Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vaikeaa löytää n. nelikymppistä miestä, joka ei käytä alkoholia?

Vierailija
16.02.2022 |

Eikä tupakoi tai käytä muitakaan päihteitä. Sinkkumarkkinoilta parisuhteeseen. Olen itse ateisti, ei haittaa jos mies kuuluu kirkkoon mutta en usko että varsinaisista uskispiireistä voisin löytää samalla aaltopituudella olevaa.

Kommentit (149)

Vierailija
141/149 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten asia todellisuudessa on, mutta epäilen että saattaa olla hankalaa. Oma prosenttiarvioni on, että ovat täysin raittiit ovat reilussa vähemmistössä, olisiko 80/20% tai peräti 90/10% tai jopa 95/5%.

Lisäksi jos haluaa, että kyseessä on muutenkin fiksu ihminen joka osaa pitää huolta itsestään ja omista asioistaan (eli suomeksi sanottuna elättää itsensä ja pärjää ok/hyvin rahallisesti), niin varmasti nuo prosenttiosuudet ovat vieläkin pienemmät.

Huoh. Olen itse 36-vuotias insinöörimies, mutta enpä ole koskaan käynyt edes treffeillä. Ei tämmöiset tavalliset tylsät miehet ketään kiinnosta. En käy baareissa enkä tupakoi, joskus saatan ottaa yhden lonkeron, siihenpä jää. On pari sellaista harrastusta, jotka edellyttävät säntillistä elämää. Yksikin putkareissu ja harrastus voi loppua siihen. Jääköön kertomatta mikä harrastus. Liikunta on mallia on/off, joskus hirmu into tehdä ja liikkua ja joskus evvk. Nyt taas ollut evvk-vaihe ja mahaa tullut, mutta aikomuksena pudottaa 16 kg pois kevään/kevättalven aikana. 

Ja vielä lisättäkööt, että preferoin sellaisia hoikkia ja pieniä naisia. Ihailen sellaisia kauempaa ja vaivihkaa. Tyyliin "aww onpas söpö typy siinä". Työpaikan sihteerikkö sellainen, vaikka onkin samaa ikää. 

M36

Ei kun matoa koukkuun vaan, itseasiassa se on miehenä velvollisuutesi avittaa neitoa, muuten voi sihteerikkö kävellä onnensa ohi.

Vierailija
142/149 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla ongelma erityisesti Suomessa 😔 Perseestä suomalainen alkoholikulttuuri. Onneksi nuoressa sukupolvessa muutosta havaittavissa ❤️

Mutta heillä taas toisaalta enempi masista :(  jäädään työelämästä ulkopuolelle ennenkuin se ehtii alkaakaan. Surullisia epäsosiaalisia tapauksia. Olisiko se kultainen keskitie sittenkin parempi?

Erikoista, että alkoholin suhteen kultainen keskitie on yleisesti hyväksyttyä, mutta alholittomuus paheksuttua (jopa todella häiriintyneeseen leimaamiseen saakka), kun taas tupakoinnin (saati huumeiden) suhteen on aivan ok olla nollatoleranssi esim. puolison suhteen.

Alkoholi on keskushermostoa lamaava hermomyrkky, joka aiheuttaa jo melko pienellä kulutuksella haittoja myös sisäelimiin. Se, että se on historiallisesti ja kulttuurisesti ollut hyväksyttyä, ja että massat sitä käyttävät, ei tee käytöstä silti terveellistä tai järkevää.

Lisäksi alkoholijuomiin liittyvät terveyshyödyt liittyvät aina muihin juomien ainesosiin kuin itse alkoholiin, ja niitä voi yhtä lailla saada muista alkoholittomista juomista ja ravinnosta.

Tupakan suhteen terveyshaittojen massiivisuus on myönnetty pitkän taistelun jälkeen, kun tiede ja kaupalliset tavoitteet ovat olleet vastakkain. Ei ihmisten alkoholin käyttöä tai vaikka ylensyömistä / ylipainoa yritetä hillitä mitenkään tehokkaasti vielä nykyäänkään, koska kaupallisten toimijoiden lyhytnäköiset edut halutaan turvata. Kulttuurin muutos kohti terveellisempää juoma- ja ruokakulttuuria on kuitenkin hitaasti tapahtumassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/149 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tippa tapa

Irwin Goodman

Kaikki alkoi siitä kun mä lopputilin sain

Sitten juhlan kunniaksi täyden lastin hain

Eikä siinä turhaan liioin kainosteltu lain

Pullo kiersi ringissä ja irvisteltiin vain

Ei tippa tapa ja ämpäriin ei huku

Kun on alkuun päästy niin antaa mennä vaan

Elämä on tylsää jos ei joskus juhli näin

No kuka sitä aina jaksaa olla selvinpäin

Antaa mennä samaan tahtiin viikko peräkkäin

Kaikki murheet huuhdotaan me sisältämme näin

Kaikkihan me täällä ollaan pieni hetki vaan

On aivan turhaa mammonaa näin koota päälle maan

Joku toinen kuitenkin sen ryyppää aikanaan

Juodaan kaikki nyt ja juokoon toiset omiaan

Antaa mennä vaan, antaa mennä vaan

Vierailija
144/149 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni alkoholittomuus on ehdoton vaatimus. Tai tarkemmin ottaen se, että juomistavat on samanlaiset kuin itsellä, eli lasi viiniä joukuaterialla ja pullo siideriä juhannuksena, mutta ei enempää.

Onnekseni olen löytänyt itselleni tällaisen miehen jo toistamiseen ikäluokassa 50v.

Nuoruuden exän juominen oli sellaista, mitä en enää ikinä halua.

N51

Vierailija
145/149 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen alkoholikeskustelu on naurettavaa. Ikinä ei ole olemassa kuin ne ääripäät: se on joko edellisen viestin kaltainen lasi punaviiniä jouluna ja pullo siideriä juhannuksena, tai sitten örveltäminen.

Eikö tähän väliin mahdu aika monta tapaa käyttää alkoholia?

Vierailija
146/149 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo juttu, mulle tulee kapakassa aina silloin tällöin näitä vastaan. En ole absolutisti, 35 nainen, varattu. Jos menen lasilliselle jonkun kanssa niin aina silloin tällöin tosiaan näitä kummajaisia pölähtää pöytään, tapaa baaritiskillä tms.

Olenko raittiusmagneetti?

Kummajaisia? Raitis on kummajainen?

Vierailija
147/149 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi, ei ole koskaan alkoholi maistunut.

Vierailija
148/149 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ap etsii ei alkoholia käyttävää miestä, niin kai voit kertoa, mistä maasta niitä sitten löytyy, jos tämä on vaikeaa sinun mukaasi juuri Suomessa. Tähän haluaisin ne faktat. 

Eiköhän länsimaissa alkoholin käyttöä ole tavalla tai toisella suurimman osan aikuisista elämässä. Absolutisteja on harvemmassa ja heistä monella takana päihdeongelma tai uskonnollisuus. Absolutismi tai liki-absolutismi on kovin rajaava vaatimus. 

Voin avata omaa absolutismiani. Minulla on superyliherkkä haju- ja makuaisti, ja makeisten, alkoholin ja savun haju on superylikuvottavaa. Siirryn pois passiivisestakin savuista, muuten yökkään. Jäi menemättä kaverin häihin, kun minua vieraaksi noutamaan saapunut auto oli savuttelijan. Ja Valhallasta tarvin tieteellisen todisteen.  

Mielenkiintoinen lähestyminen, jos alkoholin haju on ongelma. Voisin kuvitella oluen, siiderin, erilaisten viinien, väkevien tai väkevien viinien kaikkien tuoksuvan erilaiselta. Kahvi, tee ja virvoitusjuomakin tuoksuu joltakin.

Mutta kun on suunnilleen huumekoiran nenä ja aivot... LoL

Haiseekohan puhdas alkoholi miltään vai tuleeko haju muista aineista?

Kyllä haisee, liuottimelta, mitä se onkin.

Sprii on oikein hyvä pesuaine, lähtee kalkkitahratkin yhdellä pyyhkäisyllä. Lääkäriperheissä sitä käytettiin aikoinaan vaikka mihin.

Vierailija
149/149 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen alkoton 41-vuotias mies. Kokemukseni mukaan on lähes mahdoton löytää naista, joka hyväksyisi miehessä sen että se mies ei koskaan käytä alkoholia.

Teetkö saman virheen kuin osa itseään kiltteinä pitävistä ja pidät tästä asiasta (juomattomuudestasi) samalla tavoin metelin kun osa itseään kil-tei-ksi itseään kutsuvista. Sen sijaan, että eläisi tämämn asian kanssa ilman, että saarnaisi ja alleviivaisi sitä sen kummemmin kenellekään. 

Minulla on samoja kokemuksia kuin alkottomalla 41-vuotiaalla miehellä.

Itse pidän hyvin matalaa profiilia absolutismin kanssa. Baarissa juon yleisimmin Ginger Alea, koska se ei herätä huomiota. Olen kuunnellut niin monta viini-, IPA-, viski- ym. keskustelua, että osaan kysyä oikeita kysymyksiä ja osallistua luontevasti keskusteluun. Kohotan aina maljan, vaikka holitonta vaihtoehtoa ei olisi tarjolla, mutta en juo. Treffi-illallisille menen aina autolla, että on veruke jättää viinit juomatta.

Silti "käryn käytyä" minut on dumpattu liian tiukkapipoisena, ilottomana tylsimyksenä. 

Muiden juominen ei minua häiritse, mutta kumppanikseni en halua naista, joka juo itseltään jalat alta. Jos niin käy, niin vien daamin kyllä kotiinsa, mutta se suhde päättyi siihen.

Poikamiehenä siis elelen, mutta olen liian vanha ap:lle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme