Onko vaikeaa löytää n. nelikymppistä miestä, joka ei käytä alkoholia?
Eikä tupakoi tai käytä muitakaan päihteitä. Sinkkumarkkinoilta parisuhteeseen. Olen itse ateisti, ei haittaa jos mies kuuluu kirkkoon mutta en usko että varsinaisista uskispiireistä voisin löytää samalla aaltopituudella olevaa.
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän tällaisia rajoitteita ja yliherkkyyksiä ja tai ravinteiden elimistöä vaurioittavia "vammoja" kaikki ymmärrä. Onneksi tällaisiin "ymmärtämättömiin" törmää ja kohtaa lähinnä vain tällä palstalla.
Tuoksumielessä eri alkoholijuomat vain oletettavasti tuoksuvat villisti erilaisilta.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi alkoholista pitää tehdä jotain elämää suurempaa? "saa juoda lasin viiniä jouluaterialla" aika sairasta kumppanin kontrollointia minusta.
Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Ei AP ole ketään kontrolloimassa, jokainen saa kuule ihan itse valita mitä asioita ja millaisia ihmisiä haluaa elämäänsä. Ei se ole mikään ongelma jos haluaa miehen joka on jo alunalkaenkin absolutisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi alkoholista pitää tehdä jotain elämää suurempaa? "saa juoda lasin viiniä jouluaterialla" aika sairasta kumppanin kontrollointia minusta.
Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Ei AP ole ketään kontrolloimassa, jokainen saa kuule ihan itse valita mitä asioita ja millaisia ihmisiä haluaa elämäänsä. Ei se ole mikään ongelma jos haluaa miehen joka on jo alunalkaenkin absolutisti.
Tietysti saa valita. Minusta vain mielenkiintoinen tuollainen jyrkkä asenne ilman uskonnollista taustaa. Nähtävästi hän kuitenkin voi istua terassilla kaverin kanssa ja ongelmaa ei ole jos kaveri juo alkoholia.
Hienoa jos joku on löytänyt. Minä en ole koko elämäni aikana löytänyt. En hyväksy edes yhtä, pitää olla täysin päihteetön. Sekään ei vielä riitä, vaan muidenkin asioiden pitää kolahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa jos joku on löytänyt. Minä en ole koko elämäni aikana löytänyt. En hyväksy edes yhtä, pitää olla täysin päihteetön. Sekään ei vielä riitä, vaan muidenkin asioiden pitää kolahtaa.
Tässä tulee se peruskuvio. Mitä tiukempi seula itsellä on, niin sitä pienemmästä joukosta pitäisi löytää se henkilö, jonka kriteereihin minä itse sovin. Lisäksi meidän pitäisi vielä kohdata.
80 vuotta sitten olis voinut olla ketju, jossa kysellään, voiko Suomesta löytää savuttoman nelikymppisen miehen. Silloin olivat harvemmassa. Ja ap-nainen olisi tietysti teilattu ja seinälle naulattu, kun kehtaakin sellaista kriteeriä mieheltä vaatia 😅😂
Vierailija kirjoitti:
80 vuotta sitten olis voinut olla ketju, jossa kysellään, voiko Suomesta löytää savuttoman nelikymppisen miehen. Silloin olivat harvemmassa. Ja ap-nainen olisi tietysti teilattu ja seinälle naulattu, kun kehtaakin sellaista kriteeriä mieheltä vaatia 😅😂
Ap ei taida missään vaiheessa naiseksi esittäytyä eli saattaahan hän olla mieskin. Ei lukittauduta pelkkiin heterosuhteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Tiedä sitten miten teilattu ja seinälle naulattu. Useampi todennut, että hyvin rajaava vaatimus, mikä huonontaa todennäköisyyksiä parisuhdemarkkinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei taida missään vaiheessa naiseksi esittäytyä eli saattaahan hän olla mieskin. Ei lukittauduta pelkkiin heterosuhteisiin.
Kommentissa nro 5 kertoo olevansa nainen.
On täyspäinen sellainen vaikea löytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedä sitten miten teilattu ja seinälle naulattu. Useampi todennut, että hyvin rajaava vaatimus, mikä huonontaa todennäköisyyksiä parisuhdemarkkinoilla.
Useampi taitaa olla yksi ja sama provoilija 🤡
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentissa nro 5 kertoo olevansa nainen.
Niin kiitos kun muistutit, Mutta joo. Miksi oikeastaan sukupuoli tai seksuaalinen suuntautumien olisi tässä kohtaa olennainen. - Olen itse heteromies ja käytän alkoholia hyvin vähän mutta tiedostan liiankin hyvin, että alkoholin käyttö on iso osassa suomalaista tai sanosin mieluummin länsimaista kulttuuria, josta kieltäytymistä saa perustella usein enemmän kuin sen käyttämistä.
On meitä join viimeksi alkoholia v2018. M39
Olen alkoton 41-vuotias mies. Kokemukseni mukaan on lähes mahdoton löytää naista, joka hyväksyisi miehessä sen että se mies ei koskaan käytä alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Olen alkoton 41-vuotias mies. Kokemukseni mukaan on lähes mahdoton löytää naista, joka hyväksyisi miehessä sen että se mies ei koskaan käytä alkoholia.
Teetkö saman virheen kuin osa itseään kiltteinä pitävistä ja pidät tästä asiasta (juomattomuudestasi) samalla tavoin metelin kun osa itseään kil-tei-ksi itseään kutsuvista. Sen sijaan, että eläisi tämämn asian kanssa ilman, että saarnaisi ja alleviivaisi sitä sen kummemmmin kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Onpa outoa, kun tiedän itseni lisäksi monta naista, jotka nimenomaan toivoisivat miehen olevan täysin alkoholiton. Ilman mitään uskontoaspektia.
Vierailija kirjoitti:
On se mahdollista mutta todella vaikeaa.
Jos hyväksyy sen 1-2 saunajuomaa kerran kuukaudessa, on mahdollisuudet heti paremmat.
Jep ja ne 1-2 saunakaljaa on ne vaimon nähden otetut. Kaapissa on sitten terävämpää naukkua mitä käydään ottamassa vaimon vessareissulla tms. Näitä on sitten paljon, näitä herroja.
Olisi hauska ottaa eräiltäkin promillemittarilukemat lauantaina klo 23:00, kun herra on ottanut illan aikana vain ne 1-2 kaljaa. Niidenhän pitäisi olla jo haihtunutkin, mutta veikkaampa että promillet hipoo kuitenkin kahta. Mittarivirhe, sanoisi mies :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teetkö saman virheen kuin osa itseään kiltteinä pitävistä ja pidät tästä asiasta (juomattomuudestasi) samalla tavoin metelin kun osa itseään kil-tei-ksi itseään kutsuvista. Sen sijaan, että eläisi tämämn asian kanssa ilman, että saarnaisi ja alleviivaisi sitä sen kummemmmin kenellekään.
Tuskin tekee mitään väärin. Ehkä tätäkin vähemmistöä edustavien on vaan vaikea löytää toisiaan. Asenneilmapiirissä olisi kyllä parantamisen varaa. Onneksi on sober curios - liike ym. ja toivo nuoressa sukupolvessa.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla ongelma erityisesti Suomessa 😔 Perseestä suomalainen alkoholikulttuuri. Onneksi nuoressa sukupolvessa muutosta havaittavissa ❤️
Mutta heillä taas toisaalta enempi masista :( jäädään työelämästä ulkopuolelle ennenkuin se ehtii alkaakaan. Surullisia epäsosiaalisia tapauksia. Olisiko se kultainen keskitie sittenkin parempi?
Suurkuluttajien määrä voi jopa olla absolutisteja lisäävä seikka, koska ongelmakäyttäjillä voi tulla eteen tilanne jossa seuraava ryyppykerta voi olla viimeinen teko.
Tässäkin lienee kaveri- ja tuttavapiirillä iso merkitys. Omassa kuplassa ei vähän juominen ole ollut ikinä mikään juttu. Se tilastoitu suomalaisen keskikulutus on aivan tajuton määrä ja oma mutu onkin, että ihmisten välillä todella isoja eroja.