotta. Esimerkiksi työelämässä tai akateemisessa maailmassa on vaikea ottaa vakavasti ihmistä, jolla ei ole edes kielioppisäännöt hallussa.
*
Tai oliko yleis kielen osaaminen ihan turhaa, sitä perus koulussa ehkä opetettiin mut kunpi sitä tosi elämässä tarvii joku akateeminen juppi vai oikeet ihmiset haloo??!
[/quote] Eipä toi sun jankkaamisesi sustakaan kovin positiivista kuvaa anna. Haloota vaan ittelles. Hellitä vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:25"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:22"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:17"]Kumma juttu, että minun puhelimeni osaa yhdyssanat ja välimerkit. Onkohan se viallinen? [/quote] Mikä puhelin sulla on, kun se on niin taitava? [/quote]nii,tuus nyt sit kertomaaaaaa

[/quote]

Minun puhelimeni on 6-7 vuotta vanha liukukantinen Nokia 6700. Kirjoittaa täysin virheetöntä tekstiä, jos minä niin haluan, ja haluanhan minä. Sylimikronikin osaa yhdyssanat ja välimerkit (kuten näkyy) eikä päästä ilmoille näppäilyvirheitä, vaikken käytä oikolukua. Luulen, että teillä kitisijöillä on paljon uudemmat ja tehokkaammat pelit kuin minulla. Onkohan ne tehty tahallisesti kielipuoliksi vai olisiko syy jossain muualla? :)

Vierailija
64/104 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa ennemminkin ;D Tein kerran ilmeisesti todella pahan kirjoitusvirheen. "Avoimmuus" sai jonkun keräämään uimarannan täydeltä hiekkaa persiiseensä ;D Ja olipa vielä ihan puhdas lyöntivirhe, joten hahhaahaa, kun taas mua ennen oli ketjun täydeltä "kuulemma", "enään", tuleppas tänne", "opiskelia", "poika mies"- tyyppisiä tarjolla. Näihin ei koskenutkaan, vaan jäi mulle perskärpäseksi jankuttamaan. Jotenkin nämä jänkkääjät antavat suurta nautintoa tyhmyydellään, kun niissä omissa kommenteissa vilisee virheitä :D

Vierailija
65/104 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Kaikki ovat tervetulleita kontribuoimaan keskustelun sisältöön kykyjensä mukaan.

t. Suvakki

Vierailija
66/104 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukematta ketjua kokonaan: Kirjoitustaito nyt tällaisella palstalla on se, jonka avulla kanssakeskustelijat tekstin sisällön lisäksi määrittelevät kirjoittajan älykkyyden tason. Jos kirjoitat päin seiniä, ok, mutta älä ihmettele, jos muut pitävät sinua, no... tyhmänä. Jos ap tosiaan olet jo nelikymppinen, miksi ihmeessä kirjoitat kuin teinipissis?

Vierailija
67/104 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:03"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:54"]Kyllä huono oikeinkirjoitus antaa kirjoittajasta negatiivisen kuvan. Täällä kun nimenomaan kirjoitellaan anonyymeinä ja ainoa vaikutelma kirjoittelijoista syntyy juurikin kirjoitustaitojen perusteella. Oikeinkirjoitus on ihan yleissivistystä. Sitä on meistä jokainen opetellut siellä koulunpenkillä vähintään sen yhdeksän vuotta. Esimerkiksi työelämässä tai akateemisessa maailmassa on vaikea ottaa vakavasti ihmistä, jolla ei ole edes kielioppisäännöt hallussa.
*
Tai oliko yleis kielen osaaminen ihan turhaa, sitä perus koulussa ehkä opetettiin mut kunpi sitä tosi elämässä tarvii joku akateeminen juppi vai oikeet ihmiset haloo??!
[/quote] Eipä toi sun jankkaamisesi sustakaan kovin positiivista kuvaa anna. Haloota vaan ittelles. Hellitä vähän.
[/quote]
En mä ole täällä mitään jankannut, oli ihan eka kommentti koko ketjuun! :)
Sitä en kyllä ymmärrä, että miksi eräille on niin kova paikka kun omia, julkisia, kirjoituksia korjaillaan tai kommentoidaan muiden toimesta? Eikö kaikki apu kannattaisi ottaa vastaan?
Voisi vaikka oppia jotakin? ;)

Vierailija
68/104 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa, enään, puollustaa, muo ja suo, yhdys sanat ynnämuut. Joo, miksköhän ärsyttää.

Vierailija
69/104 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:05"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:25"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:22"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:17"]Kumma juttu, että minun puhelimeni osaa yhdyssanat ja välimerkit. Onkohan se viallinen? [/quote] Mikä puhelin sulla on, kun se on niin taitava? [/quote]nii,tuus nyt sit kertomaaaaaa

[/quote]

Minun puhelimeni on 6-7 vuotta vanha liukukantinen Nokia 6700. Kirjoittaa täysin virheetöntä tekstiä, jos minä niin haluan, ja haluanhan minä. Sylimikronikin osaa yhdyssanat ja välimerkit (kuten näkyy) eikä päästä ilmoille näppäilyvirheitä, vaikken käytä oikolukua. Luulen, että teillä kitisijöillä on paljon uudemmat ja tehokkaammat pelit kuin minulla. Onkohan ne tehty tahallisesti kielipuoliksi vai olisiko syy jossain muualla? :)
[/quote]Mahtaa varmasti toimia hyvin nämä nettisivustot sinun kivikautisessa puhelimessa,arvon yli-ihminen...

Vierailija
70/104 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:08"]Lukematta ketjua kokonaan: Kirjoitustaito nyt tällaisella palstalla on se, jonka avulla kanssakeskustelijat tekstin sisällön lisäksi määrittelevät kirjoittajan älykkyyden tason. Jos kirjoitat päin seiniä, ok, mutta älä ihmettele, jos muut pitävät sinua, no... tyhmänä. Jos ap tosiaan olet jo nelikymppinen, miksi ihmeessä kirjoitat kuin teinipissis?
[/quote]Kirjotan millon mitenki huvittaa. Eli sinun teoriasi siitä, että toisen kirjoituksesta voi päätellä äon ei todellakaan päde. Voit pitää minua ihan minä itseäsi huvittaa, muetta älä tuu korjailemaan mun tekstiä. Huomaan kyllä ne virheet jossain vaiheessa itsekin. Ap

Vierailija
71/104 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:08"]Lukematta ketjua kokonaan: Kirjoitustaito nyt tällaisella palstalla on se, jonka avulla kanssakeskustelijat tekstin sisällön lisäksi määrittelevät kirjoittajan älykkyyden tason. Jos kirjoitat päin seiniä, ok, mutta älä ihmettele, jos muut pitävät sinua, no... tyhmänä. Jos ap tosiaan olet jo nelikymppinen, miksi ihmeessä kirjoitat kuin teinipissis?
[/quote]
Kyllä juu, mutta vielä nolompaa on huomauttaa kirjoitusvirheistä.

Vierailija
72/104 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:03"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:54"]Kyllä huono oikeinkirjoitus antaa kirjoittajasta negatiivisen kuvan. Täällä kun nimenomaan kirjoitellaan anonyymeinä ja ainoa vaikutelma kirjoittelijoista syntyy juurikin kirjoitustaitojen perusteella. Oikeinkirjoitus on ihan yleissivistystä. Sitä on meistä jokainen opetellut siellä koulunpenkillä vähintään sen yhdeksän vuotta. Esimerkiksi työelämässä tai akateemisessa maailmassa on vaikea ottaa vakavasti ihmistä, jolla ei ole edes kielioppisäännöt hallussa.
*
[/quote]
Sitä en kyllä ymmärrä, että miksi eräille on niin kova paikka kun omia, julkisia, kirjoituksia korjaillaan tai kommentoidaan muiden toimesta? Eikö kaikki apu kannattaisi ottaa vastaan?
[/quote]no ottaa se vähemmästiki päähän ku ihmiset keskittyy vain niihin virheisiin eikä tekstin sisältöön mikä on se paljon tärkeämpi osa

Vierailija
73/104 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä ärsyttää, jotka eivät osaa kirjoittaa.

Vierailija
74/104 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:11"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:03"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:54"]Kyllä huono oikeinkirjoitus antaa kirjoittajasta negatiivisen kuvan. Täällä kun nimenomaan kirjoitellaan anonyymeinä ja ainoa vaikutelma kirjoittelijoista syntyy juurikin kirjoitustaitojen perusteella. Oikeinkirjoitus on ihan yleissivistystä. Sitä on meistä jokainen opetellut siellä koulunpenkillä vähintään sen yhdeksän vuotta. Esimerkiksi työelämässä tai akateemisessa maailmassa on vaikea ottaa vakavasti ihmistä, jolla ei ole edes kielioppisäännöt hallussa. * Tai oliko yleis kielen osaaminen ihan turhaa, sitä perus koulussa ehkä opetettiin mut kunpi sitä tosi elämässä tarvii joku akateeminen juppi vai oikeet ihmiset haloo??! [/quote] Eipä toi sun jankkaamisesi sustakaan kovin positiivista kuvaa anna. Haloota vaan ittelles. Hellitä vähän. [/quote] En mä ole täällä mitään jankannut, oli ihan eka kommentti koko ketjuun! :) Sitä en kyllä ymmärrä, että miksi eräille on niin kova paikka kun omia, julkisia, kirjoituksia korjaillaan tai kommentoidaan muiden toimesta? Eikö kaikki apu kannattaisi ottaa vastaan? Voisi vaikka oppia jotakin? ;)

[/quote]

Niin, on kai hieman eri asia kuka niitä neuvoja antaa ja opettaa. Mistä tiedät kenenkin pätevyyden? Ei mua ainakaan kiinnosta pyykki- ja tiskivuoriensa keskeltä, eron partaalta ivallisesti neuvojaan huutelevan kiertokoulun käyneen av-mamman opastukset. Ja tuskin täällä oikeat akateemiset kielenmaisterit käyvät tekstejä korjailemassa. Ainakin jos sanot jotain vastaan, ne "fiksut" vastakommentit antavat ymmärtää ihan jotain muuta :D   ohis

Vierailija
75/104 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:03"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:54"]Kyllä huono oikeinkirjoitus antaa kirjoittajasta negatiivisen kuvan. Täällä kun nimenomaan kirjoitellaan anonyymeinä ja ainoa vaikutelma kirjoittelijoista syntyy juurikin kirjoitustaitojen perusteella. Oikeinkirjoitus on ihan yleissivistystä. Sitä on meistä jokainen opetellut siellä koulunpenkillä vähintään sen yhdeksän vuotta. Esimerkiksi työelämässä tai akateemisessa maailmassa on vaikea ottaa vakavasti ihmistä, jolla ei ole edes kielioppisäännöt hallussa.
*
[/quote]
[/quote]Oasaan kirjoittaa. Huomaan virheeni ihan ilman suaki. Ja mua harvoin edes korjaillaan. Mua ärsyttää myös se, kun toisia korjataan. Onko se ny nii h**vet7n tarkkaa?

Vierailija
76/104 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:17"]Niitä ärsyttää, jotka eivät osaa kirjoittaa.
[/quote]Juuri sanoin, että osaan kirjoittaa. Mua ärsyttää se, että joka ketjussa on joku aiheeseen kuulumaton heitto liittyen kielioppiin ja oikeinkirjoitukseen. Ap

Vierailija
77/104 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:45"]Itse annan alapeukun, jos teksti vilisee kirjoitusvirheitä. En ymmärrä miksi kirjoittaa päin persettä. Älypuhelin tai kiire huonoja tekosyitä. Vai oletteko pyyhkimättä persettä wc-käynnillä, koska kiire?
[/quote]

Ennen syytettiin "lukihäiriötä" (mikä tuntui olevan yli puolella kirjoittajista), nykyään syytetään älypuhelimia.

Vierailija
78/104 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:24"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:17"]Niitä ärsyttää, jotka eivät osaa kirjoittaa. [/quote]Juuri sanoin, että osaan kirjoittaa. Mua ärsyttää se, että joka ketjussa on joku aiheeseen kuulumaton heitto liittyen kielioppiin ja oikeinkirjoitukseen. Ap

[/quote]

Kielioppiin ja oikeinkirjoitukseen liittyvä heitto (ei "liittyen").

Vierailija
79/104 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelenpa näita ihan kuluttaakseni aikaani.Sairaseläkkeellä kun olen. Kenenkään äo:ta en ole arvellut. Pitäisiköhän olla ihan eri foorumi niille, joiden mielestä oikeinkirjoitus täällä on se numero yksi? Mielestäni pitäisi pystyä keskustelemaan asioista , vaikka kaikki pilkut ei ihan kohdillaan olisikaan
RAUHOITUTAAN JO.

Vierailija
80/104 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:29"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:45"]Itse annan alapeukun, jos teksti vilisee kirjoitusvirheitä. En ymmärrä miksi kirjoittaa päin persettä. Älypuhelin tai kiire huonoja tekosyitä. Vai oletteko pyyhkimättä persettä wc-käynnillä, koska kiire?
[/quote]

Ennen syytettiin "lukihäiriötä" (mikä tuntui olevan yli puolella kirjoittajista), nykyään syytetään älypuhelimia.
[/quote] No nyt selvisi se älytön alapeukutus, mitä olen ihmetellyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan