Onko vaikeaa löytää n. nelikymppistä miestä, joka ei käytä alkoholia?
Eikä tupakoi tai käytä muitakaan päihteitä. Sinkkumarkkinoilta parisuhteeseen. Olen itse ateisti, ei haittaa jos mies kuuluu kirkkoon mutta en usko että varsinaisista uskispiireistä voisin löytää samalla aaltopituudella olevaa.
Kommentit (149)
Ei ole ollenkaan vaikeaa. Olen itse totaalisen kyllästynyt alkoholiin, se on täysin nähty ja koettu. Pää menee sekaisin ja tulee paha olo, toimintakyky heikkenee jopa useammaksi päiväksi. Kannabis on parempi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vaikeaa! Varsinkin tuo puoli, että ei saisi olla kovin uskonnollisista piireistä tai siis ainakaan siten, että uskonto olisi elämää ohjaavaa.. sieltä niitä raittiita kyllä löytyisi.
Katsoin rikkaat ja rahattomat ja se henry olis sellanen, absolutisti ja savuton, tosi fiksun oloinen, hyväntekeväisyyttä arvostava ja avulias. Ainoa miinus hänessä, et onkohan jo vähän noussut hattuun se taloudellinen tilanne. Mene ja tiedä.. enkä minä haluais asustaa Espanjassa.
Mutta harvassa sellaiset on. Erosin itse reilu 2 vuotta sitten ja päätin, etten katsele enää alkoa käyttävää miestä. Tai kyllä mulle sopii jos ravintolassa tilaa lasin viiniä tms. Mutta sellaseen elämään en ala enää mitä oli exän kanssa. Lapset jos johonkin meni välillä hoitoon niin mies joi koko ajan. Ja ai että se ärsytti!! Saatettiin lähteä vaikka kaupunkilomalle tai kylpylään ni jatkuvasti istui jossain ”yksillä”. Harvoin se humalaan itseään sai, mutta tämmöselle absolutistille ihan hirveän tylsää! Olisin mielummin kiertänyt muita nähtävyyksiä kun kuppiloita. Ja kun parisuhdeaikaa oli tarkoitus olla, niin eipä sitä kokenut yksinkään hauskaa olevan. Siihen kaatui pitkä suhde.Minäkään en halua tuollaista että alkoholi liittyy moniin vapaahetkiin vaikka ei kännejä vetäisikään. Esim jos menee istumaan jonnekin rantaterassille niin inhottaa sellainen että pitäisi aina ottaa se kalja. Itse kyllä pidän alkoholittomasta oluesta mutta terassilla otan mieluiten kivennäisveden tai vaikka kahvin ja jätskin.
Ap
Ap:tä inhottaa jos seuralainen haluaa juoda oluen terassilla? Miksi ihmeessä? Millä tavalla se yksi olut on eri asia kuin sinun kivennäisvetesi?
Anteeksi vaan, mutta en ymmärrä yhtään tällaista käsittämättömän mustavalkoista suhtautumista alkoholiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vaikeaa! Varsinkin tuo puoli, että ei saisi olla kovin uskonnollisista piireistä tai siis ainakaan siten, että uskonto olisi elämää ohjaavaa.. sieltä niitä raittiita kyllä löytyisi.
Katsoin rikkaat ja rahattomat ja se henry olis sellanen, absolutisti ja savuton, tosi fiksun oloinen, hyväntekeväisyyttä arvostava ja avulias. Ainoa miinus hänessä, et onkohan jo vähän noussut hattuun se taloudellinen tilanne. Mene ja tiedä.. enkä minä haluais asustaa Espanjassa.
Mutta harvassa sellaiset on. Erosin itse reilu 2 vuotta sitten ja päätin, etten katsele enää alkoa käyttävää miestä. Tai kyllä mulle sopii jos ravintolassa tilaa lasin viiniä tms. Mutta sellaseen elämään en ala enää mitä oli exän kanssa. Lapset jos johonkin meni välillä hoitoon niin mies joi koko ajan. Ja ai että se ärsytti!! Saatettiin lähteä vaikka kaupunkilomalle tai kylpylään ni jatkuvasti istui jossain ”yksillä”. Harvoin se humalaan itseään sai, mutta tämmöselle absolutistille ihan hirveän tylsää! Olisin mielummin kiertänyt muita nähtävyyksiä kun kuppiloita. Ja kun parisuhdeaikaa oli tarkoitus olla, niin eipä sitä kokenut yksinkään hauskaa olevan. Siihen kaatui pitkä suhde.Minäkään en halua tuollaista että alkoholi liittyy moniin vapaahetkiin vaikka ei kännejä vetäisikään. Esim jos menee istumaan jonnekin rantaterassille niin inhottaa sellainen että pitäisi aina ottaa se kalja. Itse kyllä pidän alkoholittomasta oluesta mutta terassilla otan mieluiten kivennäisveden tai vaikka kahvin ja jätskin.
ApAp:tä inhottaa jos seuralainen haluaa juoda oluen terassilla? Miksi ihmeessä? Millä tavalla se yksi olut on eri asia kuin sinun kivennäisvetesi?
Anteeksi vaan, mutta en ymmärrä yhtään tällaista käsittämättömän mustavalkoista suhtautumista alkoholiin.
Se on sillä tavalla erilaista, että alkoholi on epäterveellistä pieninäkin määrinä. Kivennäisvesi ei. Kertoo ihmisestä paljonkin ettei pysty pysymään erossa asioista minkä varmasti tietää olevan epäterveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApAp:tä inhottaa jos seuralainen haluaa juoda oluen terassilla? Miksi ihmeessä? Millä tavalla se yksi olut on eri asia kuin sinun kivennäisvetesi?
Se on sillä tavalla erilaista, että alkoholi on epäterveellistä pieninäkin määrinä. Kivennäisvesi ei. Kertoo ihmisestä paljonkin ettei pysty pysymään erossa asioista minkä varmasti tietää olevan epäterveellistä.
Ei se jäätelökään taida kovin terveellistä olla, mutta silti kelpaa ap:lle kahvin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se sulta on pois, jos joku haluaa etsiä itselleen sopivan, samankaltaisen puolison. Onko sinulla itselläsi mustavalkoinen maailmankuva, kun sinne ei mahdu ihmiset, jotka haluaa elää alkoholivapaata elämää myös parisuhteessaan. Ei ap vaadi ihmisiä yleisesti olemaan absolutisteja, vaan etsii vain sellaista puolisoa. Mutta sinä vaadit kaikkia ajattelemaan samalla tavalla alkoholista?
Pitäisikö tupakan haittojakin vähätellä samaan tapaan " no ei kai tää yksi nyt tässä sisätiloissa mitään haittaa" niin kuin entisaikoihin. Miksi on ok haluta, ettei puoliso polta lainkaan, mutta alkoholin kohdalla sama demonisoidaan täällä Suomessa 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten asia todellisuudessa on, mutta epäilen että saattaa olla hankalaa. Oma prosenttiarvioni on, että ovat täysin raittiit ovat reilussa vähemmistössä, olisiko 80/20% tai peräti 90/10% tai jopa 95/5%.
Lisäksi jos haluaa, että kyseessä on muutenkin fiksu ihminen joka osaa pitää huolta itsestään ja omista asioistaan (eli suomeksi sanottuna elättää itsensä ja pärjää ok/hyvin rahallisesti), niin varmasti nuo prosenttiosuudet ovat vieläkin pienemmät.
Olen itse akateeminen ja koen että fiksukin ja asiallinen mukava nainen niin kyllä miehenkin pitäisi ihan fiksu olla (koulutustasolla ei ole niin väliä).
Miellän sanan raitis ihmiseen joka on raitistunut eli ent. alkoholisti käytännössä. Ehkä absolutisti voisi olla parempi termi siitä mitä etsin. Tai henkilö jolle ei koskaan ole muuten vain maistunut alkoholi.
Ap
Minun ystävä- ja tuttavapiirissä on suhteellisen paljon "kuivahenkistä porukkaa" eikä meidän kokoontumisissa ole virannut niinkään kalja vaan enemmänkin kahvi. Meillä oli aikoinaan mm. aktiivinen korttiporukka, johon tarvittiin neljä pelaajaa ja tarjoilu perustui nyyttikesteihin eli jokainen toi jotain makeaa tai suolaista syötävää illan isännän luokse.
Suomessa on sikäli omituinen suhtautuminen raittiuteen että täällä joutuu enemmänkin selittelemään juomattomuuttaan kuin juomistaan. Ei siinä alkoholittomuuteen tarvitse liittyä mitään suurta dramatiikkaa tai että olisi jonkin sortin uskovainen. Osa ihmisistä viihtyy aina selvinpäin eikä heillä ole tarvetta "rohkaisuryypyille" vaan ihmisiä uskaltaa jututtaa muutenkin.
Ne viinaan ja tupakkaan menevät rahat voi käyttää sen sijaan omiin harrastuksiinsa (esim. musiikki ja elokuvat) tai parempaan ruokaan tai vaatteisiin, joista on sitten oli iloa pidemmäksi aikaa. Miehenä kokisin rasittavana semmoisen naisseuran, jossa joka viikonloppu pitäisi ostaa jotain olutta, siideriä tai lonkeroa aivan kuin ei keksisi mitään muuta tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap luulee että hyviä miehiä olisi vapaana? Ne menee nopeammin kuin ap ehtii pohtimaan mistä niitä löytyisi.
Mutta sitten asiaan: ap kertoo vain vaatimuksistaan, eikä yhtään miksi ko. miesten pitäisi kiinnostua hänestä mitenkään. Koska näin ei ole vielä käynyt, olen suht varma ettei kyseessä ole ainakaan mikään saalis.
Yleensä hyvillä +25v naisilla on jo hyvä mies. Mutta vain yleensä, ei aina. Itse aloitin seurustelujutut vasta kolmikymppisenä. Minun aika meni soittaessa itseni omien instrumenttieni supervirtuoositasolle. Musiikki oli alta kolmikymppisenä ihan kaikki kaikessa. Soittotunteja oli jo 20-vuotiaana 28000. Koko sosiaalinen elämäni rakentui armeijan jälkeen muusikoista. Itse en juo enkä polta.
Toi, että ei käytä alkoholia lainkaan valitettavasti taitaa lisätä todennäköisyyttä uskonnollisuuteen ja tupakkatuotteiden käyttöön.
Työkuvioista tunnen kyllä täysin raittiin uskovaisen, mutta niissä piireissä taas tupakointi on ok. Sallittu pahe.
Toisaalta tunnen raitistuneita ja ei uskovaisia, joilla tupakka palaa senkin edestä.
No täysin "paheetonta" ihmistä lienee vaikea löytää. Jos löydät jonkun, niin se on varmaan joku seksiaddikti, vihannes tai neliraajahalvaantunut.
Vierailija kirjoitti:
Toi, että ei käytä alkoholia lainkaan valitettavasti taitaa lisätä todennäköisyyttä uskonnollisuuteen ja tupakkatuotteiden käyttöön.
Työkuvioista tunnen kyllä täysin raittiin uskovaisen, mutta niissä piireissä taas tupakointi on ok. Sallittu pahe.
Toisaalta tunnen raitistuneita ja ei uskovaisia, joilla tupakka palaa senkin edestä.
No täysin "paheetonta" ihmistä lienee vaikea löytää. Jos löydät jonkun, niin se on varmaan joku seksiaddikti, vihannes tai neliraajahalvaantunut.
On sullakin sitten rajattu tuttavapiiri 😆
Olen itse raitis, mutta en huolisi naista, jolle raittius on ehdoton vaatimus. Kertoo siitä, että tuolla henkilöllä on vääristynyt suhde päihteisiin. Mahdollisesti on itse entinen alkoholisti tai alkoholistiperheessä kasvanut traumalapsi.
Vierailija kirjoitti:
Pikemminkin toisinpäin. Useimmat tupakoitsijat käyttävät alkoholia ja aloittavat kaljoittelun todennäköisesti nuorempana kuin tupakoimattomat ikätoverinsa. Jos ei tupakoi eikä käytä alkoholia, niin tuskinpa silloin on kiinnostunut myöskään muista "mömmöistä". Eri tutkimusten mukaan alkoholisteista tupakoi 75-90 %.
Jos on raitis tai käyttää muuten erittäin vähän alkoholia (esimerkiksi lähinnä uutenavuotena ja vappuna), niin semmoista ihmistä harvemmin edes kiinnostaa mitkään kosteat illanistujaiset. Monista raittiista on mukavampi tavata ne samat ihmiset päivällä kahvilassa kuin illalla jossain ravintolassa eivätkä he koe menettävänsä mitään oleellista. Herrasmiehenä en ole suuremmin edes kiinnostunut humalaisista naisista.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse raitis, mutta en huolisi naista, jolle raittius on ehdoton vaatimus. Kertoo siitä, että tuolla henkilöllä on vääristynyt suhde päihteisiin. Mahdollisesti on itse entinen alkoholisti tai alkoholistiperheessä kasvanut traumalapsi.
Päinvastoin moni voi olla perheestä, jossa raittius on ollut luonnollinen asia (ei siis minkään alkoholismin jälkitila), ja haluaa myös puolisokseen samankaltaisen ihmisen, jolle ei alkoholi maistu. Ehkä raitis on vähän provosoiva sana, mutta olisiko erittäin niukkakulutuksinen parempi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin moni voi olla perheestä, jossa raittius on ollut luonnollinen asia (ei siis minkään alkoholismin jälkitila), ja haluaa myös puolisokseen samankaltaisen ihmisen, jolle ei alkoholi maistu. Ehkä raitis on vähän provosoiva sana, mutta olisiko erittäin niukkakulutuksinen parempi?
Päinvastoin. Jos on raittiista perheestä ja on normaali, terve suhde päihteisiin, niin silloin ei tyypillisesti ole mitään ehdottomia vaatimuksia muuten kuin ongelmakäytön suhteen tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten asia todellisuudessa on, mutta epäilen että saattaa olla hankalaa. Oma prosenttiarvioni on, että ovat täysin raittiit ovat reilussa vähemmistössä, olisiko 80/20% tai peräti 90/10% tai jopa 95/5%.
Lisäksi jos haluaa, että kyseessä on muutenkin fiksu ihminen joka osaa pitää huolta itsestään ja omista asioistaan (eli suomeksi sanottuna elättää itsensä ja pärjää ok/hyvin rahallisesti), niin varmasti nuo prosenttiosuudet ovat vieläkin pienemmät.
Huoh. Olen itse 36-vuotias insinöörimies, mutta enpä ole koskaan käynyt edes treffeillä. Ei tämmöiset tavalliset tylsät miehet ketään kiinnosta. En käy baareissa enkä tupakoi, joskus saatan ottaa yhden lonkeron, siihenpä jää. On pari sellaista harrastusta, jotka edellyttävät säntillistä elämää. Yksikin putkareissu ja harrastus voi loppua siihen. Jääköön kertomatta mikä harrastus. Liikunta on mallia on/off, joskus hirmu into tehdä ja liikkua ja joskus evvk. Nyt taas ollut evvk-vaihe ja mahaa tullut, mutta aikomuksena pudottaa 16 kg pois kevään/kevättalven aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Olen itse 36-vuotias insinöörimies, mutta enpä ole koskaan käynyt edes treffeillä. Ei tämmöiset tavalliset tylsät miehet ketään kiinnosta. En käy baareissa enkä tupakoi, joskus saatan ottaa yhden lonkeron, siihenpä jää. On pari sellaista harrastusta, jotka edellyttävät säntillistä elämää. Yksikin putkareissu ja harrastus voi loppua siihen. Jääköön kertomatta mikä harrastus. Liikunta on mallia on/off, joskus hirmu into tehdä ja liikkua ja joskus evvk. Nyt taas ollut evvk-vaihe ja mahaa tullut, mutta aikomuksena pudottaa 16 kg pois kevään/kevättalven aikana.
Ja vielä lisättäkööt, että preferoin sellaisia hoikkia ja pieniä naisia. Ihailen sellaisia kauempaa ja vaivihkaa. Tyyliin "aww onpas söpö typy siinä". Työpaikan sihteerikkö sellainen, vaikka onkin samaa ikää.
M36
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ajattelee, että baarissa käynnistä seuraa putkareissu, niin ehkä on parempi tosiaan pysyä poissa anniskelupaikoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Jos on raittiista perheestä ja on normaali, terve suhde päihteisiin, niin silloin ei tyypillisesti ole mitään ehdottomia vaatimuksia muuten kuin ongelmakäytön suhteen tietenkin.
No itselläni ainakin nimenomaan niin, että lapsuudessa alkoholia oli tarjolla jossain juhlapöydässä viininä ja alkumaljoina joissain tilaisuuksissa.. siis ehkä pari kertaa vuodessa. Itse en tosin juo viiniä eli mun oma alkoholin käyttö rajoittuu niihin alkumaljoihin, joita mm. häissä. No nyt ei ole joka vuosi enää häitäkään, kun ikätoverit on jo naimisissa. Kun tottuu sellaiseen eloon ja oloon, niin sitä pitää jotenkin itsestäänselvyytenä. Samapa tuo minulle on mitä muut tekevät, mutta hiprakkaista puolisoa en katselisi. Kyllä puoliso enemmän alkoa käyttää kuin minä, viimeksi työpaikkansa pikkujouluissa oli humalassa. Mutta jos vaikka joka viikonloppu pitäisi juoda tai haluaisi lapsivapaita viettää jossain kapakoissa niin oltaisiin aika eri aaltopituudella. Puoliso ottaa kyllä viinin ruuan kanssa ravintolassa ja joskus on jossain kaljallakin käynyt.
No ei se nyt vaikeaa-vaikeaa ole, mutta on se paljon vaikeampaa kuin sellaisen löytäminen joka ei käytä.
Mene AA:han tutustumaan tarjontaan, siellä on raittiita.
Minäkin olen ollut koko ikäni absolutisti, mutta pidän sen omana tietonani. Kaverit sen hyväksyvät ja antavat olla, mutta tuntemattomat joko alkavat tyrkyttämään tai sitten arvuuttelemaan mikä on mahtanu minut pelästyttää absolutistiksi. En kaipaa kumpaakaan. Olen myös huomannut että vaikka naiset kovasti väittävät sen olevan vain positiivista, niin kyllä sen tunnustaminen on ollut varmin keino karkottaa kiinnostuneet naiset. Toki introvertti ja totinen luonne yhdistettynä absolutismiin ei ole kovinkaan houkutteleva vaihtoehto, jos haussa on jotain kevyttä kivaa niinkuin nyt tuntuu olevan muodissa. En myöskään polta, mutta se nyt tuntuu olevan melko neutraalia. Ja lopuksi muutama disclaimeri. En ole uskovainen, en ole uskovaisesta perheestä, olen akateeminen, olen hyväpalkkaisessa työssä, en ole parisuhteessa, olen normaalipainoinen ja pituinen 180/85 ja en harrasta yhdenyön juttuja.
M54v (sortunut) 🤭